Kleinschalig vakantiepark Italie?

26-12-2011 17:22 60 berichten
Wie heeft goede tips voor een kleinschalig vakantiepark (of evt. camping met stacaravan) in Italie?

Wij willen liever geen los huis omdat ik denk dat dat voor onze dochter mss wel iets te eenzaam gaat zijn in de zin van te weinig andere kinderen dan om af en toe mee te spelen.

Enige "voorwaarde" is dat het niet te ver (tot 100km) van een vliegveld zit (liefst een waar een low-cost-airline op vliegt) zodat we er heen kunnen vliegen en daar met een gehuurde auto verder kunnen.
Ga ik je even gelukkig maken:

www.sangiorgiovacanze.it



Heeft zelfs 2 low-cost vliegvelden in de buurt: Verona en Bergamo.



Zie je daar!
Leuk, al heb ik op zich iets kleiners in gedachten en garda-meer was ook niet het eerste waar ik aan dacht (krijg daar z'n "bakvakantie" idee van) maar goed we zullen het nog eens goed bekijken.
Nog kleiner? Agriturismo?



Bakken kan maar er is in die regio echt veel meer te doen hoor. Alleen bakken is zonde!

Salo, Sirmione, Limone, Verona. Allemaal leuk en in de buurt.
Ik ken die regio niet echt, dus zal me er eens in verdiepen,

en agriturismo lijkt me heel leuk, maar ook weer minder leuk voor dochter als er helemaal geen andere kinderen zijn.
Wij vinden agriturismo inderdaad te klein omdat het dan kan zijn dat er geen andere kinderen zitten. San Giorgio is dan perfect in onze ogen: rustig, mooie huisjes en enorm kindvriendelijk maar dan zonder animatie-ellende.
Ja, dat is dus precies waar wij ook tegen aan lopen, maar goed ik heb gewoon nooit het gardameer in gedachten gehad, dus ik moet er even aan wennen zullen we maar zeggen
maarre, in welke periode zit je er dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:germanwings schreef op 26 december 2011 @ 18:57:

Leuk, al heb ik op zich iets kleiners in gedachten en garda-meer was ook niet het eerste waar ik aan dacht (krijg daar z'n "bakvakantie" idee van) maar goed we zullen het nog eens goed bekijken.Bekenden van mij, mét kinderen, gaan al een aantal jaar naar deze camping in Italië. Ik hoor altijd positieve verhalen van ze.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ach ja, zo is het voor ons wennen dat we weer terug gaan. Ik kan gewoon niks beters vinden.



Dus misschien moet jij toch ergens anders heen en mij dan even melden wat het geworden is. Kunnen wij in 2013 weer eens wat nieuws doen
Sorry Tickel, maar kleinschalig en Lazise is onmogelijk
quote:Suze02 schreef op 26 december 2011 @ 19:18:

Ach ja, zo is het voor ons wennen dat we weer terug gaan. Ik kan gewoon niks beters vinden.Dus misschien moet jij toch ergens anders heen en mij dan even melden wat het geworden is. Kunnen wij in 2013 weer eens wat nieuws doen Dat beangstigd me dan wel.... niets beter, zoek ik dan een soort utopie?
1000 plaatsen
@Tickel, dit ziet er iets te massaal voor onze smaak uit
quote:germanwings schreef op 26 december 2011 @ 19:19:

[...]





Dat beangstigd me dan wel.... niets beter, zoek ik dan een soort utopie?



Dat ligt uiteraard aan wat en waar je zoekt



Maar op 1100 km van Utrecht (ik weet niet precies waar in D jij zit) is dit voor ons top. En vergelijkbaar of beter kan ik dus niet vinden. Toscane misschien?
De afstand op zich maakt sowieso minder uit omdat we toch niet met de auto willen

En toscane heb ik ook gekeken, maar dan zie ik door de bomen het bos niet meer, dus ik wacht op die ene leuke tip waarbij ik meteen denk, ja, dat is het!
Zoover?
http://podereseipoorte.online-magazine. ... &_suid=880



deze heb ik ondertussen gevonden, geen huisjes, maar wel stacarvans. (mss iets voor volgend jaar suze
Mijn meneer wil geen stacaravan en het is te ver.

Maar die camping ziet er verder wel leuk uit! Wordt dat hem?
Hij maakt in ieder geval goede kans (maar man hier heeft "vergeten" op zijn werk alvast de vakantie te laten goedkeuren dus geboekt kan er voorlopig nog niets worden, dus ik hoop maar dat de vliegprijzen niet te veel gaan stijgen).
nog eens up voor hopelijk nog meer tips
Alle reacties Link kopieren
Suze02 Wat een heerlijke plek is San Giorgio Vacanze hè! We zijn nu in 2009 en 2011 geweest en in 2013 gaan we zeker wéér terug. Terwijl ik altijd heb gezegd, ik ga niet terug naar hetzelfde. Maar het is daar zo heerlijk, echt thuiskomen!
Alle reacties Link kopieren
Germanwings, helaas heb ik geen andere tips voor je!
Alle reacties Link kopieren
GW, ik zoek ook wat jij zoekt!

Als we nou hetzelfde boeken kunnen onze dochters elkaar vermaken
Lijkt me een strak plan vk! Hoever is jullie speurtocht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven