Marokko nog veilig?

28-09-2014 12:33 101 berichten
Hallo,

Mijn vriend wil graag met de kerst naar Marrakech en Essouira. Maar ik begin nu toch te twijfelen door al die ontvoeringen e.d.



Wat vinden jullie?



Kun je nog veilig naar Marokko?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je Java en Bali mijden? Zij alle moslims(landen) ineens verdacht?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon gaan. Wat er in Algerije is gebeurd, valt niet te vergelijkjen met de situatie in Marokko. Algerije is altijd een wat minder veilig land geweest met hogere kans op ontvoerinngen.



Als je in Marokko gewoon op de gebaande paden blijft en niet in je eentje de bergen in trekt of naar de Westelijke Sahara wilt, zou ik gewoon gaan. Zonder twijfel.
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetfirefly schreef op 28 september 2014 @ 13:27:

Ik zou (Noord) Afrika en het Midden Oosten voorlopig mijden. En Maleisië en Indonesië trouwens ook.

Welja. Thuis op je eigen bank zit je het meest veilig.

Laat de Rotterdamse metro en Amsterdam centraal dan ook maar links liggen, zijn dat ook geen ideale targets?
Alle reacties Link kopieren
O.



De wereld is zooooo groot. Wil je vriend echt niet naar een ander land?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 28 september 2014 @ 12:43:

Vakantie is ter diepteontspanning en naar aanleiding daarvan zou ik geen behoefte hebben om naar een land te gaan waar enig spanningsveld hangt. Dan maar naar Lutjebroek.psies... er zijn nog zoveel leuke bestemmingen zonder die narigheid?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 28 september 2014 @ 13:31:

Waarom zou je Java en Bali mijden? Zij alle moslims(landen) ineens verdacht?

Toevallig ben ik zelf half van Indonesische afkomst en weet ik daardoor maar al te goed hoe conservatief bepaalde gebieden daar zijn.

Maar als jij wil gaan, be my guest.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
ik vind Zuid Frankrijk of Spanje ook toppie hoor
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:pokkewijf schreef op 28 september 2014 @ 13:38:

[...]



psies... er zijn nog zoveel leuke bestemmingen zonder die narigheid moslims?



Bedoel je? Die wonen over de hele wereld ook hier, een aanslag kan ook in een Westers of niet Moslim land plaats vinden.



Ik ben al in Indonesië geweest. Het ene eiland is het andere niet. Ik vond het relatief liberaal in vergelijk met bijv Egypte. Extremisten zijn niet gebonden aan landsgrenzen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Java is toch echt niet zo liberaal hoor.

Wij waren een maand na 9/11 op Java, voornamelijk in Jakarta. Mijn broer woonde daar.

Werd op 't einde van onze vakantie echt niet leuk en veilig. Mijn broer en zijn gezin mochten toen ook een hele tijd niet alleen buiten hun (bewaakte) huis.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik zou voor de Canarische eilanden kiezen, dan zit je toch in de buurt van Afrika en de sfeer die dat met zich meebrengt.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik 't op dit moment ook niet opzoeken.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Spanje, een van mijn vriendinnen heeft de aanslag in Madrid meegemaakt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
9/11 is bijna 15 jaar geleden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Begin deze maand in Marrakech geweest en heb mij geen moment onveilig gevoeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 28 september 2014 @ 13:51:

9/11 is bijna 15 jaar geleden.



Klopt.



http://www.gelderlander.nl/algemeen/bui ... -1.4407225
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Maar Viva wat maakt het uit als mensen hier aangeven dat ze er niet voor kiezen om naar bepaalde gebieden op vakantie te gaan? TO vraagt toch om meningen? Jij zou dus wel gaan, dat kan ook.



Ik niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:stippensokken schreef op zondag 28 september 2014 13:31 Ik zou gewoon gaan. Wat er in Algerije is gebeurd, valt niet te vergelijkjen met de situatie in Marokko. Algerije is altijd een wat minder veilig land geweest met hogere kans op ontvoerinngen.



Als je in Marokko gewoon op de gebaande paden blijft en niet in je eentje de bergen in trekt of naar de Westelijke Sahara wilt, zou ik gewoon gaan. Zonder twijfel. Dit. Marokko is echt niet te vergelijken met Algerije, met name als het gaat om veiligheid.
TO, ik zou je nooit het risico laten nemen. Als er iets zou gebeuren, dan zou ik niet met mezelf kunnen leven.
TO, boek maar gewoon. Als je dan besluit niet te gaan mag je het reisje wel aan mij geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op zondag 28 september 2014 13:49 Ik zou voor de Canarische eilanden kiezen, dan zit je toch in de buurt van Afrika en de sfeer die dat met zich meebrengt.Wat een vergelijking! Hilarisch!
quote:taartje82 schreef op 28 september 2014 @ 14:11:

[...]





Wat een vergelijking! Hilarisch!Hilarisch? Wat is er zo hilarisch aan de situatie in de wereld op dit moment? Ik weet niet welke sfeer jij in gedachte hebt, maar inderdaad, de cultuur is daar heel anders, maar het Afrikaanse windje waait daar wel, letterlijk en er heerst rust.
Alle reacties Link kopieren
Dat Nederland nu zegt dat het veilig is in Marokko, wilt niet zeggen dat het over een aantal weken "veilig" is.



Voor de zekerheid kun je beter het zekere voor het onzekere nemen en een andere land uitkiezen waar minder gevaar dreigt.
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetfirefly schreef op 28 september 2014 @ 13:27:

Ik zou (Noord) Afrika en het Midden Oosten voorlopig mijden. En Maleisië en Indonesië trouwens ook.





Hahahahah....99% van de "moslims" in Indonesia en Malaysia die hebben nog nooit van de IS gehoord. "Moslims" vooral in Indonesia...vooral omdat bijna niemand een idee heeft wat hun geloof nou precies is. Ze zijn zo geboren, ze moeten af en toe naar de moskee, en de meisjes moeten blijkbaar een hoofddoek op, maar hoe en wat? Boeit ze verder geen ene flikker. Op een paar religieuze leiders op Sumatra na dan. Als dank kregen die ook een Tsunami op nek



Verder vermoed ik dat jouw vriend lekker wil gaan surfen in Essouira? Lekker gaan, altijd gezellig met kerst.
Of een individu zich veilig of inveilig voelt, staat helemaal los van de realiteit. Je kunt je volkomen veilig voelen in een onveilig gebied en andersom. Wat betreft Marokko: het is een van de minder strenge islamitische landen, niettemin zijn er een hoop Mocro's tegen westerse normen en waarden, en een groeiend aantal radicaliserenden. Waarom zou je vrijwillig in zo een land gaan vakantievieren? De enige reden tot acceptatie is het geld dat je daar achterlaat?
Alle reacties Link kopieren
Wat een watjes.



Maar dan wel met z'n allen groen licht geven om andere landen plat te bombarderen. Stelletje amateurs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven