oxazepam en primatour tegelijk innemen tijdens vliegreis.

22-09-2013 14:51 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdens het vliegen heb ik altijd behoorlijk last van reisziekte en hier door ook een angst ontwikkeld. Het begint thuis al met misselijkheid. Echt spugen gelukkig nog niet maar moeite hebben met iets eten. En in het vliegtuig is het echt een ramp. Heel erg misselijk, het idee hebben dat ik moet spugen. Een brok in mijn keel die ik maar niet weggeslikt krijg. Het zweet breekt me uit ik krijg het benauwd. Afleiding werkt niet en voor de reistabletten zoals primatour ben ik inmiddels al immuum voor geworden. Wordt er zelfs niet suf genoeg van. Nu heeft de huisarts oxazepam voorgeschreven en daarnaast mag ik de primatour innemen voor het reisziek zijn. Heeft iemand hier ervaring mee om dit samen in te nemen? Zit ook te twijfelen of van allebei een hele niet te heftig is? En of ik ze thuis ook al in moet nemen.

Ik moet vier uur vliegen en daarnaast nog dik 2 uur in een bus.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met ervaringen te delen want vliegen zoals de laatste twee keer wil ik echt niet nog een keer!
Alle reacties Link kopieren
Niemand "moet" vliegen.

Waarom blijf je niet gewoon thuis, als je niet normaal kan doen?
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je deze vragen niet aan je HA gesteld?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Vraag het nog even aan je huisarts.
Of apotheker, kan ook nog!

En als de primatours niet meer werken, hoevaak gebruik je die krengen dan wel niet?!
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom je op het vliegveld? Je gaat er niet mee rijden, hoop ik...?
Alle reacties Link kopieren
Van promatur wordt je toch niet suf? Is alleen tegen misselijkheid.



Maar als vliegen zo'n ramp is, zou ik niet meer gaan vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Met Oxazapam NIET rijden inderdaad (Oxazepam 10mg helpt bij mij trouwens niet). Ik denk trouwens dat je meer hebt aan een behandeling tegen vliegangst dan aan tabletten. Het is een erg onreële angst en een veels te heftige reactie van jou daarop.
Alle reacties Link kopieren
Primatour werkt bij mij ook niet.

Het enige wat werkt is Dramamine.

Helaas niet verkrijgbaar is Nederland en nu ook niet meer in Frankrijk waar ik het kocht.

Misschien nog wel online.

Waarom dat wel werkt is omdat er 2 (vraag me niet welke) werkzame stoffen inzitten en in alle andere reisziektepillen 1.

Dat zal ook wel de reden zijn waarom het niet meer verkrijgbaar is.

Ik werd er stoned van en moe, kon heel vaak slapen in het vliegtuig.

Maar met de vragen die jij hebt zou ik toch even naar apotheek of huisarts gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nog even over vliegangst.

Ik dacht altijd dat ik vliegangst had.

Als je altijd kotsmisselijk en kotsend in een vliegtuig zit, wil je maar een ding ; eruit!

Toen ik de eerste keer Dramamine nam kon ik opeens genieten van de vlucht en eens naar buiten naar de wolken kijken.

Ook de opmerking van iemand hoeveel primatour heb je genomen dat het niet meer werkt, slaat natuurlijk nergens op.

Het werkt niet.
Wat heb je precies besproken met je huisarts, lijkt me dat het niet duidelijk was toen je de deur uitliep. Oxazapam thuis ook even uitproberen. Ik ben dan weer heel gevoelig voor medicijnen. Zou lullig zijn dat je in slaap valt in de wachtruimte en je vlucht mist.



+1 voor de dramamine maar voor mij dan tegen zeeziekte, helaas ook hier potje leeg
Alle reacties Link kopieren
Als de huisarts dit samen heeft voorgeschreven kan je het nemen, twijfel je nog bel dan de apotheek.

Niet alvast thuis innemen als je zelf nog moet rijden, beide middelen kunnen je rijvaardigheid beinvloeden, dus samen zal geen aanrader zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:eefjewentelteefje schreef op 22 september 2013 @ 15:26:



Ook de opmerking van iemand hoeveel primatour heb je genomen dat het niet meer werkt, slaat natuurlijk nergens op.

Het werkt niet.Primatur werkt ook niet tegen vliegangst, het is tegen reisziekte. Dat is heel iets anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikdus2010 schreef op 22 september 2013 @ 15:36:

[...]





Primatur werkt ook niet tegen vliegangst, het is tegen reisziekte. Dat is heel iets anders.



Nee echt?



Bij mij hielp het niet tegen reisziekte.

Kan me voorstellen dat dat bij meer mensen zo is.
quote:eefjewentelteefje schreef op 22 september 2013 @ 15:23:

Primatour werkt bij mij ook niet.

Het enige wat werkt is Dramamine.

Helaas niet verkrijgbaar is Nederland en nu ook niet meer in Frankrijk waar ik het kocht.

Misschien nog wel online.

Waarom dat wel werkt is omdat er 2 (vraag me niet welke) werkzame stoffen inzitten en in alle andere reisziektepillen 1.

Dat zal ook wel de reden zijn waarom het niet meer verkrijgbaar is.

Ik werd er stoned van en moe, kon heel vaak slapen in het vliegtuig.

Maar met de vragen die jij hebt zou ik toch even naar apotheek of huisarts gaan.primatour heeft 2 stoffen hoor, cinnarizine en chloorcyclizine.

Dramamine heeft maar 1 stof, dimenhydrinaat.



En oxazepam en primatour versterken elkaars werking bij gelijktijdig gebruik. Je word er dus extra suf van.

Maar als de primatour toch al niet meer werkt, waarom zou je die dan nog wel innemen? Heeft dan toch geen enkele zin, en het werkt alleen maar extra versuffend dan.
quote:silhouette schreef op 22 september 2013 @ 15:22:

Ik denk trouwens dat je meer hebt aan een behandeling tegen vliegangst dan aan tabletten. Het is een erg onreële angst en een veels te heftige reactie van jou daarop.Voor mij niet. Ik weet precies wat welk geluidje is, welke flappen er wanneer omhoog en naar beneden gaan, dat turbulentie niet erg is etc., maar nog neemt het mijn onrust niet weg. Halve oxazepam dan weer wel
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 22 september 2013 @ 15:40:

[...]

primatour heeft 2 stoffen hoor, cinnarizine en chloorcyclizine.

Dramamine heeft maar 1 stof, dimenhydrinaat.



.



Thanks DH, precies andersom dus.

dimenhydrinaat moet ik hebben dus..
Helaas niks in nederland op de markt met die stof erin.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe nick Desparate Housewive?

*zwaaizwaai*
Alle reacties Link kopieren
@ Desperate Housewive:



Ik vond dit (ik heb dit al eens geplaatst op het forum bij een topic van iemand opzoek naar dramamine)

Het is een vraag van een duiker die opzoek is naar dramamine ;



Antwoord van de apotheker



Dramamine is in nederland niet meer verkrijgbaar. Wellicht nog wel in belgie. Mogelijke alternatieven moeten gezocht worden in de groep van de anti-histaminica met een sterke anti-emetische werking. Voorbeelden hiervan zijn cinnarizine, cyclizine of meclozine. Deze stoffen worden in de handel gebracht onder de naam Primatour, suprimal of emesafene. Verschil met dramamine is dat dramamine een combinatie is van difenhydramine en chloortheofylline. Difenhydramine is een anti-histaminicum, theofylline is een middel dat de luchtwegen verwijdt en wordt gebruikt bij CARA patienten. Gezien uw verhaal mbt duiken is het vooral de theofylline component die voor het evrcshil zorgt. Een combinatie met theofylline is niet verkrijgbaar. (HK)



Niet dat ik et veel van snap maar dat waarschijnlijk de combinatie van stoffen werkt?
quote:nak schreef op 22 september 2013 @ 16:06:

Nieuwe nick Desparate Housewive?

*zwaaizwaai*Yes
quote:eefjewentelteefje schreef op 22 september 2013 @ 16:07:

@ Desperate Housewive:



Ik vond dit (ik heb dit al eens geplaatst op het forum bij een topic van iemand opzoek naar dramamine)

Het is een vraag van een duiker die opzoek is naar dramamine ;



Antwoord van de apotheker



Dramamine is in nederland niet meer verkrijgbaar. Wellicht nog wel in belgie. Mogelijke alternatieven moeten gezocht worden in de groep van de anti-histaminica met een sterke anti-emetische werking. Voorbeelden hiervan zijn cinnarizine, cyclizine of meclozine. Deze stoffen worden in de handel gebracht onder de naam Primatour, suprimal of emesafene. Verschil met dramamine is dat dramamine een combinatie is van difenhydramine en chloortheofylline. Difenhydramine is een anti-histaminicum, theofylline is een middel dat de luchtwegen verwijdt en wordt gebruikt bij CARA patienten. Gezien uw verhaal mbt duiken is het vooral de theofylline component die voor het evrcshil zorgt. Een combinatie met theofylline is niet verkrijgbaar. (HK)



Niet dat ik et veel van snap maar dat waarschijnlijk de combinatie van stoffen werkt?

Vaag, want voor zover ik kan terug vinden zitten die stoffen niet in dramamine maar misschien zijn er verschillende soorten ofzo. Alleen die laatste zin, combinatie met theofylline is niet verkrijgbaar, snap ik dan weer niet. Als dat niet verkrijgbaar is, wat heeft de info dan voor zin?

Volgens mij is het in duitsland wel nog verkrijgbaar trouwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op zondag 22 september 2013 16:09 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="nak in "oxazepam en primatour tegelijk innemen t..."" class="messagelink">nak schreef op 22 september 2013 @ 16:06</a>:</b>

Nieuwe nick Desparate Housewive?

*zwaaizwaai*</div></blockquote>Yes Snap je helemaal...
Alle reacties Link kopieren
Oxazepam helpt wel iets om rustiger / suffer te worden, maar slapen doe je er niet op als je de zenuwen hebt.

Ik vind vliegen prima alleen duurt t me te lang, nam temazepam en oxazepam en nóg wakker blijven...

Toen dormicum genomen.. Haha en of ik sliep :-) en was prima wekbaar en liep fluitend en fit het vliegtuig uit.

(Werk in t zkh... Ik weet wat ik doe dus bespaar me commentaar )
Alle reacties Link kopieren
Maar je vraag is, kan het tegelijk. Ja hoor, zolang je je aan de dosis houdt wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven