Offline kaart Zuid Afrika

05-12-2016 11:09 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Weet iemand een goede app welke offline te gebruiken is in Zuid Afrika om de route mee bepalen in de auto en mogelijk ook lopend?



Iemand ervaring met Triposo (en dan die van Zuid Afrika?)?



Dank alvast!
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met Triposo, ik gebruik op reis (en in NL) altijd de navigatie-app Osmand. Werkt offline en is veel gedetailleerder dan Google Maps. De gratis versie is zonder gesproken aanwijzingen (ik rij geen auto, dus dat heb ik niet nodig), maar de betaalde versie heeft dat wel.
Alle reacties Link kopieren
dank voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik altijd maps.me. Even de kaarten downloaden die je nodig hebt, en klaar is kees!
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
Ik wou ook maps.me zeggen. Veel kaarten beschikbaar (Zuid-Afrika zal wel goed zitten, maar controleer het wel even, ik ben ook wel eens ergens geweest waar nauwelijks kaatten van waren).



Routes maken en volgen werkt goed, maar niet zo makkelijk en intuïtief als Google Maps
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Niet voor offroad, maar een telefoon met windowsphone 9 (niet 10), kan gratis kaarten van heredrive downloaden. Met stem. Telefoons kosten nog geen 100 euro.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen vakantie in Zuid-Afrika heb ik Google maps gebruikt en dat ging helemaal prima. Had ook een proefversie van Sygic maar die verliep na een week en toen weer terug gegaan naar Google maps.
Alle reacties Link kopieren
quote:gelderka schreef op 05 december 2016 @ 13:32:

OSMAND (voor android, niet voor iphone).

Ik heb de betaalde versie genomen omdat ik hem de het waard vind. Er zit navigatie in en hij kan kaarten offline gebruiken.

Hij kent erg veel details, soms zelfs supermarkten, geldautomaten en dergelijke.Dat vond ik precies zo handig: ik heb zin in een ijsje, ik laat de app zoeken naar een ijssalon en hij vindt voor mij de dichtstbijzijnde op de kaart. Idem voor bakkers, pinautomaten en andere handige dingen
Alle reacties Link kopieren
waarom niet voor iPhone? Osmand app?
Alle reacties Link kopieren
Maps.me gebruikt ook Open street Maps.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Oh want ik heb OsmAnd al op de Iphone geinstalleerd. Lijkt verder goed te werken
Alle reacties Link kopieren
Test ook even hoeveel batterij je telefoon gebruikt tijdens het gebruiken van zo'n app. Misschien handig om een oplaadkabeltje mee te nemen dat past in zo'n sigaretaansteker in de auto.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Navigation van Tracks4Africa. Is een complete navigatie met ook vermelding van supermarkten, tankstations en accomodaties. Wel sigaretten stekker meenemen want vreet batterij.
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 05 december 2016 @ 15:07:

Test ook even hoeveel batterij je telefoon gebruikt tijdens het gebruiken van zo'n app. Misschien handig om een oplaadkabeltje mee te nemen dat past in zo'n sigaretaansteker in de auto.Jij houdt toch niet van reizen? Maar wel van het reisforum?
Alle reacties Link kopieren
quote:Desime schreef op 05 december 2016 @ 16:07:

[...]





Jij houdt toch niet van reizen? Maar wel van het reisforum? Huh? Ik denk dat je me verwart met een andere Patsy Stone.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij HERE, was alleen voor Windows Phone maar tegenwoordig ook beschikbaar voor Android en Iphone (het heet dan HERE We Go) .

Ik heb die kaarten over de hele wereld gebruikt (rijdend en lopend, ook in Zuid Afrika) en ze zijn super.



Een auto-oplader is wel een must ja.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:brennwert schreef op 05 december 2016 @ 12:55:

Niet voor offroad, maar een telefoon met windowsphone 9 (niet 10), kan gratis kaarten van heredrive downloaden. Met stem. Telefoons kosten nog geen 100 euro.



Ik zie je reactie nu pas. HERE is er nu dus ook voor Android en Iphone.

Het kopen van een Windows phone voor Here zou ik nu niet meer doen, want juist voor Windows Phone verdwijnt de ondersteuning (Microsoft heeft Here verkocht aan derden).

Op Windows 10 mobile werkt Here al helemaal niet meer. Daar zit een nieuwe navigatie op (Maps), die wel de kaarten van Here gebruikt maar verder een stuk minder prettig werkt (vind ik).

Op toestellen die nog draaien op WP 8.1 werkt Here nog wel. Je kunt de kaarten ook nog opslaan, maar niet meer op je sd card, alleen op je telefoongeheugen. Ik heb kaarten moeten wissen wegens geheugengebrek.

Kaarten worden ook niet meer geupdate voor Windows Phone 8.1 (zeggen ze, ik heb vorige week nog een update gehad).

Ik vind HERE fantastisch. Het was voor mij reden om een Windows Phone te (blijven) gebruiken. Maar als deze telefoon op is, ga ik over op Android alleen maar om deze navigatie te kunnen blijven gebruiken.



(Windows phone 9 bestaat trouwens niet Het gaat van 8.1 naar 10)
.
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy--stone schreef op 05 december 2016 @ 15:07:

Test ook even hoeveel batterij je telefoon gebruikt tijdens het gebruiken van zo'n app. Misschien handig om een oplaadkabeltje mee te nemen dat past in zo'n sigaretaansteker in de auto.]





Of neem een powerbank mee, die kun je thuis opladen en dan kun je je telefoon opladen, ook als je geen stopcontact in de buurt hebt. Ik zweer ook bij HERE, vind het een hele fijne app en je kunt er thuis kaarten opzetten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 06 december 2016 @ 10:45:

Ik zweer bij HERE, was alleen voor Windows Phone maar tegenwoordig ook beschikbaar voor Android en Iphone (het heet dan HERE We Go) .

Ik heb die kaarten over de hele wereld gebruikt (rijdend en lopend, ook in Zuid Afrika) en ze zijn super.



Een auto-oplader is wel een must ja.wilde even terugkoppelen dat HERE WEGO app inderdaad fantastisch werkt! Thnx nog voor deze gouden tip... ook voor andere landen ideaal te gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven