Rondreis Ierland

27-05-2016 13:59 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik gaan op eigen gelegenheid (vervoer + kamperen) een rondreis door Ierland doen deze zomer.

Tips, anyone? :-) Leuke campings, mooie kastelen, mooie natuurgebieden, leuke festivals (augustus)?



We gaan ook nog een paar dagen naar Dublin.
Dat ben ik, boven mijn theewater...
Alle reacties Link kopieren
Ring of Dingle!

Veel mooier, en vooral ook veel minder toeristisch, dan de Ring of Kerry.
Alle reacties Link kopieren
The Burren.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Cliffs of Moher. Heel indrukwekkend, wel toeristisch, maar als je helemaal naar het einde loopt is het geweldig mooi.
Alle reacties Link kopieren
https://www.google.co.uk/#q=things+to+see+in+ireland

kieas maar
Alle reacties Link kopieren
oo, soekopdracht: things to see in Ireland
Wat leuk! Ik vond zelf vooral Dublin, Wicklow en Killarney erg mooi/sfeervol/leuk. In Killarney overnachtte ik in het Sugan Hostel, dat was een heel gezellig hostel destijds vond ik. En ik heb heel erg lekker gegeten in diverse restaurants maar daar weet ik helaas geen namen meer van.
Killarney

Cork



Ferris Wheel

Doune castle (voor als je monty python fan bent)
Door de Wicklow Mountains loopt een hele mooie slingerweg, dit vond ik een van de hoogtepunten van mijn vakantie. Verder Ring of Beara (Ring of Kerry vond ik zelfs in het laagseizoen erg toeristisch, we hebben ze beide op één dag gereden) en the Burren.



Aan de Cliffs of Moher zijn wij voorbij gereden omdat ze een belachelijk bedrag vroegen voor het parkeren.
Alle reacties Link kopieren
Beara is inderdaad ook mooi!



Ik ben alleen een aantal keer in Kerry/Cork geweest (ivm familie) maar ik vind alles daar mooi
Alle reacties Link kopieren
Haha, op de plaatjes vind ik ook alles mooi! Volgens mij wordt het een waanzinnig mooie reis.



Groenoog, ik ben al druk aan het googelen, maar er zijn zoveel dingen om te zien. Daarom vraag ik om persoonlijke ervaringen.

Doreia, bedankt voor de Monty Python tip.

Wicklow Mountains: check.

Beara was ik nog niet tegengekomen. Ziet er mooi uit.
Dat ben ik, boven mijn theewater...
Alle reacties Link kopieren
Doune castle ligt in Schotland zie ik net?!
Dat ben ik, boven mijn theewater...
Alle reacties Link kopieren
In Dublin de Teelings Whiskey Distillery

In Wicklow de weg over Glencree, Glendalough, powerscourt en de sugarloaf beklimmen

In Kerry Dingle peninsula

In Galway de studenten stad galway zelf en Connamara

In Claire de Burren en Cliffs of Moher

En in Donnygall Ben bulbin



Leuke festivals zijn Electric Picknick en Knockanstockan. Maar ik weet niet of die in augustus plaats vinden
-What if i fall? But darling, what if you fly!-
quote:Kopjewarmethee schreef op 27 mei 2016 @ 15:29:

Doune castle ligt in Schotland zie ik net?!

Waaah, daar was ik al bang voor Haal de beide (fantastische) reizen nogal eens door elkaar. De ene in 2009 en de ander in 2010 gedaan.

Nou, dan doe je die volgend jaar



In Limerick is trouwens de grootste stenen cirkel. Ligt midden in een weiland.
Alle reacties Link kopieren
Jaa stenen cirkel had ik ook al ontdekt!
Dat ben ik, boven mijn theewater...
Heel Ierland is prachtig. Je hebt al veel goede tips gekregen.

Mijn aanvullingen: Kylemore Abbey (prachtig gelegen, binnen klein deel te bezichtigen, tuin wel te bezichtigen).

Glenveagh National Park (incl. Glenveagh Castle).

Als jullie van Whisky houden: Jameson Whiskey Distillery.

Derry, wandeling met stadsgids (vanwege de geschiedenis/bloody Sunday).

Giant Causeway.

Als je met caravan de Ring of Kerry gaat rijden, check dan vooraf in welke richting de touringcars rijden (mogen maar in 1 richting rijden) en rijd in dezelfde richting. Passeren bus en caravan is nl. niet of nauwelijks mogelijk.

Duik vooral de kroeg in, vaak live-muziek; geweldig en goede sfeer

Belfast (ook vanwege geschiedenis, de muurschilderingen e.d. Het kan je wat 'aanvliegen').

Slieve Leaque.

Als jullie van wandelen houden, Ierland is een prachtig wandelland.



Fijne reis!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips, tijdschriftenverslindster!
Dat ben ik, boven mijn theewater...
Alle reacties Link kopieren
als persoonlijke ervaring heb ik alleen dublin voor je, werd klein london genoemd door een echte ier
Alle reacties Link kopieren
maw, aantal mooie parken
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel! We gaan zeker naar Dublin maar had nog geen parken bekeken. Ga ik zeker doen!
Dat ben ik, boven mijn theewater...
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, Ierland!

Ik ben in Killarney en omgeving geweest en in Dublin. Dublin is zo gezellig en sfeervol, ga lekker de kroegjes in waar vaak live muziek is! Of een sportwedstrijd opstaat (een of andere grappige sport gezien wat een kruising leek tussen rugby en voetbal), ook superleuk om mee te maken met hoe ze daar meeleven. In pubs kun je vaak ook prima eten, vond dat vaak leuker dan in een echt restaurant. In Dublin is de Guinness Brouwerij een belevenis, Trinity College ook leuk om rond te lopen. In Killarney veel gefietst en paardgereden, echt fantastisch in die omgeving. Heel veel plezier gewenst, ik wil er echt nog een keertje terug!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Puntpaprika!
Dat ben ik, boven mijn theewater...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven