Kamperen in je uppie

14-06-2007 22:30 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Ik zit er over te denken om alleen te gaan kamperen deze zomer. Mijn relatie is uit en we wilden samen gaan, maar ik heb me er zo op verheugd om lekker te gaan genieten dat ik nu alleen wil!



Maar goed, het is toch anders!



Wie heeft er wel eens alleen gekampeerd. En waar moet je op letten bij het uitzoeken van een camping voor als je alleen gaat?



Ik houd niet van discotheken en vermaakt worden. En ik ben dan 30 als ik ga, dus heb geen zin in alleen maar zuipende tieners ;)

Iemand een leuke camping in gedachten, het liefst ook nog in de buurt van de Atlantische kust in Frankrijk.



Ben benieuwd, alle tips zijn welkom!!!
Alle reacties Link kopieren
Niemand? Heb ik dan zo'n maf idee?:o

:D
Ja, heb ik wel eens gedaan. Ik werd niet op veldjes tussen de zuipende jongeren geplaatst, dus dat viel mee. Wel deed een campingeigenaar een poging me te versieren.



De ANWB heeft een gidsje met kleine campings, daar kun je iets uitzoeken. Wel oppassen dat sommige kleine, stille "natuurcampings" onderdeel zijn van een gewone camping. Dan hebben ze naast de stacaravans nog een groen, rustig veld gereserveerd voor de "echte" campeerders. Dat wordt dan door de rest van de camping tevens gebruikt als voetbalveld, dus niet echt rustig.



Ga je met de fiets, auto, trein, lopen?
Even teruggelezen, zag dat je naar Frankrijk vroeg. Ik heb heel veel gekampeerd in Frankrijk, maar juist weer niet aan de kust. Ben wel in Bretagne aan de kust geweest, maar dat is alweer meer dan 10 jaar geleden. Dus daar heb je weinig aan.



Je kunt ook eens kijken in de Groene Vakantiegids Europa van de ANWB, daar staan onder meer kampeerterreinen op biologische boerderijen in.



Ben je gebonden aan de schoolvakantie? Ik ga zelf altijd liever in voor- en naseizoen: minder druk, minder herriemakende kinderen en pubers. (Niks tegen kinderen, maar ik hou van rust.)



Goh, krijg helemaal zin om ook weer eens te kamperen...
Alle reacties Link kopieren
Ah, dankje voor jullie reacties, leuk!!

Het is inderdaad lastig, ik zie op internet best veel campings, maar ook veel hebben geen recensies van bezoekers. Ik wil graag mijn privacy, liever niet op 1 groot veld, maar houd wel van een beetje aanspraak... veeleisend he?



Ik ga trouwens met de auto.



Verder volg ik een deeltijdstudie, dus ben ik helaas aan het hoogseizoen gebonden...
In Frankrijk kun je ook prima op de bonnefooi gaan. Bijna elk plaatsje heeft wel een municipal camping. Meestal prima campings, rustig, eenvoudig, sfeervol. En als het je niet bevalt kijk je een plaatsje verderop.



Dat is het voordeel van in je eentje zijn, er is vrijwel altijd nog plek voor je. Nadeel is, dat je op grotere campings soms voor een afgebakende standplaats betaalt, en voor 1 persoon is dat relatief duur. Op kleinere betaal je per persoon, per tent en per vervoermiddel.
Alle reacties Link kopieren
Is dat zo? Ik dacht: hoogseizoen, dus reserveren.

Ik heb best een aardige tent mee, maar kunnen ze je altijd wel kwijt?



Ik zie inderdaad op alle campings die ik online heb bekeken dat ze rekenen voor een plaats, en dus voor 2 personen, tent en auto...
Hm ja, nu ik erover nadenk, ik ben altijd met de fiets of lopend en kies nooit de grote campings uit. Voor een of twee nachten kan het altijd. Misschien moet je als je ergens langere tijd wilt staan toch wel reserveren.



Maar een camping die een internetsite heeft, die is in mijn beleving al te groot en te druk. :P
Zomaar een tip (ik heb nooit alleen gekampeerd), maar ik vind zelf de campingboekjes van Alan Rogers wel fijn. Daar staat namelijk bij elke camping een vrij uitgebreid verhaal. Ik heb ook de gids van ACSI, waar héél veel campings in staan en ook de kleine campinggids van ANWB, maar soms is het gewoon prettig een verhaaltje over de camping te lezen in plaats van alleen maar symbolen en lettertjes te zien. In de campinggids van Alan Rogers staan veel kleinere campings trouwens, wij houden ook niet van de enorme vakantiedorpen met animatieteams e.d.
Oh Korenwolf, ik ben momenteel ook een camping aan het zoeken in Italië en er zijn meer dan genoeg campings met bijvoorbeeld maximaal 100 plaatsen die ook een website hebben. :) Als wij op vakantie gaan reserveren we trouwens de eerste camping. Voor de volgende campings bellen we meestal een dag van tevoren of dezelfde dag nog of ze een plekje vrij hebben, dat is tot nog toe bijna altijd het geval geweest.



Ik was eerst trouwens meisje85.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, ik kwam zelfs campings tegen met maar 6 plaatsen en toch een site :D



Maar het is een idee, alleen de eerste camping reserveren!! Plan!
Ik begin nu dus pas te twijfelen als de site in 6 talen weergegeven kan worden. :D
Dat zeg ik: 100 plaatsen, veel te veel. ;)
6 plaatsen, waar is dat? Daar moet ik heen! (In het naseizoen tuuk, dat er niemand op die andere 5 plaatsen staat.)
Alle reacties Link kopieren
Dit is hem Korenwolf, wel precies waar ik heenwil, maar ben bang dat ik er verzuip in de rust...



http://www.camping-chene-vert.com/
O, geweldig inderdaad!



Over het 'verzuipen in de rust': dat zou inderdaad best kunnen als je in je eentje bent. Ik heb een keer alleen gekampeerd toen het niet zo goed liep met een vriendje, en ik had alle tijd om te piekeren, dat was niet zo leuk. toen ben ik dan ook na een kleine week weer naar huis gegaan, want had het idee dat ik er niet blijer van werd. Ik weet niet of jij geneigd bent tot piekeren?
Alle reacties Link kopieren
Piekeren, op zich wel... maar mijn relatie is al een paar maandjes uit, al duurde het even voor we elkaar echt niet meer zagen. Maar denk dat ik dat wel trek. Ben wel eerder geneigd een camping met vertier op te zoeken nu dan normaal bemerk ik....
Alle reacties Link kopieren
Ik ga al een paar jaar alleen kamperen, en vind dat heerlijk. (al is met gezelschap ook leuk hoor, doe het beide!)

Ik doe dan fietsvakanties, dat betekend dat ik maar 1, hooguit 2 nachtjes op dezelfde plek sta. Altijd op het trekkersverldje. Daar zijn nooit zuipende jongeren, en altijd leuke andere mensen met een verhaal. Ik ga vaak naar de plekken bij kamperen bij de boer (de kleinere campings) en ook naar de natuurkampeer tereintjes in NL. Daar heb je echt helemaal niets (alleen wc en douche), maar dat vind ik juist wel heerlijk. Soms mag je een vuurtje maken, verder puzzelboekje, boek en klein radiotje mee, en genieten!

Na een dag fietsen heb ik toch niet de behoefte om tot 1 uur 's nachts op te blijven. Maar als je gezellige buren treft en een flesje wijn opentrekt, haal je dat zomaar ineens wel :)

Ik heb echt al hele leuke ervaringen opgedaan, juist doordat ik alleen was, met zijn 2en spreken mensen je toch niet zo snel aan...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk een vraagje aan tumtum. Met wat voor organisatie ging jij dan fietsen? Of ging je alleen fietsen en dan regelde je zelf je slaapplaats? Het lijkt mij misschien ook wat vandaar.. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik fiets altijd zelf, zonder organisatie dus. In Nederland met behulp van de LF routes (te koop bij de ANWB) die je over de mooiste weggetjes sturen, waar je zelf anders nooit in zou gaan, gewoon omdat je niet weet waar je uitkomt!

In het buitenland zie ik het altijd wel. Het enige wat vaststaat is mijn vliegticket, de rest kun je eigenlijk niet vastleggen, gewoon omdat je niet weet wat je er treft.

Je weet niet hoe de wegen zijn, het weer, de mensen (soms blijf je gewoon hangen omdat het zo gezellig is :)).

Alle reacties Link kopieren
Nog even over de slaapplaats: ik hijs dus echt alles op mijn fiets (je leert vanzelf wel zuinig pakken :)). Kampeer- en kook spullen, kleding, EHBO, eten, enz. Dus kamperen onderweg, in NL op kleine campings en kamperen bij de boer, in het buiteland of wildkamperen of campings, en soms een goedkoop hotelletje of iets wat daar op lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Nog een toevoeging (lang leve de Edit functie :) )

Als je wat meer wil lezen over fietsvakanties, kijk dan eens op www.wereldfietser.nl, zij hebben een heel fijn forum!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Super dat je alleen gaat kamperen.. dat was eerst ook mijn plan. Ik wilde lang op vakantie en ik kreeg geen vriendinnen mee maar wilde wel supergraag lang weg.. dus alleen op stap :) Nu gaat er op de valreep nog wel een kennis van een kennis mee, dus helemaal alleen zit ik niet.. Maar de laatste 1,5-2weken waarschijnlijk wel.. ben echt  benieuwd hoe dat dan gaat..

Ik verwacht dat wanneer ik mijn eigen plan trek er vanzelf wel interesante mensen op mijn pad terecht komen voor een gezelig praatje, er gewoon voor open staan maar het niet forceren. Alleen is toch ook prima?



Kun je anders een wandelvakantie houden? Dan ben je niet gebonden aan één camping.. en is het makkelijker om te verhuizen.



Veer plezier,



Zonnetje
Alle reacties Link kopieren


Hoi!

Super dat je alleen gaat kamperen.. dat was eerst ook mijn plan. Ik wilde lang op vakantie en ik kreeg geen vriendinnen mee maar wilde wel supergraag lang weg.. dus alleen op stap :) Nu gaat er op de valreep nog wel een kennis van een kennis mee, dus helemaal alleen zit ik niet.. Maar de laatste 1,5-2weken waarschijnlijk wel.. ben echt  benieuwd hoe dat dan gaat..

Ik verwacht dat wanneer ik mijn eigen plan trek er vanzelf wel interesante mensen op mijn pad terecht komen voor een gezelig praatje, er gewoon voor open staan maar het niet forceren. Alleen is toch ook prima?



Kun je anders een wandelvakantie houden? Dan ben je niet gebonden aan één camping.. en is het makkelijker om te verhuizen.



Veer plezier,



Zonnetje
Hoi Zonnetje, wat goed dat je ook gaat!

Het lijkt me echt leuk! Enne... ik ga toch voor de auto, dan kun je tenslotte ook van camping wisselen, maar dan ben je ook wat vrijer in je uitstapjes naar de omgeving.



Wanneer ga je?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Vinyl!



We zitten in hetzelfde schuitje! Ik ga deze zomer ook alleen waarschijnlijk. Het is net 3 weken uit met m'n vriend (na 7 jaar) en ga nu voor het eerst echt alleen op vakantie. Waarschijnlijk ga ik naar Zwitserland, maar m'n broer zit daar wel voor z'n werk, dus heb wel een beetje aanspraak. Maar lijkt me ook erg spannend in me eentje op de camping! Vooral 's avonds/ 's nachts. Iemand daar nog ervaringen mee? Heb je verder nog handige tips? Veel plezier iig!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven