Reisplannen naar Thailand, mening gevraagd

17-04-2012 21:06 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo reislustige dames!



Ik ben van plan om in mijn eentje naar Thailand te gaan, voor sightseeing in Bangkok e.o. en om af te sluiten met bounty eiland.



Maar nu ik het heb meegedeeld aan een paar mensen krijg ik bepaalde reacties waardoor ik ga twijfelen...



Bijvoorbeeld, orkaan-tsunami seizoen, gevaarlijk land en vrouw alleen zou het niet makkelijk hebben.



Zijn er independent, single female Thailand ervaringsdeskundigen die mij willen voorzien van hun mening?
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ben je van plan om te gaan?

Er is trouwens een al langer lopen Thailand topic, waar heel veel info in staat! Ik heb er heel veel aan gehad toen ik mijn vakantie naar Thailand aan het 'plannen' was.
Alle reacties Link kopieren
Thailand is juist makkelijk te bereizen en als je je verstand een beetje gebruikt kan het ook prima in je eentje.
Alle reacties Link kopieren
Ervaring heul veel Thailand topics. Kijk daar eens.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal onzin.

Aan de post misspenny wil ik toevoegen:

Hoewel Thailand in een regio ligt waar de hoogste orkaanactiviteit ter wereld heerst, wordt het land zelf zelden getroffen door een orkaan. Als er al sprake is van een flinke tropische depressie blijft de kracht vrijwel altijd beperkt tot hoogstens een tropische storm. De serieuze orkanen zetten meestal koers richting Filippijnen, Taiwan, China en Japan.



http://www.klimaatinfo.nl/thailand/





Een tsunamiseizoen bestaat al helemaal niet:

In tegenstelling tot extreme weersituaties zoals orkanen, wervelwinden, hevige regenval, grote hoeveelheden sneeuw, hittegolven of extreme droogte bestaat er voor tsunami's geen seizoen. Wie op vakantie gaat naar Thailand moet geen angst hebben voor dit natuurverschijnsel. Het opvolgen van waarschuwingen die door de overheid gegeven worden in het geval van calamiteiten is uiteraard wel een vereiste.



Wat zijn dat voor mensen, die zeuren over een reisje naar Thailand?

Notabene een van de veiligste en makkelijkste landen voor een vrouw alleen om heen te gaan.
.
Alle reacties Link kopieren
Tsunami seizoen?! Daar bestaat geen seizoen voor hoor, een aardbeving kun je hoogstens een paar minuten van tevoren voorspellen en is niet seizoensgebonden. Die kan over 3 dagen komen, maar ook over 15 jaar.



En volgens mij zijn er geen orkanen in Thailand, wel regenseizoen.



Ik ben op mijn 22e alleen gegaan. geen enkel probleem gehad, makkelijk te bereizen.
Ik ben zo'n single figuur dat meerdere keren alleen door Thailand heeft gereisd: ik heb me werkelijk geen moment onveilig gevoeld. Ik heb geen orkaan of tsunami mee gemaakt. Ik ben, als vrouw alleen, totaal niet lastig gevallen. :-) Geweldig land, aardige mensen, lekker eten, heerlijk weer (en dan reisde ik ook nog eens in het regenseizoen)!
Alle reacties Link kopieren
Ah, ik had inderdaad ook ff de zoek functie moeten gebruiken..!



@bijenkoningin: ik ben van plan om medio/eind mei te gaan



@impala: ik begreep die reactie ook niet echt..haha



Ben al aan de slag op sites om een cheap ass ticket te scoren en ga nu meteen de thailand ervaringen topics opzoeken
Alle reacties Link kopieren
Als je als vrouw niet alleen naar Thailand kan , kan je werkelijk nergens meer heen.

Wat voor omgeving heb je dat ze zulke domme dingen zeggen?

Verder; lees het Thailand topic. Veel info en tips.
Thailand is juist hartstikke relaxt als vrouw alleen! Het is geen Egypte of Tunesie waar mannen zich door hun primitieve oerdriften laten leiden en je lastig vallen.

Thai zijn juist relaxt en beleeft en bovendien kom je er ook hele volksstammen westerse toeristen tegen om mee op te kunnen trekken,.

En tsunamies komen alleen af en toe na aardbevingen voor en die hebben nog steeds geen vast seizoen
Thailand gevaarlijk voor een vrouw? Thailand ueberhaupt gevaarlijk?? Met Tsunami's ???



Onder welke steen leven die kennissen van jou
Alle reacties Link kopieren
Thailand is heel leuk om te doen. Ik heb wel de prostitutie ontweken. Verder geen pronlemen gehad.
Prosituees belagen geen vrouwen, dus daar hoef je ook al niet mee in te zitten. Voor mannen die daar wel voor in zijn is het wat meer tricky, want is het nu 'n vrouw of is 't een omgebouwde.....
Alle reacties Link kopieren
Maakt toch niet uit of het een vrouw of een " omgebouwde" zoals jij het noemt, is?

Je ziet en voelt geen verschil dus wat niet weet , wat niet deert...
Haha, als de verbouwing al volledig afgerond is, maakt 't idd niets uit, maar je zou toch aardig van 'n koude kermis thuiskomen als je denkt met 'n vrouw van doen te hebben en er zit nog 'n extraatje aan
Alle reacties Link kopieren
Hahaha inderdaad onder welke steen komen ze vandaan?!

Nu ja, ik denk dat de reacties ook van bepaalde personen kwamen, en in his defense, hij zei geen tsunami seizoen maar had het over een recentelijke aardbeving en dat er een kans op tsunami kon zijn, wel over orkaanseizoen maar dat ontkracht impala al, heb het nog ff nagevraagd over waar die kennis van hem dan heen was geweest en dat was Pattaya, beetje the sin city of Thailand toch?Althans niet echt the place to be voor vrouw alleen?



IIG, heb de Thailand topics door zitten lezen en zie inderdaad een hoop voorbij komen, ook dingen die ik wel graag zou willen zien alleen twijfel ik (zoals velen) om te gaan voor de georganiseerde reis of op de 'bonnefooi' erheen..lastig lastig lastig!Voor mij namelijk voor het eerst alleen op reis, wordt ergens ook best wel een emotionele reis daar ik deze reis kan bekostigen door een schadevergoeding voor een nare gebeurtenis in het verleden, wil breken met nare gewoontes en patronen en de confrontatie met mezelf aangaan, kortom, alles verwerken waarvan ik dacht het al verwerkt te hebben en tevens een 'afkick' van bepaalde dingen..



Is het dan wellicht wel een goed idee om naar Thailand te gaan bedenk ik me nu?

Er is zoveel te doen en zoveel te zien, misschien trek ik dat slecht met alle shit die ik zal facen als ik daar ben..



Pfff misschien had ik wel een heel ander topic moeten openen, met als vraag wat een mooi exotisch plekje is om te relaxen, detoxen, na te denken over het leven, liefst direct aan het strand, nabij uitvalswegen naar een stad met culturele bezienswaardigheden(dus niet in the middle of nowhere), langer dan 6 uur vliegen met een maximaal budget van ¤ 1200...
Je lage budget is 'n groot probleem, maar anders zou ik je Australie van harte aanbevelen. Geweldig land, ruimte, natuur, rust, tropische stranden en gewéldige onderwaterwereld! De bevolking is ook super vriendelijk en natuurlijk westers en engelstalig waardoor je je als westerling prima thuis kunt voelen. En Sydney is ook zo leuk.....
Kun je niet nog ff een poosje doorsparen?
Alle reacties Link kopieren
[quote]elninjoo schreef op 17 april 2012 @ 22:53:

Kun je niet nog ff een poosje doorsparen?[/quote



Doorsparen is niet echt een optie voor mij, heb geen hand meer over door die gaten, groot gedeelte van het bedrag wordt dan ook nuttig/effectief besteed door achterstallige rekeningen en openstaande boetes en eeuwig openstaand saldo bij Wehkamp te betalen (ik ben zo slecht met geld he?!) en zo heb ik dit bedrag nog over, dacht in eerste instantie aan een vakantie in Turkije/Egypte maar ten eerste is het daar niet minimaal 25 graden daar, betaal je toch al gauw zo een 500/600 euro voor..ben in 2009 voor 700 all incl naar Cuba geweest, en dat Turkije en Cuba wel degelijk van elkaar verschillen! ;)



Mede doordat ik eind dit jaar 30 word MOET ik voor mezelf het eea aanpakken, en behoefte aan zon en afstand/detox overheerst HEEL erg op dit moment, vind het zonde om ongeveer 800 euro aan een 'makkelijke, close-by vakantie' uit te geven en twijfel weer heel erg om dan mn max budget aan te spreken voor een Thailand reis (waarbij het zonde is om alleen maar naar bounty strand te gaan m.i.)
Dan zou ik zeker naar Thailand gaan. Het is 'n goedkoop land waar vervoer en overnachtingen goed betaalbaar zijn. Bovendien tropische stranden, mooie cultuur te zien en ook nog 'ns erg lekker eten!
Maar 1200 euro vind ik toch nog erg krap. Weet niet hoe duur tickets naar Thailand momenteel zijn, euro of 700-800? En dan moet je van het restant nog 'n paar weken hotels, eten, vervoer, shoppen, activiteiten betalen...
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 17 april 2012 @ 23:07:

Maar 1200 euro vind ik toch nog erg krap. Weet niet hoe duur tickets naar Thailand momenteel zijn, euro of 700-800? En dan moet je van het restant nog 'n paar weken hotels, eten, vervoer, shoppen, activiteiten betalen...



Heb tickets gezien voor 500-600, en wil voor max 17 dagen gaan dus dacht daar wel mee uit te komen...



Misschien de reis andersom doen, eerst beginnen met strand en relaxen en daarna naar Bangkok en/of Chiang Mai?



Of toch zo een lazy vakantie naar naar bv Dominicaanse of Mexico ofzo...ik word GEK van mijn besluiteloosheid!
Alle reacties Link kopieren
Dominicaanse en Mexico ga je niet redden met dat budget.



Ik heb in Thailand zo'n 200 euro per week uitgegeven, dan sliep ik in heel goedkope hotels voor zo'n 5 euro per nacht - dan moet je dus geen luxe verwachten - met twee binnenlandse vluchten en diverse bus/boot/treinreizen, elke dag 3 keer uiteten - wel vaak goedkoop bij zo'n straattentje - een excursie van 3 dagen en een jurk op maat laten maken.
Alle reacties Link kopieren
Was inderdaad al bang dat mijn budget niet toereikend is voor Thailand met al mijn wensen/dingen die je gezien/gedaan moet hebben als je eenmaal daar bent!



Als ik op Arke.nl kijk met vertrek datum 18 mei, ligging aan het strand en temperatuur minimaal 25 graden kom ik toch wel uit op Cuba (ben ik al geweest), Gambia, Curacao of de Kaapverdische eilanden uit, alleen als ik heel eerlijk moet zijn: ben niet echt te spreken over de service van Arke bij een vlucht 10 uur durende vlucht, maar goed, dit was dan ook krap 2 maanden na een snoepreisje naar Shanghai met KLM business class, dus sja...dan is alles al gauw plebs daarna ;)
Wacht gewoon lekker tot november, da's de ideale tijd om naar Thailand te gaan qua klimaat en dan heb je nog een half jaar om je budget te vergroten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven