Londen

08-12-2016 08:01 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog 2 maanden en ik ga er heen, met mijn puberkinderen.

Wat te doen? Ik heb er al veel over gelezen, in boekjes en op internet

De toeristische dingen weet ik wel te vinden, maar hebben jullie nog tips?

Maar ik zit er een week, dus veel tijd om veel te doen.



Ik heb een auto tot mijn beschikking, dus mag ook buiten de stad zijn.



Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een leuke musical
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Harry Potter studio tour!



Walks.com wandelingen zijn ook de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
Regents park is goed te combineren met London Zoo en Camden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jack the Ripper Walk. Van tevoren boeken, want populair.
Alle reacties Link kopieren
Hampton Court is mijn favoriet buiten de stad! Maar dat moet je wel interessant vinden.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 08 december 2016 @ 08:40:

Jack the Ripper Walk. Van tevoren boeken, want populair.Erg leuk ja, maar kies dan voor de free walking tour / tour for tips. Die hoef je niet te reserveren en de gids doet meer moeite (om van jou zo'n hoog mogelijke tip te krijgen) dan vooraf betaalde gidsen is mijn ervaring
O das mijn ervaring helemaal niet. Ze zijn zo groot geworden omdat ze zo goed zijn. Er zijn meer leuke walks inderdaad, maar de Jack the Ripper heb ik altijd wel de bijzonderste gevonden.
Ik woonde een tijdje in hampstead. Als je de stadsdrukte wil ontsnappen kan je daar in de heath gaan wandelen, een groot park vol zwemvijvers en met mooie stukjes bos. Je koopt eerst een lekkere salade in de Marks & Spencers aan de Royal Free en eet die op op de top van parliament hill in de heath.



Wat ik vaak deed was vanuit hampstead (metro halte belsize park) wandelen naar primrose hill (leuk uitzicht over de stad), een rondje door regent park (in de zomer kan ik het openlucht theater aanraden!) en dan via het kanaal dat tussen primrose en regent ligt naar camden wandelen. Ik vond dat zo'n leuke manier om camden binnen te wandelen. Dat kanaal is rustig en ligt vol hippe woonboten en dan kom je in het drukke Camden (wat echt geweldig is voor pubers!).



Ik was er op m'n eentje en had er echt een geweldige tijd. Ik ging naar theater, ballet, een ouderwetse cinema, musical, elke dag uit eten (mijn appartement had een keuken, maar geen potten, pannen, borden, bestek...).
Alle reacties Link kopieren
Duck tours! Is echt onwijs leuk, zeker met pubers. Je krijgt een tour met een amfibie bus en rijdt vervolgens de Theems in om langs het parlement te varen. De tour wordt heel grappig gegeven.
Don't worry, be happy!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hyperbole schreef op 08 december 2016 @ 08:59:

[...]





Erg leuk ja, maar kies dan voor de free walking tour / tour for tips. Die hoef je niet te reserveren en de gids doet meer moeite (om van jou zo'n hoog mogelijke tip te krijgen) dan vooraf betaalde gidsen is mijn ervaringIk heb al een aantal keer de Jack de Ripper wandeling gedaan van London Walks. Deze is niet gratis, maar wel heel goed. Vooral als je Donald als gids hebt! Hoef je vooraf niet te reserveren
Alle reacties Link kopieren
Camden town vond ik heel erg leuk en dan voornamelijk Camden Market. Ik kreeg daar echt het gevoel alsof ik ineens in een ander land/stad was. Heerlijk ook met dat pleintje met alle foodkramen.
If you can dream it you can do it
Alle reacties Link kopieren
quote:krullen-bol schreef op 08 december 2016 @ 08:49:

Hampton Court is mijn favoriet buiten de stad! Maar dat moet je wel interessant vinden.

vind ik ook!!

en als je van tuinen houdt: Kew (maar je gaat wel erg vroeg in het voorjaar?, dan zijn de kassen enige wat echt mooi is)
Alle reacties Link kopieren
Als je een treinkaartje koopt, kun je voor veel van de populaire attracties twee kaartjes voor de prijs van 1 krijgen.. Zo kun je echt heel veel besparen.

Hier staat uitgelegd hoe het werkt:

https://www.tripadvisor.c ... elcards.Step.By.Step.html



Edut: Ik zie opeens dat je dan met twee volwassenen moet zijn. Heb jij dan weinig aan denk.ik.)



(Ik ga zelf nog meer besparen door alleen naar gratis dingen te gaan :-) die zijn er genoeg. Voor het uitzicht boek ik bv een bezoek aan de Skygarden ipv London Eye. Dat is dus ook een tip !)
.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel, laat maar komen die tips!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo into Jack the ripper, maar als iedereen zo enthousiast is, ga ik er toch nog eens naar kijken.
.
Alle reacties Link kopieren
Heb je meiden of jongens?

Waar houden ze van? Dat helpt misschien om nog iets gerichter tips te geven.



Als ze Harry Potter fans zijn kun je ook daar een tour van doen (naast de Harry Potters studio's die al eerder genoemd zijn). Of naar Platform 9 3/4, wat gewoon gratis is.



Houden ze van shoppen? Zijn twee grote malls (Westfields). Of anders is Bricklane ook erg leuk om gewoon beetje rond te snuffelen met kraampjes en tweede hands winkeltjes.



Cruise op de Thames? Leuke manier om alle bezienswaardigheden te zien.



Veel musea, die gratis zijn en erg leuk. Wel vaak lange rijen in het weekend en tijdens school vakanties. Maar gisteren was het er rustig



Ook gewoon heerlijk door de stad wandelen. Bij Big Ben beginnen, over de brug naar de London Eye. Verder langs de Thames lopen. De brug over naar Trafalgar Square, Piccadilly Circus, Leicester Square en Covent Garden. Zo heb je gelijk al heel wat bekende plekken gezien.
Alle reacties Link kopieren
En hoe goed spreken ze Engels?

London Dungeon is erg leuk, spannend en ze leren over de geschiedenis van Engeland, de echte gore geschiedenis
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een tochtje op de Thames maken als het donker is. Ik zag daar supermooie beelden van in AbFab (de film) ik wil óók langs de lichtjes van de kantoren in Canary Wharf op de London Bridge afvaren :-).

Maar ik zie dat de London Bridge in renovatie is. Is ie dan wel verlicht? Weet jij dat misschien vivagirl?
.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ben je in London?

Het is nu natuurlijk vroeg donker, maar in de zomer niet.



City Cruises (geen aandelen ) doet in de winter een Riverlights cruise, krijg je glaasje champagne en wat hapjes. En dan zie je alle lichtjes.

http://www.citycruises.co ... xperiences/evening-cruise

Of je kunt ook een diner aan boord doen. Is iets prijzigers. http://www.citycruises.co ... es/showboat-dinner-cruise



Deze maand is de renovatie voorbij dacht ik, voor Tower Bridge.

Ik geloof dat de verlichting wel gewoon aan is. Heb ik laatst nog gezien en de renovatie is in oktober al begonnen.

Tower Bridge is echt prachtig 's avonds.
Alle reacties Link kopieren
IK weet trouwens niet zeker of de Riverlights cruise helemaal naar Canary Wharf gaat. De diner cruise gaat dat zeker weten wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga met kerst, de brug is dan nog niet klaar. Maar het is dan wel vroeg donker

Ik denk trouwens dat ik een 'gewone' boot neem en geen cruise met drankjes en muziek.
.
Alle reacties Link kopieren
Londen is echt een waanzinnige stad! Je kunt met de kinderen naar Oxford Street gaan om te winkelen, Camden Market (voor lekker eten) & Shoreditch (hippe wijk). Veel plezier in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 08 december 2016 @ 10:54:

Ik ga met kerst, de brug is dan nog niet klaar. Maar het is dan wel vroeg donker

Ik denk trouwens dat ik een 'gewone' boot neem en geen cruise met drankjes en muziek.



O dat is al heel snel!!!

London is zo mooi met kerst!!!



'Gewone' boot: City Cruises of Thames Clippers?

Met City Cruises krijg je nog een beetje uitleg over wat je ziet enzo. En ze varen wat langzamer, wat ook leuker is. Heb je de tijd om foto's te nemen. En zee doen vaak nog een extra rondje bij de Tower Bridge.

Thames Clippers gaat super snel, omdat dat echt een transport middel is, van A naar B. Weinig sfeer aan boord.



(zomaar een tip hoor )
Alle reacties Link kopieren
quote:MaureenAnne schreef op 08 december 2016 @ 11:07:

Londen is echt een waanzinnige stad! Je kunt met de kinderen naar Oxford Street gaan om te winkelen, Camden Market (voor lekker eten) & Shoreditch (hippe wijk). Veel plezier in ieder geval!



Laatste plek waar ik zou gaan winkelen is Oxford Street. Weinig sfeer (al ziet het er nu met de kerst verlichting wel mooi uit). Veel verkeer, goed uitkijken met oversteken. Veel winkels die je in Nederland ook hebt......

Als je wel voor het winkelen gaat, raad ik Westfield aan. Ook weinig sfeer, maar winkelt iets fijner.

Wil je sfeervol winkelen, dan is South Kensington ook leuk. En zoals MaureenAnne schrijft: Shoreditch (daar heb je Bricklane die ik al eerder noemde).

Camden is ook leuk. Vooral om rond te kijken. De kleding die ze verkopen is niet ieders smaak.

Carnaby Street is ook leuk (in Soho, zijstraat van Regent Street). Allemaal niet te betalen, maar erg gezellig. En daar zit ook Choccywoccydoodah (schijnt bekend te zijn in Nederland?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven