Maleisië Topic

18-04-2012 06:12 1319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die geïnteresseerd is in, op vakantie gaat naar, vragen heeft over of woont in dit mooie land (en Singapore hoort daar natuurlijk ook bij )
Alle reacties Link kopieren
Coral view is echt prima. Vooral de hutjes aan het strand zijn leuk! Maar mama's is goedkoper en ook prima.



Brood is nit aan te raden in Maleisië, vooral niet bij 7eleven ????. Eigenlijk ben ik daar alleen ziek geworden van westers eten, nooit van maleisch eten. Stalletjes zijn prima eten en goed aan te raden. Als het ergens druk is, betekent dat meestal dat het eten goed is.



Hunker je naar westers eten in CH, ga dan naar caneron highlands resort. Duurder, maar erg goed eten en perfecte high tea!



Normaal wordt high tea bij the smokehouse aangeraden. Ik vind het zwaar overdreven ????
Denk inderdaad dat het Coral View wordt, hoewel het buureiland Redang ook nog een optie is. Heeft luxere accomodaties maar ben er nog niet uit of ik dat het prijsverschil waard vindt (kost meer dan het dubbele per nacht voor een familiechalet op het strand)



Route zijn we inmiddels wel over uit

5 nachten Kuala Lumpur van waaruit we een dagtocht naar Malakka maken, een dag gebruiken voor het bezichtingen van de stad, het aquarium (oudste zoon gek op,zijn we zeker een halve dag zoet denk ik) en verder Batu Caves en wellicht de vuurvliegjes en gewoon een middag relaxen aan het zwembad.



Dan vliegen naar Kuching waar we een nacht of 5 zullen blijven (of in Kuching zelf, om bijvoorbeeld in Damai Beach)

Hier willen we 2 dagen Bako NP doen, de Oerang Oetang opvang, naar de Orang Asli, Batang AI en ook hier weleens een middag zwembad.



Dan vliegen naar Kota Bahru om 5 nachten naar Perhentian Besar te gaan (of Redang)



Vervolgens 2 nachten Cameron Highlands (misschien 1 nacht, maar willen wat wandelingen doen)



Dan via de olifantenopvang terug naar KL voor de laatste nacht.
Alle reacties Link kopieren
Waar ga je overnachten in CH?



Geloof me, coral view is echt prima. Zou ik dat extra geld besteden voor een fatsoenlijk hotel in CH, daar vind ik de hotels echt van slechtere kwaliteit .



In CH is het erg leuk om een toch door de jungle te doen (als de kids dat kunnen), theeplantage is een must, wagenziektepulletjes trouwens ook. Verder de vlindertuin overslaan (ze laten elke morgen vlinders uit enveloppen op die savonds weer dood zijn).



Op je dagtrip naar Malakka raad ik het Nyonja huis aan: echt geweldig. En verder het Nederlandse stadhuis met bijbehorend museum en een rondtour met zo'n fietstaxi. En evt op de terugweg naar het strand in Port Dickson: vond ik echt heel leuk!



Ik denk dat ik de vakantie anders in zou delen (in zo'n korte tijd niet én het vaste land én borneo, ik zou het te druk en te veel reizen vinden), maar wens je veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
En welk hotel heb je in KL?
Alle reacties Link kopieren
En qua nachten: van perhantian naar CH is het rond de 5 uur rijden ex boottrip van zeker 30 min, van CH naar KL is het zeker 3 1/2 - 4 uur rijden. Ik zou twee nachten nemen, zeker als je met de bus gaat.
Alle reacties Link kopieren
En waarom ga je in hemelsnaam naar Kuching en niet naar KK? Als je daar wat meer omhoog naar Sepilok gaat, heb je ook een prachtige oerang oetangopvang en als je de rivier op gaat kun je ze in het wild zien, net als olifanten, neusapen, vuurvliegjes en de hele rattaplan. En dan terugvliegen vanaf sandakan. Wij hebben hier toentertijd via van verre reizen een module ingekocht.



Maar goed, het is niet mijn reis natuurlijk en ik zei al dat ik het anders zou doen. Zo vind ik KL ook geen 5 dagen waard
quote:roque schreef op 23 augustus 2016 @ 21:15:

En waarom ga je in hemelsnaam naar Kuching en niet naar KK? Als je daar wat meer omhoog naar Sepilok gaat, heb je ook een prachtige oerang oetangopvang en als je de rivier op gaat kun je ze in het wild zien, net als olifanten, neusapen, vuurvliegjes en de hele rattaplan. En dan terugvliegen vanaf sandakan. Wij hebben hier toentertijd via van verre reizen een module ingekocht.



Maar goed, het is niet mijn reis natuurlijk en ik zei al dat ik het anders zou doen. Zo vind ik KL ook geen 5 dagen waard



We willen niet naar Sabah vanwege negatief reisadvies. 5 dagen KL klinkt lang, maar eerste dag is acclimatiseren, dan een dag de stad en aquarium, een dagje Malakka, batu caves. Misschien kan het inderdaad in 4 dagen, maar we willen ook graag voor de kinderen regelmatig een middagje zwembad. Dus rustig aan.



Hotels staan niet vast. In KL nu Summer Suites residences op het oog. In Kuching Citadines Uplands, maar kan ook Paemai Rainforest worden in Damai Beach. In CH weet ik het nog niet.
quote:roque schreef op 23 augustus 2016 @ 21:06:

En qua nachten: van perhantian naar CH is het rond de 5 uur rijden ex boottrip van zeker 30 min, van CH naar KL is het zeker 3 1/2 - 4 uur rijden. Ik zou twee nachten nemen, zeker als je met de bus gaat.Ja, is ook ons idee, maar hier op het forum raden ze bijna unaniem 1 nacht aan, maar wij denken inderdaad aan 2 nachten vanwege de lange reis vanuit de Perhentians.
We willen echt graag Bako NP erbij doen , vandaar dat we Borneo er toch voor 5/6 dagen bijpakken.



Penang trekt ons verder niet dus ik denk dat het schema zoals we het nu hebben prima kan en ook best relaxed is. In 3 weken maar 4 accomodaties. Voor ons relaxed. In Mexico hadden we in 2 weken 10 hotels. Vond ik veel intensiever.
Alle reacties Link kopieren
als jij er gelukkig mee bent is het goed toch ;)



Op weg naar CH is het Belum Rainforest hotel ook een aanrader trouwens: halverwege, prachtige kamers en hotel, mooie boottochten door het oerwoud.
Misschien dat iemand er recent is geweest en het gelukkige nieuws kan brengen dat het inmiddels verbeterd is, maar toen wij in Bako NP waren, was het eten er zoooo slecht! Bakken met eten die daar de hele dag stonden en mieren (en dan bedoel ik niet slechts een handvol ) mieren doorheen liepen..



Anyone?? Anders dus zelf iets te eten .meenemen
Alle reacties Link kopieren
negatief reisadvies is alleen bij zee. Op land heb je er geen last van.



CH zou ik zeker twee nachten doen, als je naar de theeplantages wil en een wandeling wil maken. Fatsoenlijke hotels zijn ver te zoeken, is mijn opinie. Cameron highland resort is goed en fijn, maar niet goedkoop en snel uitverkocht. The smokehouse is qua uitstraling best aardig, maar kamers waren niet erg schoon en het rook enorm naar schimmel. Mijns jnziens vergane glorie.



In KL kan ik hotel Maya van harte aanbevelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat hotel Maya ietsje duurder is :p . Somerset ziet er ook prima uit!
Alle reacties Link kopieren
Ken je van verre, bloesem? Misschien is dit wel iets voor je!



https://www.vanverre.nl/m ... neusapen-iban-stammen.htm
quote:eva-luna schreef op 23 augustus 2016 @ 21:41:

Misschien dat iemand er recent is geweest en het gelukkige nieuws kan brengen dat het inmiddels verbeterd is, maar toen wij in Bako NP waren, was het eten er zoooo slecht! Bakken met eten die daar de hele dag stonden en mieren (en dan bedoel ik niet slechts een handvol ) mieren doorheen liepen..



Anyone?? Anders dus zelf iets te eten .meenemendenk niet dat we overnachten in Bako, maar 2x een dagtocht doen (je kunt diversen wandelroutes doen heb ik begrepen)
quote:roque schreef op 23 augustus 2016 @ 21:57:

Ken je van verre, bloesem? Misschien is dit wel iets voor je!



https://www.vanverre.nl/m ... neusapen-iban-stammen.htmJa, ken ik :-) Op dat forum neus ik ook veel
quote:roque schreef op 23 augustus 2016 @ 21:48:

negatief reisadvies is alleen bij zee. Op land heb je er geen last van.



CH zou ik zeker twee nachten doen, als je naar de theeplantages wil en een wandeling wil maken. Fatsoenlijke hotels zijn ver te zoeken, is mijn opinie. Cameron highland resort is goed en fijn, maar niet goedkoop en snel uitverkocht. The smokehouse is qua uitstraling best aardig, maar kamers waren niet erg schoon en het rook enorm naar schimmel. Mijns jnziens vergane glorie.



In KL kan ik hotel Maya van harte aanbevelen.Moet nog even kijken waar we overnachten in CH. Lees ook veel over Ipoh. Hoef natuurlijk niet in CH te overnachten, kan ook in de buurt. We hebben nog even, gaan half juli pas,maar zit echt te azen op tickets want dan kunnen we het echt concreet gaan maken :-)
quote:bloesem1977 schreef op 23 augustus 2016 @ 22:11:

[...]denk niet dat we overnachten in Bako, maar 2x een dagtocht doen (je kunt diversen wandelroutes doen heb ik begrepen)



Ja, leuk om te wandelen! Een aantal routes eindigt bij het water, dus zwemkleding mee, kun je na zo'n warme wandeling een verfrissende duik nemen.

En ik denk dat de kinderen de neusapen geweldig zullen vinden, die zitten op een paar meter van je in de boom en bekijken jou net zo als jij hun
Alle reacties Link kopieren
Ik heb drie jaar in Ipoh gewoond, dus als je daar iets over wilt weten: vraag maar raak
Alle reacties Link kopieren
Ipoh is wel de foodcity van Maleisië trouwens! Kan je genoeg leuke eettentjes en foodcourts aanraden, ook voor meer westers eten als je daar tegen die tijd naar snakt
Moet nu echt naar bed maar kom snel terug. Roque, hoelang raad jij KL aan met het programma dat wij willen? Dus dagtocht Malakka, de stad , het aquarium en batu caves? olifantenopvang doen we als we vanuit CH terug gaan naar KL, dus niet als we in KL overnachten.
Alle reacties Link kopieren
Bloesem, als je even terugbladert zie je dat wij juist zeggen 2 nachten CH en niet 3 (wat jij eerst wilde), 1 nacht CH is gekkenwerk!



Redang is veel minder mooi en leuk dan Perhentian. Ik zou niet in Ipoh overnachten om op en neer naar de CH te gaan, daarvoor ligt het net te ver uit elkaar en het is onnodig op en neer gereis. En trouwens, als Penang je niet aanspreekt zal Ipoh dat ook wel niet doen. Ipoh is groter dan Georgetown. En als jij 5 dagen KL wil, dan doe je dat toch lekker, jij kent je kids het beste en 's ochtends dingen doen en 's middags zwembad klinkt heerlijk!



Roque, mens hoe is het? Heb je toen nog een leuke vakantie gehad in Maleisië ? Ben je nog op Penang geweest (het foodeiland van Maleisië ). Wij zitten er ondertussen alweer ruim 6 jaar en het bevalt nog steeds. Kom je nog terug?
Alle reacties Link kopieren
Ja, was een heerlijke vakantie! We zijn nog naar pankor laut geweest, wat een tegenvaller voor dat geld... Niet het walhalla dat ze er van maken . Maar verder fantastisch! Heerlijk om iedereen weer te zien. Niet in Penang geweest jammer genoeg: geen tijd voor. We waren er maar een week en je snapt dat Ipoh hoger op het lijstje stond



Om heen en weer te rijden raad ik Ipoh ook af: het is 2 1/2 uur rijden zeker.



Ikzelf vind KL niet een geweldige stad (maar dat is mijn mening ), maar daar hoef jij je programma natuurlijk niet op aan te passen. De Batu Caves zijn absoluut de moeite waard, het aquarium is leuk, en Melakka is ook een dagtocht waard. In times square winkelcentrum heb je trouwens nog een pretpark dat leuk is voor wat jongere kinderen tot een jaar of 12, mocht je nog een halve dag over hebben en wat met de kinderen willen doen. En kidzania is geweldig (kinderen kunnen allemaal beriepen uitoefenen en zo geld verdienen), maar ik weet niet hoe oud je kinderen zijn.



Mocht het zwembad bij het hotel niet een dag waardig zijn, kun je ook nog naar sunway lagoon. Erg mooi waterpark!
Alle reacties Link kopieren
En komen we nog terug... Mijn man is nogal het type van: heb ik al gezien, ken ik al. Ik mis Maleisië enorm, zoon ook. Ik heb zoon beloofd dat als hij 12 wordt we samen naar Maleisië gaan en vandaag zag ik dat hij bij zijn vokrstelrondje Maleisië heeft opgegeven als land waar hij graag heen wil. Maar op korte termijn niet. Ook hebben we eigenlijk besloten niet meer te expatten zolang de kinderen nog op school zitten. Niet op korte termijn dus, helaas.



Hoe is het met jou? En de laksa uit penang is niet te evrnaren

...
Alle reacties Link kopieren
Kan me wel voorstellen, is voor je kids ook rustiger om voorlopig op 1 plek te blijven. Dat je zoon dat nog zo goed weet, jullie zijn toch alweer een jaar of 2 weg toch?

Pangkor Laut, ben ik 1x geweest lang geleden, toen ik nog werkte...kutapen!!



Het gaat goed. Nogal wat voor m'n kiezen gehad vorig jaar qua gezondheid en familieomstandigheden, maar nu gaat het weer beter gelukkig.



Nouhouhou, de Ipoh laksa is anders ook niet te versmaden! Eerlijk gezegd vind ik Singapore laksa nog steeds het lekkerst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven