mei of zomervakantie?

04-10-2015 16:26 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Wij denken erover om in de mei vakantie op vakantie te gaan (ipv de zomer) omdat het in mei toch wat voordeliger is.

Onze dochter heeft 2 wkn vrij dus we kunnen al wat eerder weg dan de officiele meivakantie begint.



Maar nu, zie ik door de bomen het bos niet meer.



Wie heeft er leuke tips. Waar is de temperatuur aangenaam, ik ben nu een beetje in Turkije aan het kijken.

Ook heeft een allinclusive concept onze voorkeur.

Een complex waar het niet vechten is voor een plekje bij het zwembad en goed eten.

Onze kinderen zijn 8 en 3.



Wie heeft er een tip, waar je bv al eens bent geweest en wat goed is bevallen?
Canarische eilanden, 25 graden,heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Mexico, Florida
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ben al 4x in Alanya geweest in Turkije. Is heel leuk en de mensen zijn altijd vriendelijk. Als je eens op sunweb kijkt is het daar het voordeligst en veel goeie all inclusive hotels zoals Eftalia hotel, Grand Zaman Beach etc. Ik ga volgende week daarheen op vakantie maar niet naar een all inclusive hotel maar wel een hotel (Angora) waar de hotel eigenaars het de mensen echt naar hun zin maken en ze spreken goed Nederlands en het is dicht bij de zee.
Alle reacties Link kopieren
Is de temperatuur eind april begin mei goed in Turkije?

Mexico of Florida is wat boven budget. Max 3000. (voor all inclusive)



Canarische eilanden ga ik nog naar kijken, iemand tips voor mooie all incl resorts daar?

Wel grotere kans op mooier weer denk ik
Alle reacties Link kopieren
De temperatuur is daar altijd goed en het is daar nooit koud, behalve in de wintermaanden maar nooit kouder dan 10 graden rond april/mei is het altijd lekker weer en de seizoen loopt af tot oktober en zelfs nu is het daar nog lekker weer! Succes met je zoektocht.
Alle reacties Link kopieren
Costa del Sol is heerlijk in die periode. Trouwens een enorm groot gedeelte van de scholen in NL hebben 2 weken meivakantie, dus je zit al in het hoogseizoen.
Als je gaat wanneer je dochter vakantie heeft in mei, dan ga je tijdens de schoolvakanties. Daar worden de prijzen op aangepast en zijn dan weer hoger. Waarschijnlijk niet zo voordelig als dat jij nu denkt.

Hier hebben de kinderen begin juni een week vrij (omdat regio noord-nederland laat zomervakantie krijgt) Ik denk dat veel mensen denken heel voordelig uit te zijn, maar prijzen zijn echt wel hoger dan de week ervoor en erna bijvoorbeeld. Wel jammer natuurlijk!
Als ik in de meivakantie op vakantie ga, ga ik altijd naar Thailand.

Heerlijk weer daar!
Alle reacties Link kopieren
Boek bij een belgisch reisbureau, ze kennen daar geen meivakantie dus vallen die weken niet in het dure seizoen



Scheelde mijn collega voor 4 personen toch al snel 300 euro vorig jaar
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen zomervakantie ... Ik vind 6 weken thuis best lang met twee kids ☺️.

Uiteraard snap ik dat het in mei wat goedkoper is. Maar voor die 3000 kun je ook prima twee weken naar bijv Italië en Zuid - Frankrijk.



Wij zijn afgelopen zomervakantie 1 week naar Kreta geweest met z'n 4-en voor nog geen 1400 😊. (Vlucht en logies ) half juli.



Je bent wel wat gebonden idd omdat niet overal mooi weer is, maar idd Canarische eilanden, Turkije , zuid- Spanje , Portugal...je moet het dan wel treffen met het weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:waterlelieke schreef op 04 oktober 2015 @ 18:03:

Hier hebben de kinderen begin juni een week vrij (omdat regio noord-nederland laat zomervakantie krijgt)



Dat zal dan meer met dr planning van school te maken hebben, want Zuid krijgt dit schooljaar als laatste zomervakantie.

Op basisschool van dochter hadden ze ook altijd een week in juni, naast 2 weken meivakantie.



Voor echt goed weer zou ik voor de canarische eilanden kiezen; de meivakantie begint al op 22 april, de meeste plekken rond de Middellandse zee zijn dan nog niet zo stabiel van temperatuur.
Alle reacties Link kopieren
We zijn eruit, het worden de Canarische eilanden. Nog even denken welke.

Heeft er iemand tips? Voor een fijn all incl resort? voor ons budget?

Ik kan het maar moeilijk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ben 1x in Tenerife en 1x in Lanzarote geweest. Beide mooi. Echter, als je in de avond even weg uit je hotel wilt, raad ik Tenerife eerder aan dat Lanzarote vanwege de gezellige lange boulevard met leuke tentjes. Veel plezier alvast ;).
Carpe Diem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven