Kindervakantie 2017

03-01-2017 01:22 33 berichten
Hoi forummers,



Ik ben op zoek naar een leuke vakantiebestemming voor de zomervakantie en heb er al heel wat google uurtjes opzitten maar heb nog bij geen enkel resort/bestemming/reis/verblijf zoiets van "Dat is 'm !" In de voorgaande jaren hebben jullie mij altijd hartstikke goed geholpen, dus dit jaar probeer ik het gewoon weer.



Vorig jaar zijn we bijvoorbeeld naar Marveld geweest in Groenlo, dankzij jullie tips, ik had er zelf nog nooit van gehoord. Erg leuke vakantie gehad, voor de kinderen (en man) kon het niet beter.



Dit jaar wil ik iets verder van huis. Ik wil namelijk dolgraag een andere omgeving, ander eten, een andere taal, dus mijn eigen grootste eis is dat de bestemming niet op thuis (NH) lijkt.



Mans wens: een onderkomen a la Hof van Saksen en goed bereisbaar. Wens kinderen: Waterpret (en worst....)



Dus ik kwam al snel op Beieren. Maar ik ben nog niet heel enthousiast over de vakantieparken aldaar, wel over de mogelijke uitjes in de regio overigens.



Onze wensen, anders die hierboven al staan:



-Gezin: 4 personen, kinderen zijn dan 3 en bijna 6 (waarschijnlijk nog net geen zwemdiploma).

-Periode: eind augustus, twee weken

-Afstand: Max ongeveer 1000 km rijden vanaf Utrecht of vliegen binnen Europa.

-Budget: Moet vooral in verhouding zijn ("mijn" gewenste verhouding ). Maar max €3500 voor reis en verblijf.

-Accommodatie: appartement, vakantiehuisje, apparthotel. IIg eigen keukentje en living. Wij willen heel erg graag bij het onderkomen lekker buiten kunnen zitten na kinderbedtijd.

-Meerdere locaties met waterpret in de buurt. Ligt aan bestemming, bij een autovakantie in Noord-Europa wil ik liefst zowel de mogelijkheid van een binnenzwembad als die van buitenzwembad/strand hebben (op autoafstand), in Spanje is dat natuurlijk wat minder belangrijk, maar dan moet eea weer wat dichterbij zijn.

-Peuter/kleutervertier in de regio. Speelpark of kleuterpretparkje/dierentuin op max een uur rijden zou geweldig zijn. Bij vliegvakantie ga ik er van uit dat we af en toe een auto zullen huren, Bij veel natuurvertier: strandjes, beekjes, baaitjes, meertjes, is commercieel vertier niet nodig natuurlijk.

-Reuring, Graag een beetje leven op een park/camping/resort/dorp/stadje, ik heb liever wat muziekoverlast dan doodse stilte vanaf 8 uur. Wij zijn meer van het vertier dan van de rust. Ook vreselijk burgerlijk fout vertier: prima. Ik kan heel goed vogeltjesdans.



Niet: Turkije, kamperen



Wie heeft zoiets van "vorig jaar waren daar en daar en dat was echt leuk voor het hele gezin"?





.
Alle reacties Link kopieren
Niet voor twee weken, maar voor onderweg. Wij waren hier twee jaar geleden (zonder kids), maar er zaten heel veel gezinnen http://www.jugendherberge ... els/nuernberg253/portrait Gebouw is echt heel mooi en heel leuk om in zoiets ouds te zitten. Heel veel leuke restaurantjes en leuk oud gedeelte van de stad voor de ouders.



Voor de kinderen zit dit er in de buurt http://www.playmobil-funpark.de/en/



Misschien staat hier nog een leuk park bij? http://www.bavaria.by/family-accommodat ... ia-germany
Alle reacties Link kopieren
Van landal; marina lipno in tjechie
Mag een huisje op een camping wel?
Alle reacties Link kopieren
Roompot hambachtal?



Mooie omgeving, elke dag gratis zwemmen in een groot zwembad, kinderdisco met koos konijn, stoeltjeslift, soort rodelbaan waar je vanaf kan, goedkope speelgoed winkel in het dorpje vlakbik hihi
“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit zelf geweest en prijs ook niet gecheckt, maar deze heb ik hier eens zien voorbijkomen en toen opgeslagen voor ooit eens: https://www.tropical-islands.de/en/

Is zowat 700 km van Utrecht en je kan nog een dagje naar Berlijn.
quote:leoni schreef op 03 januari 2017 @ 07:19:

Mag een huisje op een camping wel?Ja, leuk.
Ben ook benieuwd naar de tips
Alle reacties Link kopieren
wij hebben (bijna) geboekt met ongeveer zelfde situatie: een weekje centerparcs in winterberg (hoewel landal goedkoper is vonden we meer te doen bij centerparcs) en een weekje felsenhof (http://www.felsenhof.de/, kleinschalig dus hopelijk veel aanspraak voor dochter (dan 6)
Alle reacties Link kopieren
Een huisje op camping 'Piani di Claudia' in Italië? Is wel net iets verder rijden (1146 km vanaf Utrecht) maar zó ontzettend leuk voor kinderen. Er zijn twee 'waterparken' op de camping, een groot waterpark vlakbij de camping, een pretpark dichtbij, genoeg supermarkten dichtbij, lasize dichtbij (mooi stadje met leuke markt) en vaak genoeg te doen op de camping zelf. Kan niet wachten tot mijn kinderen net iets ouder zijn zodat we daar heen kunnen



...volgens mij zit er ook een vliegveld op rijafstand. Geen idee wat dat kost, om erheen te vliegen en dan evt auto te huren of je met de taxi naar de camping te laten brengen
Alle reacties Link kopieren
Leuke campings in Frankrijk:



La Cote de Nacre in Normandië. Mooi zwembad en springkussens. En mét ijsbaan

Seqouia Parc aan de westkust

Les Alicourts in de Loire. Mooie omgeving en maar 650 km rijden

Les Peneyrals in de Dordogne

La Rive aan de westkust

Brasilia in zuid-Frankrijk



In Italië, inderdaad iets verder rijden: aan het Gardameer/

La Quercia

Lido

Piani di Clodia

Altomincio Family Park



Isolino aan het Lago Maggiore
Alle reacties Link kopieren
Oja, en deze lijkt me ook erg leuk, net in België:

De Lilse Bergen

http://www.lilsebergen.be
Alle reacties Link kopieren
Heb je iets aan onze tips, Vl43nder? Heb je al iets kunnen vinden?
quote:mamaonbekend schreef op 04 januari 2017 @ 21:55:

Heb je iets aan onze tips, Vl43nder? Heb je al iets kunnen vinden?



Jazeker.



Ik wist niet dat dat Playmobilpark bestond. Zullen mijn jongens gewéldig vinden. Eens kijken hoe we dat kunnen inpassen in een vakantie. Is het niet nu, omdat het niet op de route ligt ofzo, dan een andere keer.



Roompot Hambachtal ziet er erg leuk uit, al zou ik zelf liever nog iets zuidelijker rijden. Hou 'm zeker in mijn achterhoofd.



Liet mijn man net plaatjes van Tropical Islands zien, zijn reactie “Ok, wanneer gaan we?” Fantastisch, totdat je naar de prijzen kijkt, even wennen zeg maar. Man: “Ook als het duur is wil ik wel” (en voordat mijn man dát zegt…..).

Als we niet dit jaar gaan zal deze ook zeker op mijn lijstje “voor ooit” gaan. Echt wow!



Bij Felsenhof wil ik de activiteiten in de regio nog even checken.



Man wil niet naar Tsjechie, weet nog niet precies waarom niet. Wil zelf nog even kijken naar activiteiten in de regio. Misschien kunnen we het wel combineren met Tropical Islands…..



Italie vind ik echt te ver rijden. Vliegen zou kunnen maar eerlijk gezegd kijk alleen naar vliegen naar eilanden (Mallorca ofzo). Omdat je bij een vliegvakantie geen auto tot je beschikking hebt (kan wel maar komt er nog een paar honderd euro bij) beperk ik me tot niet al te grote eilanden (Menorca wel, Sardinie niet). Daar is ov vaak wat gemakkelijker en zijn activiteitjes/uitjes wat dichter bij elkaar. Dan is twee keer een auto huren wel voldoende doorgaans. Dat is mijn ervaring tenminste. Bus-trein-bus zou ik bijvoorbeeld met partner alleen geen punt vinden, maar met jongste wel. Mijn vakantie moet vooral geen marteling worden.

Qua budget moet het de uitgave vooral waard zijn en mij is "vliegen" an sich en "gegarandeerd heet weer" niet enorm veel waard.



Campings in Frankrijk heb ik nog niet bekeken, ga ik nog doen. Mijn voorkeur gaat daar niet direct heen omdat mijn ervaring is dat je in Frankrijk doorgaans de hoofdprijs betaalt voor wat aftandse vuile troep. Al vind ik bijvoorbeeld de Dordogne wel een heerlijke streek. Ik denk dat dat voor nu de ellende die mijn man van dat ongemak gaat ondervinden nog niet opweegt tegen mijn plezier. Misschien later, als de jongens groter en wat onderhoudsvriendelijker zijn. Ik heb als kind genoten van de vakanties in de Dordogne, vooral van de georganiseerde activiteiten waar wij als gezin aan meededen, kanotochtjes, droppings, kampvuren. Mijn kinderen zijn daar nog net effe te klein voor.



Ben dus nog niet helemaal klaar, maar voordeel van veel kijken naar Tropical Islands is wel dat de prijzen van alle andere parken best wel meevallen

Budget is er wel, maar ben wellicht nog wat zuuunig.....moet nog een beetje wennen aan die hoogseizoenprijzen hoor. Voorheen gingen we daar drie weken van naar China.....
Moet je nou toch kijken:



https://www.youtube.com/watch?v=EHoTByd4F04



Echt wow! En alles indoor! Geen gezeik met insmeren, kan in de herfst ook enzo. En er staat hoogstwaarschijnlijk ook nog worst op de menu van de "campingkantine".



Sorry voor de reclame, heb geen aandelen. Al heb ik daar ook al op gegoogeld
Alle reacties Link kopieren
Nou ben benieuwd wat het wordt dan!

Italie is leuk hoor, en zal rond de 1000 km zijn, voor de campings die ik noemde althans.



Zou zeker ook de genoemde campings in Frankrijk bekijken! Da's bepaald geen 'aftandse troep' want ik hou zelf namelijk van luxe, levendige, vaak grotere campings.

Mijn oudste was denk ik 6-7 toen we naar de camping in de Dordogne gingen (Peneyrals) en weet het nóg! Ik heb die camping dan ook al aan meerdere mensen getipt.



En de andere kant op, naar Denemarken ofzo, vind je dat niks? In combinatie met Legoland? Super voor je kids. En dan even kijken bij Lalandia, een soort Centerparcs met supergaaf zwembad en een groot indoor speelparadijs.



Succes met uitzoeken nog!
Schloss Mohren in Beieren is echt perfect, maar ik weet niet of ze nog plaatst hebben in die periode. Ze zitten vrij snel vol. Maar wat een supervakantie daar gehad.
quote:mamaonbekend schreef op 05 januari 2017 @ 22:41:

Nou ben benieuwd wat het wordt dan!

Italie is leuk hoor, en zal rond de 1000 km zijn, voor de campings die ik noemde althans.



Zou zeker ook de genoemde campings in Frankrijk bekijken! Da's bepaald geen 'aftandse troep' want ik hou zelf namelijk van luxe, levendige, vaak grotere campings.

Mijn oudste was denk ik 6-7 toen we naar de camping in de Dordogne gingen (Peneyrals) en weet het nóg! Ik heb die camping dan ook al aan meerdere mensen getipt.



En de andere kant op, naar Denemarken ofzo, vind je dat niks? In combinatie met Legoland? Super voor je kids. En dan even kijken bij Lalandia, een soort Centerparcs met supergaaf zwembad en een groot indoor speelparadijs.



Succes met uitzoeken nog!



Goed dat je het zegt, van die "aftandse troep", tuurlijk is er in Frankrijk ook anders alleen weet ik het nog niet. Ik ga zéker kijken, Alleen al omdat ik bij het woord "payage" al vakantiegevoel krijg .....



Wij willen graag volgend jaar een Legolandvakantie doen, ben nog uit of dat dan Billund of Munchen wordt. Beide vakantieparken hebben goede recensies. Mijn oudste (5) is een extreme legoer, de jongste (2,5) ontwikkelt pas net interesse. Dus ik wil dit jaar nog niet naar Lego.



In Denemarken heb ik ook een paar leuke parken gezien, prijstechnisch ook leuk, voor man en kinderen zou het perfect zijn . Maar ik wil zo graag naar een ANDERE omgeving, en Denemarken is dat voor mij niet genoeg. Een aantal jaar geleden gingen man en ik naar Kopenhagen, hals over kop, want daar zou George Michael nog optreden. Dat was gewoon 800 km Wieringermeer.......Het optreden was fantastisch en heb ook genoten van het verblijf in Kopenhagen. Maar de rit er naar toe, saaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiii,.... en ik had nog wel een splinternieuwe auto.
Alle reacties Link kopieren
Dit is net in Duitsland, dus qua omgeving weet ik het niet zo.

Maar qua faciliteiten......wow!

http://www.schloss-dankern.de/nl
Alle reacties Link kopieren
Menorca, hotel Royal Son Bou,

heb gemist hoe oud je kinderen zijn,

wij zijn hier twee keer geweest met kleuters en was ZALIG (voor hen, dus ook voor ons )
quote:mamaonbekend schreef op 06 januari 2017 @ 09:19:

Dit is net in Duitsland, dus qua omgeving weet ik het niet zo.

Maar qua faciliteiten......wow!

http://www.schloss-dankern.de/nl





Als TO Denemarken saai vond, zal ze hier niet zo heel gelukkig van worden. Park schijnt heel leuk te zijn (ik woon er dichtbij), maar de omgeving is erg plat en landelijk. De Ruhrgebietbewoners die hier vakantie komen vieren vinden dat heerlijk, overigens.



Ik vind je omschrijvingen zo leuk, TO, ik zou willen dat ik je kon helpen, want ik wil iedereen helpen die naar een Duitstalig land wil reizen. Maar ik overnacht daar vrijwel altijd op de boerderie (dus weinig reuring, al moet je de koeien niet uitvlakken). Het Schwarzwald is wel geschikt voor gezinnen met kinderen, misschien kun je via de website van de hochschwarzwaldcard (een gratis all-inclusivecard, waarmee je, als je bij bepaalde verhuurders boekt, heel veel dingen gratis kunt doen. Ideaal voor gezinnen met kinderen) iets vinden in Titisee, daar is het wel lekker druk.
Gheghe, vast veel Engelse pubers bij Titisee
Alle reacties Link kopieren
....
anoniem_167121 wijzigde dit bericht op 11-01-2017 12:06
Reden: Te herkenbaar
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mij dit jaar geconcentreerd op het Zwarte Woud. Je hebt er hele leuke bauernhoffen, sommige ook met zwembad. Veel dieren, soms een sauna. Europapark willen we ook heen, schijnt erg leuk te zijn. Onze bauernhof met zwembad zit al vol, misschien is dit nog iets: http://www.reeshof.de. Heb er nog wel meer, mocht je zoiets leuk vinden.
brassevanniekaap wijzigde dit bericht op 08-01-2017 23:28
Reden: Geen Beieren, maar het Zwarte Woud, excuses
% gewijzigd
Le moulin de la Pique in de dordogne.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven