Online vliegticket achteraf betalen?

03-10-2015 22:07 30 berichten
Hallo.

Ik ben even aan het kijken voor vliegticketd naar Sri Lanka voor volgend jaar en heb 2 goedkope vliegtickets gevonden. Alleen is het wel vanaf Düsseldorf en dus via een Duitse website (Flugladen)



Maar weet iemand of het mogelijk is om de tickets achteraf te betalen online? Of dat je eerst een gedeelte kan betalen?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een toepasselijk motto..... Nee, volgens mij kun je nergens tickets achteraf betalen, en het lijkt me ook erg onverstandig om vliegtickets te kopen waar je geen geld voor hebt.
Alle reacties Link kopieren
Tickets moet je meestal volledig vooruit betalen. Gewoon met je creditcard of met paypal.
Shoot first, ask questions later!
quote:Moosey schreef op 03 oktober 2015 @ 22:11:

Je hebt een toepasselijk motto..... Nee, volgens mij kun je nergens tickets achteraf betalen, en het lijkt me ook erg onverstandig om vliegtickets te kopen waar je geen geld voor hebt.Staat er ook maar ergens in mijn bericht dat ik er het geld niet voor heb? Misschien moet je eerst beter lezen voordat je met een eigen bedachte conclusie komt
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je dat dan?



En vanuit het oogpunt van de vliegmaatschappijen lijkt het me niet zo'n goed idee he..
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Nope, dat staat er niet. Maar als je iets nu niet (geheel) wilt betalen en later wel, dan is het op zich best een logische zelfbedachte conclusie, vind je zelf ook niet?
Nee, natuurlijk kun je niet achteraf betalen of in gedeeltes.

Daar gaan maatschappijen niet aan beginnen.

Waarom zou je niet in één keer willen betalen?
Alle reacties Link kopieren
Als je met kredietkaart betaalt, en die pas een maand later wordt verrekend van je rekening, heb je in principe nog paar weken te tijd om het geld op je rekening te zetten.
De reden dat ik nu niet gelijk wil betalen is omdat het nog niet helemaal zeker is of we gaan. Vandaar ook de vraag van achteraf betalen. Volgens mij heb ik ooit ergens gelezen dat het wel kon, daarom ook de vraag hier of iemand er bekend mee is
quote:noespoes schreef op 03 oktober 2015 @ 22:29:

De reden dat ik nu niet gelijk wil betalen is omdat het nog niet helemaal zeker is of we gaan. Vandaar ook de vraag van achteraf betalen. Volgens mij heb ik ooit ergens gelezen dat het wel kon, daarom ook de vraag hier of iemand er bekend mee isMaar dat heeft toch niets met de betaling te maken? Bij annulering moet je aan voorwaarden voldoen. Voldoe je daaraan, krijg je je geld terug. Voldoe je daar niet aan, moet je gewoon betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nog nooit van gehoord. Je kan soms wel een ticket kopen en dan schuiven met de datum maar daar zal je weinig aan heben.
Alle reacties Link kopieren
http://auto-en-vervoer.in ... t-gespreide-betaling.html



Bij KLM is dus wel die mogelijk van gespreid betalen. Ik denk wat jij bedoelt; wel soort van boeken maar niet volledig bevestigen door achteraf te betalen? Staat het niet ergens op de site van Flugladen zelf?
Alle reacties Link kopieren
quote:noespoes schreef op 03 oktober 2015 @ 22:29:

De reden dat ik nu niet gelijk wil betalen is omdat het nog niet helemaal zeker is of we gaan. Vandaar ook de vraag van achteraf betalen. Volgens mij heb ik ooit ergens gelezen dat het wel kon, daarom ook de vraag hier of iemand er bekend mee isMaar dat heeft niets met achteraf betalen te maken. Dat is eerst een optie nemen en later bevestigen, en nee, dat doen ze niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:daphne152 schreef op 03 oktober 2015 @ 22:33:

http://auto-en-vervoer.in ... t-gespreide-betaling.html



Bij KLM is dus wel die mogelijk van gespreid betalen. Ik denk wat jij bedoelt; wel soort van boeken maar niet volledig bevestigen door achteraf te betalen? Staat het niet ergens op de site van Flugladen zelf?



Gespreid betalen wil niet persé zeggen dat je zomaar ergens halverwege kan stoppen met betalen. Je bent nog altijd verplicht de volle pot te betalen, je krijgt gewoon de kans om het in gedeeltes te doen.



Als jij op boeken klikt, heb je bevestigd, of je nu al betaald hebt of niet. Als je achteraf niet betaalt, wil dat niet zeggen dat je zomaar ineens van je boeking vanaf bent, betalen moet je toch hoor, dan sturen ze wel deurwaarder.
quote:daphne152 schreef op 03 oktober 2015 @ 22:33:

http://auto-en-vervoer.in ... t-gespreide-betaling.html



Bij KLM is dus wel die mogelijk van gespreid betalen. Ik denk wat jij bedoelt; wel soort van boeken maar niet volledig bevestigen door achteraf te betalen? Staat het niet ergens op de site van Flugladen zelf?



Dankje voor de link! Ik heb hun idd wel een mail gestuurd met deze vraag maar nog niks terug gekregen.



En niet alle maatschappijen/sites geven volledig bedrag terug ook al voldoe je aan alle voorwaarden
quote:noespoes schreef op 03 oktober 2015 @ 22:36:

[...]





Dankje voor de link! Ik heb hun idd wel een mail gestuurd met deze vraag maar nog niks terug gekregen.



En niet alle maatschappijen/sites geven volledig bedrag terug ook al voldoe je aan alle voorwaardenMaar dat los je niet op door achteraf te betalen. Als zij vinden dat je moet betalen, sturen ze gewoon een deurwaarder op je af.
quote:noespoes schreef op 03 oktober 2015 @ 22:29:

De reden dat ik nu niet gelijk wil betalen is omdat het nog niet helemaal zeker is of we gaan. Vandaar ook de vraag van achteraf betalen. Volgens mij heb ik ooit ergens gelezen dat het wel kon, daarom ook de vraag hier of iemand er bekend mee isZe moeten maar een plaats voor je vrijhouden, zonder dat jij er voor wilt dokken? Denk je nou echt dat dat zo werkt?
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 03 oktober 2015 @ 22:42:

[...]





Ze moeten maar een plaats voor je vrijhouden, zonder dat jij er voor wilt dokken? Denk je nou echt dat dat zo werkt?



Ik denk niet dat ze het zo bedoelt en ook niet dat ze eerst een jaar of wat gaat lopen denken of ze wel of niet gaat en dan de dag voor vertrek betaald of annuleert. De vraagstelling van TO klopt niet helemaal.



Maar sommigen van jullie zijn ook weer lekker aardig met de reacties weer. TO vraagt gewoon iets waar je ook op een normale manier op kan antwoorden ipv iemand het gevoel geven dat ze achterlijk zijn om ook maar zo iets te vragen
Alle reacties Link kopieren
quote:noespoes schreef op 03 oktober 2015 @ 22:36:

[...]



En niet alle maatschappijen/sites geven volledig bedrag terug ook al voldoe je aan alle voorwaardenLigt vaak aan de voorwaarden van je ticket, de klasse die je boekt. De goedkoopste tickets hebben vaak minder mogelijkheden tot wijzigingen ed.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Vliegtickets zijn meestal niet annuleerbaar, dus nee, meestal krijg je je geld niet terug. Alleen bij dure (business)tickets kan het soms wel, maar als je online naar goedkope tickets zit te kijken, vermoed ik niet dat TO in die categorie zit.

Sommige maatschappijen hebben wel de mogelijkheid om een optie te nemen, dan reserveer je denappelen en de prijs bv voor een dag of 2-5. Daar betaal je wel iets voor, maar dat is relatief weinig. Meestal moet je dan wel boeken via hun eigen site, die boekingsites hebben die mogelijkheid vaak niet.
Alle reacties Link kopieren
Je zou de vraag kunnen voorleggen aan een reisbureau, die hebben misschien meer mogelijkheden. Maar verder denk ik dat zulke opties nooit gelden voor promotarieven.
Alle reacties Link kopieren
quote:noespoes schreef op 03 oktober 2015 @ 22:29:

De reden dat ik nu niet gelijk wil betalen is omdat het nog niet helemaal zeker is of we gaan. Vandaar ook de vraag van achteraf betalen. Volgens mij heb ik ooit ergens gelezen dat het wel kon, daarom ook de vraag hier of iemand er bekend mee is



Sommige tickets kun je, tegen betaling van kosten, annuleren. Ook tourist-class tickets. Maar ze zijn dan wel duurder. Kwestie van de voorwaarden lezen.



Waarom wacht je niet met boeken totdat je wel weet dat je gaat?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik snap dat je die tickets nu wilt kopen omdat ze nu goedkoper zijn dan straks wanneer alles definitief is maar als iedereen ze zo wil boeken dan lopen die vliegtuigmaatschappijen ook klanten mis en dat willen ze niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest 'n keer annuleren maar kreeg nog zonder tussenkomst van mijn annuleringsverzekering de brandstoftoeslagen/tax terug. Dat was gelijk wel het grootste deel van het ticket. Het overige deel kreeg ik van mijn verzekering omdat ik 'n geldige reden had.



Wat maakt dat je nog niet zeker bent dat je wil gaan? Nog andere bestemmingen op 't oog?

Als het met gezondheid te maken heeft (van naasten) dan mag je gewoon annuleren als ze slecht liggen op het moment dat je moet vertrekken.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 03 oktober 2015 @ 23:37:

Ik snap dat je die tickets nu wilt kopen omdat ze nu goedkoper zijn dan straks wanneer alles definitief is maar als iedereen ze zo wil boeken dan lopen die vliegtuigmaatschappijen ook klanten mis en dat willen ze niet.De prijzen van vliegtickets fluctueren: als er veel vraag is stijgen ze, als er minder vraag is dalen ze. Het is dus niet zo dat 'nu' altijd goedkoper is dan 'later'.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven