jordanie

22-03-2007 23:31 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie is er wel eens naar jordanie geweest en wil zijn ervaringen met mij delen?zelf lijkt mij een rondreis wel heel erg leuk!ik ben nog in de orientatiefase dus...alle info is welkom!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Jordanie is een echte aanrader!  Je ziet veel in een korte rondreis. 

Romeinse opgravingen in Jerash, je kan drijven in de dode zee, Kings Highway, Amman en vooral de Wadi Rum woestijn en de verborgen stad Petra zijn geweldig mooi. Wij zijn er 1,5 jaar geleden geweest en hebben een rondreis gemaakt met Koning Aap en dat is goed bevallen. Je kon je eigen gang gaan en wij zijn met nog een stelletje een dag en een nacht langer in de Wadi Rum woestijn gebleven . De leegte en ruimte daar zijn erg indrukwekkend. Als je in Wadi Musa bent en de gelegenheid hebt om naar Petra by night te gaan moet je dat zeker doen.

De siq is dan sprookjesachtig mooi verlicht met kaarsjes.



Wij kozen destijds voor Koning Aap omdat die ook natuurpark Dana in het programma had opgenomen, we hebben daar gekampeerd en gewandeld, mooie omgeving.  Wat wil je weten?  Als je het leuk vind om een indruk te krijgen van Jordanie, onze foto's en verslag staan op onze site http://www.2discover.net
Alle reacties Link kopieren
Jordanie is een leuk land om eens heen te gaan. Vooral Petra is zeer zeker de moeite waard. Ook kan ik je adviseren om een nachtje in de Wadi Rum woestijn te slapen en uiteraard even dobberen in de dode zee.

Ik weet niet of je al veel gereisd hebt maar als je nog niet zoveel ervaring hebt kan ik je Jordanie aanbevelen. Met een groepsreis is het een heel eenvoudig land om te bereizen.
Alle reacties Link kopieren
loekie27,wat een prachtige site heb je en wat een mooie foto,s!uiteraard heb ik ook het verslag gelezen en moet zeggen dat het me echt wel wat lijkt!!

boarder,heb jij jordanie toevallig individueel gedaan?dat lijkt mij meer dan een groepsreis.zo ja,kan je misschien vertellen of dat in jordanie goed te doen is?
Alle reacties Link kopieren
hai

ik heb een rondreis geboekt naar Jordanie, voor 19 mei, er zijn helaas nog niet genoeg deelnemers voor gegarandeerd vertrek, dus als jullie nu zo nieuwsgierig/ geinteresseerd zijn, kijk dan eventjes op de site....en gewoon boeken!!! ;)



hier uitleg
Alle reacties Link kopieren
haha,discovery,ik zat meer te denken aan september!maar hoop wel voor je dat het door gaat!!!en dat je dan hier kan vertellen hoe je het hebt ervaren.ik had zelf een reis bij isropa gezien,daar kan je het namelijk ook individueel doen.

loekie,en boarder,in welke maand zijn jullie geweest?en was het goed te doen,niet te heet?o,ja nog 1 vraagje:die overnachting in de wadi rum is dat erg koud???
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in Oktober naar Jordanie geweest en dat was zeer goed te doen, alle dagen zon en blauwe lucht maar niet te heet, gewoon lekker. En je hebt daar droge warmte, het is goed uit te houden.  In de Wadi Rum kan het 's nachts behoorlijk afkoelen. Wij hebben 2 nachten onder de sterrenhemel geslapen en vooral de 2e nacht was het echt koud en het waaide hard maar ter plekke krijg je warme dekens..  



Discovery, ik hoop dat je reis door kan gaan!!  :)
Alle reacties Link kopieren
Jordanië kun je heel goed individueel doen. Ik huur altijd gewoon een auto, en er is ook openbaar vervoer.



Er zijn diverse touroperators die rondreizen in Jordanië bieden. Als de geboekte reis niet doorgaat, kun je ook eens bij andere aanbieders kijken of er daar wel een reis is die doorgaat.
Alle reacties Link kopieren
wie is er wel eens naar jordanie geweest en wil zijn ervaringen met mij delen?zelf lijkt mij een rondreis wel heel erg leuk!ik ben nog in de orientatiefase dus...alle info is welkom!
Hoi Mikkie,



Wij vetrekken op 12 mei naar Jordanië en doen een individuele rondreis. Hebben zelf een route uitgezet en via een plaatselijke bureau in Amman de hotelreserveringen geregeld en een huurauto aangevraagd. Via mijn werk een vlucht met Royal Jordanian geboekt en klaar is kees!



We reizen met onze twee kinderen en hebben dus ruim twee weken de tijd genomen om het land te bezoeken. Gaan ook wat buiten de paden naar een natuurpark in het noorden en zitten overal net even iets langer zodat we geen gehaast hebben. Die tours van 8 of 9 dagen hebben er wel de vaart in en met twee kleine kinderen is dat niet zo gezellig. We hebben nu 17 dagen dus doen echt lekker rustig aan en hebben gekozen voor wat luxere accommodatie (behalve de tent in Wadi Rum,...) met zwembad. We blijven bijvoorbeeld ook 4 dagen in Aqaba voor een beetje strandvakantie,..



Jordanië is voor mijzelf geen onbekende bestemming maar een hoop info kun je vinden op www.visitjordan.com Voor wat alternatieve routes kun je kijken op www.snp.nl
Alle reacties Link kopieren
bedankt weer!ja,individueel trek mij het meest.wel diegene met auto en chauffeur,zodat we niet zelf hoeven te rijden.ga zeker die internetsite eens uitvoerig bekijken!
Alle reacties Link kopieren
hebbes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven