Lange autoreis tips??

02-08-2012 00:40 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallooo



Ik heb geen ander onderwerp gevonden wat hierbij paste dus vandaar mijn nieuwe onderwerp... ;)



Zoals de titel al zegt: Hebben jullie lange autoreis(op vakantie) tips?

Voor mij en m'n vriend 25 jr.



Ik zie er zoo tegenop om zoo lang in de auto te zitten...



Hoor het graag van jullie! :D
Af en toe uitstappen, zit je er niet zo lang in
Alle reacties Link kopieren
Yes dat waren we al van plan haha ;) en dan gelijk eventjes rondje hardlopen/wandelen oefeningen doen om actief te blijven



Maar misschien voor onderweg ?
Alle reacties Link kopieren
Wat is lang? Naar oostenrijk of naar turkije?



Verder kun je misschien onderweg iets bezichtigen? Regelmatig de benen strekken, beetje kletsen, snacks en drankjes voor onderweg.
Ik vind het altijd heerlijk, zo'n lange reis.



Koelbox met lekkere hapjes en drankjes mee. Blote voeten op het dashboard. Allerlei verschillende soorten muziek. Misschien eventueel een luisterboek?

Lezen. DS mee? Lekker veel kletsen en af en toe een tukkie doen
Alle reacties Link kopieren
Kijk daar heb ik wat aan thanks voor de inspiratie
Zelf rijden.
Alle reacties Link kopieren
Ja we wisselen af
Hoeveel uur?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een luisterboek meegenomen, omdat we vaak na een tijdje de buitenlandse radiozenders wel zat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als kind heb ik veel in de auto gezeten. Mijn vader karde eens vanuit Venetie in een keer door naar Rotterdam.

Zorg in elk geval dat je genoeg muziek bij je hebt, want een enkele playlist ben je na zoveel tijd verschrikkelijk beu. Je hebt speciale plugs waarmee je jouw ipod (of telefoon of iets anders) in de auto op kan laden. Die zijn vast wel te koop bij Vervat of een winkel van ANWB.



Dan nog: chocola smelt en dat geeft een kliederboel, niet teveel snoepen wat je word straalmisselijk en ga tijdens de pauzes inderdaad even een stukje (hard) lopen. Kan heerlijk zijn omdat ook eens apart van elkaar te doen.
Alle reacties Link kopieren
Elkaar elke 2 uur een klein cadeautje geven. Leuk om naar uit te kijken
Ik kan echt uren bezig zijn met de muziek, heerlijk! Verder kijken we nog wel eens of er iets van een meertje ofzo onderweg is zodat we tussendoor een kleine duik kunnen nemen.



Het is persoonlijk maar wij vinden altijd fijn om de eerste langste rit nachts te doen, op de één of andere manier lijkt het dan of je veel verder komt.



Maar wij vinden het beiden heerlijk om een lange autorit te maken. Hapjes, spelletjes, muziek, lekker naar buiten kijken en het landschap steeds zien veranderen... Wij vertrekken zaterdag naar Roemenië!



Waar rijden jullie naartoe?
Mijn vriend mag trouwens graag lezen in de auto maar ik word daar (helaas) misselijk van. Je kan ook een goede oplader kopen voor je aansteker zodat je gewoon met je laptop kunt werken. Dat wil ik ook nog wel eens onderweg doen.



En neem een koelbox mee! Heel fijn om wat kouds te kunnen pakken onderweg.
Alle reacties Link kopieren
Echt iedere twee uur stoppen, even de benen strekken, klein hapje eten, iets drinken, even in de bosjes als er geen sanitaire voorzieningen zijn. Ik heb ooit ergens gelezen dat je, als je slaperig dreigt te worden, het best kauwgum kunt nemen maar het is beter om een hotelletje te zoeken, dan doe je er maar een dag langer over.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:istar_ schreef op 02 augustus 2012 @ 00:48:

Ik vind het altijd heerlijk, zo'n lange reis.



Koelbox met lekkere hapjes en drankjes mee. Blote voeten op het dashboard. Allerlei verschillende soorten muziek. Misschien eventueel een luisterboek?

Lezen. DS mee? Lekker veel kletsen en af en toe een tukkie doen



Helemaal eens met het bovenstaande, maar wil je alsjeblieft niet met je voeten op het dashboard gaan! Als je airbag uit klapt heb je kans op grote verwondingen!

Zo'n lange reis is hartstikke leuk, want je ziet het landschap veranderen. Ik vind het dan ook altijd erg leuk om bij bijna elk tankstation weer een andere taal te moeten praten/ gebaren :-)



Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
ik vind het ook altijd fantastisch! Wij gaan ook altijd s'nachts weg, ik ben een ochtend mens, dus rijd dan, terwijl vriend langzaam zit wakker te worden. Wij wisselen meestal om de 2 a 3 uur, of 300 km. Tenzij een geen zin meer heeft, dan eerder natuurlijk. Nemen ook altijd veel muziek mee (de bestuurder bepaald wat er op staat) een koelbox aangesloten op de aansteker, vol met lekkere broodjes en drinken, regelmatig stoppen voor koffie en even lopen, en bal mee is ook leuk om ff over te gooien. Klinkt heel stom, maar het zorgt wel dat je tijdens je stop net iets meer doet dan een rondje om je auto lopen. En we zoeken ook vaak naar een leuke stop plek zoals een schattig dorpje of een riviertje of zo.

Ik vind ook kaart lezen leuk, het houd je namelijk bezig, en je kunt wat vertellen over de omgeving. Als vriend rijd, lees ik kaart, als ik rij, staat de navigatie aan :D
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag als ik zelf niet rij (bij lange stukken), maar daarvoor neem ik wel (uit voorzorg) een anti-wagenziektabletje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Caro_22 schreef op 02 augustus 2012 @ 13:49:

Ik lees graag als ik zelf niet rij (bij lange stukken), maar daarvoor neem ik wel (uit voorzorg) een anti-wagenziektabletje.Maar dat heeft als bijwerking dat je er slaperig van wordt, als je beide moet rijden is dat niet handig. (Volgens mij mag je ook niet rijden als je zo'n pilletje hebt genomen)
Alle reacties Link kopieren
quote:istar_ schreef op 02 augustus 2012 @ 00:48:

Ik vind het altijd heerlijk, zo'n lange reis.



Koelbox met lekkere hapjes en drankjes mee. Blote voeten op het dashboard. Allerlei verschillende soorten muziek. Misschien eventueel een luisterboek?

Lezen. DS mee? Lekker veel kletsen en af en toe een tukkie doen



Sowieso rij ik altijd want mijn diesel wordt betaald door de baas (lease auto) en zit ik dus helaas niet op de bijrijders stoel (martini-mate mag alleen autorijden met een aanpasssing), maar sinds ik een verhaal heb gehoord van een kop staart botsing (niet eens zo heel ernstig) waar bijrijdster heupen en benen had gebroken ivm voeten op dashboard durf ik dit echt niet meer.

Volgens mij is het trouwens een broodje aap..want heb echt geen idee meer hoe ik het heb gehoord..maar dan nog blijft het plakken in mn hoofd.
TO, ik blijf wel nieuwsgierig waar je naartoe gaat...
Alle reacties Link kopieren
quote:Martini schreef op 02 augustus 2012 @ 14:39:

[...]





Sowieso rij ik altijd want mijn diesel wordt betaald door de baas (lease auto) en zit ik dus helaas niet op de bijrijders stoel (martini-mate mag alleen autorijden met een aanpasssing), maar sinds ik een verhaal heb gehoord van een kop staart botsing (niet eens zo heel ernstig) waar bijrijdster heupen en benen had gebroken ivm voeten op dashboard durf ik dit echt niet meer.

Volgens mij is het trouwens een broodje aap..want heb echt geen idee meer hoe ik het heb gehoord..maar dan nog blijft het plakken in mn hoofd.Als je een ongeluk hebt kun je op 100 andere manieren ook vanalles breken. Als je je voeten op de grond hebt zit je straks klem
Alle reacties Link kopieren
quote:Marloes85 schreef op 02 augustus 2012 @ 14:53:

TO, ik blijf wel nieuwsgierig waar je naartoe gaat...Ja!
Alle reacties Link kopieren
Hallow Nou als ik dat zo hoor stelt onze "lange" auto rit weinig voor haha Wij gaan naar Frankrijk/Spanje daar die kanten Ik heb het vaak al gehad als ik 3 uur in de auto heb gehangen haha..
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de nuttige tips allemaal!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven