Rondreis Florida met kinderen, nog tips?

10-02-2017 11:50 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende zomer gaan we ruim 3 weken rondreizen door Florida. Heel spannend en ongelooflijk veel zin in! We gaan zowel in hotels als 2x in een villa verblijven en hebben uiteraard een huurauto. Vooral die villa's lijken me heerlijk, privézwembad erbij en ook wat rust tussendoor kunnen nemen.



Dit wordt de route:

Miami - 2 nachten

Islamorada - 1 nacht

Key West - 1 nacht

Homestead - 1 nacht

Cape Coral - 4 nachten (villa)

Clearwater Beach - 1 nacht

Orlando - 9 nachten (villa)

Cocoa Beach - 2 nachten

Fort Lauderdale - 2 nachten

En weer terug vanaf Miami.



Op de planning staan een tour door de Everglades, eten bij Morado Bay Islamorada en visjes voeren bij Robbie's, in Cape Coral een boot huren en hopelijk wilde dolfijnen spotten. En in Orlando een aantal pretparken (welke weten we nog niet precies), een waterpark, Kennedy Space Center (denk ik) en Kelly Park. Een keer bij Disney Spring kijken zal ook wel gebeuren,



Hebben jullie nog tips of "must sees" tijdens deze route? Wat moeten we absoluut niet overslaan? (En jaa...shoppen gaan we natuurlijk ook doen.)



Allerlei tips welkom!!
Alle reacties Link kopieren
Je kan snorkelen met manatees in Crystal River, Florida.

Ik heb met zo'n dier in Egypte gesnorkeld (in het wild) en dat was echt waanzinnig.

Weet niet of dat in Florida net zo mooi is, maar misschien wel de moeite waard om wat informatie in te winnen!
Alle reacties Link kopieren
Turtle hospital op de keys (weet even niet meer welke), echt heel interessant en een goed doel. Ook leuk voor kinderen wel.



Zwemmen met manatees hebben wij gedaan, was leuk maar zou ik niet met kleine kinderen doen. Is ook best een stuk rijden en heel vroeg je bed uit.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Op het forum van alles amerika vind je heel veel informatie, tips en ervaringen van anderen.



Hoe oud zijn je kinderen? Voor Kennedy space center is het wel handig als ze al wat Engels beheersen, anders is het echt minder leuk. Qua parken in Orlando is alles geweldig, de disney parken voor de kleinere kinderen (vergeet vooral animal kingdom ook niet), legoland onder de 8, bush gardens boven de 8 en Universal Studios (allebei de parken) voor de groteren! Qua waterparken heb ik alleen wet 'n wild gedaan, enorme aanrader (niet in het weekend). In orlando heb je ook nog een leuk alligator park (night tour is een aanrader), maar als je ook een everglades tour gaat doen is dat misschien een beetje veel alligator van het goede.



Klinkt als een super reis, heel veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Discovery cove vond ik ook heel leuk, prijzig maar je kan jezelf er wel een dag vermaken aan snorkelen tussen honderden visjes.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nootje90 schreef op 10 februari 2017 @ 12:03:

Je kan snorkelen met manatees in Crystal River, Florida.

Ik heb met zo'n dier in Egypte gesnorkeld (in het wild) en dat was echt waanzinnig.

Weet niet of dat in Florida net zo mooi is, maar misschien wel de moeite waard om wat informatie in te winnen!



Ja dat is helemaal te gek, ik heb het gedaan en het was een geweldige ervaring, Maar het kan alleen in de winter, als de beesten daar warmer water opzoeken.

Kanoen kan daar wel het hele jaar, en dat is ook heel tof. Veel vogels, schildpadden en zelfs krokodillen. Je gaat stroomafwaarts, dus je hoeft niet veel te peddelen. En het water is dus Crystal Clear



Wat ook leuk is en op verschillende plekken kan is tuben, in een autoband de rivier af dobberen. O.a. in Kelly Park. wat op zich ook al een heel mooi stukje natuur is. Ik was er in de winter, toen werd er niet getubed en was ik de enige bezoeker maar in de zomer kan het er wel druk zijn.



Ik zou zelf trouwens nooit in de zomer naar Florida gaan, maar dat is een ander verhaal



De Everglades vond ik zelf niet heel erg veel aan. Supertoeristisch ook met nogal schandalige activiteiten als alligator-vechten en die air-boten zijn verschrikkelijk. Wát een bak herrie.
.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer van het zomer?



Wij waren er eind mei en vielen in de everglades al bijna flauw van de verstikkende warmte. Uiteindelijk is er niets van onze plannen terecht gekomen en waren we blij dat we in de auto konden zitten met de airco aan. Houdt er dus rekening mee dat in de zomer de everglades te warm is om actief iets te doen.



Bij Cape Coral kan je naar Sanibel Island om daar in de vroege ochtend uren schelpjes te gaan zoeken op het strand.

Op de route tussen Homestead en Cape Coral ligt Napels, daar hebben wij echt de mooiste sunset ever gezien en savonds zwemmen er ook allemaal dolfijnen rond de pier. Bij CC deden wij ook een sunset tour naar de dolfijnen, maar echt niks gezien tijdens 4 uur rondvaren.



Crystal River is denk ik net even te ver vanaf Orlando om een dagje te doen. Met de manatees zwemmen is wel een super vette ervaring. Weet niet of je kids daar al oud genoeg voor zijn? Kelly Park vonden wij ook gaaf. Een tube gehuurd voor bij de ingang van het park en verschillende keren het stroompje af. Simpele activiteit, maar in een drukke rondreis vakantie was het een prima relaxte middag. Lekker picknickmandje mee en gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 10 februari 2017 @ 12:27:

Wanneer van het zomer?



Wij waren er eind mei en vielen in de everglades al bijna flauw van de verstikkende warmte. Uiteindelijk is er niets van onze plannen terecht gekomen en waren we blij dat we in de auto konden zitten met de airco aan. Houdt er dus rekening mee dat in de zomer de everglades te warm is om actief iets te doen.



Bij Cape Coral kan je naar Sanibel Island om daar in de vroege ochtend uren schelpjes te gaan zoeken op het strand.

Op de route tussen Homestead en Cape Coral ligt Napels, daar hebben wij echt de mooiste sunset ever gezien en savonds zwemmen er ook allemaal dolfijnen rond de pier. Bij CC deden wij ook een sunset tour naar de dolfijnen, maar echt niks gezien tijdens 4 uur rondvaren.



Crystal River is denk ik net even te ver vanaf Orlando om een dagje te doen. Met de manatees zwemmen is wel een super vette ervaring. Weet niet of je kids daar al oud genoeg voor zijn? Kelly Park vonden wij ook gaaf. Een tube gehuurd voor bij de ingang van het park en verschillende keren het stroompje af. Simpele activiteit, maar in een drukke rondreis vakantie was het een prima relaxte middag. Lekker picknickmandje mee en gaan.De stranden aan de westkant bij Napels enzo zijn idd supermooi, met veel prachtige schelpen en pelicanen
.
Ja in de zomer is het enorm warm en vochtig en alles zit enorm in de airco dus elke keer een pets in je gezicht als je een restaurant of winkel binnenkomt. Maar goed daar vroeg je niet om. Eens met al het bovenstaande. Kijk of even op www.floridaforum.nl daar staat een schat aan info. Ook op www.chantalsweb.nl zij gaan ieder jaar naar Florida in de zomer. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
In Homestead heb je elk jaar een rodeo, er is dan ook een feest en optocht in het stadje. Heel erg Amerikaans, heel erg leuk. Maar dat zal ook weer niet midden in de zomer zijn. Het is wel de moeite waard om te checken of er misschien toch nog ergens een rodeo wordt gehouden.
.
Everglades en Miami vond ik destijds het minst leuke deel van Florida. Geen idee waarom, maar ik had gewoon niet zo'n klik met Miami, vond Miami Beach ook ronduit ongezellig.
Alle reacties Link kopieren
Het strand bij Miami vind ik nog wel leuk. Hoge golven, veel mensen kijken. De life guards. . De art deco gebouwen.. Wel reteduur. Miami heeft ook een heel erg heftig en indrukwekkend holocaust monument. Maar het binnenland is een stuk charmanter.

Kelly Park vond ik bv heel erg mooi. En Daytona Beach was ook wel interessant omdat je daar met de auto op het strand mag (alweer niet in de zomer, vrees ik?)

Hebben de zwembaden bij je villa's wel een muggennet? De muggen zijn killing daar in de zomer.
.
Alle reacties Link kopieren
Even wat antwoorden.



De fora op allesamerika en floridaforum heb ik uiteraard al veelvuldig bekeken. Maar ik heb ook altijd veel aan het viva forum dus vandaar hier ook het topic! De andere website die genoemd wordt, ken ik nog niet dus ga ik bekijken, dank!



De kids zijn dan 10 en 13 jaar oud. Ik vind het super om een aantal pretparken te gaan bekijken maar het is wel enorm prijzig. We zullen dus keuzes moeten maken. Maar afgezien van de prijs vind ik het ook veel te vermoeiend om 10 dagen achtereen pretparken af te lopen, moet er niet aan denken. Keuzes dus. Maar wat?

Ik neig naar een onbeperkte pas voor Bush Gardens/Seaworld/Aquatica en dan nog 1 dag Magic Kingdom en 1 dag Kennedy Space Center.

We zijn met de kinderen nog nooit in Disney Parijs geweest, dus vind ik die, het ultieme Disneypark, wel leuk om daar te doen. Maar dat moeten we nog wel met de rest van het gezin overleggen.



Dat het heet is en niet de meest ideale periode weten we. Maar manlief krijgt geen 2 weken meivakantie en dan blijft alleen dit over. En nu kunnen we wel iets langer en dus iets meer tijd nemen voor de route. Daarom ook bewust veelal 2 nachten of meer op een plek. Of er bij de villa muggennetten zitten, geen flauw idee?? Maar het is wel overdekt bij beiden dus dat scheelt al, denk ik?



Met de boot naar Sanibel Island en/of Captiva Island staat inderdaad op de planning. En wie weet ook een dagje Naples, wel de moeite waard begrijp ik?



Discovery Cove heb ik over gelezen, maar zwemmen met dolfijnen gaan we niet doen, dus die slaan we over. Of is het ook zonder dat de moeite waard om te doen wat jullie betreft?

Manlief (en mij eigenlijk ook...) trekt het ook niet om te zwemmen met manatees, die dieren zagen we ook al eerder en vonden we eigenlijk maar grote logge beesten, niet veel bijzonders. Al zullen andere het fantastisch vinden, ik denk niet dat ik daar het toch wel prijzige bedrag voor over heb.

Is Crystal River ook toegankelijk als je dat dus niet doet, en ook dan nog de moeite waard?



Die tip over rodeo heb ik ook nog niet gelezen, dus ga ik ook opzoeken, leuk! We komen dan vanaf Key West en Homestead is dan even de overnachtingsplek om de volgende dag de Everglades te gaan bekijken. Te voet via het Shark Shalley Center of met een airboat, nog geen idee. Mangroves hebben we elders al eens gezien, dus dat hoeft niet perse.



Miami vind ik leuk om eens geweest te zijn, maar daarbij heb ik geen wow-gevoel. Maar we gaan denk ik gewoon zelf rondrijden en wandelend wat dingen bekijken. Zoals die Holocaust Memorial, Art Deco wijk, rijden over Ocean Drive, zwemmen op Miami Beach. Misschien de volgende ochtend nog even Little Havannah of Coral Gables bekijken.

Je kunt ook zo'n Ducktour of hopp on hopp off doen, maar als je ál dat soort toertjes á la 40,00 p.p. wil doen, loopt het uitgavenpatroon wel erg op.

We willen veel zien en doen, maar het kan niet állemaal.
Alle reacties Link kopieren
Top dat je in Orlando een villa gaat boeken, is een heerlijke manier van vakantie vieren daar. Een tip die ik je kan geven: ga in Orlando naar Winter Park! Is een geweldig leuk stadje vlakbij Orlando, met heerlijke winkelstraatjes. Je hebt er zelfs een soort foodhallen, East End Market heet het. En een geweldig restaurant: The Ravenous Pig
Alle reacties Link kopieren
quote:mamaonbekend schreef op 10 februari 2017 @ 13:44:



. Of er bij de villa muggennetten zitten, geen flauw idee?? Maar het is wel overdekt bij beiden dus dat scheelt al, denk ik?

Dat overdekte zal het muggennet wel zijn



Met de boot naar Sanibel Island en/of Captiva Island staat inderdaad op de planning. En wie weet ook een dagje Naples, wel de moeite waard begrijp ik?

Naples zelf is weinig aan. Maar het strand is daar super, vooral tegen zonsondergang want dan komen de pelikanen.





Is Crystal River ook toegankelijk als je dat dus niet doet, en ook dan nog de moeite waard?

Toegankelijk wel, wat er verder te doen is weet ik eigenlijk niet goed.

Het kanoen (of eigenlijk kayakken) heb ik namelijk gedaan op de Rainbow River, zie ik nu. Ook Crystal Clear

Hier: http://www.rainbowrivercanoeandkayak.com. Was echt super.



Mangroves hebben we elders al eens gezien, dus dat hoeft niet perse.



Als je de mangroves ook niet zo boeiend vind, heb je eigenlijk niks te zoeken in de Everglades. Je zou het kunnen skippen.



.Bij Orlando heb je ook nog Orlando Old Town. Ik dacht dat het een historisch stadsdeel was () maar het bleek een soort amusementsparkje, met een nep-historisch straatje.. De bizarste attractie was een pop op een electrische stoel (gooi er een dollar in and see him shiver ) Het is gratis, dus misschien een optie om even te gaan kijken?
.
Napels is geweldig maar minder interessant voor kinderen. Idd geen twee parken na elkaar doen dan verwerk je de indrukken niet. Epcot vinden wij het leukste park. Ga aub niet met dolfijnen zwemmen, zeer stressvol voor ze. Die overkappingen zitten er vooral om de alligators tegen te houden. Silver springs is ook een erg leuk park met ia glass bottom boats.
Alle reacties Link kopieren
Everglades hoort er wel bij, vind ik. Is echt typisch Florida. En we komen er toch langs onderweg van Homestead naar Cape Coral. Maar als het tegenvalt en we het zo gezien hebben, gaan we lekker vroeg naar de villa en lekker plonzen. En vantevoren wat boodschappen doen bij Publix/Walmart. Maar dan kunnen we 'em 'afvinken'.



Winterpark genoteerd!
Alle reacties Link kopieren
quote:blauwuiltje schreef op 10 februari 2017 @ 14:02:Silver springs is ook een erg leuk park met ia glass bottom boats.Kijk even snel op deze site:

http://www.silversprings.com/glass-bottom-boats/

Wat is het verschil tussen die twee boottochten? Die eerste is nog wel leuk qua prijs.
Alle reacties Link kopieren
De ene boottocht duurt langer dan de ander zo te zien bij de FAQ (30 min vs 90 min).



Als je een keuze moet maken tussen parken in Orlando met kinderen van deze leeftijd kijk dan ook echt eens naar Universal Studios.



Disney heeft ook heel veel voor kleine kinderen en Donald Duck en Mickey Mouse zijn misschien op deze leeftijd minder interessant dan Harry Potter, Minions, Simpsons, Turtles, Hulk enzzz. Maar goed, Disney blijft gaaf om de sfeer, de variatie in attracties en het vuurwerk 's avonds is echt te gek dus blijf zeker tot sluitingstijd hangen!
Alle reacties Link kopieren
quote:mamaonbekend schreef op 10 februari 2017 @ 14:02:

Everglades hoort er wel bij, vind ik. Is echt typisch Florida. En we komen er toch langs onderweg van Homestead naar Cape Coral. Maar als het tegenvalt en we het zo gezien hebben, gaan we lekker vroeg naar de villa en lekker plonzen. En vantevoren wat boodschappen doen bij Publix/Walmart. Maar dan kunnen we 'em 'afvinken'.



Winterpark genoteerd!Die airboats krijg je mij echt niet op. Ik wil er niet eens in de buurt zijn. In plaats daarvan heb ik een gewone boottocht gemaakt in de Everglades. Maar die gaat vooral langs de ... mangroves Was best saai,
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 10 februari 2017 @ 13:57:

[...]





Bij Orlando heb je ook nog Orlando Old Town. Ik dacht dat het een historisch stadsdeel was () maar het bleek een soort amusementsparkje, met een nep-historisch straatje.. De bizarste attractie was een pop op een electrische stoel (gooi er een dollar in and see him shiver ) Het is gratis, dus misschien een optie om even te gaan kijken?Je kijkt er je ogen uit he, er is op zaterdag vaak een show met oudere auto's en de mensen die er rond lopen... Alleen dat is al amusement, echt geweldig
Alle reacties Link kopieren
Dat Orlando Old Town klinkt ook leuk, wederom genoteerd.

Kunnen jullie iets meer aangeven wat dat is? De website vind ik een beetje vaag.
Alle reacties Link kopieren
Als je in Cape Coral dolfijnen wil zien vaar dan naar het uiterste puntje van het eiland Sanibel, dat loopt over in Captiva. Op de punt zit een groot hotel. Aan de achterkant van dat hotel wordt veel gevist, de dolfijnen zitten daar bijna altijd. Onderweg daarnaar toe zie je ze ook vrij regelmatig. Als je niet te hard of zacht vaart zwemmen ze soms in je hekgolf mee. Heel leuk om te zien.



Let wel heel goed op de rode en groene palen. Blijf er goed tussenin varen. Ga vooral niet zomaar achter een andere boot aan die vaart buiten de palen. Met een inboard motor kan je de motor niet omhoog doen en loop je sneller vast. Op bepaalde stukken lijken de rode en groene palen op te houden, ze zitten dan verder uit elkaar.Meestal kan je dan wel erbuiten varen maar let op, je komt heel snel vast te zitten. Je zuigt dan zand op en dat maakt de motor stuk.



Het is daar heel leuk om te varen. Neem wel je mobiele telefoon mee en vraag of je towservice hebt. Soms valt lostrekken er niet onder, dat hangt van de towservice af.
Alle reacties Link kopieren
Neem wel de tijd want op bepaalde stukken mag je alleen langzaam varen ivm de zeekoeien. Zwem niet in de kanalen, dat is niet veilig. Daar kunnen kleine krokodillen zitten.
Alle reacties Link kopieren
Het is eigenlijk in Kissimmee, een voorstadje van Orlando. Er is een soort kermis met een katapult, achtbaan enz. Er zitten wat restaurantjes en er is een winkelstraat. Een toeristisch nagebouwd oud straatje dat gewoon gezellig is om doorheen te lopen. Als je googled op afbeeldingen krijg je misschien een beter beeld. Er zit ook een freakshow achtig museum, maar daar ben ik nooit binnen geweest. Wij zijn er een keer wezen eten en na het eten nog even doorheengelopen, even gekeken bij de autoshow en dat was prima genoeg voor een uurtje (vond ik dan tenminste).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven