Kopenhagen

28-04-2017 10:46 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan we een paar dagen naar Kopenhagen en ik vroeg me af of het Tivoli park een aanrader is. We vinden het juist leuk om onbekende (niet toeristische) plekken te verkennen. Iemand tips?
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
Tsja Tivoli is niet bepaald onbekend en behoorlijk toeristisch. Ik vond het leuk om er rond te lopen, maar had gratis entree met de Copenhagen Card. Als je entree betaald en ook nog in een paar attracties wil ben je heel duur uit. Wij zijn maar in één attractie geweest en die kostte geloof ik al iets van 4/5 euro pp.
Ik vond het ook leuk om te zien. Wij zijn niet in een attractie geweest, maar hebben er gegeten.
Alle reacties Link kopieren
http://www.watzijzegt.com/2016/02/wat-t ... openhagen/



Heb je hier wat aan?
Alle reacties Link kopieren
We willen ook zo'n Copenhagen Card aanschaffen.
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
Als je houdt van niet-toeristisch en onbekend, dan is Tivoli niet echt the place to be.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Wellicht dient het boekje 'The 500 hidden secrets of Copenhagen' ter inspiratie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Baankje1 schreef op 28 april 2017 @ 11:01:

We willen ook zo'n Copenhagen Card aanschaffen.Vond het ook echt fijn om te hebben, daardoor ook wat dingen gedaan die we anders niet snel zouden doen. Ik heb geen tips voor dingen die echt niet toeristisch zijn. Vond het zelf leuk om gewoon zoveel mogelijk naar dingen te lopen, daardoor zie je vanzelf vanalles. Ons hotel zat dicht bij Tivoli en we zijn bijv ook naar de dierentuin gaan lopen (met buggy in ons geval, want dochter was mee).
Natuurlijk moet je erheen! Als je 's avonds gaat is er een lichtshow en je kunt er eten, je hoeft niet pe se in attracties.



Ook zeker niet missen:

Slot Rosenborg, neem je picknick mee voor in de tuin

David collection

Torvehallerne om van te likkebaarden

Heel Slotsholmen natuurlijk



Amalienborg vond ik ook wel mooi, maar legt het ruim af tegen Rosenborg. Verder vooral veel rondlopen, elke buurt is weer anders en je hebt hele mooie rustige plekken dichtbij het centrum.



De gratis toiletten op Rådhuspladsen worden goed bijgehouden, vond ik ook fijn om me niet druk te hoeven maken of ik ergens naar de wc kon.
Tivoli vond ik niet zo heel veel aan, wel grappig zo'n pretpark/park midden in de stad, maar vond het vooral erg duur. Als je toch met die Copenhagen Card naar binnen kunt zou ik het wel even meepakken, maar als het net niet uitkomt vooral niet voor omreizen.



Wat ik wel echt de moeite vond was een tripje naar Christiania, de zogenaamde vrijstad. Bizar wat je daar allemaal ziet, maar wel heel bijzonder om rond te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er met kerst geweest in tivoli, toen was het erg leuk, alles in kerstsfeer... Als ik in kopenhagen ben ga ik meestal winkelen haha, dat kan je daar heel goed. Misschien een dagje naar het strand? nyhavn is ook erg leuk
Alle reacties Link kopieren
quote:lauraine schreef op 28 april 2017 @ 11:07:

Wellicht dient het boekje 'The 500 hidden secrets of Copenhagen' ter inspiratie?Dat soort secrets zijn niet meer zo hidden als het eenmaal in boekvorm wordt gepubliceerd :-)
Alle reacties Link kopieren
Net terug uit Kopenhagen. We hebben geen card aangeschaft maar heel veel gelopen en daardoor veel gezien wat we anders waarschijnlijk gemist hadden.
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
Lopen is inderdaad leuk en goed te doen in Kopenhagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven