Naar Turkije in oktober met hele familie, waarheen??

08-12-2013 20:14 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet er een leuk all-in hotel voor ons?

Gezelschap bestaat uit 10 volwassenen ( oudste is 75 en jongste 20) en 3 kinderen van dan 6, 8 en 9.

Budget is ongeveer 10.000 euro, liefst geen hysterisch groot hotel en dichtbij een stad(je). Zwembad met glijbanen zou erg leuk zijn, evenals animatie.



Geen van ons is eerder op zo'n vakantie geweest dus tips en ideeën zijn meer dan welkom...
Als je zo veel geld uit kunt geven (Turkije is toch hartstikke goedkoop?) waarom huur je dan niet een fijne villa of iets dergelijks met zijn allen?
Alle reacties Link kopieren
Turkije hartstikke goedkoop? Volgens mij valt dat wel mee... Althans, met 13 mensen kom je al snel op de 10.000 euro denk ik.

Een villa huren oid is geen optie, lees maar eens wat onze "eisen" zijn



Alleen hebben wij geen idee waar het in Turkije leuk is, of wat een aanrader zou zijn. Dus hopelijk kan iemand hier ons helpen.
Alle reacties Link kopieren
Titanic lara fantastische ervaring, heerlijk eten.



Weet niet of je het red met je budget, maar titanic deluxe is nog beter



Oh niet hysterisch groot hmmm tis wel groot hysterisch is persoonlijk
Alle reacties Link kopieren
Je kunt inderdaad beter een huis huren, dat is een stuk voordeliger. Bovendien kun je dan overal in de omgeving wel een restaurantje vinden zodat je niet de aangepaste zooi krijgt uit een hotelkeuken. Zelf zo nu en dan koken kan natuurlijk ook, alles vind je supervers op marktjes, alleen verkopen ze daar geen geslachte en schoongemaakte kippen, die vind je wel bij de supermarkten.



www.villadatatil. Ik weet niet meer wat erachter komt, com, tr ??



Tatil betekent vakantie.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Club paradiso in Alanya is enorm leuk. Goede Nederlandstalige animatie, lekker eten, niet al te groot zoals de hotels in Lara. Alanya zelf is heel leuk om te bezoeken! Club paradiso is niet het allermooiste hotel, maar wel 1 waar je je op en top gast voelt.. Ze zijn daar zo enorm en oprecht vriendelijk! Dat heb ik in geen enkel ander hotel meegemaakt, en ik ben de hele wereld over geweest en heb Turkije al zo'n 25 keer bezocht.
Alle reacties Link kopieren
Kefaluka! Behoorlijk wat all-inclusive-ervaring en die was echt top! Goed eten, vriendelijk en niet opdringerig personeel, prachtige locatie, goede cocktails en meerdere glijbanen ;)
Wij waren met 4 volwassenen en 3 kinderen 7500 kwijt voor 2 weken. Maar dat was wel in een hysterisch groot hotel. Overigens merk je daar niets van. We hadden kamers tegenover elkaar en juist doordat het zo groot is, heb je niet het idee dat het te druk is.



Als het om het stadje gaat is Side leuker, maar dan heb je een iets langere transfertijd vanaf het vliegveld. Persoonlijk vond ik Antalya wat tegen vallen qua stadje.

Bodrum en omgeving ken ik niet, maar hoor ik ook goede verhalen over. Ligt alleen misschien net iets ongunstiger mbt het weer in oktober.
In oktober zou ik sowieso een locatie zoeken aan de Turkse riviera. Noordelijker is het dan al snel te fris.
Ik vond can garden beach echt een aanrader, niet hysterisch groot (want het betreft allemaal bungalowtjes, van binnen niet hele luxe bungalows overigens,) aan het strand, op loopafstand van side en wat ruines, aan het strand, mooie tuin, goed eten, all inclusive, Zwembad, glijbaan... en ook bezocht met een groter gezelschap van jong tot oud.



Ik moet wel zeggen dat het al een aantal jaar terug is dat we er geweest zijn, de recente zooverbeoordelingen ken ik niet,)
Alle reacties Link kopieren
10 volwassenen en drie kinderen, waar hebben die animatie voor nodig? Tjongejonge.. Huur een leuke villa en vermaak jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Geen mooi weer garantie, dat je dat even mee neemt in je besluit.

Begin oktober is best lekker maar eind oktober vaak maar 20 graden, geen zwemweer iig.



Ik zou lekker een grote villa in Florida huren met z'n allen.

Lukt ook met dat budget.



Je zit rond de 800,- p/p
Oktober is zeker nog wel zwemweer (lekker warm zeewater!) mits je naar de juiste plaatsen gaat in Turkije. Ik zou de zuidoostkust aanraden en dan echt de meeste oostelijke plaatsen dus alles tussen Alanya en Side. Daar zijn meer dan genoeg hotels om uit te kiezen ;). Ik ben er meerdere keren eind oktober geweest en dan is het overdag gewoon nog 30+ graden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er gewoond en dus ook zeer zeker veel dagen met regen meegemaakt en dan heb ik het over Zuidoost Turkije aan de kust.

Maar natuurlijk kan het ook heerlijk weer zijn.

Na 15 oktober zou ik alleen die kans niet meer wagen, als je een zonvakantie wil.
Alle reacties Link kopieren
Delhin Imperial in Antalya-Lara



Wel groot maar zo veel keuze in eten, grote zwembaden en bediening 'over the top'



Voor iedereen wel wat wils daar
Alle reacties Link kopieren
Citronella, Can Garden waren we idd al tegengekomen. Zag er leuk uit, alleen de laatste 5 reacties op Zoover waren niet zo goed, maar hij staat nog wel op het lijstje!



Louise, bedankt voor je ontzettend nuttige reactie...



Zusenzo, een villa in Florida klinkt aantrekkelijk ware het niet dat we niet in een villa gaan met z'n allen.

Het wordt sowieso een all-in hotel, evt all-in bugalows.



De rest van de tips ga ik even bekijken!

Evenals de weer-tips, ik dacht dat Turkije wel redelijk zonzeker was in oktober maar dat valt nog te bezien dus. Even in overweging nemen....
Alle reacties Link kopieren
Royal Wings in Lara.

Super deluxe met alles erop en eraan.



Ga niet naar Fame in lara!
Alle reacties Link kopieren
Egypte is zonzeker in oktober.



Ook daar meerdere mooie en goede all-inclusive hotels. Zou zelf voor een hotel uit de Three Corners -keten kiezen. Moet voor dat budget wel lukken.
Alle reacties Link kopieren
Turkije kan prima in Oktober hoor.

Het is niet 100% zonzeker maar je hebt geen hele week regen, hoogstens een paar uur.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 09 december 2013 @ 11:28:





Ga niet naar Fame in lara!



En ook niet naar Fame in Kemer,slecht eten en het stikt er van de Russen.En veel te weinig bedjes bij het zwembad.



Side is een leuk plaatsje,kan alleen geen hotel aanraden. Hotel waar wij zaten was heel klein en gehorig en heb nog nooit zulke harde bedden gehad en het eten ook maar zozo..
Alle reacties Link kopieren
In Side zou je naar Royal Dragon of Royal Alhambra kunnen denk ik dat is van dezelfde keten als Royal Wings in Lara.
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 08 december 2013 @ 22:12:

10 volwassenen en drie kinderen, waar hebben die animatie voor nodig? Tjongejonge.. Huur een leuke villa en vermaak jezelf!Ongevraagd lullige reactie.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso zul je voor de zonzekerheid naar de Riviera moeten gaan en niet naar de Egeische kust. Maar ook aan de Riviera kan het in oktober fris zijn....
Alle reacties Link kopieren
quote:citronella schreef op 08 december 2013 @ 22:08:

Ik vond can garden beach echt een aanrader, niet hysterisch groot (want het betreft allemaal bungalowtjes, van binnen niet hele luxe bungalows overigens,) aan het strand, op loopafstand van side en wat ruines, aan het strand, mooie tuin, goed eten, all inclusive, Zwembad, glijbaan... en ook bezocht met een groter gezelschap van jong tot oud.



Ik moet wel zeggen dat het al een aantal jaar terug is dat we er geweest zijn, de recente zooverbeoordelingen ken ik niet,)Dit is een hele goeie inderdaad
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:iamalady schreef op 08 december 2013 @ 21:41:

Als het om het stadje gaat is Side leuker, maar dan heb je een iets langere transfertijd vanaf het vliegveld. Persoonlijk vond ik Antalya wat tegen vallen qua stadje.

Antalya is een van de meest pittoreske Turkse steden, met ontelbaar veel authentiek Turkse huizen, pleintjes, straatjes etc.

Maar dan moet je wel de moeite nemen om Lara te verlaten natuurlijk. Lara is een van de meest verschrikkelijke hotelwijken die ik in mijn leven heb gezien.



Side is niet onaardig maar wel met een vreselijk op toeristen ingesteld centrum met weinig wat aan Turkije doet denken.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven