paspoort kwijt....

21-08-2011 08:46 79 berichten
Mijn partner is zijn paspoort kwijt, we zouden vandaag gaan vliegen. We hebben de hele nacht gezocht, nergens te vinden.

Het is nu aan de marechaussee of ze een nooddocument willen geven, maar dat weten we pas op de luchthaven.

Ik durf de kinderen niets te vertellen die zijn zo vol van de vakantie, ik heb een jaar lang non stop 6 tot 7 dagen per week gewerkt en ik zou nu ontspannen moeten zijn. Maar ik heb stress en het janken staat me nader dan het lachen.



Ik heb een paar opties, gewoon gaan met de kinderen en hij komt een paar dagen later. Wel zwaar, want heb nu twee kinderen, een kinderwagen en teveel bagage, we moeten daar ook nog met de trein.



Hij komt ons met de auto achterna en alle koffers (maar de rit is te heftig voor 1 persoon voor maar 1 klein weekje vakantie)



We gaan helemaal niet (samen niet uit, samen wel thuis)



Ik baal, baal, baal ik weet dat als ik nu verwijten ga maken de bom barst, want hij is ook gespannen, maar het is altijd hetzelfde met deze man. Sorry moest even stoom afblazen.
Alle reacties Link kopieren
Oeh, balen! Snap dat je geirriteerd ben (zou ik ook zijn, helemaal als het zoals je zegt altijd hetzelfde is).



Ik zou kiezen voor de optie om alleen met de kinderen te gaan en hem na te laten komen. Je zegt zelf, je hebt hard gewerkt en die vakantie gewoon verdiend. Kun je het redden met de kinderen alleen? Hoe oud zijn ze?



Is het geen optie voor hem om zijn vlucht om te boeken zodat hij niet hoeft te rijden?



Sterkte en ik hoop op toch nog een goeie vakantie voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend vervelend. Natuurlijk moet je je inhouden. Hij doet dit niet voor de lol



Is hij niet al ingepakt? Dat je man hem in een helder moment vast in de koffer heeft gegooid?
details over het nooddocument:



http://www.rijksoverheid. ... noodpaspoort-krijgen.html
Alle reacties Link kopieren
Kan je annuleren om zo'n reden? Ga je met die gepakte koffers naar een bungalowpark in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Ahhh wat een hel! Daarom heb ik ook altijd ver van te voren paspoort klaar liggen... Wat vervelend zeg.... Als het even kan zal ik als ik jou was wel met de kinderen gaan.... Die kijken er naar uit en jij heb het ook verdiend, al snap ik dat t niet echt ontspannend is zonder hem.... Succes en hopelijk vliegen jullie met z'n 4-en!
Alle reacties Link kopieren
En straks komt waarschijnlijk de allegrootste frustratie... Over een paar weken vind je dat kreng gewoon weer ergens in huis (sprak zij ook uit ervaring met haar rijbewijs)



Heel veel succes! En blijf rustig. Het komt allemaal goed!



Sterkte in ieder geval!
Ik wil ook een motto
Alle reacties Link kopieren
Nood document lukt meestal wel, anders maandag eerst aangifte doen v vermissing, fotos laten maken en met spoed paspoort aanvragen. Dat is er dan dinsdag en kan hij dinsdag alsnog volgen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn je kinderen? Ik lees kinderwagen ... klinkt niet echt aantrekkelijk om in je eentje met twee kleintjes voor een week te gaan vliegen & treinen. Of ga je op familiebezoek?
Als het altijd hetzelfde is met je partner, waarom heb je hem dan 2 weken geleden niet gevraagd op dat moment zijn paspoort al te zoeken? Of waarom bewaar je de paspoorten niet bij elkaar, op een plek die jij kent?
quote:yette schreef op 21 augustus 2011 @ 08:57:

Kan je annuleren om zo'n reden? Ga je met die gepakte koffers naar een bungalowpark in Nederland.Nee. Je kunt niet annuleren zonder al je geld kwijt te zijn. Als reiziger ben je er zelf verantwoordelijk voor om te zorgen voor de correcte reisdocumenten.
Alle reacties Link kopieren
Als je een nooddocument wilt hebben, moet je heel vroeg naar Schiphol, reken in deze drukke tijden op enkele uren extra.



Jij nu al gaan en je partner 'dan later' kon nog wel eens een heel duur grapje worden, omdat hij een losse enkele vlucht moet nemen. En het kan zelfs zo zijn dat ook zijn retourvlucht wordt gecancelled als hij niet aanwezig is op de heenvlucht.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Heb je al in de koffer van de de vorige reis gekeken?

Ik zou proberen een nooddocument te krijgen en als dat nie lukt alleen gaan (en hij later deze week).



Wel balen zeg!
Alle reacties Link kopieren
In de voorwaarden voor een noodpaspoort te lezen, gaat het waarschijnlijk niet lukken:



Benodigde bewijsstukken noodpaspoort

Om in aanmerking te komen voor een noodpaspoort, moet u de volgende bewijsstukken meenemen:



- een bewijs dat uw reis geen uitstel kan hebben. Dit kunt u aantonen met vliegtickets, hotelreserveringen enzovoort;

-een recent uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA) met daarop de vermelding van uw nationaliteit;

- een gewaarmerkte kopie van uw recente aanvraag van een nieuw reisdocument;

indien aanwezig, uw in bezit zijnde reisdocument(en);

- als uw reisdocument vermist is, een gewaarmerkte kopie van het proces-verbaal van de aangifte van vermissing;

een geldig legitimatiebewijs, zoals een geldig Nederlands rijbewijs of een geldig bromfietsrijbewijs (categorie AM);

een recente pasfoto die voldoet aan de pasfoto-eisen.



Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de politie op zondagochtend geen proces verbaal van vermissing van een paspoort op gaat maken. Dat je misschien later op de dag terug kan komen. Maar dan zit je nog dat je uren eerder op Schiphol moet zijn om het bij de marechaussee te regelen.



Hoe laat horen jullie te vliegen?



En achteraf kijk je een koe in zijn kont, maar als je je paspoort niet op een vaste plek hebt liggen, dan zorg je toch dat je een paar dagen tevoren gaat zoeken en dat alvast bij al je andere vakantiespullen legt? Dat laat je toch niet op het laatste moment aankomen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Aj, balen!



Kun je je man niet alvast naar Schiphol sturen om een nooddocument proberen te regelen en dat jij later op de dag komt.

Mocht nooddocument niet lukken, zou ik ook alleen met kids gaan als dat enigzins mogelijk is.



(snap eigenlijk niet dat e zulke documenten kwijt raakt....bewaren jullie ze niet op een vaste plek??)



Succes en hopelijk vliegen jullie gewoon met zijn viertjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:monalisalove schreef op 21 augustus 2011 @ 08:46:

Mijn partner is zijn paspoort kwijt, we zouden vandaag gaan vliegen. We hebben de hele nacht gezocht, nergens te vinden.

Het is nu aan de marechaussee of ze een nooddocument willen geven, maar dat weten we pas op de luchthaven.Het is eerst aan jullie om een proces verbaal van vermissing te verkrijgen, daarna is het aan de marechaussee voor het noodpaspoort.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Goeie les om volgende keer eerder je paspoort te zoeken?
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 21 augustus 2011 @ 09:19:

[...]





Het is eerst aan jullie om een proces verbaal van vermissing te verkrijgen, daarna is het aan de marechaussee voor het noodpaspoort.Kun je geen proces verbaal van vermissing op Schiphol laten maken?
Alle reacties Link kopieren
quote:ladytruckster schreef op 21 augustus 2011 @ 09:22:

Goeie les om volgende keer eerder je paspoort te zoeken?Ik zou er voor zorgen dat je je paspoort nooit meer hoeft de zoeken, maar er voor zorgen dat deze op een vast plek ligt....
quote:Esther1982 schreef op 21 augustus 2011 @ 09:22:

[...]





Kun je geen proces verbaal van vermissing op Schiphol laten maken?



ja dat kan



edit: ik zou me drukker maken over dat uittreksel uit de gemeentelijke administratie
Alle reacties Link kopieren
gewoon als een gek alles in het werk gaan stellen voor dat nooddocument, en dan samen op vakantie



als de gemoederen bedaard zijn, kan je nog altijd je frustratie naar hem uiten...hopelijk baalt ie zelf minstens net zo erg...
Alle reacties Link kopieren
quote:Esther1982 schreef op 21 augustus 2011 @ 09:22:

[...]

Kun je geen proces verbaal van vermissing op Schiphol laten maken?Vraag en antwoord

Wat moet ik doen als ik mijn paspoort of identiteitskaart kwijt ben?



Als uw paspoort of identiteitskaart (ID-kaart) gestolen of verloren is, moet u daarvan aangifte doen bij de politie. Die maakt vervolgens een proces-verbaal op. U krijgt een gewaarmerkte kopie van het proces-verbaal. Deze heeft u nodig om een nieuw reisdocument aan te vragen in de gemeente waar u woont. U moet hierbij rekening houden met een langere aanvraagprocedure en extra administratiekosten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
dus op naar Schiphol zou ik zeggen
Ben ik nu de enige die het eigenlijk gewoon oerstom vind om je paspoort een dag van te voren te zoeken?

Sorry hoor maar je zorgt toch dat die eerder klaar ligt.



Hoop voor to dat ze m alsnog vinden of in aanmerking komen voor een nood. Maar ik zie dat ook hier best veel papieren voor nodig zijn.

Anders zou ik, hoe vervelend ook, kiezen om alleen met de kids te gaan. Zij hebben zich er zo op verheugd zei je al.

Succes
Alle reacties Link kopieren
nee, kwarktaartje je bent niet de enige. Maar ik denk dat TO dat zich ook wel realiseert, en niets heeft aan al onze betweterige opmerkingen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven