Paar daagjes Gouda

24-07-2016 23:08 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Wij hebben met de hotelbonnen van Kruidvat voor 3 nachtjes een hotel geboekt in Gouda.

Wij zijn daar nog nooit geweest en wil graag wat tips!

Kleine van 2 jaar gaat gezellig mee, oppas vonden we niet nodig.

Dus wie o wie heeft tips?

Waar kunnen we lekker eten, wat kunnen we in Gouda doen? Of iets in de buurt?



We zijn al wel van plan om naar Scheveningen te gaan. (Hoop dat het dan nog meer weer is, lijkt van niet..)

Volgens mij ben ik daar 15 jaar geleden voor het laatst geweest. Dus alle tips zijn van harte welkom!
Alle reacties Link kopieren
Eh... scheveningen ligt niet echt om de hoek hè... als het mooi weer is kan je beter een strandje bij de reeuwijkse plassen opzoeken.

Genoeg leuke restaurants rondom het stadhuis.
Alle reacties Link kopieren
Nee klopt, had idd even gecheckt maar we vinden het niet erg om een half uur ergens heen te rijden.. Ik zal de reeuwijkse plassen onthouden dankjewel
Alle reacties Link kopieren
Je kan mooi fietsen in De Vlist en ik De Krimpenerwaard.

Je zit niet ver van Avifauna.

Op welke dagen ben je er?
Alle reacties Link kopieren
ik lees mee.ben nog nooit in gouda geweest.maar gaan ook binnenkort.lekker effe een weekend weg!
Alle reacties Link kopieren
Voor koffie, lunch, borrel etc. zit je lekker bij Gewoon Gouds. En ik vind dat Grand cafe Central lekkere en net even anders dan anders baguettes heeft. Beide hebben een terras op/aan het marktplein.

En in de zomermaanden is er wekelijks een soort zomermarkt/braderie maar ik ben even kwijt of dat op woensdag of donderdag is.



Scheveningen vind ik vanaf Gouda niet zo logisch. Evt. Avifauna in Alphen a/d Rijn.
Bij Vidocq kun je lekker eten! Er is in Gouda veel keuze qua restaurantjes en de kwaliteit is over het algemeen goed.



Iedere donderdag is er markt (de beroemde kaasmarkt) en achter de Waag zie ik dan weleens een springkussen staan.. Voor kinderen is het dus ook wel leuk. Je kan dan ook een ritje maken door de binnenstad in een koets die getrokken wordt door Friese paarden.



Voor kinderen is er verder niet veel te doen in de binnenstad vind ik. Je kunt wel naar het speeltuintje in het Houtmansplantsoen gaan. Er is in een andere wijk een leuke kinderboerderij. Ook hebben we Monkeytown en Ballorig. De Reeuwijkse plassen zijn al genoemd, voor als het lekker weer is. Het zwembad in Gouda is wel OK: twee kinderbuitenbadjes. Ga op tijd als je een ligbedje wil bemachtigen.



In de zomermaanden zijn er trouwens iedere zondag concerten in het Houtmansplantsoen.



Voor meer vragen roept u maar.
Een leuke (en goedkope) buitenspeeltuin is Speeltuinvereniging de Sluis. Het is omheind en je kan er met lekker weer erg fijn zitten, als het warm is vullen ze ook het zwembadje (ondiep). Het eten, drinken en de ijsjes zijn ook niet duur. Dat is dichterbij de binnenstad dan de kinderboerderij en het zwembad.
Ik ben een Gouwenaar en als ik naar het strand wil ga ik trouwens wel altijd naar Scheveningen. (:
Alle reacties Link kopieren
Je kunt heel mooi fietsen bij de Reeuwijkse Plassen (inclusief zandstrandje) of langs de Vlist (via Haastrecht naar zilverstad Schoonhoven). Of naar Oudewater, ook een mooie route en sfeervol stadje.



In het centrum kun je fietsen huren aan de Nieuwehaven, of bij de fietsenmaker op het station.



Als je van (Goudse) kaas houdt, zijn er legio kaasboerderijen in de regio, die aan de Lageweg doet wat commerciële activiteiten erbij dacht ik. De rest is gewoon kneuterig kleinschalig.



Er zijn rondvaarten door de stad, zie ik veel toeristen doen en lijkt me best leuk.

Houtmansplantsoenconcert (openlucht) is gratis op zondagmiddag, het aanbod is heel wisselend. De sfeer is altijd goed!

Op donderdag de kaasmarkt uiteraard en woensdags is er een soort grote brocantemarkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:thee schreef op 25 juli 2016 @ 01:03:

Voor koffie, lunch, borrel etc. zit je lekker bij Gewoon Gouds. En ik vind dat Grand cafe Central lekkere en net even anders dan anders baguettes heeft. Beide hebben een terras op/aan het marktplein.

En in de zomermaanden is er wekelijks een soort zomermarkt/braderie maar ik ben even kwijt of dat op woensdag of donderdag is.



Scheveningen vind ik vanaf Gouda niet zo logisch. Evt. Avifauna in Alphen a/d Rijn.



die markt heet monmartre en das op woensdag.

Belvedère kan je ook lekker eten.
Alle reacties Link kopieren
L'Angolo divino kun je ook erg lekker eten. Italiaans restaurant waar ze geen pizza op de kaart hebben staan, wel heerlijke pasta, vlees- en visgerechten (de zeebaars onder zout is een absolute aanrader!).

Zit aan het einde van de markt. Wel van te voren reserveren, anders is de kans groot dat er geen plek meer is.
Gezellig stadje maar drie hele dagen??? Ik zou rotterdam met spido en markthalaanraden, leuke musea maar met een tweejarige mss ook niet zo handig.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotus90 schreef op 25 juli 2016 @ 01:32:

Bij Vidocq kun je lekker eten! Er is in Gouda veel keuze qua restaurantjes en de kwaliteit is over het algemeen goed.



Iedere donderdag is er markt (de beroemde kaasmarkt) en achter de Waag zie ik dan weleens een springkussen staan.. Voor kinderen is het dus ook wel leuk. Je kan dan ook een ritje maken door de binnenstad in een koets die getrokken wordt door Friese paarden.



Voor kinderen is er verder niet veel te doen in de binnenstad vind ik. Je kunt wel naar het speeltuintje in het Houtmansplantsoen gaan. Er is in een andere wijk een leuke kinderboerderij. Ook hebben we Monkeytown en Ballorig. De Reeuwijkse plassen zijn al genoemd, voor als het lekker weer is. Het zwembad in Gouda is wel OK: twee kinderbuitenbadjes. Ga op tijd als je een ligbedje wil bemachtigen.



In de zomermaanden zijn er trouwens iedere zondag concerten in het Houtmansplantsoen.



Voor meer vragen roept u maar.



Oke, hier kan ik wel wat mee

Mocht het regenen kunnen we nog altijd naar monkeytown idd of ballorig..



We zijn er vanaf donderdag, zou mooi zijn als we nog naar de markt kunnen
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotus90 schreef op 25 juli 2016 @ 01:42:

Ik ben een Gouwenaar en als ik naar het strand wil ga ik trouwens wel altijd naar Scheveningen. (:



Ja joh,moet lukken toch? ;)

Hopen dat het niet gaat regenen.. Lijkt van wel..
Alle reacties Link kopieren
quote:vivapimpelmees schreef op 24 juli 2016 @ 23:38:

Je kan mooi fietsen in De Vlist en ik De Krimpenerwaard.

Je zit niet ver van Avifauna.

Op welke dagen ben je er?Do, vrij, za
Alle reacties Link kopieren
quote:blauwuiltje schreef op 25 juli 2016 @ 07:33:

Gezellig stadje maar drie hele dagen??? Ik zou rotterdam met spido en markthalaanraden, leuke musea maar met een tweejarige mss ook niet zo handig.....Voor Gouda gekozen om te kunnen boeken, overige hotels zaten al flink vol. We vinden het eigenlijk niet erg om nog met de auto ergens heen te rijden. Dus alle tips zijn welkom! Gaat ook een beetje om het idee dat we even weg zijn..
Alle reacties Link kopieren
quote:draaakje schreef op 25 juli 2016 @ 14:12:

[...]

We zijn er vanaf donderdag, zou mooi zijn als we nog naar de markt kunnen

Dé kaasmarkt is alleen tussen 10.00 en 12.30h te zien. Daarna is er alleen nog gewone markt, 's middags is dat nogal aflopend.



De gebrandschilderde glazen in de Sint Janskerk vind ik altijd prachtig. Zelfs na al die jaren nog. Mocht het regenen, dan is dat nog een suggestie.
Alle reacties Link kopieren
Die kaasboerderij zoals al genoemd is inderdaad leuk. Km of 10 is dat. Hoogerwaard heet ie.

De kinderboerderij in Gouda is leuk trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook gaat doen: Veel Plezier!
Ja als uitvalsbasis zit je best centraal.....delft is ook heel leuk en niet zo ver weg
Alle reacties Link kopieren
Je hebt er ook een lunchcafe zitten, waar verstandelijk beperkte werken. Juuls heet het. Erg lekkere broodjes en super gezellig.
Alle reacties Link kopieren
@pinoo



Oh ja dat is ook leuk!
Alle reacties Link kopieren
Je zou eventueel ook naar Den Haag kunnen, even rondlopen op het Binnenhof en het Torentje bekijken, vind ik zelf erg mooie gebouwen. Het Mauritshuis is ook een aanrader, daar hebben ze nu een boeiende tentoonstelling over de áchterkant van de schilderijen, vond ik persoonlijk heel gaaf om te zien, en hun vaste collectie is ook de moeite waard. Oh, en mocht je inderdaad naar Den Haag gaan: even langs panorama Mesdag, heel bijzonder vind ik dat!
Alle reacties Link kopieren
Fietsen van gouda naar schoonhoven door de vlist! En dan eten bij eetcafe de Vlist (erg goed). Schoonhoven (woon ik) is best gezellig. Als de zon schijnt kan je heel leuk zitten (en eten) bij de Waag. Rondje Schoonhoven is leuk maar niet heel boeiend. Bij Lopik/nieuwegein (is ongeveer 10 km van schoonhoven) heb je klein scheveningen. Dat is een strandje aan de lek met ligbedden en een groot grasveld, een speeltuin en een strandtent... ook erg leuk als de zon schijnt. Verder kan je naar blijdorp in Rotterdam of gewoon een stuk lopen in de polder. Gouda vind ik niet heel gezellig meer... veel winkels in de stad staan leeg...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven