Macedonie

19-07-2010 16:01 2201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga deze zomer naar Macedonie! Ik heb maar 8 dagen (helaas) en ben van plan om als uitvalsbasis Ohrid te hebben.

Wie heeft tips voor mij? Leuk, goedkoop, hotel of guesthouse? Manier van reizen? Is Struga leuk? Zijn er veel toeristen? Wat moet ik gezien hebben? Wat absoluut niet?

Al jullie wijsheid is welkom
Alle reacties Link kopieren
A. den Doollaard schreef een boek "de bruiloft der zeven zigeuners". Misschien een leestip. Het gaat over Ohrid. Er is zelfs een standbeeld en een park in Ohrid naar A. den Doollaard genoemd.



Als je een tochtje over het meer wilt maken, zoek het bootje van Toso (spreek Tosje) en geef hem de groetjes uit Heidelberg (D)



Ik wens je veel plezier!

P.S. Hoeveel heb je voor je vlucht betaald?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het standbeeld, staat naast de McDonalds

Het boek heb ik echter niet gelezen.



Transavia heeft een vlucht rechtstreeks naar Ohrid ( wel gechartert door anderen ) en ik dacht dat de prijs zo rond de ¤350 lag.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivagirl schreef op 03 augustus 2010 @ 17:01:

Ik ken het standbeeld, staat naast de McDonalds

Het boek heb ik echter niet gelezen.



Transavia heeft een vlucht rechtstreeks naar Ohrid ( wel gechartert door anderen ) en ik dacht dat de prijs zo rond de ¤350 lag.Ik vlieg zelf meestal voor ¤200, met tussen stop naar Skopje.
Alle reacties Link kopieren
Ik had de verkeerde voor me.



Dit is het standbeeld

Alle reacties Link kopieren
quote:vivagirl schreef op 20 juli 2010 @ 13:26:

Ik vind het hostel wat Coffeepot aanraad erg erg leuk uit zien.

Ik kan alleen op de kaart niet zien waar het precies ligt.

Maar ik vond Ohrid verder veilig om alleen over straat te lopen, zeker in het centrum.



Op de onderstaande link staan ook nog een paar hostels/guesthouses

http://www.hostels.com/fi ... ountry=Macedonia&Search=1



En je gaat dus alleen? Dan kom je in hostel zeker veel meer mensen tegen dan in een hotel.Whoops sorry ik lees dit nu pas. Het hostel ligt zeker centraal, als je door die voetgangersstraat loopt met al die (toeristische) winkeltjes, zegmaar die recht naar het meer toe, is het ergens in de straatjes aan je rechterhand als je met je neus naar het meer toe staat. Ongeveer halverwege en dan een stukje de berg op...echt maar een paar minuten lopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:CoffeePot schreef op 03 augustus 2010 @ 17:24:

[...]





Whoops sorry ik lees dit nu pas. Het hostel ligt zeker centraal, als je door die voetgangersstraat loopt met al die (toeristische) winkeltjes, zegmaar die recht naar het meer toe, is het ergens in de straatjes aan je rechterhand als je met je neus naar het meer toe staat. Ongeveer halverwege en dan een stukje de berg op...echt maar een paar minuten lopen.





Ik weet waar je ongeveer bedoelt. Dat is een mooie locatie.

Ik geloof ook dat Kiki dit heeft geboekt.



Als je dan naar het meer toe loopt, en daar aangekomen links af gaat. Stuk door loopt langs het meer, bruggetje over, en dan in 1 van die restaurants werkt mijn vriend!
Alle reacties Link kopieren
Ah zo te lezen was ik nog op tijd



Albanië vond ik super maar een dagtrip is haast niet te doen want aan de oostkant van Albanië is niet zoveel te zien. Bovendien moet je de grens door met paspoortcontrole enzo en is het openbaar vervoer echt ruk; bussen rijden meestal alleen maar 's ochtends. Dus tenzij je eigen vervoer hebt niet aan te raden. Er gaat een bus van Struga naar Dürres en Tirana maar daar ben je wel een dag zoet mee.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik die bus van Struga naar Albanië wilde pakken ben ik dus eerst met veel moeite ergens in Struga afgezet en vervolgens op zoek gegaan naar het busstation. Ik wist ongeveer hoe laat de bus zou vertrekken (tijden zijn altijd bij benadering) en dat tijdstip begon toch al aardig dichtbij te komen dus ik was redelijk in paniek en heb maar willekeurige Macedoniërs/Albanezen (in Struga Albanese meerderheid) gevraagd of zij wisten waar het busstation was...niemand wist het. Uiteindelijk ben ik door een behulpzame (?) meneer langs de weg gezet die mij wist te vertellen dat de bus hier waarschijnlijk wel langs zou komen. Daar sta je dan...op een grasveldje langs de weg en geen bus te bekennen. Gelukkig reed er toch een bus langs, de verkeerde kant op, en die stopte een stuk verderop bij een benzinestation. Al mijn hoop daarop gevestigd en de buschauffeur aangesproken of hij toevallig wist waar de bus naar Albanië vertrok. Bleek toevallig de goede bus te zijn en het tankstation deed ook dienst als busstation. Zag er niet zo uit .
Alle reacties Link kopieren
Geweldig zulke verhalen! Dat is pas reizen.

Alhoewel ik begrijp dat het op het moment zelf minder leuk is.



Zo ben ik in Australie geweest en eigenlijk is het helemaal niet leuk reizen daar. Alles wordt je voor gekauwd.

Je hoeft niks zelf uit te zoeken.

Leuk voor een beginneling, niet voor een gevorderde reiziger.

In Cambodja ben ik ooit naar het busstation gegaan en heb een kaartje gekocht voor de eerste bus die vertrok, zonder te weten waar die bus heen ging!

Was echt leuk! Kwam uit in Mondelkiri, geen toerist te bekennen. Ook geen hotels.

Ook in El Salvador een keer beland in een plaatsje waar geen hotel was! Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook eens op macedonia-timeless.com
Alle reacties Link kopieren
quote:heidelberg schreef op 03 augustus 2010 @ 19:20:

Kijk ook eens op macedonia-timeless.comhttp://macedonia-timeless.com/
Alle reacties Link kopieren
He Heidelberg. Hebben nog een Macedonie-fan hier?

Wat is jouw connectie?



Leuke site.

Erg veel informatie. En dat openings filmpje is geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Hallo vivagirl!

Mijn connectie:

Een oude vakantieliefde die helaas te vroeg gestorven is. Ik heb wel nog steeds kontakt met zijn familie.

Ik hoop volgend jaar naar Ohrid te gaan, de laatste keer was ik er in 1993.

Ik hoop ook dat Milan dan nog leeft (hij heeft dit lederwinkeltje en is nu over de tachtig) Hij praat ook nederlands trouwens.

Door dit boek van A. den Doolaard gingen destijds veel Nederlanders naar Ohrid. Ze wilden zien waar dit verhaal zich afspeelde.

Ohrid is voor mij het mooiste stadje met de meest gastvrije mensen.

Kijk ook eens op:

http://johofoundation.org/landen/macedonie/
Alle reacties Link kopieren
http://johofoundation.org/landen/macedonie/

misschien vind je hier info's over werken in Macedonie
Alle reacties Link kopieren
dames... het aftellen is begonnen en ik heb zin in. Ik ga niet rechtstreeks naar Ohrid maar heb een tussenstop en weet echt niet meer waar..... Doet me denken, ik zal eens achter mijn ticket aanbellen...



Standbeeld: check

Bootje: check

Man die doei zegt: check

Busstation in Struga voor Albanie...eh.. ik kijk of ik via een dagtripje die kant op kan of anders een andere keer



't is echt voor mij een andere vakantie dan normaal; ik ben een backpackerT en regel nooit iets vooraf. Nu weet ik al waar ik een week verblijf.... ai... ik neem in ieder geval bendes boeken mee!



En dan hoop ik dat na mijn vakantie mijn pc het weer doet
Alle reacties Link kopieren
Hallo Kiki!!



Milans leathershop:check



14 augustus is er een zwemmarathon van sv Naum naar Ohrid. Dit is een international evenement.

En zoals elk jaar in de zomer is het summerfestival. Er is genoeg te doen en ik weet zeker dat het niet je laatste vakantie in Ohrid zal zijn....



Nog 6 dagen
Alle reacties Link kopieren
Hoi Heidelberg.

Wat erg om te horen van je te vroeg gestorven vakantieliefde.

Waren jullie samen op dat moment?

Mijn vriend is trouwens geen vakantie liefde, we hebben elkaar op het werk leren kennen.



En Kiki, je vliegt toch met Transavia? Waarschijnlijk dan via Skopje, en terug wel rechtstreeks.



Heel veel plezier en doe de groetjes aan mijn vriend!
Alle reacties Link kopieren
Hallo vivagirl,



het was wat je noemt een knipperlicht-relatie.

We waren niet echt samen, maar het was echt een shock.



Door hem werd ik een Ohrid-fan.

Had je trouwens wat aan de johofoundation?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op mijn werk, dus kan niet uitgebreid gaan lezen.

Ga ik thuis wel doen. Maar vind het heel lief dat je mee denkt.



Knipperlicht relatie.

Hoe dan ook, ook al was het gewoon een vriend, dan blijft zoiets schokkend.

Mijn vriend woont trouwens in Stip, maar loopt nu stage in Ohrid.

Over 6 weken gaan we samen naar Nederland (ik woon in Londen )
Alle reacties Link kopieren
Gezellig koffiedrinken ( en in het koffiedik kijken wat de toekomst brengt...) sigaretje roken, pivo drinken....
anoniem_110123 wijzigde dit bericht op 08-08-2010 11:23
Reden: verplaatst naar "outsiders"
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nog 5 dagen
Alle reacties Link kopieren
En dan vertrekt Kiki.



Ik wil wel een verslag na die tijd hoor!

En foto's!
Alle reacties Link kopieren
*** nog 4 dagen***
Alle reacties Link kopieren
zdravo kiki!



kako si?



nog 3 daagjes en dan heb je vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Dobro Utro! Nog 2 daagjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven