locatie roadtrip

12-07-2012 22:43 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik willen volgend jaar een roadtrip maken van ongeveer 3 weken. We zijn al vaak samen op vakantie geweest, maar nooit buiten Europa. En voordat we aan kinderen beginnen hebben we allebei de wens om een roadtrip te maken buiten Europa. We dachten altijd aan Amerika, maar nu leek Australie (is mijn moeder ook geboren, vind ik ook wel bijzonder) ons eigenlijk ook wel wat... Onze wensen zijn:

-minstens 1 mooie grote stad

-mooi weer

-gedeelte langs de kust

-mooie natuur



We zijn er nog niet helemaal over uit of we een camper willen huren of met auto van motel/hotel naar motel/hotel gaan. Hebben jullie misschien tips over wat een mooie route is in Amerika? Of kunnen we beter naar Australie gaan? En welke tijd van het jaar is dan het best? Op wat voor kosten kunnen wij ongeveer rekenen?
Alle reacties Link kopieren
Van Santa Monica, Los Angeles en Hollywood naar San Francisco en Las Vegas, meteen wat natuurparken meepakken!
Mijn ouders hebben drie weken langs de oostkust van canada gereden. Weet uit mijn hoofd niet waar ze allemaal geweest zijn, maar als je van mooie natuur houdt is het een aanrader.
Mijn ouders zijn naar nieuw zeeland geweest, roadtrip van wel iets langer, maar je kan evt 1 eiland doen ipv 2. Ze zijn toen van motel naar motel gereden. De natuur is er schitterend, de foto's waren al zo gaaf.
Klinkt leuk! Heb geen tips over Amerika of Australië, maar heb al duidelijk voor mezelf wat ik nog wil zien, op basis van waar ik al geweest ben. Een stad, beetje natuur natuur en kust zijn heel breed. Dat kan overal.



Ik denk dat het belangrijker is te weten in wat sfeer je terecht wil komen en wat jullie daarvan verwachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elin_ schreef op 12 juli 2012 @ 22:59:

Van Santa Monica, Los Angeles en Hollywood naar San Francisco en Las Vegas, meteen wat natuurparken meepakken!



Venice/Santa Monica/Hollywood/Los Angeles - Orange County - San Diego - Joshua Tree NP (prachtige campings!) - Grand Canyon - evt. parken in zuid-Utah - Vegas - Yosemite - San Francisco - Big Sur - Santa Barbara - Los Angeles



April / mei is een goede tijd. Zomer kan op zich ook prima, maar in het binnenland is het dan bloedheet. Eind mei / juni kan het aan de kust wat gloomy zijn.



Ik ben er al een paar keer geweest, super mooi :-)
In Noord-Amerika heb ik 2 roadtrips gemaakt, eentje zuidwest en eentje noordwest.



Zuidwest:

Vegas

Bryce

Moab

Monument Valley

Page

Grand Canyon

via Route 66 naar Vegas

Death Valley

Lee Vining (Mono Lake)

Lake Tahoe

Yosemite

San Francisco

LA



Noordwest:

Vancouver

Vancouver Island uitgebreid

Whistler

100 Mile House

Jasper

Banff

Wolf Creek Montana (ranch)

Yellowstone NP + Grand Teton NP

Cody

Calgary



Vond het beide fantastische reizen alleen denk ik dat er iets meer afwisseling zit in landschappen in de Canada/Montana/Wyoming reis.
Australie heb ik dmv binnenlandse vluchten gedaan in 4,5 week.

Cairns + Cape Trib + Palm Cove

Ayers Rock + Alice Springs

Sydney

Bingara (ranch)

Ook helemaal super!!



Nieuw Zeeland is misschien ook nog 'n optie?



Zuidwest USA deden we van eind april tot eind mei, maar denk dat juni misschien qua klimaat net iets beter is.

Noordwest deed ik van begin augustus t/m de eerste week september. Dat was super wat 't weer betreft, maar dat kan ook mazzel zijn geweest. Juli schijnt het vorig jaar enorm geregend te hebben in west Canada.



In Australie was ik in november en ook super weertje!

Nieuw Zeeland in februari en ook enorm meegevallen (terwijl het toen de hele zomer dec/jan heel nat was geweest)
Alle reacties Link kopieren
Als je 3 weken hebt zou ik niet naar Australië of Nieuw Zeeland gaan. Da's meer dan 24 uur vliegen, waardoor je erg weinig tijd over houdt om het moois daar te zien.

In 3 weken zou ik een stukje US of Canada pakken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Is het niet mogelijk om er 4-5 weken van te maken? 3 Weken is idd erg kort, zeker voor Aus/NZ.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor het lijstje van elninjoo in Canada gaan,lijkt me geweldig! ( de rest ook maar voor 3 weken lijkt mij Australie ook te ver)
Mijn routes zijn wel allemaal 4,5 week...
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 13 juli 2012 @ 08:40:

Mijn routes zijn wel allemaal 4,5 week...Maar jij bent dan nog wel gaan paardrijden in Amerika, en daar wat gedaan. Als je dat (en nog wat kleine dingen) skipt, red je het misschien in 3 weken wel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als je het paardrijden schrapt zou 'n kleine 4 weken wel voldoende zijn voor die noordwestreis. Dat was in Montana 4 dagen en in Canada 1 overnachting minder als ik daar de ranch had overgeslagen.



Op de zuidwestreis zou je Tahoe kunnen laten vallen, dat vond ik persoonlijk het minst bijzonder. In Page zou ik trouwens ook maar 1 ipv 2 nachten blijven. Er valt heus wel wat te bezuinigen op dagen, maar 3 weken blijf ik krap vinden.
Alle reacties Link kopieren
Die eerste reis van elninjoo heb ik 16 dagen gedaan. Dat kan ook, al was het wel aan de korte kant.



Sf-yosimite- seqoia-LV Bryce canyon Zion NP, monument valley- grand canyon en LA.



Ik denk dat 3 weken meer dan genoeg is. eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Awww vet . Bedankt allemaal voor de tips. Ik ga vanavond maar eens goed er mee aan de slag met google maps en ervaringen lezen . Jammer genoeg kan ik maar max 3 weken weg ivm werk. 3 weken lijkt me bij nader inzien ook inderdaad te kort voor australie. Zuidwest USA klinkt erg goed .



Hebben jullie nog tips of een camper of een auto handiger is?
Ik zou écht voor 'n auto gaan (SUV!) en dan lekker in motels, lodges en b&b's gaan. Die trailerparks vind ik er ongezellkig uitzien, vanuit 'n motel loop je vaak zo het dorp in waar de restaurantjes zitten. Een auto is ook flexibeler en sneller. Ook kun je ermee in Monument Valleyof andere dirtroads rijden en met 'n logge RV niet.



Tip: koop op je eerste dag gelijk 'n koelbox bij de Walmart zodat je blikjes en flesjes koel kunt houden voor onderweg, evenals snacks.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zie ik dit soort topics toch altijd.... Ik wil ook!!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het rijtje van elninjoo ook gedaan (noordwest), maar dan alleen het Canada gedeelte) in 3 weken. Echt een aanrader!

Zijn ook nog een week in Seattle geweest bij vrienden.
Het Canada-deel is idd goed te doen in 3 weken: 1 week Vancouver Island, 1 week Vancouver, Whistler + nog iets, 1 week Jasper, Banff, Calgary.



Zelf ben ik wel heel blij er ook Yellowstone bij te hebben kunnen doen, dat vond ik echt enorm gaaf!



Is het niet mogelijk om een week onbetaald verlof bij te nemen als je werkgever moeilijk doet over langer dan 3 weken? Mijn baas kreeg ook altijd weer 'n halve hartverzakking als ik mijn vakantie door kwam geven, maar ik had gewoon recht op 25 dagen dus al bromde hij altijd wel wat, ik mocht toch 4-5 weken weg.
Alle reacties Link kopieren
Nee, helaas lukt meer dan 3 weken echt niet. Ik zit in een werk-leer traject waarbij ik niet meer dan 3 aaneengesloten weken kan missen... Maar wat vond je mooi aan je zuidwest reis en wat aan je noordwest reis?
Het is de combinatie die het mooi en afwisselend maakt, maar hier 'n paar hoogtepunten van beide reizen:

Bryce Canyon en de rit naar Moab

Monument Valley (mijn favoriet!)

De rit van Death Valley naar Lee Vining en daar in de buurt Monolake en ghosttown Bodie

Yosemite

San Francisco



Las Vegas vond ik gewoon over the top en leuk om even mee te maken (en je komt er toch voorbij) Grand Canyon is wel leuk, maar geen hoogtepunt. Arches NP (Moab) vond ik leuker. Page vond ik saai en Antelope Canyon 'n tourist trap. Wel mooi maar veel te duur en te druk. Los Angeles, wederom leuk om er geweest te zijn, maar geen highlight.





In Canada vond ik Stanley Park in Vancouver heerlijk om 'n dagje rond te rijden/lopen. Op Vancouver Island Port McNeill voor het whalewatchen. Tofino voor tropisch regenwoud. Victoria, leuk stadje als je er tijd voor hebt, geen noodzaak.

Whistler: erg gaaf en gezellig! Mooie uitzichten vanaf de bergen (peak2peak kabelbaan + stoeltjesliften: echt doen!)

Dan heb je 'n overnachting nodig richting Jasper. Ik koos voor 100 Mile House vanwege een ranch waar ik kon paardrijden, maar veel mensen kiezen voor WellsGrey NP. Jasper is erg gaaf, veel beren op/langs de weg en het prachtige Spirit Island. Banff heeft Lake Morainne en Lake Louise en nog veel meer natuur. Calgary daarvandaan kun je weer naar NL vliegen.



Montana/Wyoming vond ik enorme hoogtepunten, omdat ik gek ben op het cowboywereldje en daar dus ook op 'n ranch heb gezeten en 'n echte rodeo bezocht. En Yellowstone is het allermooiste NP waar ik ooit ben geweest (en ik ben al in veel continenten/landen geweest)
Alle reacties Link kopieren
Elninjoo jouw reizen spreken me heel erg aan, wat ontzettend leuk om te lezen! Ik heb zelf vorig jaar een roadtrip door zuidwest usa gedaan en ook vele parken bezocht in 17 dagen, vooral de parken in Utah (Bryce, Zion, Arches) vond ik onwijs indrukwekkend, heel gaaf! SF, Las Vegas en LA waren best leuk maar de overweldigende indrukken van de parken waren echt overgetelijk. Als iemand meer tips of suggesties wil stuur even n berichtje!



Nu heb ik ook een vraag, nu ik deze mooie reis gemaakt heb, willen we weer een roadtrip doen, maar twijfelen nu tussen Australie (oostkust met vlucht naar Alice Spring en de canyon) of NZ. Jij hebt beide gedaan, welke van de twee zou je aanraden in 3,5/4 weken? De afstanden zijn natuurlijk verder in Aus. maar ik zoek naar een vergelijkbare ervaring qua afwisselende indrukken en hele bijzondere omgevingen. Gezellige steden is leuk voor tussendoor maar geen hoofdreden. Ik neig naar Aus omdat ik het idee heb dat NZ meer van hetzelfde is, en met namr bergen en water. De rotsgesteentes en bijzondere kleuren in de VS vond ik zo gaaf dus zoek een beetje naar vergelijkbare indrukken, ook al zijn het natuurlijk totaal verschillende landen.



Ben benieuwd naar reacties van meiden die alle 3 roadtrips gedaan hebben!



Onze plannen zijn voor dit jaar okt/nov of volgend jaar januari.
Als je ZW USA qua landschappen geweldig vond, is Australie idd 'n aanrader. Rood woestijnzand, maar ook tropische palmenstranden en het aller- állergaafst vond ik het Great Barrier Reef. Had zelf 4,5 week voor mijn reis waarvan ik ook nog 3 dagen in Hongkong zat. Had bouwstenen geboekt via riksja.nl zodat ik geen kostbare dag zou verliezen met zoeken naar accommodatie en vervoer.



Nieuw Zeeland is ook helemaal te gek, maar het klimaat is onvoorspelbaarder. Het jaar dat ik er was had het de hele zomer geregend en werd het de dag na aankomst droog en heb ik maar 1 dag regen gehad op de hele reis. In NZ heb je ook echt ontzettend veel verschillende landschappen. Van glooiende grasheuvels, tropische stranden, gletchers, fjorden, meren, geisers, tot hoge bergen. Het is de wereld in één land behalve dat groot wild ontbreekt.



Je kunt niet fout kiezen!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je snelle reactie, leuk! En je hebt Australie met name met vluchten gedaan dus toch? Welke stukken heb je met de auto gedaan? Denk dat we ook weer voor n suv gaan en hotelletjes, dat beviel vorig jaar erg goed!



Nog n aanvulling op de tip van de koelbox bij de walmart, je kunt daar ook een electrische wok kopen, ideaal. Wij vonden vaak bij de parken het eteb erg saai, overal alleen maar Mexicaans of burgers, best lekker maar voor de afwisseling kookten wij vaak op de hotelkamer, is er onwijs op ingesteld want elk hotel heeft n koelkast, magnetron en wat wij ook deden is zo'n gallin fles water stukje opensnijden en bij de dop en die dan bij het hotel helemaal vullen met ijsblokjes. Zo loop je niet het risico van die lekkende zakken in je koelbox!



Ohja en voor de vs nog n tip om lid van de anwb te worden, niet van de wegenwacht maar gewoon voor €17 per jaar van het blad de kampioen. Dan krijg je nl een pasje (show your card) waarmee je op onwijs veel plekken korting krijgt (helivlucht grand canyon, alle best western hotels, vele andere hotels, restaurants). Ook kun je bij de lokale Anwb (AAA) gratis wegenkaarten ophalen, ideaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven