Naar Londen, maar hoe?

28-01-2015 14:57 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals het onderwerp al deels aangeeft, ik wil mijn man binnenkort verrassen met een weekendje Londen.

Er zijn al topics genoeg over wat we echt niet mogen missen, dus we zullen ons zeker niet vervelen.



Maar nu de vraag: hoe kunnen we er het beste naar toe?

Met de trein door de kanaaltunnel?

Met de boot? En dan vanaf Hoek van Holland, Duinkerken of Calais?

Met het vliegtuig? En dan vanaf Eelde of Bremen?



Wat zijn jullie ervaringen?
Woon je daar dan in de buurt (Eelde)? Dan zou ik voor vliegen gaan, want helemaal naar Calais rijden is best een eind.
Alle reacties Link kopieren
Met Flybe vanaf eelde zou ik doen.

Of met Ryanair vanaf Bremen.

Ik ben zelf geen Ryanair fan.
Alle reacties Link kopieren
Vliegen op London City. Ben je er gelijk en lekker klein en overzichtelijk vliegveld.
Easyjet vliegt ook op London. Ik ben in november naar London geweest voor E45 voor een retour naar London Southend, vanaf Schiphol. Vanaf Southend ben je binnen het uur in London. Trein kostte mij geloof ik 12p voor een enkele reis.
Boot vond ik een hel, zowel vanaf Calais als van Hoek van Holland. Te veel uren op een boot en in Engeland aangekomen moet je nog een hele tijd reizen voordat je in London bent. Met het vliegtuig gaat het allemaal wat sneller.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zelf de tunnel niks aan. Als ik voor langere tijd +auto naar de UK ga, ga ik echt graag met de boot. lekker White Cliffs kijken.
Alle reacties Link kopieren
Kanaaltunnel zou wat mij betreft afvallen want het idee dat je vast zit in een tunnel onder zee als er wat gebeurd vind ik te eng. Ik stort liever neer dan dat ik verdrink zeg maar.



Vliegen vanaf Eelde is goedkoop en snel. Moet je in Engeland nog wel een uurtje met de trein maar dat is goed te doen. Het is wel handig om een hotel te kiezen in de buurt van het station waar je dan uitstapt.



Trein en boot vanuit Hoek van Holland en vervolgens weer trein vond ik ook leuk. Duurt inderdaad wel lang maar met de boot ergens naar toe geeft wel een echt vakantie gevoel. Maar als je maar een weekend gaat neemt dat in verhouding wel erg veel tijd in beslag.
Voor een weekendje zou ik niet met de boot gaan. Dan moet je vanaf Hull nog met de trein en die tijd gaat allemaal af van je weekend.

Via de tunnel ben ik nooit geweest, maar het lijkt me doodeng, zo lang in het donker!

Dus ik zou met het vliegtuig gaan, en dan liefst naar Heathrow, dan ben je met de metro in 3 kwartier in het centrum.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Eurostar fijn, maar wel alleen als je in de zuidelijke regionen van het land woont. Woon je helemaal in de buurt van Eelde, dan zou ik gaan vliegen. Eelde of Bremen ken ik niet, maar ik zou op City of Heathrow vliegen. Vanaf de andere vliegvelden viel het me echt tegen hoe lang het nog duurde voor we in het centrum waren.
Alle reacties Link kopieren
Als je vanuit Eelde kan vliegen zou ik zeker dat doen. Klein vliegveld en je hoeft maar even van te voren zijn. Southend waar je heen vliegt is ook een klein overzichtelijk vliegveld. De trein stopt letterlijk voor de deur en in drie kwartier ben je in Londen. Dat is denk ik vanuit het noorden echt het vlugst.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Groningen inderdaad, dus Eelde is niet zo ver weg.

Probleem met Eelde is dat er maar 1 vlucht per dag is, 's avonds laat, dus die dag zijn we kwijt. We kunnen niet een dag eerder vanwege een verjaardag, en het ligt nogal vast op dat weekend vanwege een jubileum dat er dan precies in valt (en dat de reden is van mijn verrassingsweekendje weg).



Vandaar dat ik graag ervaringen wil, om te besluiten toch maar via Eelde te gaan of juist via Bremen, met de boot of trein.

Dus vooral ervaringen met service enzo.



Met boot of trein is voor ons niet zo'n probleem qua tijd/vermaak, we vervelen ons niet zo snel. We gaan vaak genoeg naar de waddeneilanden en dan is een uur op de boot echt niet lang genoeg
Alle reacties Link kopieren
Screw die verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
Met de trein naar Eindhoven en vanaf daar vliegen op Heathrow.
Alle reacties Link kopieren
Als je in Groningen woont zou ik absoluut vanaf Eelde vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben deze zomer met de eurostar gegaan en ik vond het vet relaxed. Dat gedoe met vliegvelden en wachten is niet zo aan mij besteed en je moet er ook nog van en naar toe.



Ik heb zitten rekenen en qua tijd was het voor mij uit het midden van het land (en dichtbij een station) ongeveer even snel als vliegen. En de kosten waren dat ook, maar dan moet je wel de kosten van de transfers ook meenemen. Groningen is qua tijd wel pittiger. Evenuteel kun je ook heen met de trein en terug met het vliegtuig.
Alle reacties Link kopieren
Vliegen op gatwick is ons goed bevallen. Vanaf Schiphol met easyJet . 8'uur heen (vrijdag ochtend ) 2130 terug , zondagavond). Eelde heeft beperkte dienstregeling ! Moet je goed bekijken .



Weeze Duitsland is ook te doen.
quote:ikeaverslaafde schreef op 28 januari 2015 @ 15:14:

Voor een weekendje zou ik niet met de boot gaan. Dan moet je vanaf Hull nog met de trein en die tijd gaat allemaal af van je weekend.

Via de tunnel ben ik nooit geweest, maar het lijkt me doodeng, zo lang in het donker!

Dus ik zou met het vliegtuig gaan, en dan liefst naar Heathrow, dan ben je met de metro in 3 kwartier in het centrum.

Ze hebben licht hoor, in de trein. Donkerder dan vanavond om acht uur door buitengebied rijden is het niet.



Ik vind zelf de trein wel prettig, maar vanuit Groningen zou het me net te vaak overstappen zijn. Vliegen lijkt me dan aantrekkelijker. Als je prijzen van vliegvelden gaat vergelijken, houdt er dan rekening mee dat het best kostbaar kan zijn om vanaf het vliegveld in het centrum te komen.
quote:juubje schreef op 28 januari 2015 @ 15:01:

Vliegen op London City. Ben je er gelijk en lekker klein en overzichtelijk vliegveld.



Ja!

Afgelopen keer ben ik op stansted gevlogen maar mijn hemel, dan zit je nog een hele tijd in de bus. Volgende keer vlieg ik zeker op London City.
Alle reacties Link kopieren
Boot zou ik niet doen qua tijd . Trein vonden wij echt bizar duur .. Voor die korte tijd zou ik echt zo effectief mogelijk reizen.. De verjaardag zou ik skippen. Even melden aan feestvarken en er is vast begrip
Alle reacties Link kopieren
Ben 1 x met de boot geweest en dat doe ik nooit meer. Duurt echt veel te lang, al gingen we toen een week.



De andere keren gevlogen vanaf Zestienhoven. Ideaal. Binnen een uur ben je er. Tunnel geen ervaring mee.



Maar als ik jou was zou ik die verjaardag lekker overslaan.
Ik ben een schijtbak, maar de Kanaaltunnel is echt niet eng.
Alle reacties Link kopieren
Gatwick is half uurtje met trein, beter dan stansted !
Alle reacties Link kopieren
Met fly be vanaf Eelde als je in het noorden woont. Snel en gemakkelijk na 5 kwartier sta je op Londen Southend. je moet dan nog wel even een stukje met de trein maar dan moet je ook als je op Luton vliegt.

Of met de boot aankomt in Harwich. Ik zou het zo weer doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet helemaal duidelijk geweest over de verjaardag: mijn man is het feestvarken en het is zijn verjaardagscadeau, een verrassingstrip naar Londen. Skippen wordt dus wat lastig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven