Naturisten kwebbelen.

06-06-2006 22:36 1067 berichten
Inmiddels is het me duidelijk, er zijn zat naturisten die al helemaal met hun hoofd in de vakantie zitten. Het lijkt mij gezellig om hier ervaringen en tips over de omgeving e.d. uit te wisselen.

Zelf hoop ik dit jaar naar CHM Oltra te gaan, wie gaat er ook heen ?

Verder een kleine greep uit de terreinen die ik heb bezocht: Arnaoutchot, Eglantière, Riva Bella, Chiappa, Villata, Origan, Bélézy, Sablière, Le Ran de Chateau de Ferreyrolles, Le Mas de la Balma, La Clapère.........................
Alle reacties Link kopieren
Nederland is lawaaiïg en duur. Dat is de conclusie die we konden trekken. Maar ja, het was even niet anders. Gelukkig zat het weer wel mee, twee hittegolven gehad.



Vanaf Elsendorp kun je heel snel Duitsland in, veertig kilometer rijden voor een Duits restaurant is verdorie goedkoper dan naar een Nederlands restaurant gaan, benzine meegerekend.



Nu we terug zijn in Kuttekrabbeveen genieten we weer van muisstille nachten.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Domaine Laborde is ons een paar keer aangeraden.

Is het ook leuk voor een bijna-puberT ?



Snoezekind is nu tien jaar, en een gevalletje "tussen tafellaken en servet". Gelukkig kon hij zowel met de kinderclub (knutselen) als met de pubers meedoen (biljarten, Weerwolven van Wakkerdam).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vol interesse dit hele topic gelezen. Mijn vriend is van huis uit gewend om naar naturistencampings te gaan. Schoonouders hebben een jaarplaats op de naturistencamping in Delft en daar komen we erg graag. Ik krijg steeds meer zin om ook naturistisch te gaan kamperen dus de verhalen en ervaringen zijn erg leuk om te lezen. Wie weet volgend jaar.



Maar eerst vanaf zaterdag genieten van jet prachtige Frankrijk maar dan op een "gewone" camping.
Alle reacties Link kopieren
Alvast een fijne vakantie gewenst !
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 15 augustus 2013 @ 13:41:

Domaine Laborde is ons een paar keer aangeraden.

Is het ook leuk voor een bijna-puberT ?



Snoezekind is nu tien jaar, en een gevalletje "tussen tafellaken en servet". Gelukkig kon hij zowel met de kinderclub (knutselen) als met de pubers meedoen (biljarten, Weerwolven van Wakkerdam).Ik heb heel veel kinderen gezien in alle leeftijdscategorien en had de indruk dat ze het wel naar hun zin hadden. Er is animatie voor de kinderen en een zwembad met glijbanen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben weer een heerlijke vakantie gehad in Portugal.

Er is geen animatie voor de kinderen, er zijn weinig kinderen ook, ik heb pubers en ze willen volgend jaar weer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Jouw pubers kunnen elkaar waarschijnlijk ook nog een beetje bezighouden.





Wij vinden het wel fijn als Snoezekind uren weg kan blijven, omdat er ook andere kids zijn. We merken dat hij steeds meer naar de pubers trekt. Ook in het dorp, meestal hangt hij bij jongens die één of twee jaar ouder zijn.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=124373



Bij de Hoornse plas zullen mensen niet meer per ongeluk door het deel wandelen of fietsen waar ook het naaktstrand is. Het pad is verlegd als onderdeel van een grote opknapbeurt.



De route rond de Hoornseplas liep dwars door het gebied voor 'vrije recreatie' en dat zorgde voor ongemakkelijke situaties.





Hèhè, zijn we EINDELIJK van een groot deel van de koekeloerders af.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in Kroatië geweest afgelopen augustus.Samen met twee eigen pubers en een leasevriendinnetje naar Camping Polari in Rovinje. Leuke camping met een stuk naaktstrand en FKKcamping.



Met zijn drieën waren ze ineens een stuk zelfstandiger. Er werd van alles ondernomen waardoor wij als ouders alleen nog maar nodig waren als er ineens een flinke taalbarrière opdoemde, of als het tijd werd om te reserveren of betalen

Dus werden er s'ochtends plannen gemaakt om te gaan zwemmen of peddelen, luieren bij de tent of lezen op het strand. En als je als puber op het jongerenstrand gaat liggen wil je niet dat je ouders er bij zijn.

Toen wij dan ook voorzichtig voorstelden dat wij met zijn tweetjes graag naar het "andere" strand wilden was het antwoord ook eenduidig : Ga maar!

We hadden geregeld dat we optimaal bereikbaar waren, dat er genoeg geld in de tent lag voor lekkers of lunch en dat we ook op een afgesproken tijd weer bij de tent waren.

Zo'n heerlijk ontspannen vakantie als dit jaar heb ik al heel lang niet meer gehad. En als ik de kinderen zo hoor hebben ze zich ook uitstekend vermaakt.



Ik merk dat nu ze ouder worden, ze ook meer tolerantie krijgen. Er valt weer mee te praten. Wij proberen ze niet meer over te halen, zij willen graag de mogelijkheid om "alleen" iets te doen.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie zo'n relaxte vakantie hebben gehad !
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Koude herfststormen......

Ik heb zin in de



Zijn er nog vakantieverhalen ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Iemand wel eens op Sesquiere geweest in de Tarn? We denken dat we daar komende zomer eens heen gaan! Iemand ervaringen of tips voor uitstapjes in de omgeving?



Afgelopen zomer waren we op Les Lauzons, er is een nieuwe beheerder en er zijn meer regeltjes dan voorheen. Hopelijk zal de sfeer er niet door achteruit gaan. Jammer dat het restaurant bijna nooit open is, zou een echte oppepper zijn voor deze camping.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook weer, het bruin is er weer helemaal af!



Wij zijn eind aug/begin september 2,5 week naar Les Clos de Ferrand geweest, aan de kust bij Serignan. Inmiddels is er sinds een paar jaar een nieuwe eigenaar die druk aan het snoeien is geweest en een restaurantje heeft ingericht. Wij hebben daar niet gegeten overigens.



De plek waar we stonden was net als altijd fijn, maar het sanitair is inmiddels verschrikkelijk. Het is vaak vies, vervallen, deuren kunnen nauwelijks meer dicht en helaas zijn de zeepbakjes en haakjes in de douche al jaren afgebroken. Jammer dat hier niks aan gedaan is. Ook de speeltuin was bepaald niet kindveilig meer te noemen, leg dat maar uit aan een driejarige...



We vonden het heerlijk om direct aan het strand te zitten maar dit is toch wel voorlopig de laatste keer geweest.

Wat we ook merkten is dat het echte kamperen met tent of vouwwagen steeds minder wordt, het zijn nu vooral campers, de één nog groter dan de ander. Is dit ook zo op de andere campings?



Maar waarheen dan volgend jaar? We hebben goede verhalen gehoord over La Sabliere, misschien toch weer Valalta of toch iets anders.... We hebben nog even de tijd, ik ga hier veel meelezen
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Op Oltra lijken wij de laatsten der Mohikanen, met onze tenten.

Alleen weekendgasten komen nog met tentjes. Maar die leven vanuit de auto, bouwen een feestje, slapen hun roes uit en zijn weer pleite.



Wat veel mensen doen is een seizoensplek boeken. Hun caravan slepen ze één keer heen, en daarna wordt hij opgehaald en volgend jaar teruggezet door een caravanopslagbedrijf in de buurt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik wil weer naar de !!!!!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat er steeds minder naturisten stranden komen. Ook worden deze mensen eraf gejaagd door de gekleden mensen. Zie het strand van Zandvoort en vele andere. Mensen zien niet dat er heel hard voor geknokt is om dit te bereiken en er mensen in de gevangenis hebben gezetten omdat ze alleen maar naakt op een strand lagen. Tegenwoordig moet de naturist zich maar aanpassen aan de geklede mensen. In Berlijn bij dat meer hebben naturisten dit aangepakt door een aantal homo's te verbieden om nog met zwemkleding aan het strand te zitten. Hiervoor hebben ze heel veel tolerantie teruggekregen. Zelfde is nu gebeurt in Zandvoort,alleen hebben de gekleden het nu 50% al overgenomen. Want de fouten die de naturisten hebben gemaakt is om tolerant en mensen de tijd te geven om zich aan te passen.
coolkiss over welk meer in Berlijn heb je het?
Alle reacties Link kopieren
Le Clos de Ferrand is zojuist overgenomen door de er bijna naast gelegen camping Serignan Plage Nature. Er zullen nu vast wat renovaties plaatsvinden, maar ik hoop wel dat de sfeer blijft. Misschien komende zomer toch nog maar even gaan kijken
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Bloot is aanstootgevend als ........



Ik herinner me zojuist dit topic, over tolerantie en handhaving.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 13 maart 2014 @ 21:55:

Ik wil weer naar de !!!!!



Ik verlang ook erg naar de zon. Altijd eigenlijk wel.

Nog twee weken, dan ga ik lekker een weekje naar Lanzarote. Ik hoop dat de zon zich veelvuldig laat zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:bankje schreef op 14 maart 2014 @ 14:51:

coolkiss over welk meer in Berlijn heb je het?Grote Wannsee bedoel ik
Alle reacties Link kopieren
Wij konden de ingang van Le Clos de Ferrand laatst niet meer vinden, als we het over dezelfde hebben ?. Het is toch een gecombineerde camping, die eerder volledig naturistisch was ? (Lees: 20 jaar geleden, oma spreekt).

Direct aan mooi zandstrand met helder water.



Deze zomervakantie willen we de bergen in, waarschijnlijk de Pyreneeën, maar ik vind de Alpen en de Côte d'Azur ook wel een aantrekkelijke gedachte.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 18 maart 2014 @ 22:45:

Wij konden de ingang van Le Clos de Ferrand laatst niet meer vinden, als we het over dezelfde hebben ?. Het is toch een gecombineerde camping, die eerder volledig naturistisch was ? (Lees: 20 jaar geleden, oma spreekt).

Direct aan mooi zandstrand met helder water.



Deze zomervakantie willen we de bergen in, waarschijnlijk de Pyreneeën, maar ik vind de Alpen en de Côte d'Azur ook wel een aantrekkelijke gedachte.





Mijn vriend kent de camping nu een jaar of 10 en hij was altijd volledig naturistisch. Vlak ernaast is een gecombineerde, Serignan Plage (enorme camping) en Serignan Plage Nature. De laatste heeft nu dus de camping overgenomen.

Als je aan komt rijden over de lange smalle weg na de hoofdweg, ga je op het eind naar links naar de campings, de weg buigt dan weer naar links maar rechtdoor is een lange oprijlaan met aan het eind de ingang van de camping. Ben benieuwd wat het wordt.....
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was het heerlijk zomers, maar moest ik werken.

Nu heb ik weekend en het regent.





IK WIL ZON !!!!!!!!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu te kijken op de website van Montelivet, ziet er mooi uit, maar wat bedoelen ze met collectieve badkamers? Zoals in een zwembad samen douchen? Ik heb toch wel de voorkeur voor een apart douchehokje met deur. Iemand die me hier wat over kan vertellen?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven