met welke vliegmaatschappij vliegen en in welke klasse

09-05-2007 11:09 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben een vakantie aan het uitzoeken naar turkije en nu kun je uit verschillende vliegmaatschappijen kiezen. Zoals Onur-air,transavia,martinair,corendon,pegasus enz. Daarnaast kun je kiezen uit U- klasse en T-klasse. heeft iemand hier ervaring mee,of weet een site waar je recensies kan lezen ?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Wij gaan ieder jaar naar t Caribisch gebied en gaan altijd met ARkefly en dan boeken wij Comfort Class en wij vinden t perfect. Het is iets meer beenruimte, eigen incheckbalie dus geen kilometers lange rij, en je zit voorin t vliegtuig dus eerder je eten en drinken en minder stoelen dus ja kan de televisies veel beter zien.



En t kost maar ietsje meer...dus totaal geen klachten over ArkeFly, maar als ik naar Turkije zou vliegen, zou ik lekker economy boeken, want t is toch maar 4 uurtjes..



Succes
Alle reacties Link kopieren


Wie ben jij om zo een oordeel te vellen over mijn mening? leg mij dat maar eens uit....?



Bettyboop, ik heb zelf jaren als stewardess gewerkt dus ik denk dat ik wel meer vliegervaring heb dan jij.

Dus? jij weet beter wat ik voor ervaring heb als jij? vloog jij voor transavia soms?

Ik heb in die tijd ook heel veel met passagiers gesproken en ik vind jou typisch zo iemand die meteen een heel uitgesproken mening heeft gebaseerd op misschien 2 keer vliegen per jaar

Ik heb slechte ervaringen met transavia,dus never nooit dat ik daar mee ga vliegen... 

en dan ook nog een mening hebben gebaseerd op horen zeggen (je ouders die met een Turkse luchtvaartmaatschappij vlogen).

Dat gaf ik al aan dat je dat zou gaan zeggen en toch ga ik niet met een Turk

Ik moet wel zeggen dat het me altijd is blijven verbazen hoe dingen ineens anders gezien worden als het over de luchtvaart gaat. Je moet van A naar B en zolang het veilig is, zou ik me daar verder niet zo druk over maken. Het verbaast me trouwens altijd dat mensen zo bezig kunnen zijn met een relatief zo kort gedeelte van de vakantie.

Ik wil graag en comfortabel zitten en wil een normale service en een veilige maatschappij...
Alle reacties Link kopieren
Bettyboop, voor Martinair en KLM. Ik vind Transavia trouwens een prima maatschappij. Maar oke, als jij niet met ze wil vliegen, dan doe je ze waarschijnlijk alleen maar een plezier.
Alle reacties Link kopieren
Bettyboop, voor Martinair en KLM. Ik vind Transavia trouwens een prima maatschappij. Maar oke, als jij niet met ze wil vliegen, dan doe je ze waarschijnlijk alleen maar een plezier.
haha en waar slaat deze wijsheid op? het lijkt wel of je het niet kunt hebben ofzo...
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik heb gehoord dat de stoelen van KLM kleiner zijn dan de stoelen van Arkefly,

 dus misschien helpt je dat iets bij je beslissing!!



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Gewoon voor de goedkoopste gaan. Scheelt tientallen euro's en dat is weer een hoop biertjes. De kans dat je neerstort is nihil en voor de rest maakt het op dat stukje in de goedkoopste klasse geen ruk verschil. Wat een gelul over goede en slechte maatschappijen zeg. Een vliegtuig is een vervoermiddel, geen vliegend restaurant of hotel.
Alle reacties Link kopieren
gedoe of niet ik ga voor kwaliteit..en betaal liever iets meer.......
Alle reacties Link kopieren
gedoe of niet ik ga voor kwaliteit..en betaal liever iets meer.......
Met de nadruk op iets.
Alle reacties Link kopieren


Gewoon voor de goedkoopste gaan. Scheelt tientallen euro's en dat is weer een hoop biertjes. De kans dat je neerstort is nihil en voor de rest maakt het op dat stukje in de goedkoopste klasse geen ruk verschil. Wat een gelul over goede en slechte maatschappijen zeg. Een vliegtuig is een vervoermiddel, geen vliegend restaurant of hotel.



Ieder z'n mening/voorkeur. Maar ik vind dat er wel degelijk verschil zit tussen de maatschappijen en geef de voorkeur voor service en veiligheid en kies daardoor voor KLM o.i.d. en niet voor Onur Air of Aeroflot.
Alle reacties Link kopieren




quote: bettyboob reageerde



gedoe of niet ik ga voor kwaliteit..en betaal liever iets meer....... Met de nadruk op iets.

moet jij je frustraties kwijt ofzo....?....
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het en aangezien jij zo hapt, ben jij een makkelijk doelwit.



Maar om even on topic te blijven. Je kunt er wel van uitgaan dat iedere maatschappij die vanaf Nederland vertrekt veilig is. En al die maatschappijen kunnen vertraging oplopen. En dan heb je onderling wat verschillen, maar nogmaals: het is maar een klein onderdeel van je vakantie, maak het niet groter dan het is.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het en aangezien jij zo hapt, ben jij een makkelijk doelwit.

Ik hap omdat je nogal sneu overkomt isa!!,lijkt wel of jij het laatste woord wilt en volgens mij kun je een tegenreactie niet zo hebben.



Toch gefrustreerd? je blijft zelf ook happen.....

Maar om even on topic te blijven. Je kunt er wel van uitgaan dat iedere maatschappij die vanaf Nederland vertrekt veilig is. En al die maatschappijen kunnen vertraging oplopen. En dan heb je onderling wat verschillen, maar nogmaals: het is maar een klein onderdeel van je vakantie, maak het niet groter dan het is.

ben ik het niet mee eens als ik naar Bali ga,wil ik graag een beetje knap zitten en een goede service als ik 17 uur in een vliegtuig zit.....
Maar om even on topic te blijven. Je kunt er wel van uitgaan dat iedere maatschappij die vanaf Nederland vertrekt veilig is. En al die maatschappijen kunnen vertraging oplopen. En dan heb je onderling wat verschillen, maar nogmaals: het is maar een klein onderdeel van je vakantie, maak het niet groter dan het is.

ben ik het niet mee eens als ik naar Bali ga,wil ik graag een beetje knap zitten en een goede service als ik 17 uur in een vliegtuig zit.....





Ja, maar TO gaat naar Turkije niet naar Bali !



(Ben trouwens net terug uit Bali, gelukkig heeft de goedkoopste maatschappij daarnaar toe ook prima service)



Ben trouwens ook een keer naar Turkije geweest. We hadden aangegeven bij het reisbureau, dat we absoluut niet met Onur air wilden vliegen. Die waren toen net zo negatief in het nieuws. We zouden 's avonds om 23.00 vliegen met een andere maatschappij (ben de naam even vergeten, ook Turks), bleken ze al 's middags te zijn vertrokken. Was het reisbureau ons vergeten te vertellen. Uiteindelijk de volgende ochtend toch met Onurair, dat was de eerste mogelijkheid en een prima vlucht gehad. Terug was 1 en al ellende (super veel vertraging) en de vlucht die we gemist hadden, bleek ook een grote ellende te zijn geweest. Ik maak me er dus niet zo druk om.



Zelfs bij lange vluchten zou ik persoonlijk kiezen voor mindere service en minder beenruimte als het echt veel geld zou schelen. Maar dat is persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
Precies Angelique, ze gaat naar Turkije en dat is max. zo 'n 4 uur vliegen denk ik.

En ik betaal liever ook minder aan mijn vliegreis, maar ik maak meestal langere reizen, dus dan vind ik het zonde om veel meer aan een ticket te betalen. Ik moet erbij zeggen dat ik niet lang ben, dus veel beenruimte heb ik niet nodig.



Bettyboop, ik hoef het laatste woord niet te hebben en mss projecteer ik mijn (vroegere) ergernissen wel op jou. Toen ik nog vloog bijv. kon ik me altijd enorm ergeren aan het soort passagier dat dacht dat bij het ticket ook meteen het personeel inzat. Natuurlijk is een steward(ess) vriendelijk (in de meeste gevallen), maar dat wil niet zeggen dat ze de persoonlijke bediendes zijn en iets in jou postings maakt dat ik denk dat jij zo iemand bent. Ik erger me ook nog steeds aan dat soort passagiers ook al werk ik allang niet meer als stewardess. Maar misschien zit ik er wel helemaal naast hoor in jouw geval.

Als je trouwens echt comfortabel wilt reizen dan zou ik je de business class aanraden. Dat is pas relaxed.



TO, sorry voor de topicvervuiling.
Ik heb vorige week Comfort Class gevlogen, bij Arkefly. Helaas was het een sub-charter van Futura en was er geen verschil in beenruimte. Dit gebeurt wel vaker op korte afstanden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames en heren



Ik heb 1 x gevlogen met Arkefly en ik kan je zeggen NOOIT meer!

(niet vanwege de service oid)



Maar wat wij hebben meegemaakt nou ik kreeg der letterlijk en figuurlijk klamme handjes van! echt horror.



Wij zouden dus in 2005 ``fijn`` met Arkefly van Amsterdam naar Rhodostad vliegen. en wel om 14:30 Wij op schiphol naja vliegtuig vertraging (kan gebeuren want tis meer standaard dan uitzondering op de vakantie vluchten)



Toen het vliegtuig eindelijk gereed stond (na 2 uur) en wij er goed en wel inzaten. Begon het gedonder weer! er waren technische problemen:o wij dus weer 1 uur braaf in het vliegtuig gewacht tot het opgelost was. En ja hoor we vertrokken! Eind goed al goed denk je dan!



Wij naar de juiste baan taxien en daar op de juiste baan aangekomen mochten we vertrekken ! en daar gingen we! jullie kennen het vast wel, vliegtuig maakt snelheid om op te stijgen. Uiteraard bij ons ook! maar toen we dus op volle snelheid waren en dus de lucht ingingen  Vol op de rem!! nou dan hang je echt in je gordels dat wil je niet weten en klapt het vliegtuig van voren stevig tegen de grond;( En bovenal DOOD en DOOD eng.



Er bleek een mankement te zijn aan de motor:?:? FIJN en de piloot nog doodleuk vertellen dat wat wij hadden nooit voorkwam.

Alla wij weer uit het vliegtuig! en ze zouden hem gaan maken (waar ik al geen vertrouwen meer in had, want die gammele bak zou maar eens uit te lucht vallen!!)



dus om 21 uur mochten we voor de 2de ronde het vliegtuig in. Sommige mensen wilden het vliegtuig zowiezo niet meer in omdat ze geen vertrouwen in het materiaal van Arkyfly hadden.(ondertussen wel allerlei eetbonnen gekregen etc etc) en ja raad het al bij de 2de x opstijgen weer het zelfde grapje;( en dat terwijl je al zo angstig in je stoeltje zit van zodirect valt die bak uit de lucht. Echt horror. (mensen gillen, huilen etc)



Wij dus weer uit het vliegtuig (uiteraad duurt het beland een uur voordat je weer bij de gate terug bent).



Kregen we daarna nog een ``persconferentie`` van de pilot himself dat hij niet meer vloog in dit toestel! vanwege de ernstige motorproblemen en hij wilde natuurlijk niet uit de luchtvallen:P)Godzijdank!!



Tuurlijk waren alle passagiers pissed, we waren namelijk al vanaf 12 uur op schiphol en nu was het al 23 uur.



Dus uiteindelijk hebben ze ons allemaal maar ondergebracht in hotels in Amsterdam (uiteraard wel 4 sterren hotels haha) Hilton, Sheradan etc etc. dus om 1 uur ´s nachts waren we eindelijk in een hotel kamer:)



en hadden ze voor ons een extra vlucht geregeld de volgende dag om 8:15. Al hoefden we maar 15 min van te voren aanwezig (ook ivm dat we de vorige dag al 12 uur op dat stomme vliegveld hebben gezeten) te zijn en ook de douane liet ons zo door (zonder te controleren etc etc) maar wel met de opmerking OW jullie zijn van die vlucht van Arkyfly;) leuk leuk:S ;(



Uiteraard waren en nog met ons vele anderen zo slim geweest om in het vliegtuig wat dus 2x in de problemen raakte om daar bepaalde tekens in achter te laten zodat Arkefly ons niet voor het lapje kon houden door ons voor de 3de x in een gebrekkige oud roestbak de lucht in te laten gaan.

Gelukkig was dit niet het geval (al weigerden sommige passagiers met Arkyfly te vliegen en zijn ze met een totaal andere maatschappij verder gegaan)



Kan wel zeggen dat ik bij de 3de x opstijgen het bijna in mijn broek deed van angst:$ terwijl ik al veel vaker had gevlogen maar dit avontuur sloeg alles.



En wat nu het mooie is! op TV en in de kranten word altijd alles van buitenlandse maatschappijen breed uitgemeten!(onur air zus en zo ) Waarom komt dan een Nederlandse Maatschappij zoals Arkyfly niet in het nieuws wegens gebrekkige oude roestbaken waarbij tot 2x toe!! (kans 1 op weet ik wat iig zoiets zei de piloot)?? de start werd afgebroken??



Later bleek dat ze dit ``incidentje´´ weg hadden gemoffeld onder het mom van slecht weer! (wat nu slecht weer het was harstikke droog en amper wind) pff slap hoor.



Maar zo gaat dat in NL blijkbaar.



Hoop wel dat dit grapje Arkefly heel veel geld heeft gekocht (zowiezo al voor al die hotel kamers  en voor al die bonnen! en ook vooral omdat mensen 1 dag van hun vakantie gemist hadden waardoor ze ook daarvan de rekening gepresenteerd kregen);).



Voor dit geld dat Arkefly beter een goed toestel kunnen neerzetten ipv een gammele uit de luchtval bak:P
Alle reacties Link kopieren
even aanvullig! de stewardessen waren trouwens wel allemaal heel aardig!!
Alle reacties Link kopieren


Tja, het is maar wat je wilt he. Ik persoonlijk zou altijd voor veiligheid gaan. Er is bij de Nederlandse luchtvaartmaatschappijen weinig verschil. Nouja, Arkefly zou ik minder snel kiezen, die hebben oude toestellen. Qua veiligheid zou ik absoluut voor Transavia gaan, die hebben de jongste toestellen en staan er om bekend dat hun technische dienst gewoon echt goed is.

Maar goed, die hebben geen maaltijden (vind ik zelf prima). Martinair vind ik ook oke, goede service.

Niet om lullig te doen hoor, maar de toestellen van Martinair zijn net zo oud als die van ArkeFly.
Alle reacties Link kopieren
@studiemiepmiep



Volgens mij heb je je verhaal lichtelijk overdreven!
Arkefly zijn de toestellen van de vroegere Air Holland toch?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat klopt. De toestellen waren vroeger van Air Holland. De sub charter waar jij mee hebt gevlogen is inderdaad van Futura en nog geen 2 jaar oud. Er zit wel verschil in de comfort en de economy class in dat vliegtuig hoor! Ben je naar achteren gelopen om in de economy te kijken? Dat is echt een stuk krapper als voorin hoor!
Futura heeft meerdere toestellen, stuk of 10 geloof ik. Deze was niet heel nieuw maar verder helemaal OK hoor. Ik kreeg een upgrading dus het was gratis, verder ook maar niet geklaagd. :)

Trouwens, terug ben ik met Thomas Cook gevlogen, was wéér een sub-charter met Iberworld. Erg krap...
Ik ben naar Turkije met Turkish Airlines gevlogen. Helemaal niks mis mee en erg goedkoop en goed.



Vlieg trouwens ook met Aeroflot, Sibir Air en hun Toepolevs en met Air Astana.
Hai Luibi! Topolevs...brrrrr!!! Durf jij dat?
Jaaa, Toepolev was wel eng. Vooral omdat ie al wat ouder was, uit 1986. Ik was errug blij dat ik was aangekomen hihi

Maar als dat de enige verbinding is naar waar ik naar toe wil, dan zou ik het toch weer doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven