Luchthaven Beijing

27-05-2016 16:11 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort heb ik een korte overstap op de luchthaven in Beijing.

De vlucht is met China Southern, ik ga er vanuit dat de koffers doorgelabeld gaan worden en dat ik niet van terminal hoeft te wisselen.



Iemand ervaring met deze maatschappij?

Wij vliegen met de A380, heb begrepen dat er redelijke beenruimte is.



Is e.e.a. op de luchthaven duidelijk aangegeven ivm met de korte overstaptijd.

Welke borden moet ik op letten, bijvoorbeeld connecting flights. Of kom je vanzelf langs de schermen waar je je vlucht kunt opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Je moet denk ik wel zelf je koffers opnieuw inchecken, dus ophalen bij de band en daarna staat er duidelijk aangegeven waar je ze opnieuw moet inchecken. Er is een speciale balie voor mensen die overstappen op een andere vlucht. Als je een binnenlandse vlucht hebt zou het trouwens best weleens kunnen zijn dat je van terminal moet wisselen. Zelf met de A380 gevlogen vorig jaar, maar omdat ik klein ben en korte benen heb is dat niet één van de dingen die me heel erg bij blijven van een vlucht. Vond het eten aan boord alleen echt vies, en ik ben normaal niet zo moeilijk met eten.
Alle reacties Link kopieren
http://en.bcia.com.cn
Alle reacties Link kopieren
China Southern is een heel degelijke maatschappij. Zitten in Sky Team met KLM. Vlieg er regelmatig mee binnen China.

Als beide vluchten met China Southern zijn neem ik aan dat je je bagage kunt door labelen.

Van waar naar waar vlieg je en hoelang is je overstap ?

Op de luchthaven is alles heel goed aangegeven, net als op elke luchthaven van een wereldstad.
Alle reacties Link kopieren
quote:VivaElle schreef op 27 mei 2016 @ 16:52:

Je moet denk ik wel zelf je koffers opnieuw inchecken, dus ophalen bij de band en daarna staat er duidelijk aangegeven waar je ze opnieuw moet inchecken. Er is een speciale balie voor mensen die overstappen op een andere vlucht. Als je een binnenlandse vlucht hebt zou het trouwens best weleens kunnen zijn dat je van terminal moet wisselen. Zelf met de A380 gevlogen vorig jaar, maar omdat ik klein ben en korte benen heb is dat niet één van de dingen die me heel erg bij blijven van een vlucht. Vond het eten aan boord alleen echt vies, en ik ben normaal niet zo moeilijk met eten.Haha, eten sla ik inderdaad altijd af, doe daarom geen internationale vluchten met ze, maar binnen China is het samen met China Eastern (ook skyteam) mijn eerste keuze. Ben niet zo van al die lokale 'lucky air' maatschappijen....
Alle reacties Link kopieren
quote:VivaElle schreef op 27 mei 2016 @ 16:52:

Je moet denk ik wel zelf je koffers opnieuw inchecken, dus ophalen bij de band en daarna staat er duidelijk aangegeven waar je ze opnieuw moet inchecken. Er is een speciale balie voor mensen die overstappen op een andere vlucht. Als je een binnenlandse vlucht hebt zou het trouwens best weleens kunnen zijn dat je van terminal moet wisselen. Zelf met de A380 gevlogen vorig jaar, maar omdat ik klein ben en korte benen heb is dat niet één van de dingen die me heel erg bij blijven van een vlucht. Vond het eten aan boord alleen echt vies, en ik ben normaal niet zo moeilijk met eten.Ja, had al bedacht een broodje mee te nemen
Alle reacties Link kopieren
Oja, op seatguru.com kun je zien wat de beste plekken in het vliegtuig zijn om te zitten. Je geeft je vluchtnummer en krijgt een overzicht van de beste stoelen.
Alle reacties Link kopieren
Maaik, we vliegen van Amsterdam naar Hong Kong.

2 uur op de heenreis en 7 uur op de terugreis.

Ja, ik weet het.....erg omslachtige route, maar een retour ticket voor 335 euro kon ik niet laten lopen
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
quote:Maaik schreef op 27 mei 2016 @ 17:03:

Als beide vluchten met China Southern zijn neem ik aan dat je je bagage kunt door labelen.

Wat bedoel je precies met door labelen?
Alle reacties Link kopieren
quote:janneke44 schreef op 27 mei 2016 @ 17:15:

Maaik, we vliegen van Amsterdam naar Hong Kong.

2 uur op de heenreis en 7 uur op de terugreis.

Ja, ik weet het.....erg omslachtige route, maar een retour ticket voor 335 euro kon ik niet laten lopen



Wauw, dat is een koopje! Hong Kong is leuk!! Wij doen ook regelmatig omslachtige routes als de ticketprijzen daardoor heel goedkoop zijn.

In Beijing ligt het vliegveld vrij ver buiten de stad. Uur met de trein/metro richting centrum. Het ligt wel vrij gunstig voor de Chinese muur en ik geloof dat er tours aangeboden worden op het vliegveld om tijdens transit tijd naar de Chinese muur te gaan. Als je kort blijft heb je geen visum nodig. Best een unieke kans met tickets van 335 euro :-) Tenzij je in de nacht op het vliegveld bent natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:VivaElle schreef op 27 mei 2016 @ 17:33:

[...]





Wat bedoel je precies met door labelen?



Als beide vluchten met dezelfde maatschappij zijn kunnen ze in HK al zien dat je bagage door moet naar Amsterdam. Je hoeft het dan niet op te halen in Beijing, maar het komt gewoon aan in Amsterdam.

Bel anders even met de maatschappij en vraag of dat kan met door labelen en of beide vluchten vanuit dezelfde terminal vertrekken in Beijing.



Veel plezier in Hong Kong!
Ben zelf met China Southern naar China gegaan en dat is prima bevallen. Je kreeg een goede maaltijden en als je dorst had of iets wilde snacken kon je dat zelf gaan halen achterin. Toen we op Bejing aankwamen waren er 2 uitgangen, eentje voor mensen die in Bejing bleven en dus koffers op moesten halen en anderen die een overstap hadden. Op de terugweg gingen we van Guangzhou naar Bejing en toen door naar Amsterdam. Niks geen koffers in en uitchecken want we stapten naderhand weer in hetzelfde vliegtuig maar we moesten er uit voor de schoonmaak etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 27 mei 2016 @ 18:00:

Ben zelf met China Southern naar China gegaan en dat is prima bevallen. Je kreeg een goede maaltijden en als je dorst had of iets wilde snacken kon je dat zelf gaan halen achterin. Toen we op Bejing aankwamen waren er 2 uitgangen, eentje voor mensen die in Bejing bleven en dus koffers op moesten halen en anderen die een overstap hadden. Op de terugweg gingen we van Guangzhou naar Bejing en toen door naar Amsterdam. Niks geen koffers in en uitchecken want we stapten naderhand weer in hetzelfde vliegtuig maar we moesten er uit voor de schoonmaak etc.Oké, was er al wel vanuit gegaan. Maar altijd fijn om te horen dat de bagage gewoon naar de eindbestemming gaat, scheelt een hoop gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest op de terugvlucht vanuit het zuiden van China met een tussenstop op Beijing, beide met China Southern Airlines, op Beijing wel zelf mijn koffer opnieuw inchecken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven