Rustige strandplek

17-07-2014 21:34 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Ik ben op zoek naar een strandplek waar het lekker rustig is en waar je makkelijk kunt parkeren. Het zou fijn zijn als er wel een tentje is waar je wat kunt drinken en eten.



Ik woon redelijk dicht bij de kust, maar wel drukke kustplaatsen. Daar waar je hutje mutje ligt zeg maar.



Ben dus graag bereid een stukje verder te rijden.



Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
IJmuiden
Alle reacties Link kopieren
Zeeland, ondanks de enorme toeloop van toeristen genoeg rustigere plekken op het strand te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Castricum, oostkapelle

Even 10 min naar links of rechts lopen

Daar waar een strandtent is, is het druk(ker)



Terschelling, daar is het al sneller ( minder ver looen) al rustig
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
[img]Strand van OuddorpHet strand van Ouddorp is één van de mooiste stranden van Nederland. Bezoekers waarderen het uitgestrekte en rustige karakter van het strand van Ouddorp. Daarnaast is het strand geschikt voor zonaanbidders, maar ook voor watersportliefhebbers.[/img]











Parkeren

Een dagje naar het strand van Ouddorp? Parkeren is gratis! Aan de Vrijheidsweg, Noordweg, Brouwersdam en Groenedijk zijn gratis parkeerplaatsen beschikbaar. Wanneer u Ouddorp binnen rijdt, hoeft u enkel het bordje 'Stranden' te volgen om één van de parkeerplaatsen te bereiken
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Welk strand in Ouddorp is voor mij geschikt?

- De zonaanbidder kan het beste naar het strand aan de Vrijheidsweg gaan. Hier bevindt zich niet alleen een fijn strand, maar er zijn ook diverse hippe strandtenten, zoals Paal 10. Daarnaast heeft dit strand een grote parkeerplaats met plek voor honderden auto's.

- Het gezin met kinderen kan in Ouddorp beter naar het strand van het Grevelingenmeer gaan. Rijd naar Bezoekerscentrum de Grevelingen (De Punt 4), waar u uw auto kunt parkeren. Het Grevelingenmeer is de ideale plek voor gezinnen. Het meer loopt heel geleidelijk af, waardoor kinderen niet plotseling in een diep stukje terecht komen. Daarnaast is er minder stroming en is het water een stuk helderder. Ook is het water van het Grevelingenmeer sneller op temperatuur, waardoor het in de vroege zomer beter vertoeven is. Lees meer over onze kindvriendelijke vakantiehuizen.

- De natuurliefhebber kan in Ouddorp het beste naar het strand aan de Oostdijk (Hondsweg, Oostdijk). Eerst loopt u vijftien minuten door een prachtig natuurgebied (Meinderswaal, maar in volksmond het 'Waterwingebied' genoemd) met kleine beekjes, heide en koeien. Vervolgens bereikt u een puur stuk strand met nauwelijks bezoekers. Dit strand is ook een fijne plek om uw hond even los te laten.

- De watersportliefhebber gaat in Ouddorp naar het strand natuurlijk naar de Brouwersdam. Niet alleen bevindt zich hier een grote beachclub (Natural High), maar ook zijn hier de hoogste golven om te kitesurfen, kitebuggyen of blokarten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://dagtrips.org/stranden
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.vvvzeeland.nl/ ... strand/overzicht-stranden
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Rustig met >30*C??

Neuh denk het niet.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, 'rustig' en 'strandpkek' gaan met dit weer en de vakantieperiode niet samen.

Natuurlijk zijn er rustigere stranden, maar daar zul he een stukje voor moeten lopen, want iedereen wil natuurlijk zo dicht mogelijk bij de strandopgang parkeren.



Als je tussen de pier en Wijk aan Zee, of tussen Wijk aan Zee en Heemskerk gaat liggen, zal je een wat rustiger strand treffen. Parkeren op een van de gratis parkeerplaatsen als je vroeg bent, anders voor weinig op de dorpsweide.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Een strandtent gaat natuurlijk niet op een dood stuk strand staan. Dan gaat hij nooit winst maken
Alle reacties Link kopieren
Precies DH. Ik denk dat TO het liefst een privestand wil met eigen strandtent en parkeren op het terras
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
's-Gravenzande

Monster
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Maasvlakte.
verba volant, scripta manent.
Ik vond Dishoek vroeger altijd rustig. Wel 'n stuk doorlopen en niet vlak voor een strandtent gaan liggen.
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal!

Himalaya, dat privéstrand lijkt me wel wat hoor, haha!

Maar niet in Nederland, hmmm....Zuid-Frankrijk misschien? Spanje, Griekenland.



Natuurlijk realiseer ik me dat er altijd wel mensen zijn en dat het natuurlijk een utopie is om ergens alleen op strand te liggen met dit weer en deze periode. Zoek gewoon iets rustigers, maar dat begrijpen jullie wel!
Alle reacties Link kopieren
Zie tips TO en even een stukje lopen dus
Je bent zelf een theepot
Wat bitje93 zegt, maar dan misschien kiezen voor Vlugtenburg of Arendsduin. Zit ook een verdwaalde strandtent.
Alle reacties Link kopieren
IJmuiden
Alle reacties Link kopieren
Callantsoog of Groote Keeten als je in de kop van NH woont.
Alle reacties Link kopieren
Hellevoetsluis, zoute kant
Alle reacties Link kopieren
Castricum: betaald parkeren maar een tijdje geleden was het zo dat je met je parkeerbonnetje (wel even vragen om die te krijgen dus!) korting kreeg bij een van de strandtenten (volgens mij bij Deining maar weet niet zeker of het die was).

Er is daar zoveel strand dat de mensen zich snel goed verspreiden. Vooral als je even 2 minuten naar links of rechts loopt.



Maar ik durf niet te beloven dat de weg erheen rustig is!



Als je dichtbij de kust woont zou ik ergens heen gaan waar je met de fiets kunt gaan.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Zeeuws vlaanderen
Alle reacties Link kopieren
De weg naar strand Castricum is met mooi weer en weekend tijd file/stilstaand/afgesloten. Vond het altijd fijn toen ik dat nog fietsend af kon vroegâh x-D



IJmuiden is wel rustig(er) en Zeeland is prima!
Alle reacties Link kopieren
camperduin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven