Romantisch eiland binnen Europa gezocht!

05-12-2013 13:42 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,



Voor volgend jaar hoogseizoen (komen we helaas niet onderuit) ben ik op zoek naar een mooie, romantische bestemming voor 8 dagen vakantie samen met mijn partner.



Na avonden achter elkaar op internet te hebben gezocht zie ik door de bomen het bos niet meer en eigenlijk hoop ik dat iemand die mijn wensenlijstje leest direct denkt: 'daar ben ik geweest!'



Wat zoeken wij:

- Mooie natuur, liefst ook wat groen en veel heuvels

- Grote hagelwitte (of iets minder witte maar mooie) stranden

- Lekker en goedkoop eten

- De mogelijkheid om ook een keertje uit te gaan

- Gezellige boulevard of gezellig centrum

- Niet te warm (zo tussen de 24 en 32 graden zou ideaal zijn)

- Bestemming binnen Europa i.v.m. budget

- Absoluut geen massale hoogbouw maar liever een leuk appartementje in een groene omgeving



Wie o wie herkent deze voor mij onvindbare droombestemming? We hebben zelf al zitten denken aan o.a. Mallorca, Gran Canaria, Zakynthos, Kefalonia (geen uitgaansmogelijkheden?), Rhodos, Corsica, Sardinie, Cyprus (te heet?) maar misschien zie ik nog wat over het hoofd? Suggesties voor specifieke plaatsen of accomodaties zijn ook van harte welkom trouwens!



Alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Sardinië, prachtig!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik ben oa in dit hotel geweest op Malta in het plaatsje St. Julians. ook uitgaansmogelijkheden (maar toch niet te druk)

Het Maltees archipel bestaat uit 3 eilanden Malta (hoofdeiland) en 2 zuster eilanden Gozo en Comino (laatste onbewoond).

Men spreekt er Engels en rijdt er links (voormalig Britse kolonie).



Verder zijn de Mensen super vriendelijk, heerlijk eten, mooie boulevard in oa Sliema, St.Julians in Valletta (hoofdstad) prachtige tuinen die hoog gelegen liggen (met uitkijk op de haven) heel romantisch. Er komen daar toeristen en Maltezers zelf om te flaneren en te genieten van het uitzicht! Verder is het een goedkope bestemming (eten en drinken en uiteten niet duur).



Elk plaatsje/stadje heeft zijn eigen viering betreft het verjagen van de duivel (als ik het goed heb) In iedergeval het hele stadje/dorp loopt dan uit voor zo'n evenement en er is muziek en vuurwerk. Bijna elke dag is dat in een ander stadje. Super leuk om mee te maken. Dus als je wil kan je elke avond zo'n feestelijke gebeurtenis mee maken.



OH en Malta is 2,5 uur vliegen (ideaal lijkt me). Voor de nog mooiere stranden kan je binnen halfuurtje over varen naar Gozo (eveneens een prachtig eiland)



Ben zelf daar in de plaatsjes Xlendi, Marsalforn en San Lawrenz geweest.



Hieronder het corinthia Marina hotel in St. Julians (Malta)

http://www.booking.com/ho ... .nl.html?aid=311093;label=corinthiamarina-Wj8X6IEmg48I536Akjm1mgS5233751364%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap1t1%3Aneg;sid=786f53a14a19985ce40cb9907e4b69f9;dcid=1;srfid=a454264a49011ca3a197b196a86f9c35ba48fce4X1



Hieronder het hotel Calypso in Marsalforn (Gozo)

http://www.booking.com/ho ... .nl.html?aid=318615;label=New_Dutch_Hotel-xAV1WrQr4vv7UyOrhecL0AS18357146785%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap1t1%3Aneg%3Akw_inurl%3Anl.html%23inurl%3Abooking.com%2Fhotel%3Aws%3D;sid=786f53a14a19985ce40cb9907e4b69f9;dcid=1;srfid=37da6826068e559338d76d8cfe873ba0591bc5edX1





Ik heb ook nog een paar nachten in het volgende hotel geslapen "San lawrenz" het ligt rustig tussen de groene heuvels van Gozo.



Verder heeft het hele Maltees Archipel een hele rijke geschiedenis dit komt omdat er vele volkeren op dit eiland zijn geweest en allemaal wat hebben na gelaten (zoals de vikingen, arabieren, Italianen, Fransen etc) Dit is ook terug te zien aan de plaatsnaamborden en het eten.



Verder kan je nog de "Blue Grotto"bezoek op Malta. Dat is een soort grot in de zee, je vaart daar dan met een bootje heen en in echt prachtig!



Als je nog meer info wil over Malta of dalyan laat me dan weten misschien kan ik je er over mailen. Op beide bestemmingen ben ik meerdere keren geweest. Ik heb heel europa wel gezien maar deze twee zijn mijn top (zon) bestemmingen!
Alle reacties Link kopieren
Vergeten de link van hotel "San Lawrenz" toe te voegen.

Hierbij alsnog

http://www.booking.com/hotel/mt/kempins ... nz.nl.html
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 05 december 2013 @ 14:29:

[...]

santa eulalia hebben wij ook ooit gezeten!





Santa Eulalia del Río / Santa Eularia des Riu



Ik vond dat wel een leuk plaatsje op Ibiza, den Bossa veel te veel zuippubliek net als in San Antoni.
quote:Beschuitje357 schreef op 05 december 2013 @ 14:09:

Corfu is nu al meerdere malen genoemd... Toch eens kijken. Nog advies wat betreft locatie?



Ibiza... Is dat niet ontzettend duur qua eten en drinken?



Corfu:



Ik zou zelf niet aan de oostkust in de hoofdstad gaan zitten, meer west of noord.

Maar dan nog met een autootje ben je overal zo!

Wij zaten in Agios Gordios, wel wat eettentjes en klein centrum en veel stranden.

Maar eigenlijk elke dag een ander deel van Corfu bekeken.



En ja Ibiza is duur jammer genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Lefkada ,in het plaatje Nidri
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Alle reacties Link kopieren
quote:Beschuitje357 schreef op 05 december 2013 @ 13:42:

Lieve forummers,



Voor volgend jaar hoogseizoen (komen we helaas niet onderuit) ben ik op zoek naar een mooie, romantische bestemming voor 8 dagen vakantie samen met mijn partner.



Na avonden achter elkaar op internet te hebben gezocht zie ik door de bomen het bos niet meer en eigenlijk hoop ik dat iemand die mijn wensenlijstje leest direct denkt: 'daar ben ik geweest!'



Wat zoeken wij:

- Mooie natuur, liefst ook wat groen en veel heuvels

- Grote hagelwitte (of iets minder witte maar mooie) stranden

- Lekker en goedkoop eten

- De mogelijkheid om ook een keertje uit te gaan

- Gezellige boulevard of gezellig centrum

- Niet te warm (zo tussen de 24 en 32 graden zou ideaal zijn)

- Bestemming binnen Europa i.v.m. budget

- Absoluut geen massale hoogbouw maar liever een leuk appartementje in een groene omgeving



Wie o wie herkent deze voor mij onvindbare droombestemming? We hebben zelf al zitten denken aan o.a. Mallorca, Gran Canaria, Zakynthos, Kefalonia (geen uitgaansmogelijkheden?), Rhodos, Corsica, Sardinie, Cyprus (te heet?) maar misschien zie ik nog wat over het hoofd? Suggesties voor specifieke plaatsen of accomodaties zijn ook van harte welkom trouwens!



Alvast bedankt voor het meedenken!



This geen eiland. maar veel van wat je opnoemt komt hier wel voor.

Mooi strand in de buurt. veel groen. en zeker heuvels.

temperatuur is eigenlijk altijd heerlijk in de zomer, lente en herfst. het eten is goedkoop en je hebt veel verschillende mogelijkheden en is in Europa! ook leuke winkeltjes en speciale feesten voor toeristen enz. maar je niet de toerist voelt.

verschillende mogelijke heden voor hoe je wilt verblijven.



Het heet Ruhpolding, en ligt in Duitsland.

binnen half uur ben je bij een heerlijk strand, waar je tot 's avonds laat heerlijk kan zitten. ook heb je zeker heuvels al is merendeel, bergen. Maar goed te rijden! De temparatuur is vaak hoger dan in nl, maar de luchtvochtigheid is zoveel lager, dat de warmte niet zo belastend is. de temperaturen die je noemt die zijn hier zomers eigenlijk altijd. btw. er is ook een zwembad en een suana waar je gratis gebruik van kan maken, en er zijn nog dichterbij strandjes met heerlijk water om te zwemmen, maar die hebben niet zo wit strand :P



Voor accommodaties, keuze te over. een vakantie park. in het dorp of op een boerderij.

Wat een voordeel is in dit dorp dat je het met auto, vliegtuig en trein makkelijk kan bereiken. ook is er een toeristenkaart waar je veel gratis of bijna gratis(en leuke) dingen kan doen.

een accommodatie idee heb ik zeker. (verbleef er zelf vele malen) en de zijn Nederlands voor het gemak en tips die Marc altijd weet. maar misschien zitten ze al vol, mocht het je aantrekkelijk klinken ook al is het geen eiland.



http://pensionbergblick.nl/



waarom ik dit hier typ ben er zelf 5 jaar op vakantie gegaan. en ik woon er nu zelfs.
anoniem_191913 wijzigde dit bericht op 05-12-2013 15:22
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Denken dat het gaat lukken is het halve werk.
Vlieland
quote:shakie schreef op 05 december 2013 @ 14:29:

Guernsey of Jersey



Subtropische eilanden tussen Frankrijk en Engeland in.

Prachtige eilanden, fijne temperatuur en voor het gemak spreken ze er ook nog eens gewoon engelsHelemaal mee eens! Prettig kleinschalig ook nog eens!
Sardinie!
Alle reacties Link kopieren
Leuke tips komen hier voorbij!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Paxos is geweldig. Alsof je in de tropen zit! Zo blauw is het water

Corsica idem ditto. Zoveel baaitjes voor jezelf alleen en geweldige natuur!!
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Je vergeet nog: Benidorm, Lloret de Mar, Antalya, Alanya.

Ik noem zoiets niet echt een droombestemming, maar smaken verschillen. Wat is je leeftijd?



Wil je juist minder toeristisch (voor mij is dat al gauw meer romantisch) denk dan juist aan Azoren (zie arkefly), Lissabon (met strand in Estoril), Sicilie (extra goedkoop, ook in hoogseizoen).
Alle reacties Link kopieren
Malta is in juli en augustus wel warm, tot 35 graden wel denk ik.

Azoren zijn prachtig, maar uitgaansleven is er niet echt, in ieder geval niet op Pico en Sao Jorge en ook nauwelijks op Faial, denk ik. En witte stranden heb ik ook niet gezien.

Corsica voldoet aan een groot deel van je eisen, denk ik. Vond het prachtig!
Geloof mij: Kefalonia. En kies je voor t Apollonion resort
Alle reacties Link kopieren
Kefalonia!!



[img]http://kefaloniaguide.co.uk/images/stories/sami.jpg[/img]



[img]http://aeroporika-eisitiria.biz/wp-cont ... alonia.jpg[/img]



Al een aantal heerlijke vakanties daar gehad.



Foto's zijn niet zichtbaar, kan iemand me vertellen hoe ik dat kan doen?
Alle reacties Link kopieren
Italiaanse eiland Elba, ligt voor de kust van Toscane:



www.youtube.com/watch?v=v4wEgT4weiY



Wiki:



http://nl.wikipedia.org/wiki/Elba
Alle reacties Link kopieren
Ik zie leuke dingen voorbij komen! Wij zijn beiden tussen de 25 en 30 jaar jong/oud
Alle reacties Link kopieren
Absoluut elba! Ik ben verliefd op het eiland!
Alle reacties Link kopieren
Zijn er op Kefalonia wel uitgaansmogelijkheden dan? Ik lees eigenlijk overal van niet namelijk dus ben wel benieuwd naar de ervaringen van de mensen die er geweest zijn.



Elba ziet er ook prachtig uit!
Ik dacht aan IJsland, maar denkt ook niet dat dat de bedoeling is.
Alle reacties Link kopieren
Romantiek kun je eigenlijk overal beleven. Vrijwel alle (ei)landen in Europa (en elders) hebben mooie locaties, maar de echte romantiek moet van binnenuit komen. Je kan nóg zoveel kaarsen aansteken, schitterende zonsondergangen bekijken, oogstrelende panorama's voor je hebben, enz., als de romantiek er van binnen niet is (bij allebei), wordt het ook niet romantisch door de omgeving. Sterker nog, ik heb hele romantische momenten meegemaakt op een goedkoop terras op een spuuglelijk plein met betonnen hoogbouw rondom, terwijl ik anderzijds ook vreselijke momenten heb meegemaakt op idyllische locaties.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Uhm.. Nee jongens. De Nederlandse waddeneilanden en alle overige eilanden waar ik niet verzekerd ben van zon vallen af
Alle reacties Link kopieren
Hmmm k wou net Skye zeggen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Isle of Skye? Gaan we toevallig ook heen volgend jaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven