Noorderlicht budgettips?

26-11-2014 18:08 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er tips voor een relatief goedkope reis naar het noorderlicht? Het lijkt me zo ontzettend gaaf om te zien, maar ook wel erg prijzig.

Wij zitten zelf te denken aan Tromso in Noorwegen, maar andere tips zijn ook van harte welkom.

Ik zoek advies over reis, verblijf en ook andere activiteiten en organisaties aldaar. Dus goedkope vluchten (maatschappij, welk vliegveld), goedkoop hotel of ander verblijf (ik zou het liefst zo'n houten hutje midden in de sneeuw met sauna willen, maar die zijn natuurlijk onbetaalbaar?) en noorderlichtexcursies die goed en betaalbaar zijn. Ook lijkt het ons leuk een husky tocht te maken en meer van de omgeving te zien.
Topic van een paar dagen terug:



http://forum.viva.nl/foru ... icht/list_messages/247909



Die regio is niet echt goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Tnx Star! Staan inderdaad al wat tips in. Maar meer is welkom!



Ik weet dat het niet goedkoop is, maar toch wil ik! En dan wel zo goedkoop mogelijk
Wij zijn met Arke gevlogen, was redelijk goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Waar vlieg je dan op met Arke?



Ik wil ook heel graag een keer die kant op. Het schijnt daar echter te wemelen van de muggen, dus bespaar niet op een muggenspray!
Alle reacties Link kopieren
Euh Adrienne.... bij temperaturen van -20 zal TO geen last van muggen hebben. Denk ik hoor
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Noorderlicht is het best te zien tussen november en maart. Dan is er in bijv. Noord-Noorwegen geen mug te bekennen.
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Norwegian Air vanaf Schiphol via Oslo op maandag-dinsdag-woensdag is de goedkoopste vlucht vanuit NL.

Goedkope blokhutten met sauna kan je vergeten. Kijk eens op AirBNB voor b&b's, die zijn wellicht goedkoper dan de hotels die je op vergelijkingssites vindt.
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Muggen? Ik wil in februari gaan, dat zal wel meevallen met die temperaturen



Ik ga eens bij Arke kijken! Ik zat ook al te denken om gewoon een soort wintersport te boeken in het hoge noorden, omdat dat misschien een goedkopere optie is.
Alle reacties Link kopieren
ja haha, ik weet niet of ze er het hele jaar zitten. Dat zal inderdaad wel niet ;)



Maar heb je het boek Nooit meer slapen niet gelezen? Dat moet je dan eens lezen als je graag naar de noordkaap wilt! Is echt een super mooi boek (en komen veel muggen in voor )!!
Alle reacties Link kopieren
Naar Tromso vliegen is niet mega duur zie ik nu.. 226 euro als je in februari gaat. (Ben niet alle data af gegaan dus misschien kan het nog goedkoper.)



Eigenlijk moet je naar Spitsbergen gaan, dat lijkt me echt super tof!! Wel duur.. :(
quote:Adrienne_ schreef op 26 november 2014 @ 18:31:

Waar vlieg je dan op met Arke?



Ik wil ook heel graag een keer die kant op. Het schijnt daar echter te wemelen van de muggen, dus bespaar niet op een muggenspray!



Hahahaha nou met -30 zijn ze morsdood



Wij zijn op Levi (Fins Lapland) gevlogen.
Alle reacties Link kopieren
Was het ook -30 toen jij er was? Dat is behoorlijk fris. In mijn badkamer was het net 11 graden en dat vond ik al steenkoud. Moet echt weer even wennen aan de winter!
Ja, was in december.
Alle reacties Link kopieren
Lekker donker ook zeker? ;)
Alle reacties Link kopieren
Spitsbergen is inderdaad erg gaaf en erg duur..

Ik lees dat Finland wel een stuk goedkoper is, maar kan het niet echt terugvinden nog in de prijzen.



Waar in Finland zat jij, Star?
Alle reacties Link kopieren
Ook Finland is niet goedkoop in de winter. Het is gewoon een relatief dure reis. Het is wel goedkoper om je excursies daar te boeken ipv nu in Nederland. Je kunt dan ook ter plekke inspelen op de weersomstandigheden.



Er is geen enkele garantie dat jet het Noorderlicht ook daadwerkelijk ziet. Ga sowieso op zoek naar een donkere plek voor het zien van het licht. Wij hebben in Finland een auto gehuurd, is ons prima bevallen. Wij konden zo echt op zoek naar het Noorderlicht. Een auto huren is sowieso goedkoper dan het daar aangeboden vervoer (meestal taxi of sneeuwscooter).
quote:Adrienne_ schreef op 27 november 2014 @ 04:59:

Lekker donker ook zeker? ;)Ja bijzondere gewaarwording hoor
quote:popje85 schreef op 27 november 2014 @ 14:42:



Waar in Finland zat jij, Star?Levi.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 27 november 2014 @ 18:01:

[...]





Ja bijzondere gewaarwording hoor Ja dat geloof ik!! Ik ben zelf een keet midden in de zomer in Alaska geweest, toen bleef het de hele nacht licht. Ook bijzonder!!
Alle reacties Link kopieren
Trouwens TO, je zou ook nog naar IJsland kunnen gaan? Daar heb je ook best vaak aanbiedingen naartoe.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook al over nagedacht Adrienne. Alleen is dat weer wat zuidelijker en dus minder kans op noorderlicht. Maar tnx voor de tip!



Ik heb er echt zo'n zin in dat de prijs me al bijna niet meer boeit
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-11-2017 11:04
Reden: ivm spam
98.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat je onder budget verstaat, maar ik ga eind februari (tijdens voorjaarsvakantie, dus extra dure periode!) met mijn omaatje van 83 naar Fins Lapland. Vlucht was €330,- pp (Finnair, A'dam - Rovaniemi, tussenstop Helsinki), vrijstaand huisje met sauna, open haard en geen buren in de omgeving aan een rivier voor €525 voor een week, huurauto voor €220. Excursies boeken we los, waarschijnlijk gewoon ter plekke pas.

Denk dat we in totaal met excursies, benzine en eten erbij rond de €1200 p.p. kwijt zijn. Een koopje als ik zie wat we voor een georganiseerde reis kwijt zouden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Februari is wel een van de duurste maanden. Wat heb je zelf in gedachten kwa prijs? Wij waren vorig jaar in januari +/- € 800,- pp kwijt, incl vlucht huisje met sauna en open haard en een aantal excursies. Ik zie dat februari voor diezelfde reis boven de €1000,- is. Ik kan je pm-en waar wij geboekt hebben. Je kunt daar ook reizen op maat laten maken. Dan kun je je budget en wensen mailen en vragen of het überhaupt haalbaar is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven