Schotland: wat neem ik mee?

24-07-2016 00:56 38 berichten
Het is weer zo ver: ik ben echt verschrikkelijk slecht in inpakken. Neem ik een fleece mee, een softshell jas, een mini opvouwbare poncho of een ademende regenjas? Gewoon muggenspul, eentje met DEET of zo'n rare hoed met gaas eromheen? Tips? Wat moet echt mee en wat kan best thuisblijven?
Waarom check je het weer niet? En daar op aanpassen.
Neem mee wat je denkt nodig te hebben en als er iets mist koop je het daar.
Alle reacties Link kopieren
Schotse muggen zijn superirritant en omdat ze zo klein zijn heb je ze de helft van de tijd niet eens in de gaten. Wat heel goed helpt is Skin So Soft van Avon. Dat is een soort bodylotionspray, die niet eens bedoeld is als insectenspray.

Maar het werkt als een tierelier en het ruikt nog hardstikke lekker ook. En je huid wordt er lekker zacht van
Alle reacties Link kopieren
Een hoed met gaas? toen ik in Schotland was heb ik die niet gezien, dus geen noodzaak lijkt mij. Maar goed ik heb toen het geluk gehad dat de regen die viel, zo netjes was om te wachten tot het avond was. Ik had gewoon regenjas en paraplu, makkelijke schoenen, en dat was het wel. Maar ik was op een georganiseerde reis, als jij een wandelvakantie hebt heb je andere dingen nodig. Een fleece herinner me ik niet meer of ik die bij had, maar als je een koukleum bent en ruimte oer hebt, waarom niet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik ben net vandaag teruggekomen uit Schotland. Ik had geen van de dingen mee die je noemt. Gewoon kleren voor warm weer en kleren voor koud weer. Het weer was best goed, één dag korte broek, verder lange broek met shirt en meestal een dun jasje. Af en toe 's avonds een warme trui. Amper regen gehad en geen mug gezien, ookal stond de hele dag het raam open op m'n hotelkamer, ook als het licht aan was.
Alle reacties Link kopieren
Je paspoort!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Kilt
En nou is het afgelopen!
Een kilt, in combinatie met muggen. Tsssk. Nou spelde ik kilt toch fout zeg eerst.
Alle reacties Link kopieren
quote:IrishCassidy schreef op 24 juli 2016 @ 02:17:

Een kilt, in combinatie met muggen. Tsssk. Nou spelde ik kilt toch fout zeg eerst.

Hmm, likt of klit? Beide dingen die je niet echt mee kunt nemen...of was het lkti?

Laatste moet je wel altijd bij je hebben, zéker in Schotland.
En nou is het afgelopen!
Waarom is een jasje extra zo'n probleem? Ga je met het vliegtuig en heb je alleen voor handbagage betaald?
Alle reacties Link kopieren
Ga je wandelen? Dan zou ik een ademende regenjas en een fleece doen. Muggenspul met Deet werkt het beste en de muggen en midges in Schotland vond ik nogal heftig, dus dat zou ik meenemen. Maar als je vooral in steden zit heb je weer andere eisen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 24 juli 2016 @ 01:00:

Waarom check je het weer niet? En daar op aanpassen.Het is 4 seasons in one hour daar. En het verschilt ook nog of je op het platteland zit of de bergen in gaat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Als je plek hebt zou ik een fleece en een regenjas meenemen, kun je afwisselen en combineren. En ik heb in mijn tas/rugzak altijd van de wegwerpponcho's zitten, voor het geval dat.



Heb destijds ook gezocht naar het Skin so soft spul, maar niet kunnen vinden. Ik was er in mei/begin juni en rondgereisd en heb toen eigenlijk geen last gehad.



Veel plezier, het is zo mooi!

Welke plekken ga je heen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Wardijntje schreef op 24 juli 2016 @ 01:04:

Schotse muggen zijn superirritant en omdat ze zo klein zijn heb je ze de helft van de tijd niet eens in de gaten. Wat heel goed helpt is Skin So Soft van Avon. Dat is een soort bodylotionspray, die niet eens bedoeld is als insectenspray.

Maar het werkt als een tierelier en het ruikt nog hardstikke lekker ook. En je huid wordt er lekker zacht van Dit dus
Alle reacties Link kopieren
Rue, waar in Schotland zat je? Ik ga komende maandag, geen midges klinkt fijn! Maar het is wel erg weersafhankelijk natuurlijk, of ze er zijn of niet.

Ik neem lange broeken en shirts met lange mouwen mee, wat hemdjes en shirts korte mouwen, trui, jas, en regenjas. Denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en ik neem muggenspul met DEET mee en ga als ik aankom eerst even op zoek naar Skin So Soft, had ik al meer over gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik in de webshop van avon kijk, welke is het dan?
Dit soort vragen doen me altijd aan mijn ex denken. Die pakte altijd in alsof we een trektocht door een onontdekt stuk oerwoud gingen maken. Want ja, je weet maar nooit!



Gewoon een paar basic zaken, in geval van nood koop je het ontbrekende ter plekke.
Alle reacties Link kopieren
Van midges heb je nauwelijks last zolang je in beweging blijft en ze komen niet binnen, ook niet als je ramen wagenwijd openstaan. Qua kleding is er echter weinig dat tegen die krengen helpt.



Meenemen: kleren voor koud weer, voor warm weer, een waterdichte jas en stevige schoenen. Hoge hakken zijn niet handig, ook niet in de steden. En vergeet zonnebrand niet. Een fleecetrui kan voor 's avonds fijn zijn.



Waar ga je precies heen? Schotland is zo mooi!



O en een kilt wordt door mannen gedragen.
Noem me lief nu ik nog leef!
Alle reacties Link kopieren
Midges zijn er overigens vooral in de zomer, en nauwelijks in de steden.
Noem me lief nu ik nog leef!
quote:Moosey schreef op 24 juli 2016 @ 08:36:

Rue, waar in Schotland zat je? Ik ga komende maandag, geen midges klinkt fijn! Maar het is wel erg weersafhankelijk natuurlijk, of ze er zijn of niet.

Ik neem lange broeken en shirts met lange mouwen mee, wat hemdjes en shirts korte mouwen, trui, jas, en regenjas. Denk ik.Ik ben in Edinburgh en Inverness geweest.
Hier had ik van alles wat mee.. Lange broeken, korte broeken, t-shirts, maar ook truien en vesten. Ik heb veel met laagjes gewerkt, was echt een handig iets! Wat al gezegd wordt, 4 seasons in one day, wat ik direct een van de charmes van Schotland vond

Richting het noorden, bij Wick en (daarna) Ullapool in de buurt hebben we de t-shirts maar in de tas gelaten, want volgens de bewoners daar was 17 graden iets om heel blij van de worden



Richting Glasgow was het een stuk warmer



Waterafstotende Softshell mee, verder geen andere jassen. Goede wandelschoenen en sokken voor de wandelingen en sneakers voor de dagen dat we wat rustiger aan deden.



Hier hadden we wel veel last van midges, maar zijn dan ook voornamelijk buiten de grote steden geweest. Speciaal spul voor gekocht in Schotland zelf, op advies van een van de vele B&B eigenaren, wat prima werkte.



En genieten! Echt, wat een prachtland dat Schotland Nog nooit zo'n geweldige vakantie meegemaakt en me nog nooit zo thuis gevoeld in een ander land dan Nederland 20 dagen waren te kort voor ons .
Alle reacties Link kopieren
Smidge werkt ook tegen de midges.

Verder vooral je fototoestel niet vergeten, het is er prachtig. Veel plezier!
quote:Dymphnatam schreef op 24 juli 2016 @ 10:12:

Dit soort vragen doen me altijd aan mijn ex denken. Die pakte altijd in alsof we een trektocht door een onontdekt stuk oerwoud gingen maken. Want ja, je weet maar nooit!Haha zo iemand ben ik ook vrees ik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven