Reizen Vietnam

29-03-2017 05:52 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Volgende week vertrek ik naar Vietnam om daar 10 dagen te kunnen besteden. Alleen ik weet niet zo goed waar ik precies heen wil, het hele land lijkt mij erg interessant maar ik heb daarvoor niet genoeg tijd vrees ik. Ik kom aan in Ho Chi Minh stad en vlieg vanaf daar ook weer naar huis. Van wat ik heb gelezen vind ik zowel het noorden als het zuiden erg interessant. Het noorden voornamelijke vanwege Sapa, Halong Bay en Hanoi. Alleen omdat ik in het zuiden aankom, en ik eigenlije niet al mijn tijd wil spenderen door reizen en in het vliegtuig zitten, moet ik toch een keuze maken. Maar het zuiden vind ik interessant vanwege Phu Quoc, Mekong Delta. En centraal vanwege Hoi an eniet Hue.



Ik hou meer van natuur en zie dit ook graag terug, in o.a. wandelingen en boottochten of iets. Mijn budget is overigens niet al te groot dus kan niet het hele land door hoppen jammer genoeg...



Op basis van jullie ervaringen welke steden zouden jullie aandoen in 10 volle dagen?
Alle reacties Link kopieren
Al ls je er maar 10 dagen bent zou ik alleen het zuiden doen deze keer.



Ik ben ooit van noord naar zuid getrokken in 2 maanden en ik had al tijd te kort :-)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik het zuiden meer cultuur en en het noorden meer natuur.

Maar ik zou ze beide niet willen missen.



Aangezien je maar 10 dagen hebt en aankomt in het zuiden, zou ik daar blijven.

Ook het zuiden heeft mooie natuur en er is genoeg te zien en te doen voor 10 dagen of meer.



Om in die 10 dagen ook nog eens tijd te gaan verliezen aan reizen zou zonde zijn.
Ik zou ook in het zuiden blijven: ho chi min stad, dan de mekong delta in en daar zeker 2 dagen blijven: de floating markets op en wij hebben daar toen nog een dag een scooter gehuurd en zijn offroad gegaan: de bospaadjes op: sxhitterend was het daar en een heel mooi beeld van de locals en hoe zij leven. Daarna zijnwij naar de zuidkust gereisd om te duiken:daar moet je maar net van houden natuurlijk en kin je op andere plaatsen ook. In 10 dgn zou ik me tot 3 locaties max beperken, geniet liever van de paar plaatsen waar je echt bent dan dat je overal een foto maakt en doorrent: de mooiste momenten in vietnam waren die waar je van de toeristische route af ging en je onder de lokale bevolking of in de natuur kon begeven.
Alle reacties Link kopieren
Phu quoc is nu een grote construction site. Tenzij je flink wil betalen voor een luxe resort met schoon/rustig strand, vond ik het niet bijzonder. Er is ook niks te doen op het eiland behalve het strand. Er zijn ook veel mooiere stranden met beter kwaliteit/prijs verhouding elders in zuid-oost Azië.. ik zou phu quoc met maar 10 dagen links laten liggen, tenzij je wat te besteden hebt en echt toe bent aan een strand vakantie..



Verder is. Ietnam een geweldig land! In het zuiden is er genoeg te zien lijkt me, en anders kun je overwegen om naar Hanoi of hoi an te vliegen/treinen.. das best te doen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond ho chi min niet zo leuk en zou zsm naar Hanoi vliegen en Halong Bay combineren
Ik vond het zuiden niet veel aan eigenlijk. Ho Chi Minhstad is leuk voor een dag of 2, maar niet heel bijzonder. De Mekong Delta is weinig te zien en niet heel mooi. Dan is het leven van de Vietnamezen in de bergen in het Noorden veel leuker om te zien. Phu Quoc is wel een mooi eiland, maar het vliegtuig is erg duur en de accomodatie is ook niet bepaald goedkoop als je een hutje op het strand wil. Thaise hutjes heb je voor 8 euro, maar op Phu Quoc is een hutje wel 50 euro! Of je moet in een hostel in het dorp, maar dat doet af aan het tropisch eiland gevoel vind ik. Mui Ne niet geweest, ik had gehoord dat het een Russenparadijs was en dat het strand wordt geterroriseerd door kite surfers.



Maar het noorden vond ik fantastisch. De natuur is er prachtig, echt adembenemend mooi. Boek in Sapa een homestay voor 3 dagen en doe vanuit daar zelf wandeltochten. Ik verbleef in My Tra homestay, echt een aanrader. Middenin de prachtige rijstvelden. Hanoi is ook een erg leuke stad. Wel heel hectisch dus na 2 of 3 dagen heb je het wel gezien. En Ha Long Bay is prachtig, ookal is het heel toeristisch. Zeker de moeite waard! Ook Ninh Binh is wel leuk om naartoe te gaan. En verder heb je nog wel meer leuke tourtjes vanuit Hanoi naar mooie dingen in de omgeving. Hue is een leuke strandplek, al lijkt de zee in Vietnam wel erg op de noordzee. Het is toch fijn om even de zee te zien vond ik. Ik ben twee nachten in een hostel aan de kust geweest en ben 1 nacht in Hue zelf geweest om daar de keizerlijke tombes te zien.

Mocht je daarna nog veel tijd over hebben dan is Phong Nha echt een hele dikke aanrader. Daar zijn superveel grotten en de omgeving is ook weer prachtig om rond te scooteren.



(Mocht je toch naar de Mekong Delta gaan, ga dan niet met zo'n tourtje, maar boek zelf een homestay en huur een fiets of scooter. Is best leuk om te zien, maar het haalt het niet bij de schoonheid van het noorden. Met zo'n tourtje zit je vooral in de bus en ga je alleen maar naar toeristische dingen als snoepfabriekjes met je met 100andere toeristen. Daar is weinig leuks aan.)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle adviezen!



Zelf heb ik er toch voor gekozen om van zuid naar noord te reizen aangezien ik het zuiden na een paar dagen al min of meer zat was. Ik heb HCM bezocht, Mekong Delta, Dong Hoi, Phong Nha, Ninh Binh, Sa Pa en Hanoi. Het zijn veel plekken maar ik heb veel tijd kunnen besparen door 's nachts de bus te nemen en daar in de vroege ochtend aan te komen!
Wat vond je ervan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven