Reisplannen naar Thailand, mening gevraagd

17-04-2012 21:06 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo reislustige dames!



Ik ben van plan om in mijn eentje naar Thailand te gaan, voor sightseeing in Bangkok e.o. en om af te sluiten met bounty eiland.



Maar nu ik het heb meegedeeld aan een paar mensen krijg ik bepaalde reacties waardoor ik ga twijfelen...



Bijvoorbeeld, orkaan-tsunami seizoen, gevaarlijk land en vrouw alleen zou het niet makkelijk hebben.



Zijn er independent, single female Thailand ervaringsdeskundigen die mij willen voorzien van hun mening?
Alle reacties Link kopieren
Als je in Thailand ben, neem dan alsjeblieft ook loas en Vietnam mee! Deze twee landen zijn echt prachtig! en over het algemeen hebben deze landen veel meer cultuur behouden dan thailand...



Echt doen!
Alle reacties Link kopieren
Nee wachten tot november kan ik echt niet, need that vacation asap!



Ik vind het trwns zo een super deceptie als je een reis hebt gevonden en dan vergeten bent om de standaard 2 reizigers naar 1 reiziger te zetten, eenmaal gedaan..DECEPTIE!

Heeft er iemand 800 euries over en of moet je toevallig in Bali zijn ongeveer rond 21/22 mei?!
Alle reacties Link kopieren
17 dagen Thailand met dat bedrag redt je wel hoor. Als je niet te te hoge eisen stelt aan logies kun je overal in een dorm terecht voor een paar euro per nacht en eten kost ook niets. Voor 10 euro per dag kun je eten en slapen. Dan red je het dus makkelijk.

En in 17 dagen Thailand, Laow en Vietnam wordt een beetje druk denk ik...



Gaan TO, en in je eentje, niet georganiseerd. Je ontmoet zoveel mensen daar, helemaal als je in je up reist en in budget hotels zit. Daar zitten de meeste backpackers namelijk.



Oja dus de aardbeving van vorige week (die ik trouwens gevoeld heb, rare beleving!) zorgt de komende tijd voor een tsunami in Thailand.... Geinig!
Alle reacties Link kopieren
:-) lekker dan, moet ik nou nog langer gaan zitten wachten op die Tsunami, was net zo blij dat we na 5 uur weer van die berg af mochten!



On topic, TO, Thailand is echt veilig genoeg voor een vrouw, je kunt hier prima reizen in je eentje en je zult genoeg aanspraak hebben. Qua budget kom je waarschijnlijk prima uit, tenzij je in dure hotels wilt overnachten en veel gaat shoppen, maar dat ligt natuurlijk aan jezelf. In ieder geval veel plezier!
quote:14m12 schreef op 17 april 2012 @ 23:13:

[...]

Heb tickets gezien voor 500-600, en wil voor max 17 dagen gaan dus dacht daar wel mee uit te komen...



Misschien de reis andersom doen, eerst beginnen met strand en relaxen en daarna naar Bangkok en/of Chiang Mai?



Of toch zo een lazy vakantie naar naar bv Dominicaanse of Mexico ofzo...ik word GEK van mijn besluiteloosheid!

Joh, met 1200 euro moet je best uit kunnen komen als je een ticket voor 550 scoort bijvoorbeeld. En als single female traveller - ben al tig keren in Thailand geweest, ook alleen en ik heb me nooit onveilig gevoeld - zeg ik: gewoon doen! Omdraaien van de volgorde is niet zo'n gek idee, meteen door naar het strand en lekker een 10 dagen of zo bijkomen ook van je jetlag etc. Ik weet niet of ik met jouw budget en beperkte tijd ook naar Chiang Mai zou gaan, vliegen is betrekkelijk goedkoop maar als je 1200 euro in totaal hebt hakt 100 euro ofzo er toch in. Dus misschien lekker alleen strand doen en dan op je gemak met trein ofzo terug naar BKK en daar de laatste 3 a 4 dagen verblijven.



Dom Rep of Mexico zijn volgens mij duurder qua verblijf en dagelijkse uitgaven (zeker DomRep daar word je volkomen uitgemelkt in mijn ervaring)
Van BKK naar Chiang Mai kun je ook met 'n busje of met 'n nachttrein voor heel erg weinig. Die nachttrein vond ik overigens niet tof, want snoeikoude airco die je niet uit kon zetten en werd er hartstikke verkouden van.
Alle reacties Link kopieren
17 dagen met een budget van 1200 euro kan prima in thailand hoor! In het noorden rond chiang mai en pai kun je voor nog geen 3 euro overnachten, voor 2 euro een scooter huren en voor 1 euro per maaltijd heerlijk eten. Ik gaf er ongeveer 15 euro p.d. uit. TIP: Ik raad je ook aan (als je wat sportief bent) een 3 daagse hike te doen vanuit chiang mai. Het wordt overal zowat aangeboden... Drie dagen, 2 overnachtingen, alle maaltijden, raften, olifantrijden, karen longnecks, butterflyfarm, watervallen en heerlijk in de natuur hiken voor ongeveer 16 euro. Naast leuk is het ook erg gezellig omdat veel single reizigers hier mee gaan. Veel plezier, zeker doen!



Edit: hmm ik zie dat je vanaf Bangkok wil gaan en dan naar de eilanden. Ik zou zeker het noorden erbij pakken! Bangkok vond ik tegenvallen, maar een paar dagen geweest. De bus en treinverbindingen zijn overigens uitstekend :-) (denk wel aan de airco, dus dikke sokken en een lekker vestje mee!)
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 18 april 2012 @ 08:26:

Van BKK naar Chiang Mai kun je ook met 'n busje of met 'n nachttrein voor heel erg weinig. Die nachttrein vond ik overigens niet tof, want snoeikoude airco die je niet uit kon zetten en werd er hartstikke verkouden van.Haha, dat hadden wij ook. Ook in de nachtboot van Ko Tao naar Aonang (?). Wij waren creatief met twee a4'tjes en wat plakband. Daarna heerlijk geslapen!
Heb 3,5 week Thailand voor 1250 euro gedaan incl duikbrevet halen en ticket van 500 euro.



Dus voor 1200, incl ticket van 500-600 euro, kun jij je prima redden hoor in 17 dagen.



Moet je even goed kijken waar het weer het best is in mei, aan de oostkant of westkant of anders Koh Chang. Er zijn nl tig mooie eilanden, dus ik zou eerst bepalen waar je de meeste kans hebt op mooi weer (eind mei is een beetje tricky), voor je een eiland kiest en niet andersom.
Als je het hebt over slaapplaatsen van 3 euro, bedoel je dan dorms in hostels? Kan me niet voorstellen dat je voor 'n beetje normale 1 persoonskamer zo weinig betaalt. En eten voor zo weinig? Als je van simpele rijstprutjes houdt misschien, maar als je op restaurant gaat en garnalen in filodeeg gaat eten en er ook nog 'n biertje bij wil drinken ben je toch wel iets meer kwijt. En als je tussendoor graag iets snackt (chips bijv) en hier en daar 'n lekkere cocktail wil. En shoppen is er wel goedkoop, maar het wordt toch ook echt niet weggegeven. Knap als je het met zo weinig geld kan, maar persoonlijk vind ik dat vakantie juist is om te genieten en dan wil ik niet op de centen hoeven letten als ik ergens zin in heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik deel de mening van elninjoo, als ik dan naar Thailand ga wil ik niet moeten letten op de centen en wil ook wel een luxere slaapplek ipv een hostel en lekker eten met drankje en cocktail op zijn tijd en uiteraard ook shoppen!



Denk dat ik max de helft van het budget spendeer aan een last minute vakantie naar Egypte voor medio mei, ff helemaal niks doen voor max 9 dagen en dan inderdaad doorsparen voor Thailand in november, krijg in mei ook vakantiegeld, en ik ga al wat verstandiger met mijn financien om dus dat moet dan helemaal goed komen!



Iedereen super bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Chumpon, niet Aonang ( )
Alle reacties Link kopieren
16 euro voor een 3 daagse trekking incl alles? No way! Laat de site maar zien waar dat is.

Voor een euro eten? Ook niet. Wel voor weinig, dat zeker, maar niet voor een euro.

Of je moet een patatje bij de mc Donalds hier ook een optie vinden voor toeristen om te eten....



600 euro voor 3 weken lijkt mij krap maar Mayou weet wel of dat echt kan..
Alle reacties Link kopieren
Kan wel, maar dan wel heel budget, dus dorms, hawkerfood, busreizen en buckets ipv cocktails. Je moet er van houden...
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 18 april 2012 @ 10:10:

Als je het hebt over slaapplaatsen van 3 euro, bedoel je dan dorms in hostels? Kan me niet voorstellen dat je voor 'n beetje normale 1 persoonskamer zo weinig betaalt. En eten voor zo weinig? Als je van simpele rijstprutjes houdt misschien, maar als je op restaurant gaat en garnalen in filodeeg gaat eten en er ook nog 'n biertje bij wil drinken ben je toch wel iets meer kwijt. En als je tussendoor graag iets snackt (chips bijv) en hier en daar 'n lekkere cocktail wil. En shoppen is er wel goedkoop, maar het wordt toch ook echt niet weggegeven. Knap als je het met zo weinig geld kan, maar persoonlijk vind ik dat vakantie juist is om te genieten en dan wil ik niet op de centen hoeven letten als ik ergens zin in heb.Ik heb erg vaak gegeten voor 1 euro hoor. De TO wilde toch op budget reizen? In elk standje aan de weg kun je een heerlijke maaltijd scoren voor deze prijs. Als je naar erg toeristische prijzige restaurants gaat moet je dieper in de buidel tasten, maar meer dan 10 euro heb ik nergens hoeven te betalen. En dan krijg je een koninklijke maaltijd met krab, barracuda, kokkels, garnalen, salades etc. Slapen kon in de periode dat ik reisde in noord-thailand in 1persoonskamers voor deze prijs, zuidelijker in nette hostels. Wellicht niet t meest luxe maar de vraag was toch of het buget voldoende was? Overigens zou ik als alleenreizende juist aanraden in hostels of goedkope hotels te verblijven, hier kom je juist medereizigers tegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Neele01 schreef op 18 april 2012 @ 14:26:

16 euro voor een 3 daagse trekking incl alles? No way! Laat de site maar zien waar dat is.

Voor een euro eten? Ook niet. Wel voor weinig, dat zeker, maar niet voor een euro.

Of je moet een patatje bij de mc Donalds hier ook een optie vinden voor toeristen om te eten....



600 euro voor 3 weken lijkt mij krap maar Mayou weet wel of dat echt kan..



Wauw. Wat een arrogant antwoord. Ik deel hier toch alleen maar mijn ervaringen en geef toch juist tips? Ik zal kijken of ik de naam van het reisbureautje kan vinden waar ik heb geboekt, maar deze tripjes kun je overal in chiang mai boeken en natuurlijk moet je hier goed op afdingen. Ik zou zeggen, bezoek thailand en laat je verrassen door de prijzen.



Macdonalds zou ik niet aanraden, daar betaal je juist 5x zoveel voor ipv een lekkere thaise maaltijd. Zonde! Prijzen van daar kun je overigens niet vergelijken met die van hier. Dat lijkt me duidelijk.
quote:Neele01 schreef op 18 april 2012 @ 14:26:Voor een euro eten? Ook niet. Wel voor weinig, dat zeker, maar niet voor een euro.

Of je moet een patatje bij de mc Donalds hier ook een optie vinden voor toeristen om te eten....



Een bord rijst met kip in groene curry heb je op straat bij Rambuttri voor iets van 40 baht, vaak gegeten voor de lunch. Flesje water erbij kost ook nauwelijks wat. Zit je wel op een plastic krukje aan een klaptafeltje op straat, maar ik ben er nooit ziek van geworden.



Waar je zelfs voor minder dan een euro eet is in Siem Reap (Cambodja), daar is zo goed als alles op straat 1 dollar en heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Neele01 schreef op 18 april 2012 @ 14:26:

Voor een euro eten? Ook niet. Wel voor weinig, dat zeker, maar niet voor een euro.





Ik ga bijna jaarlijks naar thailand omdat je daar prima kan leven van een klein budget. Voor een padthai betaal je vaak maar 30 tot 50 baht. Koop nog wat thaise loempia's voor ongeveer hetzelfde geld en je kan er weer tegenaan. Na wekenlang driemaaldaags in een restaurant te hebben gezeten is er ook snel het leuke van af.

Mijn slaapplaats kost meestal tussen de 150 en 300 baht.
Neele01:

Zelf wel eens geweest?? Gezien jouw stellige ontkenningen van wat door andere reizigers is gezegd?

Ik wel, meerdere malen, en ik sliep niet in dorms.

Ik at daar ook niet in echte restaurants trouwens, omdat je in Thailand heerlijk eten bij kleinere tentjes kunt krijgen. Thuis eet je toch ook niet elke dag luxe?
Alle reacties Link kopieren
Hmmmmm ja, geweest! Een keer of 7. De eerste keer begin jaren 90 en de laatste keer vorig jaar. En nooit voor een euro gegeten. En ook geen drie daagde trips afgedongen tot 16 euro.



Mijn antwoord wordt arrogant genoemd?

Als het al waar is dat je drie dagen trekken, slapen, eten, raften en olifant rijden voor 16 euro krijgt, denk dan eens aan je eigen gedrag.

Vind je het heel chique van jezelf om mensen zo uit te knijpen?



En met de Mac Donalds bedoel ik; Nederland kan ook voor 15 euro per dag. Tent mee, camping, brood en een pot pindakaas voor 4 dagen ontbijt, Mac Donalds patat voor lunch en een falafel als diner. Verder kan je niks. Geen musea, geen ov
Alle reacties Link kopieren
Geen boottochtje, etc.

Ben je dan op vakantie in Nederland of heb je er verbleven ?



To kijk eens op sawadee.com of asiarooms. Hier zie je alles over accommodaties en prijzen. Google eens op trekking en vergelijk prijzen.

Leen een lonely planet en kijk wat je moet verwachten.



Veel plezier met de voorpret iig! Het is een heerlijk land met vele prachtige facetten !
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier dan toch ook niet om chique te doen of wel?

Er wordt een mening gevraagd, ik deel mijn ervaring en dan doe je alsof ik alles uit mijn duim zuig, nee dat is chique. Maar excuses voor mijn taalgebruik dan, ik wilde je niet van slag brengen.



Aanrader voor iedereen: boek alles gewoon ter plaatse. Bespaart een hoop commissie en hou je ondanks een budget toch geld over voor een hoop leuke dingen. Ik heb altijd genoten van mijn reizen en denk dat velen met mij eens zijn dat het een echte aanrader is van dag tot dag te reizen.



En 15 euro in nl is niet vergelijkbaar met 15 euro in thailand hoor, bij lange na niet. Als je al 7x in thailand bent geweest weet je dat echt wel. En ik heb die trekkingtocht voor die prijs gedaan. Ik vond het een aanrader en heb dus juist veel gezien en gedaan ter plaatse. Ik kwam overigens overal standjes tegen met eten voor 40 of 50 baht. Je kan ze echt niet missen. In restaurants at ik vanaf 100 baht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Neele01 schreef op 18 april 2012 @ 14:26:

16 euro voor een 3 daagse trekking incl alles? No way! Laat de site maar zien waar dat is.

Voor een euro eten? Ook niet. Wel voor weinig, dat zeker, maar niet voor een euro.





Ik vind ook dat je je reactie wel wat genuanceerder had kunnen brengen. Ik ben ook in Thailand geweest en er zijn echt wel bureautjes die het voor zo weinig aanbieden.



Ook heb ik vorstelijk gegeten voor minder dan een euro (echt centenwerk!), dat was dan wel vaak bij kraampjes, maar het was echt heerlijk en vers bereid. Ik had dan bijv. een grote portie noodles met groenten, 3 loempiaatjes en als toetje een pannekoek met banaan. Super lekker allemaal!



Wij hebben vaak ook in restaurantjes gegeten en dan hadden we bijv. (ik heb het even nagekeken); 3 keer een fles cola, 1 keer een fles bier, 2 keer een hoofdgerecht met rijst, beef en groenten en gefrituurde banaan na, voor een totaalbedrag van 3,50 euro! (dus 1,75 euro p.p.!) En lekker dat het eten was!



Het kan dus wel, dus ik weet niet waar jij allemaal gegeten hebt? Beetje raar dat je iemand zo afsnauwt....
Alle reacties Link kopieren
quote:Neele01 schreef op 18 april 2012 @ 23:09:

Als het al waar is dat je drie dagen trekken, slapen, eten, raften en olifant rijden voor 16 euro krijgt, denk dan eens aan je eigen gedrag.

Vind je het heel chique van jezelf om mensen zo uit te knijpen?





Jammer dat je het zo opvat...



Wie zegt dat er mensen worden uitgeknepen? Als ze mij een trekking aan zouden bieden voor 16 euro, dan ga ik ook echt niet zeggen; o, maak er maar het dubbele van. Als dat het bedrag is dat ze vragen, dan is dat toch geen uitknijpen? Ze hadden ook meer kunnnen vragen.



Ik zou dan wel als ik voor zo'n luttel bedrag een trekking zou doen en de trip is goed bevallen op het einde een leuke fooi geven, dat dan weer wel .
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat als je wilt gaan boeken je ook werkelijk een ticket kunt krijgen voor 500-550 euro. Gebeurt me telkens dat ik dan toch uitkom op 650 ofzo incl alles. Maar zit wel meer vast aan bepaalde vliegdata.

Als je zo minimaal geld uit wilt geven zou ik als ik 17 dgn had echt niet te veel verschillende dingen plannen. Ga een andere vakantie nar laos of cambodja, is doodzonde om er doorheen te racen.

Misschien paar dagen bangkok, en dan op de bonnefooi naar eiland in het zuiden? Je kunt de guesthouses en eten zo duur goedkoop maken als je zelf wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven