reiverzekering??

05-07-2011 11:33 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

binnenkort gaan we met ons gezin op vakantie naar Frankrijk. We zijn eerder altijd in Nederland op vakantie geweest en wel altijd voor ons 4en een reisverzekering afgesloten. Nooit wat gebeurd.

We hebben een ziektekosten verzekering, anwb, auto en caravanverzekering.

Nou is mijn vraag; wat zit er nu eigelijk in zo'n reisverzekering en kunnen we niet alleen onszelf verzekeren en de kinderen niet. Wat raad je aan?

Groet Varia
Alle reacties Link kopieren
Wat erin zit, ligt aan de polis - die vraag is dus niet zo te beantwoorden. Je zou wel kunnen overwegen die ANWB auto- en caravanverzekering op te zeggen, en alles onder te brengen onder een reisverzekering. Kinderen niet verzekeren scheelt bijna niets in premie, maar als er iets met hen gebeurt en ze moeten bv. met een ambulance naar Nederland worden vervoerd, zijn de kosten niet gedekt.
Alle reacties Link kopieren
Waarvoor ik altijd een reisverzekering neem (niet als ik in Nederland op vakantie ga) is voor diefstal/ beschadiging van goederen. En voor als er wat gebeurt. Je krijgt een ongeluk en je moet naar Nederland. Of erger, je komt te overlijden. Meestal kun je ook een ongevallenverzekering afsluiten, dat je een x-bedrag krijgt bij blijvende invaliditeit.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gewoon een aanvullende werelddekking op onze ziektekostenverzekering, zodat je voor élk bedrag gedekt bent in het buitenland, ipv alleen maar voor het in Nederland geldende tarief. En ook de repatriëring is dan geregeld.

Dat is ook praktisch als je gewoon een dagje winkelt in Duitsland/België, ook dan kun je je enkel verzwikken of onder een bus lopen.



Als we op vliegvakantie gaan sluiten we een doorlopende reis- en annuleringsverzekering af, ééns in de zeven jaar ofzo.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:sophie_emma schreef op 05 juli 2011 @ 11:38:

Wat erin zit, ligt aan de polis - die vraag is dus niet zo te beantwoorden. Je zou wel kunnen overwegen die ANWB auto- en caravanverzekering op te zeggen, en alles onder te brengen onder een reisverzekering.Een verzekering voor je auto en caravan is heel iets anders als een reisverzekering. Je bent verplicht om je auto en caravan te verzekeren, maar je bent niet verplicht om een reisverzekering te nemen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft voordat ze naar de VS ging een reisverzekering afgesloten voor als er wat zou gebeuren (was iets van ¤20 pm). Toen ze weg gingen was er nog niets aan de hand, 2 dagen later lag haar vader op sterven. De reisverzekering heeft een vlucht terug geregeld voor moeder en mijn broer en ook een terugvlucht voor mijn broer (die ging 6 maanden daar rondreizen). Ook werd alles geregeld en vergoed, tot aan de taxi van schiphol naar huis, telefoonrekening, echt alles... Dus ik denk dat je met een reisverzekering wel goedkoper uit bent, mocht er iets gebeuren...
Alle reacties Link kopieren
Een reisverzekering is er in vele soorten en maten maar ik zou hem altijd sluiten want je weet nooit wat er gebeurd. Dit hoeft echt niet zo duur te zijn.

Ik zou voor een doorlopende kiezen als je elk jaar op vakantie gaat (weekendjes weg en vakantie binnen nederland tellen ook ) dat is goedkoper dan telkens een aflopende te sluiten.

Mocht je al een pakketverzekering hebben dan kan je hem bijna altijd daarbij sluiten, gewoon even je adviseur bellen.



Let je op of je bij de ANWB ook europa dekking hebt ?
Ik heb 'n doorlopende met werelddekking. Geen overbodige luxe.

Zou 'm gewoon afsluiten voor alle gezinsleden. Ook als je kind in 't ziekenhuis belandt en gerepatrieerd moet worden heb je 'm tenslotte nodig.
Alle reacties Link kopieren
Reisverzekering is van belang voor als je in het buitenland iets ernstigs overkomt (ongeluk, ziekte, beroving). Of als je opeens wegens ernstige familie-omstandigheden terug moet. Dan kom je soms voor forse extra kosten te staan.

In sommige landen liggen de kosten voor medische zorg een stuk hoger dan de Nederlandse kosten (USA, Zwitserland meen ik ook). In dat geval is aanvullende ziektekostendekking ook van belang.

Uitgebreide dekking voor bagage, geld en kostbaarheden is meestal niet nodig, tenzij je veel geld of dure spullen meeneemt. Maar dat zou ik op vakantie nou juist niet doen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit altijd een reisverzekering af. Ik ben al eens mijn camera kwijt geraakt, een koffer die stuk ging doordat de bagageboy er te wild mee omging.



Ik heb er 1 bij de ANWB, kost bijna niets en er is veel verzekerd.
quote:Donkeyshot schreef op 05 juli 2011 @ 12:32:

Uitgebreide dekking voor bagage, geld en kostbaarheden is meestal niet nodig, tenzij je veel geld of dure spullen meeneemt. Maar dat zou ik op vakantie nou juist niet doen.

Je hebt toch al snel voor 'n hoop geld aan apparatuur bij op vakantie. Camera(s) en toebehoren, laptop(s) en eventueel dvd-spelers e.d.



Mijn doorlopende reis/annulering heb ik bij Interpolis afgesloten. Daar heb ik ook de rest van mijn verzekeringen lopen waardoor ik pakketkorting krijg.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit altijd een reisverzekering af bij Univé, incl. pechhulp in het buitenland.



Doorlopend zou ik alleen doen als het uit kan, wij gaan maar 1x per jaar weg, hier dus altijd kortlopend.

Apparatuur nemen we ook niet mee, op de camera na, maar dat is de moeite niet om bij te verzekeren.



Kortom, verzeker wat je waard vind om te verzekeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal (uit mijn hoofd) 50 euro voor een doorlopende reis- en annuleringsverzekering per jaar (Hema). Vind het wel prima, hoef ik er ook niet bij een spontaan weekendje weg o.i.d. aan te denken of iedere keer apart af te sluiten.



En met een reisverzekering is het net als met alle andere verzekeringen: zolang je het niet nodig hebt, vind je het zonde geld. Als je het nodig hebt ben je o zo blij dat je het hebt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 05 juli 2011 @ 12:38:

[...]



Je hebt toch al snel voor 'n hoop geld aan apparatuur bij op vakantie. Camera(s) en toebehoren, laptop(s) en eventueel dvd-spelers e.d.



Mijn doorlopende reis/annulering heb ik bij Interpolis afgesloten. Daar heb ik ook de rest van mijn verzekeringen lopen waardoor ik pakketkorting krijg.Ja, Interpolis heb ik ook. En de 1e vakantie na afsluiten meteen al een beroep op gedaan omdat we werden bestolen in ons appartement. Na contact met de centrale direct geld gestort gekregen en acheraf ook nog eens alle gemaakte telefoonkosten en een verloren vakantiedag.
Ik heb m'n reisverzekering al een paar keer moeten aanspreken, dus zeker geen verloren geld. Interpolis zeurt nooit en betaalt gewoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tinks schreef op 05 juli 2011 @ 12:19:

Mijn moeder heeft voordat ze naar de VS ging een reisverzekering afgesloten voor als er wat zou gebeuren (was iets van ¤20 pm). Toen ze weg gingen was er nog niets aan de hand, 2 dagen later lag haar vader op sterven. De reisverzekering heeft een vlucht terug geregeld voor moeder en mijn broer en ook een terugvlucht voor mijn broer (die ging 6 maanden daar rondreizen). Ook werd alles geregeld en vergoed, tot aan de taxi van schiphol naar huis, telefoonrekening, echt alles... Dus ik denk dat je met een reisverzekering wel goedkoper uit bent, mocht er iets gebeuren...Dan valt dat toch onder een annuleringsverzekering ipv een reisverzekring want je moet de reis onderbreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 05 juli 2011 @ 13:07:

[...]

Dan valt dat toch onder een annuleringsverzekering ipv een reisverzekring want je moet de reis onderbreken.De niet-genoten vakantiedagen vallen waarschijnlijk onder je annuleringsverzekering, maar de repatriëring en gemaakte telefoonkosten etc toch écht onder je reisverzekering.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Weet niet waar je verzekerd bent voor ziektekosten maar als dat bij zekur is kan het zijn dat je al een reisverzekering hebt.



Ik zelf heb ook een doorlopende reis- en annuleringsverzekering met werelddekking. Kost wel wat maar nog altijd minder dan als je echt iets overkomt in het buitenland of net voordat je zou gaan natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Een beetje rondkijken en online offertes invullen loont.

Ik heb elk jaar een andere, dat kan Ohra zijn of ING of wat ook.

Vul met alle gegevens offerte in en kijk wat er uitkomt. Dat vul ik in voor tijdelijke en doorlopende reisverzekering en kies dan de beste optie (kan je tientjes schelen ook voor paar weken buitenland).
Alle reacties Link kopieren
Verzekeren tegen diefstal vind ik niet interessant, ik neem nooit dure spullen mee op reis. Maar ik heb een reisverzekering inderdaad vanwege andere calamiteiten. Repatriëring, ongelukken, dat soort dingen. Een doorlopende is verhoudingsgewijs goedkoper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven