Paardendagen Driesum Wouterswoude

25-06-2016 22:19 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er hier wel eens geweest? Is het wat?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Veel paarden. En Friezen.
Ik ben er als kind eens geweest en ik vond het wel heel erg leuk. Het is wel echt bijna het einde van de wereld om naartoe te rijden.



Friezen zijn er veel. Heul veel. En het zijn dan net niet de meest beschaafde die daar komen.
Ik woon er zo'n 3 km vandaan. Ga er altijd op mijn fiets heen, is vaak er gezellig en erg leuk om naar te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ha, Mien doarp op viva! Het is erg leuk, wel druk (vind ik, maarja kom dus uit een dorp met 900 mensen ????)

Het is een heel spektakel, ze zijn nu al een paar weken begonnen met klaarzetten en waren van de week aan het bouwen.

Wel veel Friezen inderdaad, weet niet of het nou perse vreemde Friezen zijn, gewoon veel mensen uit de dorpen. Overdag is de sfeer gemoedelijk en gezellig, later op de dag wordt er wel meer gedronken.



Heb je specifieke vragen? Of gewoon benieuwd of het het waard is? Dat idee heb ik wel, heb verder nooit marathons met dit soort spektakel gezien
quote:HelgaV schreef op 25 juni 2016 @ 22:27:

Ik ben er als kind eens geweest en ik vond het wel heel erg leuk. Het is wel echt bijna het einde van de wereld om naartoe te rijden.



Friezen zijn er veel. Heul veel. En het zijn dan net niet de meest beschaafde die daar komen.Nou, hier kan ik het niet in vinden hoor. Misschien is het anders dat ik zelf ook uit die omgeving kom. Maar onbeschoft zijn ze daar echt niet. Bij veel mensen mag me ook gewoon gebruik maken van hun toiletten thuis zodat je niet helemaal naar het sportterrein hoeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 25 juni 2016 @ 22:28:

Ik woon er zo'n 3 km vandaan. Ga er altijd op mijn fiets heen, is vaak er gezellig en erg leuk om naar te kijken.Je hebt verschillende dagen en onderdelen las ik. Was is het leukst?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 25 juni 2016 @ 22:32:

[...]





Je hebt verschillende dagen las ik. Was is het leukst?



De zaterdag! Vrijdag is ook heel leuk hoor. De donderdag vind ik vaak niet heel bijzonder. Meestal ga ik er alleen de zaterdag erheen en als het qua tijd lukt ook de vrijdag.



Maar op zaterdag pak ik ook altijd het tentfeest mee in de avond. Dat vind ik zelf heel erg leuk en gezellig, maar daar moet je wel van houden. En als je dan niet uit de omgeving komt is dat misschien ook niet heel leuk.
quote:ZombieQueen schreef op 25 juni 2016 @ 22:30:

[...]





Nou, hier kan ik het niet in vinden hoor. Misschien is het anders dat ik zelf ook uit die omgeving kom. Maar onbeschoft zijn ze daar echt niet. Bij veel mensen mag me ook gewoon gebruik maken van hun toiletten thuis zodat je niet helemaal naar het sportterrein hoeft.Er zijn ook echt hele aardige. Ik heb ook zo'n 5km daarvandaan gewoond. Ik denk dat we in hetzelfde dorp hebben gewoond. Sommigen grijpen deze dagen ook aan om flink aan de zuip te gaan. En dat begint al heel vroeg. Sommige worden daar heel erg onbeschoft van. Misschien is het ondertussen anders, maar in de tijd dat ik daar kwam, vond ik daar de Friezen op hun slechts. Slecht visitekaartje.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 25 juni 2016 @ 22:34:

[...]





De zaterdag! Vrijdag is ook heel leuk hoor. De donderdag vind ik vaak niet heel bijzonder. Meestal ga ik er alleen de zaterdag erheen en als het qua tijd lukt ook de vrijdag.



Maar op zaterdag pak ik ook altijd het tentfeest mee in de avond. Dat vind ik zelf heel erg leuk en gezellig, maar daar moet je wel van houden. En als je dan niet uit de omgeving komt is dat misschien ook niet heel leuk.Nou, ik ga vooral voor dochter heen, voor de paarden. Tentfeesten zal er niet van komen ben ik bang
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 25 juni 2016 @ 22:32:

[...]





Je hebt verschillende dagen en onderdelen las ik. Was is het leukst?



De vrijdag! Dan vooral de marathon (is overdag door de dorpen) & de stoelendans (is in de avond op het terrein). Vroeger moest je voor het terrein betalen, dat is nu niet meer zo.

Zaterdag is de boerendag, dan is er veel op het feestterrein te doen, maar dan wordt er niet meer bij de hindernissen gereden.
Zaterdag is het leukst!
Alle reacties Link kopieren
Die paardenmarathon leek me wel leuk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 25 juni 2016 @ 22:37:

[...]





Nou, ik ga vooral voor dochter heen, voor de paarden. Tentfeesten zal er niet van komen ben ik bang de paarden zijn er eigenlijk alleen op vrijdag
quote:HelgaV schreef op 25 juni 2016 @ 22:35:

[...]





Er zijn ook echt hele aardige. Ik heb ook zo'n 5km daarvandaan gewoond. Ik denk dat we in hetzelfde dorp hebben gewoond. Sommigen grijpen deze dagen ook aan om flink aan de zuip te gaan. En dat begint al heel vroeg. Sommige worden daar heel erg onbeschoft van. Misschien is het ondertussen anders, maar in de tijd dat ik daar kwam, vond ik daar de Friezen op hun slechts. Slecht visitekaartje.



Ja oké, dan hebben wij het over de zuipschuiten. Ja, maar daar houd ik ook niet van. Maar meestal zitten die wat op de kermis en de feesttent en heb je daar verder niet te veel last van als je daar uit de buurt blijft.

's Avonds blijft het zuipen daar, maar overdag vind ik het de laatste jaren best meevallen.



Ik dacht dat ik 3 km van Wouterswoude woonde, maar dat is ook 5 km. Haha
quote:Nouschi schreef op 25 juni 2016 @ 22:37:

[...]





Nou, ik ga vooral voor dochter heen, voor de paarden. Tentfeesten zal er niet van komen ben ik bang Dan moet je de vrijdag pakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:OoieMeeuwTor schreef op 25 juni 2016 @ 22:38:

[...]





De vrijdag! Dan vooral de marathon (is overdag door de dorpen) & de stoelendans (is in de avond op het terrein). Vroeger moest je voor het terrein betalen, dat is nu niet meer zo.

Zaterdag is de boerendag, dan is er veel op het feestterrein te doen, maar dan wordt er niet meer bij de hindernissen gereden.Ja dat dus. Leek mij ook leuk. Staat iedereen dan langs de kant van de weg in die dorpen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dan had je hier vandaag ook moeten zijn Nouschi, concours hippique had jouw dochter dan ook erg leuk gevonden.
quote:Nouschi schreef op 25 juni 2016 @ 22:40:

[...]





Ja dat dus. Leek mij ook leuk. Staat iedereen dan langs de kant van de weg in die dorpen?



Ja en bij de weilanden waar de hindernissen van het parcour staan. Vooral in het centrum van Driesum is het erg druk.



Of bedoel je nu met de auto? Want parkeren is daar wel verschrikkelijk, daarom dat ik ook altijd op de fiets ga.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 25 juni 2016 @ 22:45:

Dan had je hier vandaag ook moeten zijn Nouschi, concours hippique had jouw dochter dan ook erg leuk gevonden. Zeker weten. Maar het is nogal een eindje
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Op zaterdag is er toch altijd van alles te doen, ook met paarden?
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 25 juni 2016 @ 22:47:

[...]





Ja en bij de weilanden waar de hindernissen van het parcour staan. Vooral in het centrum van Driesum is het erg druk.



Of bedoel je nu met de auto? Want parkeren is daar wel verschrikkelijk, daarom dat ik ook altijd op de fiets ga. Nee ik bedoel gewoon staan langs de weg. Niet met de auto natuurlijk. Ik ken de dorpen wel, dat wordt niks
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Vergeleken met waar Nouschi woont, is het parkeerprobleem in Driezum peanuts.
Hebben ze geen weilanden meer openstaan om te parkeren?



Het is al even geleden dat ik daar kwam
quote:HelgaV schreef op 25 juni 2016 @ 22:49:

Op zaterdag is er toch altijd van alles te doen, ook met paarden?Ik heb vroeger ook nog wel mee gedaan met de verkleede race. Dat is altijd op zaterdag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven