Noorse mannen met een staartje (in het haar)

15-08-2014 17:31 53 berichten
Wij zijn net terug van vakantie. In Zweden en Noorwegen viel me op dat er veel oudere mannen zijn die een staartje in hun (grijze) haar dragen. Het kunnen allemaal wel tweelingbroers zijn, want ze lijken allemaal op elkaar met rond gezicht, baardje en dus dat staartje in hun haar. Een van de mannen heb ik gesproken en hij vertelde dat hij Noor was (we waren in Zweden) en veel gereisd had.

Horen die mannen allemaal bij een bepaalde 'club' of is het gewoon toeval dat ze hetzelfde uiterlijk hebben?
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat je en topic over trollen geopend had......
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar was ik ook in Zweden en Noorwegen. Mij is het ook opgevallen. Ook de jonge mannen dragen veel knotjes.

haha, maar ik denk dat het gewoon mode is daar, om als man een staartje of knot te nemen.

Mijn vriend is er van overtuigd dat hem dit ook staat, dus hij is z'n haar lang aan het laten groeien. Ik ben benieuwd!
I've got nothing to do today but smile.
Ik heb ze níet gezien en ik was er ook



Wel veel jongere mannen met knotjes en lang haar.



En ik vermoed een échte Viking. Die had rood lang haar, een wilde bos, met een lange woeste baard nog net geen helm met horens
Ik was in Spanje. Daar is het lange vlechtje op een verder met kort haar getooid hoofd nog hip. Wat een ellende...
Haha!



Wat vond je verder van Noorwegen en Zweden? Ik zou er ook zo graag eens heen willen..!
quote:Thordis schreef op 15 augustus 2014 @ 17:38:

Ik heb ze níet gezien en ik was er ook



Wel veel jongere mannen met knotjes en lang haar.



En ik vermoed een échte Viking. Die had rood lang haar, een wilde bos, met een lange woeste baard nog net geen helm met horens Op de boot van Oslo naar Frederikshavn stond een ongelooflijk knappe blonde jonge god met staartje achter de bar. Veel te jong natuurlijk, en hopelijk oud genoeg om bewonderd te worden door een veertiger Dat staartje van die jongen lijkt me vooral omdat hij in de horeca werkt, dan kun je natuurlijk niet met wapperende lokken biertjes tappen. Eigenlijk houd ik helemaal niet van lang haar bij mannen, maar die Scandinaviërs kunnen het hebben.
Goed om te weten, dan ga ik in ieder geval nooit naar deze landen. Zo'n hekel aan mannen met lang haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat dat hele baardje met staartje een hipster ding was.
Vikingen hadden geen hoorns op hun helmen



Mijn vriend leek tot een jaar geleden op een Scandinaviër. 2 meter lang, breed, lang blond haar in een staart. Hij heeft zijn haar afgeknipt (voor KiKa) gelukkig staat kort hem ook goed.
Alle reacties Link kopieren
Oooo, ik heb een oneindig zwak voor mannen met lang haar. Toch maar eens naar Zweden dan.
Ochhh... ik ga het Dinsdag ff navragen aan een bewoonster waar ik zwemmen aangeef, zij is toevallig Noors. Kan lachen worden
Alle reacties Link kopieren
quote:mittie schreef op 15 augustus 2014 @ 17:35:

Dit jaar was ik ook in Zweden en Noorwegen. Mij is het ook opgevallen. Ook de jonge mannen dragen veel knotjes.

haha, maar ik denk dat het gewoon mode is daar, om als man een staartje of knot te nemen.

Mijn vriend is er van overtuigd dat hem dit ook staat, dus hij is z'n haar lang aan het laten groeien. Ik ben benieuwd!

Oeh, echt waar? Dan moet ik eens naar Scandinavie op vakantie! Ik ben erg gecharmeerd van mannen met knotjes en lang haar :-

Haha, ik dacht ook dat dit topic over trollen ging. En of ze bij een bepaalde club horen....nah, denk het niet. Of het moet de club van coole kerels zijn.
quote:Magdalan schreef op 15 augustus 2014 @ 18:05:

Vikingen hadden geen hoorns op hun helmen



Mijn vriend leek tot een jaar geleden op een Scandinaviër. 2 meter lang, breed, lang blond haar in een staart. Hij heeft zijn haar afgeknipt (voor KiKa) gelukkig staat kort hem ook goed.

Welles! Ik heb er laatst nog een documentaire over gezien:







Alle reacties Link kopieren
quote:pixiemorgan schreef op 15 augustus 2014 @ 18:05:

Oooo, ik heb een oneindig zwak voor mannen met lang haar. Toch maar eens naar Zweden dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 15 augustus 2014 @ 17:43:

[...]



Op de boot van Oslo naar Frederikshavn stond een ongelooflijk knappe blonde jonge god met staartje achter de bar. Veel te jong natuurlijk, en hopelijk oud genoeg om bewonderd te worden door een veertiger Dat staartje van die jongen lijkt me vooral omdat hij in de horeca werkt, dan kun je natuurlijk niet met wapperende lokken biertjes tappen. Eigenlijk houd ik helemaal niet van lang haar bij mannen, maar die Scandinaviërs kunnen het hebben. en blond, dat was ik nog even vergeten. Pfff. Ik ga vast boeken!
Mijn meneer werd vroeger aangezien voor Zweed, aangezien hij lang is met toen nog lang, blond krullend haar
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit iemand horen zeggen dat Nederlandse mannen haar hebben en Zweedse mannen kapsels. Waar de Noorse man in deze wijsheid staat weet ik niet.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
quote:Thordis schreef op 15 augustus 2014 @ 18:12:

[...]



Welles! Ik heb er laatst nog een documentaire over gezien:



[afbeelding]



quote:sushilala schreef op 15 augustus 2014 @ 17:40:

Haha!



Wat vond je verder van Noorwegen en Zweden? Ik zou er ook zo graag eens heen willen..!

Ik ben niet zo lyrisch over Zweden als sommige anderen hier, maar het was best leuk. De natuur is prachtig, maar het is mij wat teveel. In Zweden is een plaats met meer dan 2000 inwoners een grote plaats (enorm), en we hebben uren tussen de bomen door gereden waar we hooguit eens af en toe een huis tegenkwamen. Overigens vond ik de natuur in Noorwegen, wat we gezien hebben op weg naar Oslo, nog veel mooier dan Zweden. Hogere bergen, woester water, echt prachtig. En Oslo lijkt me een heel leuke stad, dus daar wil ik zeker nog een keer heen.

Qua mensen hebben we vooral de Zweden meegemaakt. De meesten zijn zeer gereserveerd (althans, degenen die ik ben tegen gekomen), op het afstandelijke af. Ik ben zelf geen extraverte persoon, maar dit was nog een overtreffende trap en ik moest daar dus echt aan wennen.

Wat we wel echt heel leuk vonden is dat er in Zweden zoveel zwemwater is. Er zijn zoveel meren en strandjes, en het is bijna overal heerlijk rustig als je wilt zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
Op de boot van Oslo naar Frederikshavn stond een ongelooflijk knappe blonde jonge god met staartje achter de bar. Veel te jong natuurlijk, en hopelijk oud genoeg om bewonderd te worden door een veertiger Dat staartje van die jongen lijkt me vooral omdat hij in de horeca werkt, dan kun je natuurlijk niet met wapperende lokken biertjes tappen. Eigenlijk houd ik helemaal niet van lang haar bij mannen, maar die Scandinaviërs kunnen het hebben.[/quote]



Maand geleden ook op deze boot gezeten, maar helaas niet in de bar geweest

Wij waren 2 weken in Zweden en mij vielen juist de baarden op.Waarschijnlijk zijn die toch gangbaarder dan bij ons hier, want ook bij de reclames zag ik mannen met baarden voorbij komen.

Ik gooide nog een balletje op bij mijn man, maar die scheert zich toch weer elke dag.
Alle reacties Link kopieren
Noorwegen is prachtig! Veel dramatischer qua natuur dan Zweden.

Ik ben er nu :D. Heb hier ook 3,5 jaar gewoond.

Lang haar (en baardje) is vnl bij de mannen tot +\- 26 populair. Als ze een volwassen baan krijgen en gaan settelen, gaat het haar er vaak af.

De enige oudere man met staart die ik vandaag in

Noorwegen heb gezien, was een Nederlander .
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Noorwegen erg mooi! Eerste deel van de reis zaten we vlakbij de Zweedse grens en daar waren alleen maar bomen, bomen en bomen.



Wat betreft de staartjes, ik denk dat het gewoon in is, ik vond dat je in Noorwegen ook veel mannen achter de kinderwagen zag, veel meer dan hier. En in Spanje hebben heel veel jonge mannen een baard, zal ook wel in zijn.
Ik vond Zweden juist prachtig en de Zweden echt heel vriendelijk! Noorwegen overigens ook heel mooi, maar stervensduur.



Wanneer zat jij op die boot Betje? Ik afgelopen week ook, en geen blonde god gezien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven