(Shop)tips Arnhem?

12-12-2014 09:38 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen lieve dames,



Zondag ga ik met een vriendin shoppen in Arnhem. Het is voor ons beiden de eerste keer in deze stad. Wat zijn de leuke winkeltjes die we echt niet moeten missen??

En waar kun je gezellig en lekker lunchen?



Alvast bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je niet zo goed advies geven, want op zondag is maar de helft open en juist de leuke winkeltjes zijn dan dicht.

Meyer en Floor in de Koningsstraat is wel open, een leuke woonwinkel.



Eigenlijk is mijn advies: als je leuke winkeltjes wil zien, ga dan niet op zondag.
Alle reacties Link kopieren
O, dat is jammer.. Dan moeten we maar een keer terug op een zaterdag (Maar komende zondag gaan we sowieso.) Een woonwinkel vind ik altijd leuk, bedankt! Nog leuke lunchtips?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken Arnhem niet heel goed, maar toevallig was ik er vorige week en toen heb ik ontzettend leuk geluncht bij Arneym op de Jansplaats. Je kan hier verschillende kleine broodjes, soepjes en salades bestellen die dan samen je lunch vormen. Het zaakje zelf vonden wij ook erg gezellig.

En voor lekkere taartjes moet je zeker naar de urban chef op de koningstraat.



Qua winkelen heb ik geen tips. Ik vond Arnhem zelf geen leuke winkelstad eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:lala87 schreef op 12 december 2014 @ 10:00:

O, dat is jammer.. Dan moeten we maar een keer terug op een zaterdag (Maar komende zondag gaan we sowieso.) Een woonwinkel vind ik altijd leuk, bedankt! Nog leuke lunchtips?Geen idee, ik kom zo weinig mogelijk in de binnenstad, vind er geen hol aan
Alle reacties Link kopieren
Je kunt heel leuk borrelen bij Zafvino in een zijstraatje van de Primark, zowieso superleuk al die zijstraatjes. En voor diner kun je goed terecht bij restaurant Het nieuwe plein.
Leuk dat je naar mijn woonplaats komt, gezellig .

Je kan zondag gewoon komen hoor, zo druk is het volgens mij

niet sinds we iedere zondag open zijn.

Al weet ik niet of alle kleinere winkeltjes open zijn.

De leukste winkels zitten vooral op de Weverstraat, Bakkerstraat

en rond het eiland (achter de Primark).

Daar zit ook Billy's, daar kan je heerlijk lunchen.

Daar tegenover zit Zaphino's, dat is ook wel leuk maar ik weet niet

of die ook lunch hebben.

Oww trouwens om de hoek van Billy's zit manu, dat is ook wel leuk.

(maar niet zo lekker als Billy's , nee ik heb geen aandelen)



En als je een leuke kroeg zoekt: korenmarkt-Mick o'connels Irish Pub,

maar dan is de kans vrij groot dat je mij tegenkomt... .



veel plezier!
quote:Flitsie schreef op 12 december 2014 @ 10:07:

Je kunt heel leuk borrelen bij Zafvino in een zijstraatje van de Primark, zowieso superleuk al die zijstraatjes. En voor diner kun je goed terecht bij restaurant Het nieuwe plein.High five
Alle reacties Link kopieren
quote:phoebe1982 schreef op 12 december 2014 @ 10:09:

Leuk dat je naar mijn woonplaats komt, gezellig .

Je kan zondag gewoon komen hoor, zo druk is het volgens mij

niet sinds we iedere zondag open zijn.

Al weet ik niet of alle kleinere winkeltjes open zijn.

De leukste winkels zitten vooral op de Weverstraat, Bakkerstraat

en rond het eiland (achter de Primark).

Daar zit ook Billy's, daar kan je heerlijk lunchen.

Daar tegenover zit Zaphino's, dat is ook wel leuk maar ik weet niet

of die ook lunch hebben.

Oww trouwens om de hoek van Billy's zit manu, dat is ook wel leuk.

(maar niet zo lekker als Billy's , nee ik heb geen aandelen)



En als je een leuke kroeg zoekt: korenmarkt-Mick o'connels Irish Pub,

maar dan is de kans vrij groot dat je mij tegenkomt... .



veel plezier!Leuke post! Ik heb er al helemaal zin in Even kijken of er menukaarten online staan, dan kan ik daar de keuze op baseren.
Alle reacties Link kopieren
@Flitsie: jij ook bedankt voor de tip over de zijstraatjes!
Alle reacties Link kopieren
Billy's is zondag gesloten Jammer, want dat leek me een leuke plek om te lunchen.
quote:Kanon schreef op 12 december 2014 @ 10:01:

Ik ken Arnhem niet heel goed, maar toevallig was ik er vorige week en toen heb ik ontzettend leuk geluncht bij Arneym op de Jansplaats. Je kan hier verschillende kleine broodjes, soepjes en salades bestellen die dan samen je lunch vormen. Het zaakje zelf vonden wij ook erg gezellig.

En voor lekkere taartjes moet je zeker naar de urban chef op de koningstraat.



Qua winkelen heb ik geen tips. Ik vond Arnhem zelf geen leuke winkelstad eigenlijk.

Heb daar laatst ook geluncht. Van die minibroodjes en minisoepjes.

Ik vond die broodjes inderdaad heerlijk, wel jammer dat je niet het soort broodje kan kiezen maar alleen het beleg. Het is dus een verrassing of je broodje wit, bruin, met of zonder pitten is etc.

Ik had wel 5 broodjes nodig om genoeg te hebben gegeten, maar misschien ben ik dan wel een grote eter. Het mini gedoe met broodjes snap ik wel, leuk om verschillende belegjes te doen. Maar zo'n heel klein beetje soep tijdens de lunch vind ik dan wel weer nergens op slaan.

Ik vond dit topic nog, wel even checken of het betreffende restaurant nog bestaat, topic is oud.

http://forum.viva.nl/foru ... -tips/list_messages/45459
quote:lala87 schreef op 12 december 2014 @ 10:22:

[...]





Leuke post! Ik heb er al helemaal zin in Even kijken of er menukaarten online staan, dan kan ik daar de keuze op baseren.



Billy's (ik zag hem vanmiddag toevallig nog ergens in een winkel, het is soms net een dorp

hier) is een wat kleiner zaakje maar wel erg gezellig. Nogmaals ik heb geen aandelen

maar ik raad die echt aan, echt heerlijk eten daar. (en een schattige bediende )

Website deed het ff niet, ik kwam wel dit tegen: https://www.youtube.com/watch?v=rO8P-0hhE7s



Ja ik ben nogal enthousiast, ik weet het. Vraag me niet waarom maar ik hou echt van 'mijn stadje', haha...

Ik draag mijn enthousiasme graag over Nogmaals ik ben import, woon hier al een jaar of 18 vlak in de buurt waarvan 9 jaar in Arnhem.

Ik geef toe dat het niet overal erg mooi is (qua gebouwen) ivm. de geschiedenis,

en je moet vooral even de leuke plekken kennen, maar het is hier zo gezellig en gemoedelijk...



Oww trouwens (maar ik weet niet wat daar op zondag open is), het 'modekwartier' in

Klarendal is ook wel grappig, dat is vlakbij het centrum.

Dan moet ik het je wel uitleggen ben ik bang en dat word een beetje lastig als je het

hier niet kent, hihi.



Mocht je verdwalen of nog vragen hebben PB je me maar, haha...

Veel plezier en laat eventueel even weten hoe het was, lijkt me leuk!
Alle reacties Link kopieren
Haha phoebe, grappig dat jij Arnhem wel leuk bent gaan vinden. Wij tolereren elkaar
Alle reacties Link kopieren
Winkel Loft in de Weverstraat. Mode en interieur winkel, erg leuk.

Lunchen bij Arnheym
Alle reacties Link kopieren
Van Mij in de Kerkstraat vind ik by far de leukste woon/cadeau winkel. Geen idee of die op zondag open is.



Verder sluit ik mij bij de vorige dames aan, in de weverstraat, bakkerstraat en koningstraat en tussenliggende steegjes zitten de leukste winkels.

Lunch zou ik doen bij Billy's of een ander tentje achter de primark, of anders op de jansplaats/jansplein kijken waar het gezellig is.



Nog best veel Ernhemmers hier
quote:bootje_op_de_golven schreef op 12 december 2014 @ 18:59:

Haha phoebe, grappig dat jij Arnhem wel leuk bent gaan vinden. Wij tolereren elkaar



Ik tolereer zeker geen ODW-ers (Over de waal), pas maar op..

(10 jaar relatie gehad met een fanatieke Vitesse-supporter)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven