Naar California voor een maand! Prijs vlucht, visum etc. HELP!

31-05-2007 11:51 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik ben gevraagd door mn ex-docente om een korte stage te doen in Californie, USA. Alles wordt voor me betaald zelfs. Nu heeft ze me gevraagd om op zoek te gaan naar goedkope vluchten, maar ik weet niet wat goedkoop is in dit geval, of welke maatschappijen goedkoop naar LA vliegen. Het liefste vlieg ik vanaf Madrid aangezien ik nu in Malaga woon. En hoe zit het met een visum? Onder 3 maanden heb ik die toch niet nodig?



Alvast bedankt!!



X Babs
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wanneer je gaat, maar augustus is in de regel ontzettend duur. September valt dan wel weer mee. Wat visum betreft; vraag het even na. In Nederland geldt stage namelijk als werk waar je dus een werkvergunning voor nodig hebt en dus een verblijfsvergunning en een visum (voor buitenlanders van buiten de EU). Maar ik weet niet hoe dat in de VS zit. Ik zou het echter wel even goed uitzoeken, want ter plekke regelen is meestal geen optie. Kijk anders ook even op het alles amerika forum (dat vind je zo via google).
Alle reacties Link kopieren
En wat goedkoop is? Ik ben vorig jaar rechtstreeks van A'dam naar San Francisco gevlogen en was toen € 600 kwijt. Dat vond ik toen niet duur. Een paar jaar geleden had ik wat later geboekt en toen was ik € 800 kwijt. Het hangt er soms ook een beetje vanaf of je rechtstreeks vliegt of niet. Ik ben altijd meer voor het eerste, dat scheelt weer in stress als je door de douane moet terwijl je nog een vliegtuig moet halen.
Alle reacties Link kopieren
Hier kan je alles lezen over Visa voor de VS en of je die nodig hebt voor stage etc. www.travel.state.gov/visa



Als je er een nodig hebt om stage te lopen dan zou normaalgesproken degene die je uitnodigt in de VS (bedrijf of instantie) dat visum voor je moeten regelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven