Macedonie

19-07-2010 16:01 2201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga deze zomer naar Macedonie! Ik heb maar 8 dagen (helaas) en ben van plan om als uitvalsbasis Ohrid te hebben.

Wie heeft tips voor mij? Leuk, goedkoop, hotel of guesthouse? Manier van reizen? Is Struga leuk? Zijn er veel toeristen? Wat moet ik gezien hebben? Wat absoluut niet?

Al jullie wijsheid is welkom
Alle reacties Link kopieren
Vivagirl waar ben je?



In Ohrid zijn veel toeristen ja, maar het is een leuk stadje. Je zou fietsen kunnen huren (dat kan vast wel ergens) en een stuk langs het meer fietsen, vond ik erg leuk. Struga ben ik alleen maar geweest om de bus naar Albanië te nemen en het was nogal een helse zoektocht naar het busstation dus daar heb ik niet zoveel goede herinneringen aan en ik heb er in mijn gestress ook niet zoveel van gezien dus daar kan ik je niet veel over vertellen. De rest van Macedonië ben ik helaas niet geweest maar volgens mij zijn daar weinig toeristen.

Er zijn een paar mooie kloosters die de moeite waard schijnen te zijn om te bezoeken.



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Ik hoopte al dat je zou reageren, want ik kwam in een ander topic jouw naam tegen (balkanlanden)...enne.. het is aan Vivagirl te danken dat ik naar Macedonie ga! Thx voor de tip dus!
Alle reacties Link kopieren
Hallo, hier ben ik!

Wat ontzettend leuk dat er gelijk aan mij gedacht wordt!

En ik voel me ontzettend vereerd dat je zegt dat je dankzij mij naar Macedonie gaat. Enthousiast door mijn verhalen? Of wil je ook een lekkere Macedonier aan de haak slaan?



Ohrid is zo ontzettend mooi.

Je bent zeker een tijdje zoet met het rond slenteren door de straatjes.

Bootje huren om het meer op de gaan.

Of een boot toer doen naar het klooster van ST Naum aan de andere kant van het meer.



Mijn vriend regelde onze verblijf plaatsen daar, dus daar ben ik niet heel bekend mee.

Je hebt een soort van guesthouses, ¤20 per nacht, maar dat is eigenlijk gewoon een appartement wat verhuurd wordt door de eigenaars.

Genoeg hotels, keus zat. Gewoon googlen. Via expedia wel paar leuke gezien.



Mijn vriend werkt momenteel in Ohrid, dus mischien kom je hem nog tegen!

Vlieg je trouwens met Transavia?



Ohrid als uitvalsbasis is op zich heel erg leuk, maar je zit wel ver van Skopje af.

Macedonie is geen groot land, alleen zijn de wegen nogal slecht en rijden ze er ook niet erg snel en je bent dus nogal lang onderweg.

Verder zou ik Skopje ook niet perse aan raden hoor. Als je in de buurt bent is het leuk, maar zo niet, dan mis je verder niks.



Struga en Prilep zijn leuke dorpjes.
Alle reacties Link kopieren
En Bitola is ook erg leuk.



Veel kloosters overal. Door het hele land heen.



In Ohrid spreken ze trouwens goed hun talen, de mensen in het toerisme dan. Maar leer een paar woordjes Macedonisch en dan kom je ook een heel eind.



Het eten is er heerlijk. Echt de ouderwetse keuken met home-made food.

Mocht je niet z'on held zijn met eten, er zit een Mc Donalds! (was dicht trouwens toen ik er was ).

Veel bars en terrasjes.

Het is er nu druk en warm zei mijn vriend, het seizoen is begonnen.

Wanneer ga je precies?
Alle reacties Link kopieren
Dit is trouwens een leuke website met veel info



http://exploringmacedonia.com/
Alle reacties Link kopieren
oh wat klinkt het allemaal leuk! Ik moet nog boeken (wil halverwege augustus gaan), ik ga met Transavia vliegen (zijn er nog meer opties?) en ben me nu aan het orienteren op hotels/guesthouses etc. Heb net de website van villa Lucija bekeken en dat ziet er leuk uit. Ik ben niet zo van de grote hotels.. ik ga liever in een klein en gezellig guesthouse.

Dus de Macedonische mannen zijn leuk
Alle reacties Link kopieren
Alleen Transavia vliegt rechtstreeks vanuit Nederland. Is alleen niet met Transavia te boeken, moet via Peter Langhout of http://www.karatanovatours.nl/

Bij Peter Langhout kun je trouwens ook gelijk een hotel erbij boeken, dan heb je dus een pakket reis. En word je ook opgehaald van het vliegveld.

In Augustus zit je voor ¤499 half pension. Dat is een hele goeie prijs!



En de Macedonische mannen zijn erg leuk.......X-D
Alle reacties Link kopieren
Ik vond trouwens het Sunny Lake hostel echt een aanrader (Google) maar ik weet niet of je in een hostel wil slapen?
Alle reacties Link kopieren
Dat hostel ziet er erg leuk uit.

Hostels zijn ook altijd leuke plekken om andere mensen te ontmoeten.

Ga alleen Kiki?

Coffepot, ik kan op de map niet precies zien waar het hostel is, beetje centraal?
Alle reacties Link kopieren
Grr.. pc stuk, dus ik kan alleen reageren terwijl ik op mijn werk zit...

Mijn voorkeur gaat uit naar guesthouses, hostels etc en liever niet naar grote hotels. Ik merk dat wanneer ik alleen reis, ik veel meer mensen tegenkom in de hostels.

Ik zoek wel een centraal gelegen plekje, zodat ik 's avonds gemakkelijk nog even een cafeetje op kan zoeken.. ben druk op zoek en heb er steeds meer zin in! Bedankt voor de tips alvast en ik hou jullie wel op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
heeeee.. is het toeval dat ik hieronder nu een banner zie die reizen naar Macedonie, Ohrid aanbiedt....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het hostel wat Coffeepot aanraad erg erg leuk uit zien.

Ik kan alleen op de kaart niet zien waar het precies ligt.

Maar ik vond Ohrid verder veilig om alleen over straat te lopen, zeker in het centrum.



Op de onderstaande link staan ook nog een paar hostels/guesthouses

http://www.hostels.com/fi ... ountry=Macedonia&Search=1



En je gaat dus alleen? Dan kom je in hostel zeker veel meer mensen tegen dan in een hotel.
Alle reacties Link kopieren
Ik reis alleen en voel me in grote hotels altijd erg alleen. Ik ben gewend om te backpacken en ter plekke een hostel uit te zoeken, maar omdat ik nu zo aan de tijd gebonden ben, wil ik het vantevoren maar doen...

Oh heb er zin in!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik reis ook altijd alleen en verblijf ook altijd in hostels. In hotels maak je geen contact met anderen. In hostels gaat dat vanzelf.



Ik wil ook heen!

Alleen is het alleen maar over even mijn vriend te zien ( nog 2 maandjes en dan zie ik hem pas weer.....)
Alle reacties Link kopieren
Wel balen dat mijn pc het niet doet, want nu moet ik stiekem op het werk effe forumen..

Coffeepot: Sunny Lake ziet er leuk uit! Ik ga kijken of er nog iets vrij is.

Vivagirl: leef maar met mij mee... dan ben je weer iets dichterbij Macedonie



Wellicht dat mijn vakantieperiode wordt gewijzigd (komt qua werk beter uit en ik ben flexibel) dus ik kan nog niets boeken..

maar dat wil ik wel heeeeeel graag!
Alle reacties Link kopieren
Sprak net met mijn vriend en die zegt dat er echt veel Nederlanders zijn!

Het is dus in trek.

Nu moet je niet schrikken van 'veel Nederlanders', want er zijn niet veel toeristen in Macedonie, maar van het aantal toeristen wat er is, zijn er dus best veel Nederlanders.

Mijn vriend kan zo een beetje zijn Nederlands oefenen.



Tot welke datum wordt je vakantieperiode gewijzigd?

Hou er rekening mee dat Transavia alleen in het hoogseizoen vliegt. En ik kan nergens anders vluchten vinden.

Zijn denk ik ook charters, dus die kun je niet zomaar boeken.



Het toerisme trekt daar toch wat aan geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Haaaai!

Even een update (pc thuis nog stuk, vandaar dat ik stukken minder op het forum kom)

ik heb de reis geboekt! Ticket via Q International en hotel via bookings.com. Volgens het reisbureau zijn er niet veel toeristen en al zeker geen nederlanders... Ik hou rekening met genoeg landgenoten :-)

Coffeepot en Vivagirl: bedankt voor jullie reacties!

Heb er heel veel zin in!
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ga je?

En vlieg je recht streeks?

Mijn vriend zegt dat er dus wel veel Nederlanders zijn en hij is druk zijn Nederlands aan het oefenen en loopt steeds 'Doei' te roepen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga de 12e! En ik zal groeten hoor als ik iemand ''doei' hoor roepen!

Alle reacties Link kopieren
De 12e! Das best al snel!

O, ik ben zo jaloers.

Als je een knappe Macedonier DOEI hoort roepen, dan is dat mijn vriend!
Alle reacties Link kopieren
Ik zal mijn ogen en oren openhouden (knappe man en doei = zwaai terug!)

@ CoffeePot: Hoe is Albanie?? Is het een dagtripje waard?
Alle reacties Link kopieren
Hij werkt aan een strand tent aan het meer, dus best kans dat je hem nog ziet. Alhoewel, daar zijn er natuurlijk genoeg van.

En ik weet de naam niet eens, dus kan je ook niet heen sturen.(als je met je neus naar het meer staat, en dan links gaat, langs het meer lopen, totdat je over een bruggetje gaat en dan is het 1 van die tenten daar....... dat was zijn uitleg aan mij. Maar als hij wel de naam van de tent had gezegd, dan had ik nog minder geweten )
Alle reacties Link kopieren
wat leuk, Macedonië!



Vivagirl, zo te zien heb je de eerste mensen al enthousiast gemaakt. Hoe staat het met je ideeën om daar werk te vinden of om zelf de toeristen industrie in te gaan?



Ik wist niet dat er direct gevlogen werd. Dat is goed nieuws. Vlieg je op skopje? Ben zelf via boedapest gegaan. Vond ik door het overstappen nog een hele reis.

Ben trouwens alleen in skopje en omgeving geweest. Er zijn mooiere plaatsen dan skopje. Maar dat zij vivagirl al. Heb daar trouwens wel genoten. Mensen zijn geweldig, eten is goed en de sfeer is fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Mijn plannen zijn er nog steeds, maar ik heb nog niks concreets.

Ik heb hier ook een erg goeie baan, en die wil ik liever niet opgeven. Erg moeilijk allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven