Marokko nog veilig?

28-09-2014 12:33 101 berichten
Hallo,

Mijn vriend wil graag met de kerst naar Marrakech en Essouira. Maar ik begin nu toch te twijfelen door al die ontvoeringen e.d.



Wat vinden jullie?



Kun je nog veilig naar Marokko?
Alle reacties Link kopieren
Ga kijken wat minbuza er over zegt.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Nee
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk. Kijk anders op site van buitenlandse zaken en dan marokko
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
Al die ontvoeringen e.d.?



Heb ik dat nu echt gemist?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Rijksoverheid.nl en dan reisadviezen
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
Advies in België:

http://diplomatie.belgium ... ka/marokko/ra_marokko.jsp

Gezien de recente gebeurtenissen in Syrië en Irak wordt aan landgenoten, die al dan niet tijdelijk verblijven in het Midden-Oosten en in Noord-Afrika, gevraagd extra waakzaam te zijn ingevolge de verhoogde terreurdreiging. In het licht van de verdere ontwikkelingen wordt aan expats en reizigers in de regio aangeraden de reisadviezen regelmatig te raadplegen en elementaire voorzorgsmaatregelen te nemen. Het strekt eveneens tot aanbeveling de aanwijzingen van de lokale autoriteiten strikt op te volgen. Landgenoten die hun aanwezigheid nog niet gemeld hebben, wordt verzocht dit te doen bij de betrokken Belgische diplomatieke post





Advies Nederland:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... en/marokko







Die Belgen zijn zo gek nog niet en ik snap eerlijk gezegd niet waarom je momenteel zou kiezen om naar een land als Marokko af te reizen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... en/marokko
Ja, dat heb ik al gelezen.



@Fame, in buurland Algerije is die Franse toerist ontvoerd.
Van de link van Enn:



"Terrorisme

Nederland neemt deel aan de internationale coalitie die strijdt tegen de terroristische groepering ISIS. Nederlanders in het buitenland lopen daarom een verhoogd risico slachtoffer te worden van geweld en aanslagen. Blijf alert.



In juli 2014 heeft de Marokkaanse overheid bekend gemaakt dat het dreigingsniveau voor terroristische aanslagen in Marokko is verhoogd tot het hoogste niveau. Dit in verband met het toenemend aantal Marokkanen dat deel uitmaakt van terroristische organisaties die actief zijn in Syrië en Irak.

Let op bij toeristische plaatsen en andere plekken waar veel buitenlanders komen. Bijvoorbeeld tijdens een muzikaal, cultureel of sportevenement. Houd er rekening mee dat bij plaatsen waar veel mensen komen veiligheidscontroles kunnen plaatsvinden. Werk hier altijd geduldig aan mee."



Waarom zou je hier vrijwillig naar toe gaan?
Alle reacties Link kopieren
Waarom dan overwegen om wel te gaan? Waarom het risico lopen als je nu al weet dat het risico duidelijk bestaat?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 28 september 2014 @ 12:40:





Waarom zou je hier vrijwillig naar toe gaan?Precies, ik snap dit oprecht niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
@Enn, volgens het kaartje zou Marokko dus nog veilig zijn....
Vakantie is ter diepteontspanning en naar aanleiding daarvan zou ik geen behoefte hebben om naar een land te gaan waar enig spanningsveld hangt. Dan maar naar Lutjebroek.
Alle reacties Link kopieren
Bij nader inzien zou ik marokko nu ook gaan slaan. Ga lekker naar een anderwarm plekje met kerst. Canarische eilanden ofzo?
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
quote:zoutopmijnhuid schreef op 28 september 2014 @ 12:41:

@Enn, volgens het kaartje zou Marokko dus nog veilig zijn....



Ja klopt.





En de Belgen zeggen dat je niet moet gaan, de Nederlanders zeggen dat het best veilig is en in Algerije is de Fransman ontvoert.



Wat je zelf dus wilt lezen bepaalt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Blij dat ik een paar jaar geleden al een rondreis door dit prachtige land heb gemaakt- nu zou ik het niet doen, gezien de situatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in oktober en heb het wel gemeld (via zo'n site) bij de overheid, maar verder neem ik geen speciale voorzorgsmaatregelen.
Jullie zijn het dus met me eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 28 september 2014 @ 12:43:

Vakantie is ter diepteontspanning en naar aanleiding daarvan zou ik geen behoefte hebben om naar een land te gaan waar enig spanningsveld hangt. Dan maar naar Lutjebroek.



Als we in de herfstvakantie weggingen was het ook altijd een 'Lutjebroek-achtige' bestemming.

Dit jaar hebben we een reis naar Turkije geboekt; dat voelt momenteel ook niet echt prettig.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoutopmijnhuid schreef op 28 september 2014 @ 12:56:

Jullie zijn het dus met me eens.Ja, ik zou niet gaan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:girasole3 schreef op 28 september 2014 @ 13:04:

[...]





Als we in de herfstvakantie weggingen was het ook altijd een 'Lutjebroek-achtige' bestemming.

Dit jaar hebben we een reis naar Turkije geboekt; dat voelt momenteel ook niet echt prettig.Kan het me voorstellen, ze staan daar voor de deur ondertussen.
Maar, bedenk ik me opeens. In Turkye, aan de grens van Syrië staan wel onze patriotraketten, dus die zouden wel dienst kunnen doen als IS optrekt.
Alle reacties Link kopieren
Er staat toch dat de koningssteden, het noordelijk gebergte en dat deel van de kust veilig zijn? Ik zou met een groepsreis gaan en alleen het zuiden vermijden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou (Noord) Afrika en het Midden Oosten voorlopig mijden. En Maleisië en Indonesië trouwens ook.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven