Zwanger worden 2e/3e/4e/5e/… kindje - zomer 2024

11-05-2024 16:47 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij willen ergens deze zomer er weer voor gaan, maar zijn er nog niet helemaal over uit wanneer precies.

Bij mijn eerste zwangerschappen heb ik hier ook meegeschreven en een fijn groepje aan overgehouden. Echter voelt het bij een volgende kindje zo anders dan bij het gaan voor een eerste, dat ik het gevoel had beter te gedijen in een topic met andere al 'ervaren' moeders ipv een algemeen 'zwanger raken in' topic.

Wie schrijft gezellig mee?
Ik zal een tabel aanmaken.

naam leeftijd NOD ronde broertje/zusje
Mms25. 31. Nvt. Nvt. Okt 21/juni 23
Knofje. 30. Nvt. Nvt. Mei 23
Otsie. 34 25/5 1. 21
Kaarslichtjes 37. ?? 2. 22
Wilgentak. ?? Xx. 1. ?? 23
mms25 wijzigde dit bericht op 22-05-2024 16:19
26.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk! Ik schrijf graag mee. Wij zijn afgelopen week gestart voor een tweede. Vorige keer hebben we er ongeveer een jaar over gedaan, dus probeer mijn hoop niet al te hoog te houden de eerste maanden. Al lukt dat niet zo goed, ik denk nu (1 dag na ovulatie ongeveer) al van alles te voelen. XD

Deze maand een beetje uit de losse pols gedaan en volgende maand wil ik starten met ovulatietests, ook om mijn eigen cyclus een beetje goed in kaart te brengen. Deze duurt na de bevalling namelijk 24 I.p.v. 28 dagen, dus er zal vast wat verschoven zijn hier en daar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf graag mee! We willen gaan voor een tweede kindje via een vruchtbaarheidstraject. We verwachten deze zomer te mogen beginnen 🤞Ondertussen proberen we het op de natuurlijk manier sinds twee maanden. Niet geschoten is altijd mis. Ik ben 37, mijn man 35 en ons kleine kaarslichtje 1.5 jaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oja, aanvullende info eventueel voor de tabel:

Ik ben 34, man is 35
We hebben nu één zoontje van 2,5
Alle reacties Link kopieren Quote
De tabel maken is nog even een uitdaging, ik was morgen nog een extra poging. Tips voor het maken van de tabel zijn dus zeker welkom.

Leuk dat jullie meeschrijven otsie en kaarslichtjes. Ik zal mezelf ook even kort voorstellen. Wij willen ergens van de zomer gaan voor een derde kindje. Mijn oudste is ruim 2,5 en jongste net 1, jongen en een meisje. Twijfelen een beetje wat “het juiste moment is” om te starten omdat mevrouw nog niet altijd denderend slaapt… bij de oudste duurde het wat langer en bij de tweede 2 hele weken. We hebben dus beide ervaren waardoor we er nog even over na moeten denken :popcorn: andere kant chaos gaat het met drie kleintjes relatief kort op elkaar toch wel worden.

Otsie als de wens er eenmaal is dan ben je toch liever vandaag dan morgen zwanger ;-)

Kaarslichtje wat fijn dat jullie een klein kaarslichtje hebben mogen krijgen uit een traject! Hebben ze een oorzaak gevonden waardoor er een traject nodig is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kind is bijna 3, maar we willen voor een tweede gaan. Van de zomer.

Ik deed vandaag een ovulatietest, maar weet bijna zeker dat ik morgen of overmorgen een eisprong heb. Ik ga mijn eisprong in kaart brengen. Mijn menstruatie is vrij regelmatig en ik weet dat ik iedere cyclus ook een eisprong heb.

Ik ben afhankelijk van IUI (niets medisch bij mij, meer dat er geen sperma aanwezig is in mijn relatie), dus ook van het moment waarop ik mijn eisprong heb. Toen tijdens corona was het makkelijker te plannen, want toen werkte ik thuis. Nu werk ik niet meer thuis en vind ik het lastiger... Hoe doen mensen dit? Ik weet niet of ik aan mijn baas wil vertellen dat ik zwanger probeer te worden.

Ik hoop eigenlijk gewoon dat het lukt met de rietjes die nog in de vriezer van de fertiliteitskliniek liggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk dat jullie allemaal mee willen schrijven! De tabel lukt me nog niet, dus een beetje knullig de gegevens onder elkaar gezet. Mochten jullie weten hoe je de tabel moet maken post het hier dan vooral :)

Mochten er dingen in de “tabel” moeten zet het dan even dikgedrukt neer!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wilgentak leuk dat jullie voor een tweede gaan! Lastig is het wel met IUI, je bent zo afhankelijk van de echo’s en het ziekenhuis, die bepalen wel je agenda… heeft het lang geduurd bij de oudste voordat je blijvend zwanger was? Worden het trouwens ook volle broertjes/zusjes?

Kaarslichtjes, ook een tweede en spannend dat jullie mogelijk weer een traject in gaan.ik snap dat je toch deze rondes tot de start gaat voor “niet geschoten is altijd mis.” Weet je al wanneer je in het ziekenhuistraject kan/mag starten? Wachtlijsten zijn volgens mij nog steeds drama..
Alle reacties Link kopieren Quote
Nod 25-05
Ronde 1
Alle reacties Link kopieren Quote
Nu een paar dagen voor mijn nod en ik denk natuurlijk van alles te voelen :bonk:
Vanmorgen getest, omdat ik mezelf ervan overtuigd had dat ik zwanger zou zijn, maar negatief.
Beetje teleurgesteld, maar ik weet dat ik mezelf voor de gek kan houden als ik bezig ben zwanger te zijn, dus ik ben er wel nuchter onder.

Ik ben er sowieso een stuk rustiger onder dan bij de eerste. Ik zou het super mooi vinden als het lukt en het zou ons gezin voor mijn gevoel echt helemaal compleet maken, maar als het niet lukt zou ik er wel soort van vrede mee kunnen hebben. Bij de eerste voelde ik er toch meer druk onder.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Mms: ik vind het moeilijk dat m'n agenda gepland wordt door het ziekenhuis. Het duurde bij de oudste niet erg lang, bij de 2de ronde was het raak. Maar er kan natuurlijk in een jaar veel veranderd zijn. Bij mijn moeder duurde de 2de en 3de ook erg lang. Ons tweede kind is een volle sibling, want we zijn niet van donor veranderd. Dat wilden we ook niet, want het is fijn dat kinderen zich aan elkaar kunnen spiegelen. Al is dat ook een uitdaging, onze oudste heeft een meervoudige beperking. Op het eerste gezicht zie je niets aan haar, behalve als je probeert te communiceren of vraagt of ze mee wilt lopen :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allen!

Ik schrijf ook graag mee :) Wij hebben besloten na de zomer (zo rond september) voor een tweede te willen gaan. Ik ben 30, we hebben een meisje van 1 :heart:

Leuk hoeveel verschillende verhalen hier al weer zijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
Otsie misschien te vroeg getest? Kan ook nog natuurlijk :) Snap wel dat je zegt dat je er nu rustiger onder bent dan bij de eerste. Zo ervaren wij dat ook!
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is zo’n gek proces hè dat zwanger worden. Snap dat het echt een loopje met je kan nemen. Wie weet inderdaad te vroeg, maar weet dat ik na de nod zeker in de tweede week ook heel goed in symptoomspotten was. Bij de tweede was ik wel al veel relaxter, ook omdat je weet dat je lichaam het kan ofzo?

Wij starten denk ik in juli, moet in juni nog een kleine ingreep (had trombose tijdens de vorige zwangerschap en dat vat gaan ze nu voor de zekerheid verwijderen). Bij de oudste was ik na 7 maanden blijvend zwanger (1 miskraam tussenin) en bij de tweede een stuk sneller, 3e ronde. Toen gebruikte ik geen pil tussenin, nu wel dus hopelijk pakt alles snel weer het normale ritme op van de zomer.

Gebruik nu de minipil dus ben ook al bijna een jaar niet meer ongesteld geweest, ideaal, maar kijk wel op tegen weer een “normale cyclus”
Alle reacties Link kopieren Quote
Knofje schreef:
22-05-2024 08:25
Otsie misschien te vroeg getest? Kan ook nog natuurlijk :) Snap wel dat je zegt dat je er nu rustiger onder bent dan bij de eerste. Zo ervaren wij dat ook!
Ja, dat zou wel kunnen, maar dan zouden mijn symptomen niet van de zwangerschapshormonen komen, want dan zou ik wel positief testen. Maar ik wacht rustig af tot het weekend haha

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven