Reis Azie, wanneer boeken?

25-05-2016 12:43 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



volgend jaar maart ga ik met een vriendin op reis naar Azie. We vliegen naar Hong Kong en terug vanaf Ho Chi Minh. Nu vraag ik me af wanneer de beste tijd is om te boeken, nu al of wachten? Ik lees ook dingen over dat tickets goedkoper gaan worden de komende tijd. Heeft iemand advies?



Groet, SDD
Alle reacties Link kopieren
Ik boek graag mijn tickets lang van tevoren voor een verre reis, zeker een maand of 6. Ik zou de komende tijd eventjes iedere dag kijken hoe duur de tickets zijn, dan krijg je een idee van wat ze normaal kosten en kun je een eventuele aanbieding beter herkennen. Zodra de prijs goed is, zou ik boeken.
Alle reacties Link kopieren
ik heb mijn tickets voor december al begin dit jaar geboekt.. tot op heden nog niet goedkoper gevonden..
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet in hoeverre dat waar is, maar ik heb weleens gehoord dat jouw computer/internet ook opslaat wanneer jij naar vliegtickets zoekt en hierdoor niet altijd de goedkoopste opties aangeeft. En dat het daarom handig is om soms eens op een andere pc naar tickets te zoeken of je cookies/cache te wissen?

Ik weet niet of het waar is hoor, maar misschien helpt dat nog om een goedkoper ticket te vinden
Alle reacties Link kopieren
Van de week op RTL nieuws gelezen een stukje hierover. Zeker 6 mdn vt voren boeken, en t liefst op een dinsdag of zondag. Ook kan je je instellingen vd PC veranderen dat hij je geschiedenis steeds niet opslaat, want dat kan de reizen ook duurder maken. Echter is dat bij mij niet gebeurt. Succes
quote:pip-321 schreef op 25 mei 2016 @ 13:22:

Ik weet niet in hoeverre dat waar is, maar ik heb weleens gehoord dat jouw computer/internet ook opslaat wanneer jij naar vliegtickets zoekt en hierdoor niet altijd de goedkoopste opties aangeeft. En dat het daarom handig is om soms eens op een andere pc naar tickets te zoeken of je cookies/cache te wissen?

Ik weet niet of het waar is hoor, maar misschien helpt dat nog om een goedkoper ticket te vinden



Ja altijd cookies verwijderen of op incognitovenster zoeken.

TO, tickets voor Azië kunnen erg variëren. Voor de meeste bestemmingen is mijn doel voor heen- en terugvlucht onder de 550 te blijven zonder dat ik een nacht moet overnachten op Dubai ofzo. Ik google dus gewoon tot ik zo'n vlucht vind
Alle reacties Link kopieren
quote:pip-321 schreef op 25 mei 2016 @ 13:22:

Ik weet niet in hoeverre dat waar is, maar ik heb weleens gehoord dat jouw computer/internet ook opslaat wanneer jij naar vliegtickets zoekt en hierdoor niet altijd de goedkoopste opties aangeeft. En dat het daarom handig is om soms eens op een andere pc naar tickets te zoeken of je cookies/cache te wissen?

Ik weet niet of het waar is hoor, maar misschien helpt dat nog om een goedkoper ticket te vinden



Nog nooit gemerkt, verschillende keren geprobeerd op verschillende pc's maar het maakte geen verschil.

Je hebt verschillende boekingsklassen. Als er veel tickets worden geboekt, is er veel vraag en gaat de prijs omhoog. Als het rustig is met weinig boekingen, gaat de prijs vaak omlaag.



Ga je trouwens 2 enkeltjes nemen TO? Omdat je heen wilt vliegen naar Hongkong en terug vanuit HCM? Duur grapje wordt dat waarschijnlijk.

Misschien een retour Hongkong en via een goedkope airline een retour Vietnam? Dus ook weer terug naar NL via HK?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 25 mei 2016 @ 16:50:

[...]





Nog nooit gemerkt, verschillende keren geprobeerd op verschillende pc's maar het maakte geen verschil.

Je hebt verschillende boekingsklassen. Als er veel tickets worden geboekt, is er veel vraag en gaat de prijs omhoog. Als het rustig is met weinig boekingen, gaat de prijs vaak omlaag.



Ga je trouwens 2 enkeltjes nemen TO? Omdat je heen wilt vliegen naar Hongkong en terug vanuit HCM? Duur grapje wordt dat waarschijnlijk.

Misschien een retour Hongkong en via een goedkope airline een retour Vietnam? Dus ook weer terug naar NL via HK?Je kunt tegenwoordig round the world tickets kopen, die zijn vaak wel betaalbaar. Dan kun je een tussenstop invoegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Veertje78 schreef op 25 mei 2016 @ 13:28:

Van de week op RTL nieuws gelezen een stukje hierover. Zeker 6 mdn vt voren boeken, en t liefst op een dinsdag of zondag. Ook kan je je instellingen vd PC veranderen dat hij je geschiedenis steeds niet opslaat, want dat kan de reizen ook duurder maken. Echter is dat bij mij niet gebeurt. SuccesDat soort berichten moet je met en flinke schep zout nemen. Ik heb de proef op de som genomen en er is geen correlatie te vinden tussen prijzen en het zoekgedrag. Veel dingen klinken niet logisch. Waarom zou je als je een paar keer zoekt voor een bepaald ticket op een gegeven moment meer willen gaan betalen dan wat je eerder hebt gezien? Ik zou het logischer vinden dat als iemand vaker komt kijken dat je prijs iets lager maakt, zodat de klant eindelijk koopt. Als het duurder wordt omdat ik vaker kijk zou ik behoorlijk pissed off zijn en naar een andere aanbieder gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn tickets voor Bali afgelopen april eind oktober geboekt. Half jaartje van tevoren dus. Vind dat zelf bij een lange reis ook wel erg prettig.
quote:viva1966 schreef op 26 mei 2016 @ 11:59:

[...]





Dat soort berichten moet je met en flinke schep zout nemen. Ik heb de proef op de som genomen en er is geen correlatie te vinden tussen prijzen en het zoekgedrag. Veel dingen klinken niet logisch. Waarom zou je als je een paar keer zoekt voor een bepaald ticket op een gegeven moment meer willen gaan betalen dan wat je eerder hebt gezien? Ik zou het logischer vinden dat als iemand vaker komt kijken dat je prijs iets lager maakt, zodat de klant eindelijk koopt. Als het duurder wordt omdat ik vaker kijk zou ik behoorlijk pissed off zijn en naar een andere aanbieder gaan.Nee dat zijn die prijsvergelijkers, niet op de sites van vliegmaatschappijen zelf. Maar op van die vergelijkingssites maakt dat echt uit soms. Meerdere malen meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
In mijn ervaring worden tickets en hotelprijzen alleen maar duurder. Uitzondering is de korting die soms op vliegtickets wordt gegeven begin januari (althans hier in België). Dus als je pas tweede helft volgend jaar gaat zou je eventueel daar op kunnen wachten. Daartegenover staat dat vliegtickets volgens mij redelijk goedkoop staan momenteel wegens lage brandstofprijzen van tijdje terug, en de terreurdreiging.
Alle reacties Link kopieren
ik boek voor verre reizen zo snel mogelijk dus 11 / 10 maanden van tevoren. Goedkopere tickets kom ik dan zeer zelden tegen op een later moment. Daarnaast zijn hotelprijzen dan veel goedkoper is mijn ervaring in de landen waar ik ben geweest en heb je eerste keuze.
Alle reacties Link kopieren
open jaw ticket boeken.

Ik kijk altijd via google flight.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik zou inderdaad een open jaw boeken. Heen op HK en terug uit Vietnam met dezelfde maatschappij.



In mijn ervaring maken die cookies absoluut geen verschil.

Als je heel flexibel bent met reisdata en je vliegt buiten het hoogseizoen zou ik wel durven wachten met boeken. In andere gevallen niet.



Ik ben nu op vakantie in Azië (retour Kuala Lumpur), een jaar geleden was het ticket veel duurder dan wat ik nu 3 maanden voor vertrek heb betaald. Scheelde me echt ruim 250 euro. Dat was een goede gok.
quote:lux. schreef op 25 mei 2016 @ 13:44:

[...]





Ja altijd cookies verwijderen of op incognitovenster zoeken.

TO, tickets voor Azië kunnen erg variëren. Voor de meeste bestemmingen is mijn doel voor heen- en terugvlucht onder de 550 te blijven zonder dat ik een nacht moet overnachten op Dubai ofzo. Ik google dus gewoon tot ik zo'n vlucht vind Incognitovenster? Hoe werkt dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn vliegtickets in november geboekt en vlieg in juli en augustus, daarna ook niet goedkoper meer gezien. Dus zodra je de prijs goed vind, boeken! Je weet nooit wanneer het perfecte moment is



Dat van cookies schijnt nergens op te slaan, las ik laatst een kort onderzoek over (geen idee meer waar). Merk er zelf ook helemaal niks van :p
I haven't been everywhere, but it's on my list
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Gaan zsm boeken.
Alle reacties Link kopieren
KLM heeft in het najaar werelddealweken, misschien interessant.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Prijsschommelingen komen meestal pas wat korter van te voren (1-3 maanden). Daarvoor is de prijs stabiel, want dan kan de airline nog niet met voldoende zekerheid voorspellen hoe hard het gaat met de tickets. Dus nu boeken of over een maand zal niet veel uitmaken.



Als je een A-B-A ticket neemt zou ik wachten op de werelddeal weken van KLM. Voor open jaw is Expedia meestal het handigst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven