Maleisië Topic

18-04-2012 06:12 1319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die geïnteresseerd is in, op vakantie gaat naar, vragen heeft over of woont in dit mooie land (en Singapore hoort daar natuurlijk ook bij )
Nou, wij hebben zojuist de tickets geboekt! Toch naar Singapore vanwege de hele mooie prijs en de hele mooie vluchttijden. Als we geland zijn nemen we de taxi naar Johor Bahru in Maleisie en daar blijven we 3 nachten: 1 dag legoland, 1 dag waterpark. Lijkt me een prima start, ook voor de kinderen. Even acclimatiseren alvorens we de jungle in gaan.

Van Johor Bahru naar Kuching (vlucht)

Kuching-Kuala Lumpur (vlucht)

Kuala Lumpur- Cameron Highlands

Cameron Highlands- Perhentians

Perhentians- Kuala Lumpur (even kijken of ik een vlucht neem vanaf Kota Bahru of de (nacht)bus neem.

Kuala Lumpur -Singapore (vlucht)



Nu kan de concrete invulling dus beginnen :-) En nog ruim 10 maanden geduld hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik ken universal studios van de vs niet, maar ik vond het een gaaf pretpark. Alles is in filmthema. Je hebt een aantal achtbanen, een soort fata morgana maar dan in madagascar stijl, 4d film van Shrek, een ritje door sesamstraat, wildwaterbaan. Ik zou wel de exprespas nemen. Hadden wij niet gedaan omdat het s'ochtends heel rustig was, maar na de lunch wel echt grote rijen. En misschien ivm jetlag beste om het op de terugreis te doen. Anders loop je net een beetje gaar in het park, dat is echt zonde.
Alle reacties Link kopieren
Perhentians-KL zou ik gaan vliegen. De bus duurt ruim 8 uur, de vlucht een half uurtje
Alle reacties Link kopieren
De schoolvakanties in Maleisië / Azië zijn toch in december / januari? Je hebt wel hari raya, maar dat is een of twee weken. Alleen de internationale scholen zijn vrij in juli/augustus. In die periode kon je altijd redelijk rustig naar pretparken. Wel is het druk bij hotels, omdat er in die periode veel Westerse toeristen komen. Het is dus wel hoogseizoen, maar niet vanwege vakantieperiode in Maleisië.



(Of begrijp ik je verkeerd?)
Alle reacties Link kopieren
Huh, ik dacht dat ik op een post reageerde hier
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hebben de Chinese scholen nooit vakantie in Maleisië! Man wat moeten die vaak en veel naar school!
Haha Roque, geen idee op wie je reageert , maar misschien heb je een vooruitziende blik want ik wilde nog vragen of het erg druk zal zijn half juli in Legoland. Kan ik dat vergelijken met efteling wachtrijen hoog zomer? Komen 16 uur in de middag aan in Singapore. Dag erna dus legoland, dag daarna het waterpark. Dan zijn we voldoende geacclimatiseerd denk ik om de jungle in te gaan :-)
Ik zie een goedkope vlucht (4 euro p.p ex bagage) van Kota Bahru naar Kuala Lumpur.

Deze vliegt echter om 12.05. Red ik dat? we komen vanaf de Perhentians. Eerste boot gaat om 8.15 (ergens gelezen). Dan ben je om 9 uur op het vaste land en dan nog een taxi van een uur. Moet kunnen....maar wat als ik de vlucht mis? Is er dan altijd wel plek op een latere vlucht?
Alle reacties Link kopieren
Dat zou je gewoon moeten kunnen halen ja. Kota Bharu is een klein vliegveld, dus een uur van te voren aanwezig is geen probleem, dan heb je dus 3 uur om er te komen. Als je je vlucht mist zul je 4 nieuwe tickets moeten kopen die een stuk duurder zijn op de dag zelf (ik neem aan dat het met Air Asia is), hou daar rekening mee. Als je het risico niet wil nemen kun je ook de laatste boot naar Kuala Besut nemen de avond ervoor en de nacht in Kota Bharu doorbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt een retourtje boot bij je reservering van Coral View doen. Zij regelen dan de boot voor je. Kun je meteen vragen hoe laat de eerste gaat (ik meen ook iets van een uur of 8, maar dan weet je het zeker).
Ja, denk dat ik de gok maar neem. AirAsia inderdaad. Nacht ervoor al in in de buurt van vliegveld doorbrengen kan ook, maar voor de kinderen wil ik het aantal 'verhuizingen' beperken en in principe niet ergens maar 1 nacht verblijven.

Van KL moet ik dan nog door naar SIN. Rechtstreeks zie ik geen vluchten van Kota Bahru naar SIN, dus ik moet nog even kijken of we de gok nemen door na aankomst op KL bijvoorbeeld 3 of 4 uur later een vlucht te hebben naar SIN.

Misschien handiger om van Kota Bahru naar Johor Bahru te vliegen, die gaat wel rechtstreeks (maar nu nog geen mooie prijs, vind ik)

Kunnen we daar een hotel nemen en van daar uit Singapore bezoeken; goedkoper hotel dan in Singapore.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloesem1977 schreef op 07 september 2016 @ 13:47:

Misschien handiger om van Kota Bahru naar Johor Bahru te vliegen, die gaat wel rechtstreeks (maar nu nog geen mooie prijs, vind ik)

Kunnen we daar een hotel nemen en van daar uit Singapore bezoeken; goedkoper hotel dan in Singapore.

Hou je er rekening mee dat er tussen Singapore en JB een grens ligt?

Het kan vast meevallen, maar ik ben twee keer (met een bus) die grens gepasseerd rond het weekend en heb er beide keren ruim 2,5 uur over gedaan om alleen de grenzen te passeren. Daar komt dan de overige reistijd nog bij. Van Singapore naar Melaka was ik ruim 8 uur onderweg...
quote:stippensokken schreef op 08 september 2016 @ 13:34:

[...]



Hou je er rekening mee dat er tussen Singapore en JB een grens ligt?

Het kan vast meevallen, maar ik ben twee keer (met een bus) die grens gepasseerd rond het weekend en heb er beide keren ruim 2,5 uur over gedaan om alleen de grenzen te passeren. Daar komt dan de overige reistijd nog bij. Van Singapore naar Melaka was ik ruim 8 uur onderweg...O echt? ik lees allemaal verhalen dat dat zo soepel gaat....ik wil dus na aankomst in Singapore een hotel in Johor Bahru nemen. Is het dan verstandig die taxi vast op voorhand te regelen? Of toch beter gewoon de bus?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso niet op voorhand een taxi regelen, dat kan bij aankomst ook prima. Idem voor bussen.



Druk is het vast niet altijd, vrijdagavond en zondagavond zijn ongetwijfeld drukker dan een woensdagmiddag.

Het is ook geen moeilijke grens hoor, gewoon papier invullen, in de rij staan en stempel halen. Maar dat wachten duurde echt lang bij mij, en tussen de twee grensposten stond een muurvaste file. Zowel heen als terug had ik dat.
Ok dank je. Is de bus handig? neem aan dat dat meer tijd kost omdat iedereen er uit moet etc. Met taxi zal sneller gaan dan. En bus vertrekt niet vanaf vliegveld denk ik...
Toch maar een vlucht geboekt van Kota Bahru naar Singapore. Toch relaxter dan met de bus en op zich is 160 euro voor 4 personen en 4 koffers niet duur.



Vanavond om 19.50 bij 3 op reis de Perhentians!
Alle reacties Link kopieren
quote:roque schreef op 29 augustus 2016 @ 21:44:

En hoé kan het eten in Maleisië nu tegenvallen ... Dat is wat ik het meeste mis van alles (naast mijn vrienden)!Wij hadden hele hoge verwachtingen en ik heb geen één keer extreem lekker gegeten :p was de rijst helemaal zat na twee weken (dus na zes al helemaal)
I haven't been everywhere, but it's on my list
Alle reacties Link kopieren
quote:bloesem1977 schreef op 29 augustus 2016 @ 18:36:

Ja klopt, met Britisch! Singapore hoeft ook niet per se, dus ik zit nu inderdaad te denken aan de bus naar Melakka de dag na aankomst, maar ik vind het wel een beetje een mijl op zeven. Liever vlieg ik rechtstreeks naar KL. Maar aan de andere kant, de A380 is ook wel een ervaring :-)

We denken nog even na...



Bedoel je met Damai ook het Permai Beach resort? Want daar lees ik toch wel veel goede ervaringen over. Of bedoel je Damai Beach an sich?



En inmiddels inderdaad besloten te overnachten in Bako in type 5. Dankzij ander forum er achter gekomen dat dat type best ok is. En jij bevestigt het nu ook :-)Ik bedoel Damai op zich ja! Vonden het echt niets, kun je beter je tijd aan iets leukers besteden
I haven't been everywhere, but it's on my list
Alle binnenlandse vluchten geboekt , dus reisschema ligt vast. Coral View is pas te boeken vanaf december; had een mailtje gestuurd, maar helaas nog even geduld dus.

Ik twijfel nog steeds over Permai Rainforest resort; ik lees zoveel goede verhalen, aan de andere kant vind ik het Citadines Uplands in Kuching er ook echt goed uitzien met een fijn zwembad en het ligt voor Bako en Semenggoh een stuk gunstiger. Lastig :-)
Alle reacties Link kopieren
Nou je hebt nog 10 maanden de tijd om erover na te denken!
Alle reacties Link kopieren
Permai rainforest resort was leuk, ben niet zo lyrisch als de reviews op tripadvisor. Excursies die je daar doet kan je ook vanuit Kuching doen. Ben het resort verder niet af geweest en zou er niet langer dan 2 dagen hoeven te zijn. Maar als je tijd hebt is het leuk. Accomodatie is niet erg sfeervol, omgeving en strand zijn mooi.
quote:mayou schreef op 15 september 2016 @ 13:06:

Nou je hebt nog 10 maanden de tijd om erover na te denken!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, afgelopen zondag was Chris bij 3 op reis in Kuching en Bako NP. Vind dat zo leuk om terug te zien, zie mezelf er zo weer lopen en dit soort dingen zorgen bij mij dus altijd voor acute reisheimwee
Ja leuk he! Heb ook gekeken. Krijgen er steeds meer zin in :-)
Alle reacties Link kopieren
http://www.travelog.me/external/30-things-kuala-lumpur/



Leuke tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven