Rondreis Florida met kinderen, nog tips?

10-02-2017 11:50 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende zomer gaan we ruim 3 weken rondreizen door Florida. Heel spannend en ongelooflijk veel zin in! We gaan zowel in hotels als 2x in een villa verblijven en hebben uiteraard een huurauto. Vooral die villa's lijken me heerlijk, privézwembad erbij en ook wat rust tussendoor kunnen nemen.



Dit wordt de route:

Miami - 2 nachten

Islamorada - 1 nacht

Key West - 1 nacht

Homestead - 1 nacht

Cape Coral - 4 nachten (villa)

Clearwater Beach - 1 nacht

Orlando - 9 nachten (villa)

Cocoa Beach - 2 nachten

Fort Lauderdale - 2 nachten

En weer terug vanaf Miami.



Op de planning staan een tour door de Everglades, eten bij Morado Bay Islamorada en visjes voeren bij Robbie's, in Cape Coral een boot huren en hopelijk wilde dolfijnen spotten. En in Orlando een aantal pretparken (welke weten we nog niet precies), een waterpark, Kennedy Space Center (denk ik) en Kelly Park. Een keer bij Disney Spring kijken zal ook wel gebeuren,



Hebben jullie nog tips of "must sees" tijdens deze route? Wat moeten we absoluut niet overslaan? (En jaa...shoppen gaan we natuurlijk ook doen.)



Allerlei tips welkom!!
Alle reacties Link kopieren
Vaak kan je ook gewoon achter iemand aan varen. Als je man niet zo gewend is aan motorboten en aan varen op zee vooral ook opletten op de golven die tegenliggers veroorzaken. Direkt gas terug en meestal makkelijkst om de golven dwars te nemen. Als je voorin de boot zit krijg je wel eens een golf water of je heen. Geen probleem in de zomer maar hou er rekening mee.
Ja ik vond epcot leuk...komt ook omdat allerlei landen zich presenteren met attracties. Universal is ook heel leuk. En toen wij in silver springs waren was er maar een tour met een glass bottom bost en die zat bij de entree van het park in. Was zeven jaar geleden.....
Alle reacties Link kopieren
Wel gaaf ook dat je nu in Curacao bent Veensteker. Daar wil ik ooit ook nog eens heen (en zoveel meer....)



Ik heb net even gekeken en zie dat Silver Springs ca. 2 uur rijden is voor ons. Weet niet of ik dat dan de moeite vindt, maar onthou 'm voor als we ons een dag 'vervelen' hihi.
Alle reacties Link kopieren
quote:nena78 schreef op 10 februari 2017 @ 16:43:

Zijn het jongens je kinderen want dan is Daytona (autospeedway) en Daytona Beach (je mag met je auto op het strand parkeren) echt wel heel leuk.

Wat kan ik verder verwachten bij Daytona, wat ga ik zien daar? De moeite waard om heen te rijden?
Alle reacties Link kopieren
Curacao is leuk maar ook veel drukker geworden dan 20 jaar geleden. Jan Thiel is net Benidorm zo druk. Zoon heeft Zika gekregen dus dat is wel minder. Verder elke dag helemaal lekgeprikt ondanks ladingen Deet. Als je rond 5 a 6 uur terug wil richting caracasbaai sta je zo minimaal een uur in de file.



Volgend jaar weer Cape Coral!!!



Hier wel permanent mooi weer, in Cape Coral tussen 16 en 28 graden.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten heerlijk aan het Spaanse Water in een heel leuk huis en kunnen voor de deur zwemmen. De meeste huizen worden niet bewoond, het is hier lekker rustig. Wij hebben ook een kano erbij om een beetje over het Spaanse Water te peddelen. Helaas kost een boot huren hier 500$ per dag. Varen doen wij dus weer in Florida.
Alle reacties Link kopieren
quote:veensteker schreef op 12 februari 2017 @ 16:06:

Wij hebben ook een kano erbij om een beetje over het Spaanse Water te peddelen. Helaas kost een boot huren hier 500$ per dag. Varen doen wij dus weer in Florida.



Da's niet grappig meer zeg. Da's alleen weggelegd voor de jetsetters dan.

Verder klinkt het heerlijk hoor! Geniet er nog maar van!
Alle reacties Link kopieren
Dat doen wij zeker. Zelf een huis zoeken in Curacao kan echt ook goedkoper zijn dat in die resorts bij Jan Thiel hoor. Als je niet perse in de drukte wil zitten zijn er richting Westpunt hele leuke appartementen met uitzicht over zee. Stuk goedkoper dan in een resort.



Ik keek net wat een ticket nu kost. Meer dan 1200 euro, zonder appartement. Vanwege de krokusvakantie denk ik. Wij hebben met de werelddealweken stukken minder betaald.



Ik denk dat die boten heel weinig verhuurd worden inderdaad. Je moet ook een Curacao's vaarbewijs hebben anders moet er ook een schipper mee. Zelfs een jetski kost voor een half uur 62 euro voor 1 persoon. Is niet leuk meer.
Alle reacties Link kopieren
Wat een geld zeg, voor tickets, zou ik ook niet gauw betalen. Verder lijkt Curacao me heerlijk om een te relaxen en af en toe iets te bekijken. Niet te vergelijken met de rondreis die we nu gaan maken.



Nog concrete tips trouwens iemand?
Alle reacties Link kopieren
Nou, inmiddels weer een knoop doorgehakt en voor 14 dagen een pas besteld voor onbeperkt Seaworld/Bush Gardens/Aquatica (inclusief onbeperkt gratis parkeren) + dagticket voor Kennedy Space Center.

Bij de bestelling zit nu ook nog een gratis airboat ride in Orlando.

En weer iets dat afgevinkt kan worden!
Alle reacties Link kopieren
quote:mamaonbekend schreef op 12 februari 2017 @ 13:38:

[...]





Wat kan ik verder verwachten bij Daytona, wat ga ik zien daar? De moeite waard om heen te rijden?Verder niks bijzonders
.
Alle reacties Link kopieren
Bush gardens is echt heel erg leuk en prachtig verzorgd.

Aquatica ook; lekker in een grote band rond dobberen langs een groot bassin (zie je door een ruit) met dolfijnen. En leuke glijbanen: tip check de kleur. Dochter en ik waren ergens vanaf gegaan,,prima te doen, weer naar boven en stappen in een andere kleur buis ....., whaaaaa
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Girasole ! Oudste wilde persé naar Aquatica, vraag me niet waarom. Wat mij betreft zijn die glijbaan-waterparken allemaal één pot nat (hihi). Zelf leek me juist Blizzard Beach wel leuk, met dat winterse sfeertje. Gek, over de top, Amerikaans, maar die zat niet in dit pakket. Ook goed, geen probleem. Leuk wordt het toch wel.



Ik zag ergens ook een foto dat je langs die dolfijnen gaat, maar dat zag eruit als zo'n enge buis-glijbaan die stijl naar beneden ging en je er echt langsop raast. Neuh.... moeders blijft wel bij de tassen

Of is dat een easy-bandenglijbaan-met-langs-dolfijnen-achter-een-ruit-tochtje?
Alle reacties Link kopieren
Beiden. Deze moeder heeft zich ook tot de laatste optie beperkt!
Alle reacties Link kopieren




Mijn kids willen ook dat ik van deze mee afga ("gaaf, mam !":

https://aquaticabyseaworl ... aumata-racer?from=Top_Nav

Nou..... daar moet ik nog eens over nadenken! Doe mij maar de rustige glijbanen en de lazy-river en dan heb ik een prima dag !
Alle reacties Link kopieren
persoonlijk spreekt de verdeling van de dagen mij niet zo aan. Je hebt veel 1 nacht hotels en dan weer ergens 4 nachten en 9 nachten maar liefst in Orlando. Zou ik veel te lang vinden.

Het is altijd erg lastig om advies te vragen en te geven, ik doe het zelf ook hoor, maar ben dan vaak toch weer eigenwijs.

Als je het mij vraagt is het veel relaxter om een paar goede locaties te kiezen en daar dan ook een paar nachtjes te blijven.

Vergeet niet dat als je ergens 1 nacht bent, je er waarschijnlijk pas in de middag aankomt in verband met de reistijd van de bestemming ervoor en dat je in de ochtend na het ontbijt alweer weggaat.

Clearwater Beach bijvoorbeeld is een heerlijke bestemming, zonde om maar 1 nacht te gaan.

Orlando hebben wij, enigszins in overleg met de kinderen, gekozen voor een hotel van Universal Studio's, we hadden dus snelle toegang en konden met bootje naar het park. Na 4 dagen heb ik dat wel gezien. Disney etc overgeslagen.



Mijn highlights:



Miami Beach (neem een hotel aan de boardwalk, je loopt zo het strand op!)

Keys (west en largo)

Clearwater Beach



Ik vind de west kust van Florida mooier dan de oost kust.



Succes en veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor je reactie! De accomodaties liggen allemaal al vast dus dat blijft zo.

Verder hebben we voor 4x maar een enkele hotelovernachting. Over ruim 3.5 week vind ik dat toch niet veel. De rest is allemaal 2 overnachtingen en ook dus 4 en 9 aaneengesloten overnachtingen. Wij dachten op deze manier toch ook veel rust ingebouwd te hebben. Ook omdat we met kinderen reizen. Die verheugen zich bijvoorbeeld óók enorm op een dagje 'niks en spelen en zwemmen bij de villa'.

En soms is het, helaas, keuzes maken inderdaad. Wie weet zullen we op sommige plekken achteraf denken 'goh, hadden we hier maar wat langer' en op andere plekken denken we misschien 'mwah, we hebben het wel gezien'.

Maar dat blijft altijd een beetje een gok, denk ik. En inherent aan het feit dat we er voor het eerst zullen komen.



Op Miami verblijven we op South Beach, bij een hotel aan de Collins Avenu. Een goede locatie, heb ik me laten vertellen.

Key West gaan we sowieso heen en overnachten we ook. Waarschijnlijk gaan of op de heenreis of op de andere terugdag ook een stop maken op Key Largo. Mogelijk nog snorkelen bij John Pennekamp State Park...?



En als we naar Clearwater gaan: die dag vertrekken we uit de eerste villa en zullen we toch rond 10.00 uur vertrekken. Rond de middag zijn we dan in Clearwater. Daar hebben we de rest vd dag ter besteding maar ook de volgende dag nog. We moeten dan wel 's ochtends de kamer weer verlaten, maar kunnen natuurlijk nog gewoon de hele dag daar in Clearwater/omgeving verblijven. Daarna gaan we door naar onze andere villa, maar kunnen we toch pas rond 16.00 uur in. Maar dat wordt ongetwijfeld later.

Dus al met al, heb je toch een ruime volle dag in die omgeving. En stél dat we daar nog meer zouden willen bekijken, kunnen we vanaf de villa ook nog terug. Dat is dan wel ruim 1.45 uur rijden, maar kán wel.

Maar even concreet: wat zijn jouw tips in Clearwater dan om te doen/bekijken? Daar heb ik nu namelijk nog niet veel gepland staan. Hooguit een boottochtje met Little Toot, maar die kan komen te vervallen als we enkele dagen eerder dus met de boot bij de villa al dolfijnen gespot hebben. Dat vind ik dan zonde van het geld en 'dubbelop, hoe leuk ook.

Dus wat is er nog meer aan highlights daar, wat jou betreft?



Omdat ik idd begrepen had dat de westkust mooi is, hebben we daar ook 5 dagen/4 nachten een villa geboekt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens op het allesamerika forum gekeken wat er in Clearwater te doen is? Misschien doe je daar nog tips op?
Alle reacties Link kopieren
Ja, heb ik ook gedaan. Maar wat ik vooral lees is dat Pier 60 heel gezellig is. En verder is die boottocht Little Toot bekend, of andere sunset-boottochtjes, bijvoorbeeld naar Honeymoon Island. En uiteraard het mooie strand waar je heerlijk kunt vertoeven.

Maar veel verder kom ik niet; het lijkt me een echte relax-plek.
Alle reacties Link kopieren
Thriller Miami vind ik wel echt een must!
Alle reacties Link kopieren
quote:mamaonbekend schreef op 20 februari 2017 @ 17:42:

Ja, heb ik ook gedaan. Maar wat ik vooral lees is dat Pier 60 heel gezellig is. En verder is die boottocht Little Toot bekend, of andere sunset-boottochtjes, bijvoorbeeld naar Honeymoon Island. En uiteraard het mooie strand waar je heerlijk kunt vertoeven.

Maar veel verder kom ik niet; het lijkt me een echte relax-plek.Ja wij hebben daar lekker over het strand geslenterd, bij Hooters gegeten en daarna op de pier gekeken bij alle straatartiesten en muzikanten. Was super lekker weer, heel relaxed.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt zalig !!
Alle reacties Link kopieren
Hoe staan de voorbereidingen mamaonbekend?



Wij vetrekken naar Orlando over minder dan twee weken. Het weerbericht ziet er alvast uitstekend uit. :D
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Owwwhhh heerlijk vooruitzicht hè Muze!

Zeker met dit prutweer in Nederland, dat ook voorlopig nog zo lijkt te blijven helaas, is dat wel een errug fijne gedachte! Jij ligt straks lekker in de zon! *jaloers*



Wij moeten eigenlijk alleen nog de Esta-aanvraag doen. Wilden dit afgelopen weekend doen, maar kwam er niet van. En ook te mooi weer om achter de pc te gaan zitten daarvoor. Dus wellicht komend weekend maar es afronden. Maar eerlijk gezegd zie ik er ook een beetje tegenop, toch bang dat ik het verkeerd doe. En dat het dus wéér veel tijd en gedoe kost voor ik er doorheen ben en die verrekte toestemming binnen heb.

Maar goed, het moet toch, dus misschien komend weekend moed verzamelen.



En afgezien van de laatste betalingen nog uitvoeren is volgens mij bijna alles wel geregeld. Oja, we willen misschien ook nog een extra creditcard bij een andere bank aanvragen, voor de zekerheid. Nu wel allebei een creditcard maar bij dezelfde bank. Als deze weigert, heb je dus niks. Dus daar willen we ons nog even in verdiepen (we hebben namelijk geen rekeningen bij een andere bank).

En verder: óók aftellen !!



Hoe lang ga jij Muze en wat wordt je reisplanning/route?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, mijn man heeft die aanvraag gedaan, leek vlot te gaan en we kregen allemaal toestemming.



Wij gaan de hele meivakantie, twee weken. Geen rondreis, wij blijven in Orlando (nou ja technisch gezien in twee accommodaties, één in Disney en één in Universal). Andere insteek dus dan jullie maar evengoed een heerlijk vooruitzicht. De inpak- en inkooplijst wordt al afgevinkt!



Ik zal begin mei wel laten weten hoe het was en of we nog voeten over hebben.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven