NYC - gospel leuk? Andere tips?

26-05-2007 13:13 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames!



Volgende week vrijdag vertrek ik met vriend en mijn ouders naar New York. Daar blijven we een dag of 3/4 waarna we met de auto richting Niagara Falls en Canada rijden. Wie heeft er leuke tips?



Mijn moeder bijvoorbeeld wil graag een keer een kijkje in zo´n zwarte gospelkerk nemen. (Ik zie haar als een of andere vrouwelijke Forrest Gump in paarse jurk meezwingen, lach me rot!) Iemand wel eens bij zo´n dienst geweest? Waar moeten we zijn, dit wil ik natuurlijk niet missen.



Verder heb ik een galajurk nodig voor de bruiloft van een vriendin in augustus. Goeie shoptips?



En is er iemand wel eens in de beroemde jazzclub The Blue Note geweest?



Andere tips natuurlijk ook van harte welkom!

groetjes,

Goeroe
Alle reacties Link kopieren
Wat ik van gospel churches heb gezien is dat er tegenwoordig voor toeristen tarieven vanaf 25 euro pp gevraagd worden om daar naar binnen te mogen. Voor mijn gevoel is het dus meer een toeristische attractie geworden al kan ik je er weinig over vertellen want ik vond het te duur.
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Een paar jaar geleden ben ik ook in zo'n kerk geweest in Harlem. We hadden ons opgegeven via een telefoonnummer die in een toeristisch boekje stond.

We werden bij iemand thuis uitgenodigd werd van alles uitgelegd. En toen kregen we een rondleiding in Harlem en hebben o.a. een dienst bijgewoond. Ik vond het een leuke ervaring!



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!

We moeten maar even zien. Mijn moeder vindt het helemaal een leuk idee. Voor mij hoeft het niet zo nodig, helemaal niet als het betekent dat we met een busje bij het hotel worden opgehaald om vervolgens naar een of andere kerk te worden gebracht. Ik ben niet zo van de excursies. Maar goed, we zijn met zijn vieren dus we moeten maar even kijken. Ik denk dan, een kerk is een openbare gelegenheid, moeten we toch zelf naar binnen kunnen lopen?



We zien wel!

Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
New York.

Koop een weekkaart voor de metro.Kun je overal naar toe.Ik heb de kaart hoofdzakelijk voor de bussen gebruikt want dat kan ook.

Simpel...je ziet alles...goedkoop( kost echt een drol)... en elke paar minuten rijdt er weer eentje.

Tussen de ene en de andere bus of trein moet alleen 10 minuten tijd zitten maar daar letten ze niet zo op en heb je in principe ook niet nodig.



Je kunt ook een hop on hop off pass halen.Kun je kiezen uit verschillende tours in New York met gids.



Veel plezier!Ook in Canada op de Maid of the Mist.Ook leuk maar erg toeristisch.De blauwe cape die je krijgt is leuk als herinnering!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven