Naar Egypte in de zomer

26-05-2016 21:52 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee jaar terug hebben vriend en ik besloten dat wij deze zomer naar Marsa Alam zouden gaan. De studies zijn afgemaakt, banen zijn gevonden, geld is gespaard en het duikbrevet is binnen. Tot vorige week waren wij ervan overtuigd dat we echt zouden gaan. Natuurlijk liggen Caïro en Marsa Alam ver uit elkaar, maar na de crash van vorige week zijn er twijfels. Een kennis is in de meivakantie geweest en heeft een heerlijke vakantie gehad. Niemand kan garanderen dat we veilig zouden zijn, maar dat geldt (helaas) voor veel vakanties.



Waarom zo graag Egypte?

We hebben veel gesnorkeld in de Middellandse Zee en willen graag een nieuwe bestemming. De Rode Zee schijnt zo prachtig te zijn! We hebben ook gekeken naar vakanties in Azië en Amerika, maar dat wordt te duur (we zijn vakantiegebonden ivm werk).



Ik ben benieuwd hoe anderen erover denken. Gaat er iemand naar Egypte? Is iemand net in Egypte geweest? Zou jij naar Egypte willen? Of misschien komt iemand nog wel met een geniaal ander idee! ;)
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders gaan gewoon nog elk jaar minstens 1 keer naar resorts aan de Rode Zee, zonder problemen. Ik zou ook met een gerust hart vertrekken, mijn vriend waarschijnlijk minder.



En snorkelen in de Rode Zee is inderdaad fantastisch. Ik ben al op veel plekken geweest, maar daar kan niets tegenop.
Het is daar serieus bloedheet in de zomer. Zelf denk ik dat het veiliger is om naar Eilat te gaan, Sinaï is een wespennest.
Alle reacties Link kopieren
Voor geen prijs.. al was het gratis. Mijn leven is iets belangrijker vind ik.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met de jaarwisseling nog in Egypte geweest. Ik heb me geen moment onveilig gevoeld. Ik zou nu ook rustig gaan, al zou het mij wat te heet zijn in de zomer
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
[img]https://www.rijksoverheid.nl/binaries/l ... 16_620.png[/img]
Oja, ik kan geen plaatjes plakken
Alle reacties Link kopieren
Maar die crash is toch nog geen aanslag (officieel bevestigd) of opeist door een terreurorganisatie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Loca_Loca schreef op 26 mei 2016 @ 21:58:

[img]https://www.rijksoverheid.nl/binaries/l ... 16_620.png[/img]Marsa Alam is geel inderdaad. Toen ik naar Kenia ging, was dat ook geel. Ik had een topreis! Bedankt voor de link!
Alle reacties Link kopieren
quote:emmylou schreef op 26 mei 2016 @ 21:57:

Voor geen prijs.. al was het gratis. Mijn leven is iets belangrijker vind ik.+1. Zelfde geldt voor Turkije momenteel.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
quote:Loca_Loca schreef op 26 mei 2016 @ 21:56:

Het is daar serieus bloedheet in de zomer. Zelf denk ik dat het veiliger is om naar Eilat te gaan, Sinaï is een wespennest.Marsa Alam is niet in de Sinai, Eilat dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Marsa alam is mooi, in het najaar nog geweest. Uit ervaring weet ik dat de zomers in Egypte bloedheet kunnen zijn >45/50 graden is dan niet gek. Daar zou ik eerder over nadenken en dan met kerst ofzo naar marsa alam
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 26 mei 2016 @ 21:54:

Mijn ouders gaan gewoon nog elk jaar minstens 1 keer naar resorts aan de Rode Zee, zonder problemen. Ik zou ook met een gerust hart vertrekken, mijn vriend waarschijnlijk minder.



En snorkelen in de Rode Zee is inderdaad fantastisch. Ik ben al op veel plekken geweest, maar daar kan niets tegenop.Fijn om te horen! Bedankt voor je bericht
Alle reacties Link kopieren
Als die crash een aanslag was, dan heb je eerder te vrezen voor een vertrek vanaf het vliegveld in Parijs. Het vliegtuig vloog immers daarvandaan. Als het iets technisch was staat het verder los van Egypte.
Alle reacties Link kopieren
quote:gordijn87 schreef op 26 mei 2016 @ 21:59:

Maar die crash is toch nog geen aanslag (officieel bevestigd) of opeist door een terreurorganisatie?Absoluut waar! Maar omdat Egypte regelmatig in het nieuws is geweest, was dit de druppel dat ons liet twijfelen ;)
quote:nephthys schreef op 26 mei 2016 @ 22:01:

[...]





Marsa Alam is niet in de Sinai, Eilat dan weer wel.O, ik zat idd verkeerd. Eilat is echter ook niet Sinaï.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Fijn om even wat andere gedachtes te horen!
Alle reacties Link kopieren
Egypte is een naar land met een enorm opdringerige en vervelende bevolking. Natuurlijk moet je daar niet heen gaan. Dat enkele toeristen niet zien dat de meerderheid van de bevolking daar gewoon een teringhekel heeft aan westerlingen en zich dus veilig voelt, is vooral onbenulligheid. Als je gewoon eens een goed gesprek voert met de mensen die in zo'n resort werken, zal je ontdekken dat echt niemand echt warme gevoelens heeft voor de gasten. De meerderheid van de bevolking heeft dus ook gestemd, in de enige democratische verkiezingen ooit, op de moslimbroederschap. Dat zijn een soort van moslim nazi's. Toeristen worden er slechts gedoogd omdat ze veel geld in het laatje brengen. Maar dat kan ieder moment zomaar omslaan. Gelukkig hebben ze inmiddels weer een ouderwetse dictator die de boel nog een beetje in de hand houdt.

Daarbij is dus ook nog een substantieel deel van de bevolking geradicaliseerd en bereid om echt geweld te gebruiken. Vorig jaar is er nog, met behulp van de officiële douane, een bom aan boord van een Russisch vliegtuig gebracht. Dat verbaasde mij persoonlijk niks, want ik heb nog nooit zo'n stel malloten gezien als de medewerkers op een gemiddeld Egyptisch vliegveld.

Een vakantie daar zal vast vaak goed aflopen, maar dat is echt meer geluk als wijsheid!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond er geen reet aan: stom volk, vies eten, veel smerigheid op staat, bedelaars te over. Al krijg ik geld toe: voor mij nooit meer Egypte.
israel, jordanie, Sudan, Soedie arabie ligt ook allemaal aan de rode zee
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp de behoefte om Egypte bezoeken momenteel niet zo. De bevolking is nooit heel vriendelijk geweest (ik spreek/sprak Arabisch en echt, ze zeggen geen aardige dingen tegen je als je blond bent, maar ze blijven wel glimlachen, dat wel).

Maar sinds de zg arabische lente is het land in een vrije val geraakt. Niet alleen worden onze landgenoten tot 10 jaar cel veroordeeld voor het drinken van een kop koffie, elke dag krijgt de bevolking via tv niets anders te horen dat al hun problemen (en problemen hebben ze) de schuld zijn van het westen. De reden dat ze je niet direct ondertuffen is omdat je nog een portemonnee hebt.

Dan ga ik maar even niet in op de verschrikkelijk verslechterde seksuele moraal en de verwachting van een aanslag op een andere badplaats. Er zijn nl groepen die er baat bij hebben dat het toerisme nog verder in elkaar klapt.



Maar de onderwaterwereld is er wel heel aardig ja.
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-05-2016 23:47
Reden: verwijderd ivm spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het persoonlijk niet aandurven. Maar zou nu überhaupt even twee keer nadenken waar ik mn vliegreis heen zou boeken; vind dat er akelig veel is gebeurd in de afgelopen tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ben daar net nadat de burgeroorlog in Cairo uitbrak geweest. Tickets waren al eerder geboekt. Bestemming was Sharm Al Sheiq en "heel veilig" op een resort. In werkelijkheid: Ik heb me nog nooit zo ongemakkelijk en onveilig gevoeld als op deze vakantie. Ja, fantastisch weelderige luxe vakantie en prachtig snorkelen maar wat Pollen zegt is helemaal waar. Ik krijg er nog de kriebels van.
Alle reacties Link kopieren
Ja, fantastisch weelderige luxe vakantie en prachtig snorkelen maar wat Pollen EN JO12345, zegt is helemaal waar. Ik krijg er nog de kriebels van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven