Leuke buurt in Parijs/ taartjes/ hotel

30-09-2016 11:38 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort vertrekken wij voor een paar dagen naar Parijs, we gaan daar naar een beurs en de overige dagen gaan we een patisserie route doen oftewel een aantal bekende patissiers bezoeken en taartjes proeven. Daar gaan we dan met de metro of lopend naar toe, want ik begrijp dat die verschillende patissiers/ winkels uit elkaar liggen.



We zijn dus niet zo zeer geïnteresseerd in de toeristische bezienswaardigheden (want al meerdere keren gezien) en ook het hotel hoeft niet bijzonder te zijn, want we slapen er alleen maar, maar we vinden het wel leuk om in een leuke gezellige wijk/ buurt te zitten als we 's avonds op zoek gaan naar een eetplek. Vorig jaar bleek dat we vlakbij de Eiffeltoren zaten, nu willen we wat anders. Wat zijn leuke wijken om hotels te zoeken?



Hebben jullie nog (aanvullende) patisserie/ taart/ chocolade ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Saint-Germain-des-Prés en de Marais de leukste buurten.
Ladurée.
Alle reacties Link kopieren
Ha wat een leuke manier om Parijs te verkennen! Zelf ben ik niet zo'n kenner, ik vind een chocolade-éclair van een gewone bakker al heerlijk!



Je zou voor sommige stukken ook nog kunnen kiezen voor van die Velib-fietsen huren met je creditcard. Wel altijd even de banden checken of die niet zacht zijn, voordat je er eentje kiest. Je kunt ze bij willekeurig welke andere Velib-parkeerplaats weer parkeren en dan stopt het betalen. Alleen zijn soms de parkeerplekken bij populaire plekken allemaal vol, dat hadden wij laatst wel een keer. Maar het is een heerlijke manier om door de stad te gaan. http://en.velib.paris.fr/



Ik vind inderdaad ook Saint-Germain-des-Prés heel leuk, en Le Marais.

Ik zat laatst met twee vrienden in een appartementje vlakbij de Sacré-Coeur in Montmartre, ook best een leuke wijk en in 'onze' straten puilden vooral Fransen uit de kroegen, ondanks de verder best wel toeristische omgeving. Als je gegevens van het appartementje wilt, PM maar even. Ze zat geloof ik wel alweer maanden volgeboekt...
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Vijf jaar woon en werk ervaring:



Ik vind leuk buurten.

Marais, veel kleine restaurantjes en winkeltjes, stukje joodse wijk en homo buurt, heel gezellig

Montmartre, erg toeristisch, wel heel gezellig, let goed op dat je echt in montmarte zit en niet er vlak tegen aan (erom heen liggen een aantal minder goed bekend staande buurten)

De leukste straat van parijs vindt ik Butte aux Cailles (Metro place d'italie) in het 13de arrondissement, maar of ze daar een hotel hebben weet ik niet. Misschien wel airBNB. En het ligt tegen een aziatische wijk aan (mocht je een keer wat anders willen, dit is niet te vergelijken met Nederland)

In de buurt van Plage monge (metro station) ligt ook een leuk wijkje/ straat met hotelletjes en cafetjes.

Omgeving Metro Odeon.

In de buurt van Bastille/Republique zijn ook heel veel leuke restaurantjes en hotelletjes, die is misschien wel een van de populairste buurten voor de Jongen om uit te gaan. Hier waren wel helaas de aanslagen van vorig jaar, mocht je dat afschikken...



Daarnaast ligt het er een beetje aan hoeveel geld je wilt uitgeven aan een hotel.



Veel plezier!!!!!
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
Quartier Latin / Boulevard St. Germain vind ik erg leuk, en er zitten daar ook opvallend veel bakkertjes
Ik ben dol op David Lebovitz, op zijn website staat ook heel veel info over leuke tentjes en patisseries/chocolatiers die de moeite waard zijn!



En verder gewoon gaan en genieten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips dames. Saint-Germain-des-Prés en Le Marais, Butte aux Cailles en Quartier Latin ga ik uitzoeken. David Lebovitz zet ik ook op mijn lijstje. Laduree sla ik denk ik over. Ik heb de makarons al geproefd, een vriendin had een doosje voor me meegebracht en ze waren erg goed, maar ik heb ze ook gezien in Londen.



Ik heb voor nu voor wat andere patissiers gekozen die ook makarons maken zodat ik kan vergelijken ;) En ga verder nog naar een heel oude Franse snoepjes/ koekjes winkel, iemand die de beste croissants schijnt te maken, de beste eclairs en ondertussen zal ik ook wel ergens een religieuze eten en nog wat meer franse gebakjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven