meer informatie Milaan en regels vliegen van Eindhoven

26-05-2007 20:44 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Onlangs heb ik ter verrassing een stedentrip geboekt naar Milaan voor de verjaardag van mijn vriendje. (de reis via de site van Ryanair en het hotel via een reisbureau).



Wij vliegen vanaf Eindhoven naar Milaan/ Bergamo. Weet iemand hoe ik het beste kan reizen vanaf Bergamo naar het Centraal Station in Milaan? Op de site van Ryanair staat wel enige info maar ik hoor verschillende verhalen van iedereen...wie heeft er ervaring?



Verder heb ik ook gezien dat je voor het bezichtigen van het laatste avondmaal het beste van tevoren kaarten kan reserveren...hoe/waar kan ik dit doen?



Toen ik heel ff dit forum doorkeek zag ik ook iets over de regels van vloeistoffen etc als je vanaf Schiphol vliegt, ook hierover zag ik al wel iets staan op site van RyanAir. Wij nemen echter alleen handbagage mee. Zijn deze regels ook zo streng als je vanaf Eindhoven vliegt, wie heeft hier ervaring mee?



En als laatste...iemand ervaring met ee rondleiding of openinstijden van het stadion van FC Milaan?



Andere tips enzo hoor ik natuurlijk ook graag!



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
ja die regels gelden voor alle luchthavens.

dus 1 stuks handbagage per persoon, en alle vloeistof in kleine flesjes (100ml per flesje) en die dan weer bij elkaar in een resealable doorzichtig zakje (meestal ook verkrijgbaar op vliegveld zelf..maar weet niet zeker of dit in eindhoven ook het geval is) en dan weer niet meer dan een bepaald aantal flesjes in dat zakje...en ook maar 1 zakje per persoon...

snap je het nog? iig die regels op de ryanair website gelden dus voor alle vliegvelden....

je kan trouwens online inchecken als je alleen maar handbagage heb...hoef je niet in de rij te wachten voor je boardingkaart en mag je ook nog eens als eerste instappen.

Goede reis!
Alle reacties Link kopieren
Zoals al gezegd gelden die regels ook vanaf Eindhoven, ze delen de doorzichtige zakjes uit voordat je door de douane gaat. Is wel lastig ivm je toiletspullen als je alleen handbagage meeneemt. Misschien kun je overwegen om toch samen 1 tas in te checken voor je tandpasta, doucheschuim, scheermesje, zonnebrand ed.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Dit vond ik op de website van Eindhoven Airport











Verandering voor reizigers:

nieuwe regels voor uw handbagage op alle vliegvelden binnen de Europese Unie

Vanaf 6 november 2006 gelden voor alle vliegtuigpassagiers binnen de Europese Unie (EU) nieuwe regels voor wat mee mag in de handbagage. Vloeistoffen, gels en spuitbussen in de handbagage mogen alleen in kleine hoeveelheden (max. 100 ml per stuk) én op de juiste manier verpakt worden meegenomen. Dit geldt voor alle passagiers die vertrekken van, of overstappen op, een vliegveld binnen de Europese Unie.

De nieuwe regels gelden voor vloeistoffen zoals water en andere drankjes voor consumptie. Ook geldt het voor gels, pasta’s, lotions en de inhoud van spuitbussen. Toiletartikelen zoals tandpasta, scheerschuim, haargel, lipgloss en crèmes vallen hier dus ook onder.

Dit zijn de regels voor vloeistoffen in uw handbagage:

1. u kunt alleen nog vloeistoffen en gels meenemen in verpakkingen van niet meer dan 100 milliliter

2. deze verpakkingen mogen alleen worden meegenomen in een doorzichtige plastic zak

3. per persoon mag één doorzichtige plastic zak worden meegenomen

4. de doorzichtige plastic zak mag niet groter zijn dan 1 liter

5. de doorzichtige plastic zak moet hersluitbaar zijn

U kunt een geschikte doorzichtige plastic zak van thuis meenemen. Tijdens de introductieperiode ontvangt u de doorzichtige plastic zak gratis op alle Nederlandse luchthavens.

Er zijn twee uitzonderingen:

a. babyvoeding, die u tijdens de vlucht nodig heeft

b. medicijnen, die u tijdens de vlucht nodig heeft



Aankopen op de luchthavens en aan boord

Na de ticket- en/of paspoortcontrole kunt u op de Europese luchthavens en in het vliegtuig van een Europese luchtvaartmaatschappij nog steeds uw (taxfree) aankopen doen. Vloeistoffen en gels die u ná de ticket- en/of paspoortcontrole of in het vliegtuig heeft gekocht, worden door de winkel of aan boord – wanneer nodig -  voor u verpakt en verzegeld. Het zegel is één dag geldig. Als u op een volgend vliegveld moet overstappen mag u het zegel niet verbreken tot u op uw  eindbestemming bent aangekomen.

Apart aanbieden van uw handbagage

Bij de handbagagecontrole moet u alle vloeistoffen apart aanbieden. Voor de doorzichtige plastic zak geldt dat de verpakkingen er gemakkelijk in moeten passen en de zak gesloten is. Ook jassen, colberts en grote elektrische apparaten, zoals laptops, moet u apart aanbieden bij de handbagagecontrole.

--- Toelichting + Q&A’s ---

Waar zijn deze regels voor nodig?

Deze nieuwe regels voor handbagage zijn ingevoerd na de arrestaties van terrorismeverdachten in Groot-Brittannië, in augustus 2006. De verdenking bestaat dat deze personen vloeibare explosieven wilden gebruiken voor een terroristische aanslag. Om de kans daarop te verkleinen, wordt het meenemen van vloeistoffen in de handbagage beperkt en strenger gecontroleerd.

Waarom vloeistoffen?

Er is veel onderzoek gedaan naar vloeibare explosieven. Het blijkt dat voor het veroorzaken van een explosie grotere hoeveelheden nodig zijn. Daarom mogen passagiers geen grote hoeveelheden vloeistof meer meenemen in de handbagage.

Vloeistoffen en gels gekocht op de luchthaven worden extra gecontroleerd en van huis meegebrachte vloeistoffen en gels mogen alleen nog maar in kleine hoeveelheden mee in de handbagage.

Wat kan ik verwachten bij de controle op de luchthaven?

Bij de beveiligingscontrole gaat alle handbagage op een lopende band door een scanner. Hier wordt ook gecontroleerd of u vloeistoffen in uw handbagage hebt. Als u dus vloeistoffen mee wilt nemen in uw handbagage, dan moet u voor vertrek –thuis of op de luchthaven - alles verpakken volgens de nieuwe voorschriften.

Als u vloeistoffen en gels tóch los in uw handbagage houdt, moet u er rekening mee houden dat ze bij de beveiligingscontrole worden ingenomen.

Vóór de controlepunten vindt u speciaal ingerichte plekken waar u een plastic zak kunt krijgen en uw vloeistoffen en gels kunt ompakken.

Bij de handbagagecontrole moet u alle vloeistoffen apart aanbieden. Voor de doorzichtige plastic zak geldt dat de verpakkingen er gemakkelijk in moeten passen en de zak gesloten is. Ook jassen, colberts en grote elektrische apparaten, zoals laptops, moet u apart aanbieden bij de handbagagecontrole.

Waar kan ik een zakje verkrijgen?

Vooralsnog is het doorzichtige plastic zakje dat aan de Europese eisen voldoet moeilijk verkrijgbaar in de winkels. Tijdens de introductieperiode ontvangt u de doorzichtige plastic zak gratis op alle Nederlandse luchthavens.

Kan ik nog winkelen na de paspoortcontrole / taxfree shoppen?

Ja, na de ticket- en/of paspoortcontrole kunt u op een EU-luchthaven en in het vliegtuig van een Europese luchtvaartmaatschappij nog steeds uw (taxfree) aankopen doen. Vloeistoffen en gels die u ná de ticket- en/of paspoortcontrole of in het vliegtuig heeft gekocht, worden door de verkoper – wanneer nodig -  voor u verpakt en verzegeld. Het zegel is één dag geldig. Als u op een volgend vliegveld moet overstappen mag u het zegel niet verbreken tot op uw  eindbestemming bent aangekomen.

Aankopen op niet-Europese luchthavens en aan boord van niet-Europese luchtvaartmaatschappijen

Als u vloeistoffen en gels (taxfree) koopt op een niet- Europese luchthaven en u stapt over op een Europese luchthaven, moet u er rekening mee houden dat uw aankopen bij de beveiligingscontrole worden ingenomen. Dit geldt ook voor (taxfree) aankopen die u aan boord van een niet-Europese luchtvaartmaatschappij hebt gedaan.

Waarom in het kleine plastic zakje?

Het doorzichtige plastic zakje is nodig voor de controle op de luchthaven. Als alle verpakkingen bij elkaar in het doorzichtige zakje zitten, kan het beveiligingspersoneel in één oogopslag zien of de regels zijn gevolgd. Voor de doorzichtige plastic zak geldt dat de verpakkingen er gemakkelijk in moeten passen en de zak gesloten is. De controles zullen sneller gaan als alle passagiers hun spullen op deze manier verpakken. Daarom moeten alle verpakkingen ook gemakkelijk in de doorzichtige plastic zak passen en moet de zak gesloten zijn. Als u vloeistoffen en gels tóch los in uw handbagage houdt, moet u er rekening mee houden dat ze bij de beveiligingscontrole worden ingenomen.

Gelden deze regels overal?

In alle 25 landen van de Europese Unie gelden dezelfde regels, op alle luchthavens. Dus als u vertrekt of overstapt in de Europese Unie, dan gelden deze regels. In de Verenigde Staten en Canada gelden vergelijkbare regels voor handbagage. En voor landen buiten de Europese Unie kunnen andere regels gelden. Houdt u daar rekening mee.

Waar kan ik deze regels vinden?

Vanaf 6 november 2006 gelden voor alle vliegtuigpassagiers binnen de Europese Unie (EU) dezelfde regels voor handbagage. De handbagageregels kunt u vinden op teletekstpagina 762 of op de websites van uw luchtvaartmaatschappij of luchthaven.





© copyright 2007 Eindhoven Airport N.V. 

Disclaimer


Contact
 
 
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor de reacties! Dit weekend heb ik van die kleine navulbare flesjes gekocht, op zich zijn we er maar 3 nachten dus dat moet wel te doen zijn... Verder slik ik dus ook medicijnen maar heb toevallig vanmiddag een afspraak met de dokter, ik zal hem vragen om iets van een brief ofzo waarin vermeld wordt dat ik deze medicijnen ook echt nodig heb. Of moet ik daar een medisch paspoort bij de anwb voor halen?



Zijn er mensen die op de andere vragen nog een antwoord weten en/of tips hebben voor de stad en de reis etc?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt vanuit Bergamo naar Milaan met de trein of bus, dacht trein (heb het zelf ooit gedaan, ben het alweer vergeten), het was in ieder geval niet zo ingewikkeld. Bergamo zelf is trouwens ook een heel schattig stadje, leuk om een halve dag door te brengen (voordat je weer terug gaat bijvoorbeeld). In Milaan kun je de Duomo bezoeken, langs de kanalen lopen die destijds door Leonardo da Vinci zijn aangelegd en winkelen natuurlijk (ik ben toen vooral in de straten rondom de dom geweest). Verder kun je naar een oud kasteel met een mooie binnenplaats (staat vast in elke reisgids). En ik weet niet of iemand het al over eten rond borreltijd heeft gehad. Als je rond een uur of zes naar een café gaat, staat de toog vaak vol met hapjes die je mag nemen als je maar een drankje neemt. Dus dan kun je vaak voor de prijs van een drankje al heel wat eten. Ik had er in ieder geval vaak genoeg aan en geen ruimte meer voor avondeten.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip!



Zijn er misschien ook mensen die weten hoe het zit met een bezoek aan het voetbalstadion en het bezichtigen van het laatste avondmaal?
Alle reacties Link kopieren
Wij waren volgens mij in het voorjaar in Milaan en de eerste mogelijkheid om het laatste avondmaal te bezoeken was toen, houd je vast, in juli. Dat hebben we dus maar overgeslagen. Volgens mij waren dat vooral touroperators die ver vantevoren reserveren. Dus je zou het nog kunnen proberen, maar ter plekke wordt het zeker lastig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven