Rome

30-07-2016 22:01 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ga half augustus 5 dagen naar Rome. Ik ga in mijn eentje en zit in een hotelletje buiten het centrum.

Mijn vraag of jullie leuke tips hebben voor in Rome. Leuke dingen om te doen naast de toeristische bezienswaardigheden zoals Colosseum etc. Maar ook leuke eettentjes bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Rome



De pleinen zijn heel gezellig maar duur om te eten en drinken. Als je een of 2 straatjes verder loopt dan is het eten vaak beter en stukken goedkoper.

Als je de toerist gaat uithangen dan zijn de georganiseerde rondleidingen erg interessant. En waarschijnlijk is het bloedheet dus veel drinken meenemen en goeie schoenen.

Had ik al gezegd dat Rome fantastisch is?
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa Rome!

Bestel van tevoren kaartjes voor de Galeria Borghese, die kun je ter plekke niet meer kopen.



Voor andere bezienswaardigheden als het Collosseum en Vaticaans museum kan online kaartjes kopen ook veel tijd besparen.



Qua eten vond ik het heel leuk om bij de nonnen te eten. Eten wat de pot schaft, spreken geen woord Engels, maar wel ontzettend leuk en vol met lokale mensen. Ik zal zo even het adres opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Kijk vooral hier eens...........
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je naar Rome gaat! Ik ben er zelf 2 jaar geleden geweest en heb erg genoten.

Een aanrader qua restaurant is Restaurant Retro. Website doet het niet maar het adres is: Via Enrico dal Pozzo, 5, 00146 Roma, Italië

Ik heb geen idee of dit in de buurt ligt bij waar je zit maar er komen (bijna) geen toeristen. Het eten is echt heerlijk!



Veel plezier alvast!
Alle reacties Link kopieren
Fraterna Domus

Via di Monte Brianzo 62

Reserveren is in het hoogseizoen misschien wel handig
Alle reacties Link kopieren
Rome, geweldig. Doe goede schoenen aan :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 30 juli 2016 @ 22:08:

Kijk vooral hier eens...........Thanks, had deze nog niet gezien!
Alle reacties Link kopieren
tours boeken. Anders sta je erg lang in de rij. met een gids loop je zo door.
Rome is een en al museum.. overal waar je ben.. ik vind t echt een prachtige stad..



Ik zou zeker de standaard bezienswaardigheden bezoeken.

En het is inderdaad de moeite waard om een tour te boeken bij bijv colosseum. Kost misschien wat meer maar scheelt heeeeeel veel tijd..



Je gaat hele mooie dagen hebben :-) enjoy!!!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, goeie schoenen. En een speld om eventuele blaren door te prikken. Je voeten kunnen wel weer herstellen als je thuis bent..........
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me hier erg goed vermaakt en lekker gegeten: https://www.tripadvisor.n ... edo_e_Ada-Rome_Lazio.html
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Mijn man en ik zijn vorig jaar augustus in Rome geweest en we vonden het beide een prachtige stad. Wij hebben twee excursies gedaan. Een van die excursies was de Bernini Mysterie excursie. Die kan ik je zeer aanraden. Het Bernini Mysterie is het boek geschreven door Dan Brown. Zelfs als je niet bekend bent met de film of het boek, dan nog is het goed te volgen en gewoon heel erg leuk. Je komt op bekende plekken die in het boek en in de film een rol spelen. De gids die wij hadden, was geweldig. Hij vertelde het hele verhaal en deed dat op onnavolgbare wijze. Wij vonden het echt een aanrader.



http://www.bezienswaardig ... ernini-mysterie-excursie/
Alle reacties Link kopieren
Ff tvp, ik ga in september
Alle reacties Link kopieren
Villa Borghese is heerlijk om te wandelen of op n bankje te zitten lezen als het erg warm is. Verder vond ik Testaccio een erg leuke wijk, net wat buiten het centrum dus wat rustiger. Er zit een restaurantje in de 'berg' van Testaccio (door eeuwenoude vuilnisbelt van potscherven) dat Flavio del heellangwoordwatiknietkanonthouden heet Erg goed gegeten. Alleen niet de rigatone nemen, Italianen eten grote pasta blijkbaar zó beetgaar dat je m als niet-Italiaan niet weg te knagen vind
Toevallig net geweest! Het was heerlijk, maar erg warm, hou hier dus rekening mee (petje, zonnebril, zonnebrand en in de middag uit de zon). Als je naar het Vaticaan wilt gaan kan ik je What a Life tours aanraden, ik heb de vroege tour geboekt en was het geld helemaal waard. Dat ene uurtje extra in de ochtend voor openingstijd scheelt echt veel qua drukte. Als je daarmee klaar bent, kan ik je Fa-bio's sandwichshop aanraden, zit op een paar minuten loopafstand. Adres; Via Germanico, 43, 00192 Roma. Gewoon naar binnen lopen en zeggen dat je zin hebt in vlees/vega/vegan eten/drinken, en dan maken ze er de meeste fantastische dingen van. Veel locals eten hier ook hun lunch. Fuck de Subway, ik wil nu overal een Fa-bio. Inclusief leuke mannelijke koks.



Verder kan ik je aanraden om in de ochtend activiteit te doen, middag rust, en dan 's avonds weer lekker rond hobbelen. Ik heb me eigenlijk nergens ook maar 1 seconde onveilig gevoeld. Als je een appartement met koelkast en vriezer hebt, koop dan 2 flesjes water (of ander drinken), leg er 1 in de vriezer en rouleer deze continue, je kan namelijk gewoon het kraanwater gebruiken om bij te vullen. Zo heb je altijd extra koud water! Er zijn overal in de stad nasoni (drink fonteinen), dus je kan ze ook weer gratis bij vullen. Er is zelfs een app voor.



Bij het Colosseum kan ik je Hostaria Isidoro aanraden voor diner. Via S. Giovanni in Laterano 59/a, 00184 Roma. Als je vervolgens even wilt rondlopen, loop dan richting metrostation Cavour, maakt niet uit welke richting je uitloopt. Vele mooie Italiaanse straatjes met restaurants en bars. Gezellig druk. Haal gelato bij Il Gelatone (ze hebben ook vegan ijs) Via dei Serpenti 130, 00184 Roma. Onbeleefd personeel maar het is er altijd aardig druk, gewoon aangeven wanneer je aan de beurt bent anders kan je lang wachten. Ik vond het voor de goede kwaliteit en smaak niet duur. 3 euro voor 2 bolletjes. Vanuit daar ben je ook weer zo bij Trevi fountain.



Dus vooral goede wandelschoenen/sandalen mee en dan red je het prima in Rome! De metro is ook prettig, goedkoop en snel. Veel plezier! Ik ga er zeker weer heen als het wat koeler is.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op deze site: https://orpheuskijktom.com/ Heel veel tips en leuke weetjes en anekdotes over Rome.
Goede keus Rome, wat een fantastische stad!

De Roma Pass kan handig zijn, maar dat kun je zelf het best inschatten. http://www.romapass.it/p.aspx?l=en&tid=2



Wij hebben het zelf uiteindelijk niet gedaan omdat we er op een eerste zondag van de maand waren (de meeste musea en bezienswaardigheden zijn dan gratis toegankelijk) en omdat we de stad vooral te voet verkend hebben. Voordelen aan de Roma Pass zijn o.a. dat je de wachtrijen voorbij kunt lopen bij de eerste twee musea en het onbeperkte gebruik van het OV. Om de wachtrijen te ontlopen hoef je trouwens niet perse een tour te boeken of de Roma Pass aan te schaffen, wanneer je je tickets online koopt kan dit meestal ook. Het loont de moeite om dit uit te zoeken omdat het je heel veel wachttijd kan schelen.



Voor een lunch to go, raad ik Forno aan. Deze bakker zit op een hoekje van het Campo de' Fiori (Vicolo del Gallo 14). Ze verkopen er heerlijke broden en zoetigheden. Op het hoekje ernaast zit een zaakje waar ze de pizza bianca broden van Forno belegd verkopen, de beste belegde broodjes die ik ooit ergens gekocht heb.



En voor (lunch of) diner vind ik Open Baladin een aanrader. Het is een Italiaans bierhuis met meer dan 40 bieren van de tap (en nog meer gebotteld), heerlijke hamburgers (goed vlees en keuze tussen rare, medium en well done), zelfgemaakte chips en zeker niet onbelangrijk een fijne open sfeer. http://www.openbaladinroma.it/



Beide tentjes kreeg ik trouwens getipt van locals. Net als de tip om als je echt lekker en authentiek wilt eten, niet ergens naar binnen te gaan waar buiten iemand staat om je naar binnen te lokken (maar dat geldt natuurlijk niet alleen voor Rome;-)



Veel plezier!
Rome is een geweldige stad! Dit jaar voor de vierde keer geweest, en vermoedelijk nog niet de laatste keer. Ik kan je een Free Walking Tour aanraden, die zijn druk maar je krijgt wel heel goedkoop de stad te zien. En ben je een beetje in de archeologie geïnteresseerd, dan zijn het museum Vicus Caprarius en het Domus Romane ook echt een aanrader. Vergeet ook de koepel van de St. Pieter niet!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook volgende week 1 dag (ja, ik weet het....veeeeel te kort) naar Rome. We zitten ruim 100 km boven Rome (Lago di Bolsena) en willen de auto net buiten Rome parkeren en laatste stuk met OV gaan. Heeft iemand tips?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven