Europapark Duitsland in zomervakantie

12-01-2024 13:09 36 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie wilt mij helpen om een paar dagen vakantie te plannen voor mij en dochter? Mij lukt het niet vanwege het grote aanbod, door de bomen het bos niet meer zien en daarnaast geen energie om door te pakken.

Wat ik zoek is een B&B, appartement, hotel, vakantiepark of iets dergelijks in de buurt van Europapark in Duitsland. De bedoeling is dat we overdag vooral in Europapark zijn (hopende op goed weer) en rond de namiddag en nacht een fijne plek hebben om rustig te eten (liefst zelf iets maken ipv restaurant) en daarna te slapen. Ik heb er geen moeite mee om samen met dochter op een kamer te slapen (en of in tweepersoonsbed), maar ik zou wel een plekje willen hebben waar ik even kan afschakelen terwijl dochter slaapt.

Wie heeft ervaringen of tips en wilt meekijken naar een geschikte plek voor ons?
Hope is the first step on the road to disappointment
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind altijd iets op Booking.com.

In Rust zelf zijn er veel ferienwohnungs maar ook in Ettenheim of andere plaatsten rondom Rust.

Ik weet niet hoe oud je dochter is maar Europapark is heel druk in de zomer, blijft dan ook juist langer open.

Eten en drinken is heel betaalbaar en er veel aanbod en variatie.

Wij doen juist ontbijt in de woning en blijven tot sluitingstijd in het park.
Alle reacties Link kopieren Quote
Via booking iets in rust zelf boeken. Er is genoeg en alles heeft zowat een goede beoordeling daar. Ik zou niet verder weg gaan zitten, lopend vanaf je accomodatie het park in is wel zo fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heerlijk rustig hotel op een half uurtje rijden van Europark: https://www.silberkoenig.de/en/
Sprookjesachtig ingericht, rustig gelegen met mooie tuin, heerlijk ontbijtbuffet
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
12-01-2024 13:21
Via booking iets in rust zelf boeken. Er is genoeg en alles heeft zowat een goede beoordeling daar. Ik zou niet verder weg gaan zitten, lopend vanaf je accomodatie het park in is wel zo fijn.
Precies, zo deden wij het ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vergeet overigens ook een dag rulantica niet, echt een aanrader! Wij zijn afgelopen zomer weer geweest en qua drukte was het wel te doen. Even de app in de gaten houden om een tijdslot te reserveren vooraf. Dit kan voor diverse attracties. En de sluitingstijd op de website klopt vaak niet. Het ligt aan de drukte tot hoe laat ze open zijn. Dit wordt in het park zelf aangegeven met borden in de loop van de dag.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesMinoes schreef:
12-01-2024 13:24
Precies, zo deden wij het ook.
Wij zaten afgelopen jaar op de camping van EP, waren met onze caravan. Was ook prima te doen :) maar inderdaad, voorgaande keren altijd in rust zelf. Meestal aan de kant van de hotels. In Spanje dan de uitgang nemen en nog even wat drinken in 1 van de hotelbars of bij colloseo op het terras was drinken en genieten van de show daar. In de ochtend is het dan wat verder lopen naar de ingang, maar ‘s avonds ben je dan zo “thuis”!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubois schreef:
12-01-2024 13:24
Heerlijk rustig hotel op een half uurtje rijden van Europark: https://www.silberkoenig.de/en/
Sprookjesachtig ingericht, rustig gelegen met mooie tuin, heerlijk ontbijtbuffet
Afgelopen zomer begon de file voor het parkeerterrein al op de snelweg. Dat is zo’n 5km file waar je dan elke ochtend in komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
12-01-2024 13:32
Afgelopen zomer begon de file voor het parkeerterrein al op de snelweg. Dat is zo’n 5km file waar je dan elke ochtend in komt.
Oh dat is klote. Is er een treinverbinding in de buurt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubois schreef:
12-01-2024 13:39
Oh dat is klote. Is er een treinverbinding in de buurt?
Nee, niet bij Europapark zelf. Weet niet of er bussen rijden. Ik ken alleen de rustbus, maar die is echt voor rust zelf en niet erbuiten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Andere tip, net over de grens in Frankrijk gaan zitten. De weg daarvandaan was vrij rustig en niet over de snelweg. Heb niet in een appartement gezeten, dus kan je geen tips specifiek daarvoor geven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben zelf ooit in Pension Marianna verbleven. Dit is prima bevallen, zou er een tweede keer weer naar toe gaan. Onze kamer had ook een keukenblokje. Het is vanuit deze locatie goed te lopen naar het park!

https://www.pension-marianna-rust.de/
Alle reacties Link kopieren Quote
Het liefste zit ik op loopafstand van het park, dat las ik tenminste op andere plekken dat dat wel handig is qua parkeren en files inderdaad.

Booking.com overzie ik niet. Teveel aanbod voor mij ook goed doorheen te filteren, zeker gezien de wens om een rustig plekje / zithoek te hebben als dochter in bed ligt.

Misschien toch nog een poging wagen op de site en in ieder geval afstrepen wat niet geschikt is.

Dank voor de tips tot dusver.
Hope is the first step on the road to disappointment
Alle reacties Link kopieren Quote
Twijfelaar schreef:
12-01-2024 16:14
Het liefste zit ik op loopafstand van het park, dat las ik tenminste op andere plekken dat dat wel handig is qua parkeren en files inderdaad.

Booking.com overzie ik niet. Teveel aanbod voor mij ook goed doorheen te filteren, zeker gezien de wens om een rustig plekje / zithoek te hebben als dochter in bed ligt.

Misschien toch nog een poging wagen op de site en in ieder geval afstrepen wat niet geschikt is.

Dank voor de tips tot dusver.
Check dan accommodatie via Europa-park zelf:

https://reservations.europapark.de/?culture=en
Alle reacties Link kopieren Quote
Twijfelaar schreef:
12-01-2024 16:14
Het liefste zit ik op loopafstand van het park, dat las ik tenminste op andere plekken dat dat wel handig is qua parkeren en files inderdaad.

Booking.com overzie ik niet. Teveel aanbod voor mij ook goed doorheen te filteren, zeker gezien de wens om een rustig plekje / zithoek te hebben als dochter in bed ligt.

Misschien toch nog een poging wagen op de site en in ieder geval afstrepen wat niet geschikt is.

Dank voor de tips tot dusver.
Pension Vanii is dan een optie. Deze bijvoorbeeld :
https://www.pension-vanii.de/apartment/pension-vanii/

Dan heb je 2 slaapkamers en in 1 ervan staat een bank met een tv. Er zit ontbijt bij als ik me niet vergis. Toen wij er waren in ieder geval wel :) Goede service, netjes, prima verblijf. Deze zit aan de kant van de hotels, dus bij de uitgang in Spanje. Dit is geen ingang, dus in de ochtend moet je een stukje lopen naar de hoofdingang. Wij vinden dat wel prettig, omdat je dan nog fris en fruitig bent en aan het eind van de dag stap je zo het pension in vanuit het park. Parkeren kan voor het pension.

Pension Jäger :
https://www.pension-jaeger-rust.de/

Ook die hebben appartementen met meerdere slaapkamers en dus een soort woonkamer. Hele fijne mensen die het verhuren, ben er een aantal keren geweest. Altijd netjes en schoon. Parkeerplaats tegenover waar je gratis kan parkeren. Ook inclusief ontbijt als ik me niet vergis. Deze zit een beetje tussen de hoofdingang en de uitgang bij Spanje in. Je kan dan volgens mij beter vanuit de hoofdingang naar het pension lopen weer, dat is het kortst.

En ik ben in nog 1geweest, maar die kan ik even niet vinden :mrgreen:
Je kan ook kijken bij 1 van de hotels van het park zelf. Let wel op dat bij die prijs geen tickets zitten. Je krijgt wel korting op tickets als je bij hen zelf verblijft. En mocht je naar rulantica willen, dan kan je dat maximaal 3 maanden van tevoren boeken. In de zomer is het druk, dus dat moet je wel op tijd doen dan. Als je in 1 van de eigen accomodaties verblijft, kan je al eerder rulantica bij boeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kern apartments is ook goed. Ik ken appartement 1, die heeft een keuken waar je kan zitten en 2 aparte slaapkamers. Erg netjes ook weer. Auto kan voor de deur. Deze zit aan de kant van de uitgang bij Spanje, je moet langs hotel Bell rock. Is goed te doen qua afstand.

https://kern-apartments.de/
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.booking.com/Share-SU0eXm

Wij gaan deze zomer hier naar toe. Zeer dichtbij de ingang van het park.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie wel voor de tips. Ik zal ze allemaal bekijken.

Weten jullie of reserveren van tijdslots lastig is? Ik heb dat nog nooit gedaan en krijg er al stress van als ik dan alles moet gaan plannen.
Hope is the first step on the road to disappointment
Alle reacties Link kopieren Quote
Twijfelaar schreef:
17-01-2024 23:52
Dank jullie wel voor de tips. Ik zal ze allemaal bekijken.

Weten jullie of reserveren van tijdslots lastig is? Ik heb dat nog nooit gedaan en krijg er al stress van als ik dan alles moet gaan plannen.
Wat voor tijdslot bedoel je? Voor de attracties? Het gaat om een paar attracties waar dit voor kan, uit mijn hoofd 6. Wij keken gedurende de dag een aantal keren of er tijdsloten vrij waren. Voor piraten in Batavia was dat vaak wel het geval. Die hebben we 1 keer gebruikt en is op zich wel handig. Je reserveert het tijdslot in de app en zorgt dat je er rond die tijd bent. Dan sluit je aan in de aparte wachtrij voor gebruikers van de virtual line en laat je de app zien met je gereserveerde tijd. Bij voletarium staan tegenover de ingang ook nog van die ticket automaten waar je een kaartje voor de virtual line kan halen. Je moet dan je toegangskaartje scannen bij die automaat en dan krijg je een kaartje voor de virtual line. Wij stonden er toen er tijdsloten voor 5 minuten laten vrij kwamen. Konden dus meteen doorlopen zonder wachtrij, ideaal! Het is dus een beetje kijken wat je fijn vind. Wij waren met 4 volwassenen en af en toe keek er iemand of er wat vrij was. Niet de hele dag op onze telefoon kijken dus :) als je zoals ons 3 dagen naar het park gaat heb je het ook eigenlijk niet nodig. Dan heb je voldoende tijd om alle attracties wel gewoon te doen met wachttijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Twijfelaar schreef:
17-01-2024 23:52
Dank jullie wel voor de tips. Ik zal ze allemaal bekijken.

Weten jullie of reserveren van tijdslots lastig is? Ik heb dat nog nooit gedaan en krijg er al stress van als ik dan alles moet gaan plannen.
Wij zijn vorig jaar in een weekend geweest. Op zaterdag waren de fast lines snel vol, maar op zondag hebben we meerdere kunnen doen. Wij keken regelmatig op de app, en als er een plekje was reserveerde we deze. Ging heel makkelijk. Het vergt alleen wat planning omdat je op tijd bij de attractie moet zijn. Daarom vonden we het op dag 2 fijn, dan weet je al een beetje waar wat is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Up :)

Zonder je topic te willen kapen TO, zou ik ook hier mogen vragen welke attracties in Europapark je absoluut gedaan moet hebben? Ik ga ook dit jaar met man (zonder kinderen) en we zijn er nog nooit geweest. Het lijkt me een geweldig en ook overweldigend park :D

Ter vergelijking wat wij leuke attracties vinden; in de Efteling zijn de Vliegende Hollander, Symbolica, de Piraña, Vogel Rok en ook Villa Volta favoriet. Man vindt Droomvlucht ook erg leuk :)
In Disney vonden we Ratatouille met kop en schouders het leukst en Big Thunder Mountain was een goede tweede.
Echte achtbanen kunnen we prima hebben, maar zijn niet waar onze focus op ligt.

Ik ben benieuwd naar jullie tips!
Alle reacties Link kopieren Quote
Piraten in Batavia
Snorri touren
Abenteuer Atlantis
Poseidon
Arthur
Madame Freudenreich curiosités
Voletarium
Spookslot
De vloek van cassandra
Bobbaan
Eurosat
Fjord rafting
Matterhorn blitz
Pegasus

Dit is wat me zo even te binnen schiet wat volgens mij wel past bij wat jullie leuk vinden. Zijn de grotere attracties, vooral darkrides en achtbanen die niet al te heftig zijn. Beetje zoals vogel rock zeg maar :) zelf vind ik Blue fire, wodan en Silver star ook echt onmisbaar in een trip EP, maar die zijn wel wat heftiger. Je hebt in bijvoorbeeld Italië en Rusland ook nog wat kleine, simpele darkrides zoals ciao bambino en sneeuwvlokje, leuk om mee te pakken maar geen echte must see. Ik weet niet hoe lang jullie gaan, maar ik zou eigenlijk gewoon overal naar binnen wandelen en dan merk je vanzelf wel wat het is :mrgreen:
En mocht je van zwemmen houden, dag Rulantica mee pakken! Ook als je niet van zwemmen houdt overigens, want het is echt prachtig om te zien :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je wel, ik hoopte al dat jij zou reageren :-) (je lijkt er vaak geweest te zijn). Ik neem je informatie mee. Ik kijk ook zeker naar de wat heftigere attracties, dus ook dank daarvoor! We gaan twee dagen (en een dag Rulantica), maar vanwege mijn beperking hebben we als het goed is wat minder wachtrijen, heel fijn :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Graag gedaan! Ik ben er nu volgens mij 5 keer geweest :)
Met 2 dagen in de zomer zou ik wel gaan selecteren op de wat grotere attracties inderdaad. Dus eigenlijk alle achtbanen, behalve de baa-a-a express, die kan je wel overslaan :mrgreen: en dan dus het rijtje wat ik genoemd heb. Dan heb je de meest leuke attracties wel gehad allemaal. Mocht je na een dag slenteren nog een drankje willen doen, het terras buiten bij hotel Colosseo is erg gezellig en in de avond vind er een show plaats met projectie op het hele hotel en dansers enz. Leuk om te zien! Sowieso zijn de hotelbars wel een lekker plekje om de dag af te sluiten.
Leuk weetje overigens bij Piraten in Batavia. In 2018 heeft een brand het Scandinavische en Nederlandse deel volledig verwoest. Ook de hele attractie piraten in Batavia. In de nieuw gebouwde attractie kom je een bootje tegen waarop “survivors” staat. In dat bootje zitten de animatronics die bij die brand ongeschonden zijn gebleven :) de echte survivors van die brand dus!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat superfijn, je tips :D , heel erg bedankt! Ik schrijf het allemaal op, klinkt heel leuk! En dat is inderdaad leuk om te weten, gaan we dat bootje zoeken.
We gaan trouwens midden oktober, maar dan heeft Duitsland volgens mij wel in etappes o.b.v. regio herfstvakantie. Hopelijk scheelt het toch in drukte ten opzichte van de zomer.

Oh, en mocht je nog tips hebben op het gebied van waar wel of juist niet te eten daar, ook heel welkom. Ik las ergens dat het eten in het algemeen beter wordt gevonden dan bij bijv Disney.
Maar je hebt al enorm nuttige tips gegeven hoor, dus ben al heel blij.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven