Luxe probleem, waar heen.... gezin met verschillende wensen

18-01-2017 22:32 19 berichten
Alweer enkele weken aan het oriënteren op de zonervakantie. En net als voorgaande jaren veel gedoe, teveel keus en flexibel (lees, wispelturig ingesteld).



Feiten, gezin twee kids 6 en 8.

Wensen: 17 a 18 nachten weg met mooi weer. Zwembad en het liefst natuurlijk water in de buurt. Veel goede ervaringen in italie. Niet naar Frankrijk. Accommodatie kan, hoeft niet (campeerspullen beschikbaar) Vliegen kan, auto ook prima (dan max 1200 km vanaf Groningen). Liefst privé sanitair wanneer de tent mee gaat... iemand top idee voor ons.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou lekker thuisblijven, voor de verandering. Dat ze het maar zelf uitzoeken.
Je verwacht het niet........
Alle reacties Link kopieren
Ik stem de kust van Slovenië. Iets meer dan 1200 km maar het is het waard
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn dan de verschillende wensen?



Je zoekplaatje is nu wel echt heel ruim, er zijn toch wel een paar extra criteria te verzinnen die jullie belangrijk vinden en de zoektocht iets makkelijker maken. Grootschalig of kleinschalige accomodatie, aanwezigheid van restaurants en/of entertainment, nabijheid van grotere plaatsen of steden of liever in the middle of nowhere, 1 plek voor de hele vakantie of meerdere locaties etc.
Middel groot, geen belang bij schreeuwerige animatie. Liefst op loopafstand een dorpje oid (restaurantje winkeltje schep ijsje). 1 plek, wil wel ergens een beetje wortels schieten. En twee keer die zooi inpakken, help!!! Iets te bezichtigen hoeft zeker niet om de hoek, uur ander half is prima.
Alle reacties Link kopieren
Budget?
Reis en accommodatie max. €3500,00.

Eventueel vliegen met bv Ryanair zou bv kunnen.
Wat zijn die verschillende wensen dan?

Want als met dit wensenpakket jullie alle vier tevreden zijn valt het toch wel mee? Lijkt me een vrij standaard gezinsvakantie.
Alle reacties Link kopieren
Je vliegt voor 600 p/p naar bijvoorbeeld kreta in het hoogseizoen. Pakketreis exclusief eten.
Misschien verkeerd geformuleerd. Man is meer van spartaans camperen. Ik en kids meer van iets meer comfort. Verder kan er zoveel dat ikdoor de bomen het bos niet meer zie.

Liefst wil ik een overzichtelijke camping met voldoende (ned. sprekende) leeftijdgenootjes met gegarandeerd mooi weer en minimaal eigen wc en douche.... op max 1200 km van Groningen. (Slovenië tip, zag dat het daar gem. 15 van 30 dg. regend. Valt af)
Kijk, zo wordt de keuze al beperkter.

Vliegen valt dus af en je zoekt accommodatie op een camping. Maar niet in Frankrijk.



Ik ben geen kampeerder dus helaas geen tips. Maar kijk even verder in de reispijler want er wordt zeer geregeld om tips voor campings met kinderen in basisschoolleeftijd gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik de eerste week Spartaans gasn kamperen, de tweede week in luxe campeertent en afsluiten met een luxe weekend in 4* hotel. Het hoeft toch niet het een of het ander.
Alle reacties Link kopieren
quote:iloveviva schreef op 18 januari 2017 @ 23:10:

(Slovenië tip, zag dat het daar gem. 15 van 30 dg. regend. Valt af)Klopt, daarom zei ik ook specifiek de kust. Daar is het Italiaans weer, terwijl achter de bergen inlands het kan zeiken van de regen. Heel gek, weet ook niet hoe het werkt.
quote:iloveviva schreef op 18 januari 2017 @ 23:10:

Misschien verkeerd geformuleerd. Man is meer van spartaans camperen. Ik en kids meer van iets meer comfort. Verder kan er zoveel dat ikdoor de bomen het bos niet meer zie.

Liefst wil ik een overzichtelijke camping met voldoende (ned. sprekende) leeftijdgenootjes met gegarandeerd mooi weer en minimaal eigen wc en douche.... op max 1200 km van Groningen. (Slovenië tip, zag dat het daar gem. 15 van 30 dg. regend. Valt af)Eurocamping voor jou en de kinderen, en een



ernaast zetten voor je man. UItgang richting het bos, zodat hij de fijne faciliteiten niet ziet.
Sandra, top idee. Mijn man moest er hartelijk om lachen.



Ms-miep. Ik zal nog eens kijken naar Slovenië. Een keer een ander land lijkt me ook wel wat.



Nog landen die gegarandeerd mooi weer geven op 1200/1300 km. Afstand van Groningen? Staar me nu misschien blind op italie.
Alle reacties Link kopieren
Gardameer? Zat mooie campings. Bijvoorbeeld La Quercia, Piani di Clodia, Lido, Bella Italia, Altomincio, San Vito Cisano.



Lago Maggiore is ook mooi. Campings Continental Lido of Isolino.



Adriatische kust is iets verder. Maar ook daar prachtige campings. Union Lido, Marinapark Venezia, San Francesco. Grote campings, maar ik hou d'r van.



Kijk anders op een site als Eurocamp/Vacansoleil. En voer daar je wensen in waar de camping aan moet voldoen. En ga van daaruit verder bedenken wat je wil. Valt een huuraccomodatie binnen je budget op die campings, doe je dat. En anders kun je altijd nog met de tent weg. Of er campings in Italië of Frankrijk zijn met privé sanitair heb ik me niet in verdiept.



Maar in Frankrijk ook hele mooie campings hoor!
Alle reacties Link kopieren
In Scandinavie is het ook vaak mooi, gemiddelde temperatuur 25 en veel zon.
Alle reacties Link kopieren
Kroatie is ook supermooi! En hoewel wij een een hele grote camping stonden bij Rovinj in de buurt vond ik het niet te massaal en schreeuwerig.
Alle reacties Link kopieren
Kroatië is schitterend!! Wel ong. 1400km maar de extra 200km helemaal waard. Porec is een superleuk plaatsje en Camping Laterna is mooi. Als je met de auto bent kan je ook overal heen bv naar Plitvice of alle plaatsjes aan de kust bekijken, Umag, Rovinj, Pula, Opatija (is allemaal niet zover rijden van Porec) en op de terugweg zou je nog ff in Slovenië in Bled kunnen stoppen (10 min rijden vanaf de snelwegafslag). Dat is een schitterend meer met leuk dorpje. En op de terugweg naar huis zou je door Duitsland nog in Europapark kunnen stoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven