Naar Saoedi Arabie

18-08-2013 21:28 500 berichten
In navolging van het andere topic: binnenkort verhuis ik met man en twee kinderen maar Saoedi Arabië. En alhoewel ik nu midden in de stress van het verhuizen zit, heb ik er toch best zin in. Het is weer wat anders. De nieuwe woonplaats is vlakbij Jeddah.

Ik ben benieuwd hoe fundamenteel anders het leven gaat zijn voor mij en voor de kinderen.
Update: het gaat prima met ons meisje. We zijn nu (behalve baby) allemaal zwaar verkouden en dan denk je in de eerste plaats aan Mers, maar het gaat nu om een gewoon virus. De halve school loopt te snotteren. Vooralsnog is ons gebied Mers-vrij.



En ons meisje is alweer 10 dagen Tijd vliegt!
Alle reacties Link kopieren
Gaat snel Liubi! geniet er maar van.
Dank je Flashy!



Zeker omdat de laatste is. We genieten extra!
Goed om te horen dat het jullie-op de verkoudheid na- goed gaat. Leuk ook om af en toe een update te lezen!
Dank je wel Whopper!
Alle reacties Link kopieren
Helemaal gemist!



Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Hoop dat jullie daar een mooie tijd tegemoet gaan met het hele gezin!
Occam's razor
Dank je wel Debora!
Alle reacties Link kopieren
@Liubi, ik ben al enige tijd meelezer op je topic hier en ga nu toch een bericht plaatsen!

Hier in NL is er namelijk grote ophef omdat SA dreigt met het stoppen van handel voeren met NL ivm de stikkeractie van Wilders.

Soort van Boycot.

Merken jullie daar wat van, dat jullie erop aangekeken worden vanwege de anti islam praktijken van Wilders?
@Nietvergeten, nee ik merk er niks van. Maar misschien dat Nederlanders die hier voor een Nederlands bedrijf werken er wel wat van merken.ik had het er vandaag nog over met een andere Nederlander en die verwacht vooral dat Saudi's dit aanpakken om condities van al gesloten contracten in hun voordeel te verbeteren, dus lagere prijs onderhandelen bijv.
We zitten volop in de bureaucratische molen voor een paspoort voor onze jongste telg en ik heb heimwee.

Wil gewoon zo snel mogelijk met het hele spul naar Nederland. Gewoon, omdat dat mijn vaderland is.

Pfffff



Gek, in Duitsland had ik nooit last van heimwee. Maar toen konden we gewoon elke vakantie komen.
Alle reacties Link kopieren
Oneee en alles ging zo goed!



Waardoor is het nu zo omgeslagen? Hormonen of? Is het een faaaase? Sterkte!!
Zal een faaaase zijn Ik ben gewoon heel erg ongeduldig. En iedereen werkt zo langzaam. Zat er weer een fout in het geboortecertificaat, moet het weer opnieuw grr.



We komen er wel...
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op zaterdag 07 juni 2014 22:59 Zal een faaaase zijn Ik ben gewoon heel erg ongeduldig. En iedereen werkt zo langzaam. Zat er weer een fout in het geboortecertificaat, moet het weer opnieuw grr.



We komen er wel... Ahh balen! Troost je dat het hier in nl soms niet beter gaat: online fiets gekocht, al drie keer de verkeerde geleverd, vaatwasser repareren, man komt niet opdagen.. En zo had ik nog veel meer deze wk:(
Oh daar zou ik ook kriegelig van worden Masque



Maar die Saudi's en de ambassades moeten wel opschieten want eind van de maand is het Ramadan en dan keldert het werktempo helemaal ben ik bang. Wil tweede of derde week van juli vliegen..
Alle reacties Link kopieren
Sterkte! Ach ja, gaat vast wel weer over, maar voor nu is het heel vervelend, zo'n gevoel.

Voor ons lijkt er eindelijk schot in de zaak te zitten en we hopen toch echt deze zomer te vetrekken.



Succes met alle geregel.



Groetjes
Oh dat komt al heel dichtbij voor jullie Annelee. Zie je het zitten, heb je zin in het avontuur of zie je er tegenop?

Succes met alle voorbereidingen!
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels zitten we er al bijna een jaar op te wachten, dus ja, ik heb er wel zin in nu. Uiteraard denk ik ook vaak: waar begin je aan, maar ja, dat hoort er natuurlijk ook wel bij.

Ik kijk uit naar weer een gewoon gezinsleven en heb ook wel zin in het avontuur, al weet ik ook wel dat het ook zwaar zal worden.

Ik ben ook gewoon heel erg benieuwd. Het scheelt dat mijn man er al een jaar werkt nu, dus genoeg info van binnenuit, nu zelf maar eens gaan beleven.



Ben je al bijna terug naar Nederland?
quote:No___ schreef op 18 augustus 2013 @ 22:17:

En toch zijn er vrouwen die het daar prima naar hun zin hebben EN.



Lijkt me leuk om je blog dadelijk te volgen. Succes!Naar je zin onder een burqa ?
Hoi Annelee, we wachten nog op het paspoort. Mijn man was daarvoor vorige week in Riyadh. Zo heb ik gelijk wat foto's van Riyadh gezien. Het is hier nu 46 graden overdag dus het wordt tijd om een kouder klimaat op te zoeken. Verder alles nog prima hier. Heb het nog steeds naar mijn zin. Hopelijk zijn jullie snel herenigd!



@05091984, wij dragen geen burqa. Als we in de stad zijn, dragen we alleen een abaya. Hoofd bedekken hoeft niet.
@Annelee, hoe staat het ermee? Zijn de verhuizers al langs geweest



Wij gaan zaterdag op vakantie naar Nederland. Half september komen we weer terug. Ze missen dan twee weken school, maar goed so be it.



Verder alles prima hier.
Alle reacties Link kopieren
Ben aan het inpakken, waarschijnlijk gaat het eindelijk gebeuren, zo over ongeveer twee weken, ligt aan voortgang familievisum maar het lijkt wel te gaan lukken zo tweede helft augustus. Het werd tijd, maar nu het dichtbij komt is het ook weer heel raar. Nou ja, we gaan het meemaken!



Veel plezier in Nederland! Ja het is heel heet nu daar, in Riyadh gelukkig wel droog heet, maar dan nog.



Nu moet ik nog even wat andere dingen doen dus beetje kort, maar volgens mij komen we er aan binnenkort ;) !
Ah goed nieuws!! Veel succes met inpakken en nu komt het dichtbij he! Spannend hoor. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje bang was. Laat het allemaal maar over je heenkomen. Komt vast goed. Je bent vast niet de enige Nederlander in Riyadh!



Ja, er moet veel geregeld worden. Is heel vermoeiend maar het geeft een fijn gevoel als je eenmaal alles achter de rug hebt. Lijstjes, lijstjes, lijstjes. En maak van alle documenten 4-voudige copies of scan ze en sla ze op in je mail.
Alle reacties Link kopieren
Ja er moet nog heel wat gebeuren... Uitrusten doen we daar maar ;)



Inderdaad spannend vind ik het ook hoor! maar probeer het van me af te zetten en maar te zien straks.

Lukt niet altijd natuurlijk en denk dat ik straks in het vliegtuig ook de kriebels krijg, maar het scheelt wel al dat mijn man wel weet waar hij naar toe gaat, dus het is niet voor ons allebei een vreemde plek. Al is het voor hem als man natuurlijk allemaal een stuk makkelijker.

Inscannen is wel een goed idee.



Hoop volgende wek eindelijk naar Den Haag te kunnen voor visum!



Lekker om in Nederland te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Jaaa we zijn er inmiddels! Alweer bijna een week. Ook al een paar keer de stad in geweest voor boodschappen of uit eten.

Kinderen gaan volgende week ook naar school (mag wel na acht weken vakantie inmiddels).

We zijn ons dus druk aan het settelen. De laatste koffer is bijna uitgepakt!

En dan komen de dozen natuurlijk ook nog over een tijdje ;)
@Annelee, jaaa wat goed dat jullie er zijn. Dat zal wel een fijn weerzien geweest zijn of niet? En hoe bevalt het? Hoe is je huis? Hoe was het in de stad? Het is wel wennen he? Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven